27915
Nuty
W koszyku
Autor
Sikorzak-Olek Anna (1956- ) Wybór Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Epizod na maskaradzie Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Stanisław i Anna Oświecimowie Karłowicz Mieczysław (1876-1909). Powracające fale. Op. 9 Lutosławski Witold (1913-1994). Chantefleurs et Chantefables Lutosławski Witold (1913-1994). Koncerty. Orkiestra Lutosławski Witold (1913-1994). III Symfonia Maciejewski Roman (1910-1998). Allegro Concertante Maliszewski Witold (1873-1939). Fantazja kujawska Maliszewski Witold (1873-1939). II Symfonia Moniuszko Stanisław (1819-1872). Halka Moniuszko Stanisław (1819-1872). Hrabina Moniuszko Stanisław (1819-1872). Polonez koncertowy Moniuszko Stanisław (1819-1872). Sonety krymskie Moniuszko Stanisław (1819-1872). Straszny dwór Moss Piotr (1949- ). Bromba i muzyka Moss Piotr (1949- ). Według Memlinga Moss Piotr (1949- ). Sombres Lumières Moss Piotr (1949- ). V Symfonia "La Bizarre" Mycielski Zygmunt (1907-1987). II Symfonia Mykietyn Paweł (1971- ). Koncert podwójny Noskowski Zygmunt (1846-1909). Step, poemat symfoniczny Noskowski Zygmunt (1846-1909). III Symfonia F-dur "Od wiosny do wiosny" (1903) Noskowski Zygmunt (1846-1909). Z życia narodu. Obrazy fantazyjne na wielką orkiestrę (1901) Nowowiejski Feliks (1877-1946). Legenda Bałtyku, opera Nowowiejski Feliks (1877-1946). Znalezienie Świętego Krzyża, oratorium Nowowiejski Feliks (1877-1946). III Symfonia Paderewski Ignacy Jan (1860-1941). Manru, opera Paderewski Ignacy Jan (1860-1941). Symfonia h-moll op. 24 Palester Roman (1907-1989). V Symfonia Różycki Ludomir (1883-1953). Casanova, opera w trzech aktach op. 47 Statkowski Roman (1859-1925). Maria, opera Statkowski Roman (1859-1925). I harfa Statkowski Roman (1859-1925). II harfa Szeluto Apolinary (1884-1966). Pan Tadeusz, suita symfoniczna op. 17 Szymanowski Karol (1882-1937). Etiuda b-moll op. 4 nr 3 opr. G. Fitelberg Szymanowski Karol (1882-1937). Hagith op. 25, opera w jednym akcie Szymanowski Karol (1882-1937). I Koncert skrzypcowy Szymanowski Karol (1882-1937). Pieśń Roxany z opery "Król Roger" Szymanowski Karol (1882-1937). Stabat Mater op. 53 Szymanowski Karol (1882-1937). Uwertura Koncertowa E-dur op. 12 Turski Zbigniew (1908-1979). II Symfonia "Olimpijska" (1948) Wiechowicz Stanisław (1893-1963). List do Marc Chagalla 1961 Wieniawski Józef (1837-1912). Suite romantique op. 41 nr 1 Wiłkomirski Józef (1926-2020). Sinfonietta Żeleński Władysław (1837-1921). Goplana, opera w 3 aktach Żeleński Władysław (1837-1921). Janek, opera w 2 aktach Żeleński Władysław (1837-1921). Konrad Wallenrod, opera w 4 aktach
Forma i typ
Przynależność kulturowa
„Studia orkiestrowe dla harfy w utworach polskich kompozytorów” powstawały w marzeniach przez 45 lat mojej pracy w różnych orkiestrach. Myślałam o młodych harfistkach i harfistach, przed którymi dopiero zaczyna się ta droga. Podręcznik, który stworzyłam to subiektywny wybór dzieł z literatury symfonicznej i operowej, w których partia harfy jest trudna lub znacząca. W wielu przypadkach przedstawiam wygodniejsze zmiany pedałów lub proponuję palcowanie. Stosuję zmiany enharmoniczne i bardziej czytelny zapis. Gdy utwór wymaga zgrania się dwóch harf, jak na przykład w I Koncercie Skrzypcowym Karola Szymanowskiego, obie partie są umieszczone jednocześnie. Podręcznik zawiera też wiele kadencji, które mogą służyć podczas przesłuchań harfistów do orkiestr. To pierwsze takie kompendium z utworami polskich kompozytorów dla harfy. Stanisław Moniuszko, Feliks Nowowiejski czy Karol Szymanowski mają znaczące miejsce w tej pracy. Mam nadzieję, że „Studia orkiestrowe dla harfy w utworach polskich kompozytorów” będą również świadectwem bogactwa polskiej literatury muzycznej XIX, XX i XXI wieku. A także ważnej roli harfy w tych dziełach (Anna Sikorzak-Olek).
„Orchestral Studies for Harp in Works by Polish Composers” was created in my dreams during my 45 years of working in various orchestras. I was thinking about young harpists and harpists before whom this road has just begun. The manual I created it is a subjective selection of works from symphonic and operatic literature in which the harp part is difficult or significant. In many cases I present more comfortable pedal changes or suggest fingering. I use enharmonic changes and clearer notation. When a piece requires two harps to harmonize, such as in Karol Szymanowski’s Violin Concerto No. 1, both parts are placed simultaneously. The manual also includes many cadences that can be used when harpists audition for orchestras. This is the first such compendium of works by Polish composers for the harp. Stanislaw Moniuszko, Feliks Nowowiejski or Karol Szymanowski have a significant place in this work. I hope that 'Orchestral Studies for Harp in Works by Polish Composers’ will also be a testimony to the richness of the Polish musical literature of the 19th, 20th and 21st centuries. And also the important role of the harp in these works (Anna Sikorzak-Olek).
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Part.1424 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Wybór dzieł literatury symfonicznej i operowej polskich kompozytorów: Mieczysława Karłowicza, Witolda Lutosławskiego, Romana Maciejewskiego, Witolda Maliszewskiego, Stanisława Moniuszki, Piotra Mossa, Zygmunta Mycielskiego, Pawła Mykietyna, Zygmunta Noskowskiego, Feliksa Nowowiejskiego, Ignacego Jana Paderewskiego, Romana Palestra, Ludomira Różyckiego, Romana Statkowskiego, Apolinarego Szeluty, Karola Szymanowskiego, Zbigniewa Turskiego, Stanisława Wiechowicza, Józefa Wieniawskiego, Józefa Wiłkomirskiego, Władysława Żeleńskiego.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej