28284
Książka
W koszyku
Information / edited by Sarah Cook. - First published. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, Massachusetts : The MIT Press, 2016. - 237, [1] strona ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Ta antologia stanowi pierwszą historyczną ocenę sztuki opartej na informacji w odniesieniu do struktur danych i kuratorowania wystaw. Obejmuje takie przełomowe wystawy, jak „Informacja” w The Museum of Modern Art w Nowym Jorku w 1970 roku oraz równie wpływowy „Les Immatériaux”, zainicjowany przez filozofa Jean-François Lyotard w Centre Pompidou w Paryżu w 1984 roku. Ponownie analizuje prace artystów z lat sześćdziesiątych i wczesnych osiemdziesiątych, od Les Levine i NE Thing Co. po General Idea i Jenny Holzer, której prorocze zrozumienie znaczenia informacji rozbrzmiewa dzisiaj. Wpisuje się również ponownie w narrację historii sztuki technologicznie krytyczne dzieła sztuki, które przez lata krążyły na festiwalach nowych mediów, a nie w galeriach.
Podczas gdy informatyka rozróżnia „informacje”, sygnały i dane, artyści od lat 60. do chwili obecnej kwestionowali słuszność i wartość takich granic. Artyści badali materialność informacji w postaci znaków, zapisów i śladów; jego niematerialność w ukrytych kodach, strukturach i przepływach; jego ucieleśnienie w instrukcjach, interakcjach społecznych i działaniach politycznych; jego przeciążenie lub niekontrolowany nadmiar, kwestionujący utopijne koncepcje społeczeństwa sieciowego; jego potencjał dezinformacji i dezinformacji, podprogowo zmieniający nasze postrzeganie; i jego postcyfrową niesforność, niepokojącą utrwalone pojęcia historii i miejsca.
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 426 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronach 228-232. Indeks.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej