Brusniak Friedhelm
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Brusniak Friedhelm
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(137)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(114)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(112)
Marczyński Jacek
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(71)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Loewe, Carl (1796-1869)
(2)
Chóry męskie
(1)
Kompozytorzy niemieccy
(1)
Masoneria
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(2)
Gatunek
Muzyka chóralna
(2)
Biografia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Veröffentlichungen der Internationalen Carl-Loewe-Gesellschaft e.V., Heft 6, Teil 2)
Carl Loewes Männerchorstil ist ein ganz besonderer, ihm allein eigener: die Harmonie ist ganz einfach, auch beträchtliche Polyphonie wird nicht gegeben; dafür glänzt er durch treffliche Charakteristik, wort- und sinngemässen Vortrag und häufig durch eine fast solistische Beweglichkeit und Sprechschnelligkeit der Einzelstimme." Armin Knab über Carl Loewes Männerchorlieder (1925).
Styl chóru męskiego Carla Loewe jest bardzo wyjątkowy, charakterystyczny tylko dla niego samego: harmonia jest bardzo prosta i nie ma w nim znaczącej polifonii; Ale wyróżnia się doskonałymi cechami charakterystycznymi, dosłownością i wymową przekazu, a często także niemal solistyczną mobilnością i szybkością mowy w indywidualnym głosie.” Armin Knab o pieśniach chóru męskiego Carla Loewe (1925).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Loe.14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Veröffentlichungen der Internationalen Carl-Loewe-Gesellschaft e.V., Heft 6, Teil 1)
Der Komponist, Sänger, Dirigent und Liederdichter Carl Loewe (1796–1869) war aktiver Freimaurer, was bisher eher wie eine biografische Randnotiz betrachtet wurde. Doch ergeben sich gerade aus der näheren Betrachtung dieses biografischen Aspektes neue Perspektiven sowohl auf Loewe als Komponisten wie auch als Menschen. Betrachtet man die preußischen Logen des 19. Jahrhunderts, zu denen Loewes Loge „Zu den drei Zirkeln“ in Stettin zählte, schließen sich religiöse und freimaurerische Ideen keineswegs aus. Auf seinen Reisen besuchte Loewe vor Ort nicht nur andere Logen, sondern komponierte auch für sie. Der Band interpretiert diese bisher weitgehend ignorierte Facette aus Loewes Leben, indem er sich auf bis dato unbekannte Quellenfunde bezieht und von da zu weiterführenden Fragestellungen hinsichtlich der Oratorien und Balladen des Komponisten führt. Es wird an pauschalen Vorbehalten hinsichtlich der Freimaurerei gelegen haben, wenn Loewes Logengesänge bislang kaum Beachtung fanden. Die nationalsozialistische Musikgeschichtsschreibung etwa blendete die Freimaurerei aus ideologischen Gründen vollständig aus, was bis heute nachwirkt. Dabei – so belegt Franz Josef Ratte in seinem kulturgeschichtlich-biografischen Essay – ist gerade der Logengesang von großer Bedeutung für den deutschen Männergesang. Indem der Autor in seiner ausführlichen Studie vorgefertigte Urteile hinterfragt, schafft er eine breitere Kontextualisierung von Loewe-Kompositionen, die in einem kulturwissenschaftlichen Sinne biografische und gesellschaftliche Aspekte mit der Musik zusammenführt zu einer ganzheitlichen und neuen Sichtweise auf Carl Loewe.
Kompozytor, piosenkarz, dyrygent i autor tekstów Carl Loewe (1796–1869) był aktywnym masonem, co do tej pory było postrzegane raczej jako biograficzna notka na marginesie. Jednak to właśnie dzięki bliższemu przyjrzeniu się temu aspektowi biograficznemu wyłaniają się nowe perspektywy zarówno na Loewe'a jako kompozytora, jak i jako osobę. Jeśli spojrzeć na loże pruskie XIX wieku, do których zaliczała się loża Loewego „Zu den drei Kreisen” w Szczecinie, idee religijne i masońskie bynajmniej się nie wykluczają. Podczas swoich podróży Loewe nie tylko odwiedzał inne loże, ale także dla nich komponował. Tom ten interpretuje ten wcześniej w dużej mierze ignorowany aspekt życia Loewe, odwołując się do nieznanych wcześniej źródeł, co prowadzi do dalszych pytań dotyczących oratoriów i ballad kompozytora. Musiało to wynikać z ogólnych zastrzeżeń do masonerii, że pieśni loży Loewe'a nie cieszyły się jak dotąd zbyt dużym zainteresowaniem. Na przykład historiografia muzyki narodowosocjalistycznej całkowicie zignorowała masonerię ze względów ideologicznych, która nadal wywiera wpływ. Jak Franz Josef Ratte udowadnia w swoim eseju kulturalno-historyczno-biograficznym, śpiew pudełkowy jest szczególnie ważny dla niemieckiego śpiewu męskiego. Kwestionując w swoim szczegółowym opracowaniu z góry przyjęte sądy, autor tworzy szerszą kontekstualizację kompozycji Loewe, która w sensie kulturowo-naukowym łączy z muzyką aspekty biograficzne i społeczne, tworząc holistyczne i nowe spojrzenie na Carla Loewe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Loe.13 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej