Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Guzek Łukasz (1962- )
(3)
Mańkowski Zbigniew (1969- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Krytyka artystyczna
(2)
Edukacja artystyczna
(1)
Filozofia
(1)
Nauczanie
(1)
Performance
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Sztuka
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Sztuka polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Historia i Krytyka Sztuki ; t. 3)
Seria wydawnicza Historia i krytyka sztuki jest poświęcona prezentowaniu wyników studiów prowadzonych w tych dwóch obszarach. We współczesnej praktyce naukowo-badawczej często się one przenikają. Ponadto problematyka sztuki łączy się z refleksją prowadzoną w innych dziedzinach nauki. Publikowane prace ukazują miejsce sztuki w dyskursach wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 377 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia i Krytyka Sztuki ; t. 2)
Seria wydawnicza Historia i krytyka sztuki jest poświęcona prezentowaniu wyników studiów prowadzonych w tych dwóch obszarach. We współczesnej praktyce naukowo – badawczej często się one przenikają. Ponadto problematyka sztuki łączy się z refl eksją prowadzoną w innych dziedzinach nauki. Publikowane prace ukazują miejsce sztuki w dyskursach wiedzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 17 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment wstępu: "Maria Poprzęcka w swojej klasycznej już książce Akademizm, wśród podstaw historycznego akademizmu wymienia przekonanie, że sztuka jest „dyscypliną intelektualną, a nie rękodzielniczą” oraz, że akademia „wpaja przede wszystkim teorię, za którą idzie praktyka”.1 Wydaje się, że współczesny dyskurs artystyczny tylko wzmacnia te przekonania – wszak sztuka jest dziś określana i wartościowana ze względu swoje kompetencje narracyjne decydujące o jej zdolności do podejmowania tematów proponowanych w interpretacjach badawczych i projektach kuratorskich. Jednocześnie trudno być obecnym w aktualnej kulturze artystycznej bez wsparcia instytucji i to właśnie w tym kontekście ujawnia się kluczowa kwestia jaką jest wolność artysty. y. Akademizm zawsze był formacją „stojącą na straży”. I choć wydawałoby się, że pluralizm współczesnej „kultury płynności” unieważnia taką potrzebę, to takie pryncypia jak wolność twórczości, prowadzenia eksperymentów i rozwijania interpretacji wymagają stałej troski i gwarancji instytucjonalnej. Nieustanne zmiany w otoczeniu kulturowym wymuszają ciągłe redeϐiniowanie roli akademii i nadają nowe oblicza akademizmowi. Dotyczą one zarówno jej funkcjonowania w kontekście zewnętrznym, jak i wewnętrznego programu nauczania. Zaprezentowany w tej publikacji blok tematyczny ukazuje na płaszczyźnie teoretycznej wybrane sposoby uczestnictwa akademii jako instytucji sztuki w dyskursach społeczno-kulturowych i kierunki inicjowania zmian w przełożeniu na praktykę akademicką".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 465 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej