27915
Książka
W koszyku
Despite the social sciences' growing fascination with tattooing--and the immense popularity of tattoos themselves--the practice has not left much of a historical record. And, until very recently, there was no good context for writing a serious history of tattooing in the West. This collection exposes, for the first time, the richness of the tattoo's European and American history from antiquity to the present day. In the process, it rescues tattoos from their stereotypical and sensationalized association with criminality. The tattoo has long hovered in a space between the cosmetic and the punitive. Throughout its history, the status of the tattoo has been complicated by its dual association with slavery and penal practices on the one hand and exotic or forbidden sexuality on the other. The tattoo appears often as an involuntary stigma, sometimes as a self-imposed marker of identity, and occasionally as a beautiful corporal decoration. This volume analyzes the tattoo's fluctuating, often uncomfortable position from multiple angles. Individual chapters explore fascinating segments of its history--from the metaphorical meanings of tattooing in Celtic society to the class-related commodification of the body in Victorian Britain, from tattooed entertainers in Germany to tattooing and piercing as self-expression in the contemporary United States. But they also accumulate to form an expansive, textured view of permanent bodily modification in the West. By combining empirical history, powerful cultural analysis, and a highly readable style, this volume both draws on and propels the ongoing effort to write a meaningful cultural history of the body. The contributors, representing several disciplines, have all conducted extensive original research into the Western tattoo. Together, they have produced an unrivalled account of its history. They are, in addition to the editor, Clare Anderson, Susan Benson, James Bradley, Ian Duffield, Juliet Fleming, Alan Govenar, Harriet Guest, Mark Gustafson, C. P. Jones, Charles MacQuarrie, Hamish Maxwell-Stewart, Stephan Oettermann, Jennipher A. Rosecrans, and Abby Schrader.
Pomimo rosnącej fascynacji nauk społecznych tatuowaniem – i ogromnej popularności samych tatuaży – praktyka ta nie pozostawiła wiele w historii. A do niedawna nie było dobrego kontekstu do napisania poważnej historii tatuażu na Zachodzie. Ta kolekcja po raz pierwszy ukazuje bogactwo europejskiej i amerykańskiej historii tatuażu od starożytności do współczesności. W ten sposób ratuje tatuaże przed ich stereotypowym i sensacyjnym skojarzeniem z przestępczością. Tatuaż od dawna unosi się w przestrzeni między kosmetykiem a karą. W całej swojej historii status tatuażu komplikował podwójny związek z niewolnictwem i praktykami karnymi z jednej strony oraz egzotyczną lub zakazaną seksualnością z drugiej. Tatuaż pojawia się często jako mimowolne piętno, czasem jako narzucony przez siebie znak tożsamości, a czasem jako piękna ozdoba cielesna. Ta objętość analizuje zmienną, często niewygodną pozycję tatuażu pod wieloma kątami. Poszczególne rozdziały badają fascynujące fragmenty jego historii – od metaforycznych znaczeń tatuowania w społeczeństwie celtyckim po klasowe utowarowienie ciała w wiktoriańskiej Wielkiej Brytanii, od tatuowanych artystów w Niemczech po tatuowanie i piercing jako wyrażanie siebie we współczesnych Stanach Zjednoczonych . Ale gromadzą się one również, tworząc ekspansywny, teksturowany obraz permanentnej modyfikacji ciała na Zachodzie. Łącząc historię empiryczną, potężną analizę kulturową i bardzo czytelny styl, ten tom zarówno czerpie, jak i napędza nieustający wysiłek napisania znaczącej historii kulturowej ciała. Współtwórcy, reprezentujący kilka dyscyplin, przeprowadzili szeroko zakrojone oryginalne badania nad tatuażem zachodnim. Razem stworzyli bezkonkurencyjny opis jego historii. Oprócz redaktora są to: Clare Anderson, Susan Benson, James Bradley, Ian Duffield, Juliet Fleming, Alan Govenar, Harriet Guest, Mark Gustafson, C.P. Jones, Charles MacQuarrie, Hamish Maxwell-Stewart, Stephan Oettermann, Jennipher A. Rosecrans i Abby Schrader.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 325 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej