Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(4)
Forma i typ
Książki
(4)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bousset Sigrid (1969- )
(1)
Brzezińska Ana (1983- )
(1)
Chromry Bolesław (1939-)
(1)
García Rodrigo (1964- ) Agamemnon
(1)
García Rodrigo (1964- ) Daisy
(1)
García Rodrigo (1964- ) Wolę, żeby sen z powiek spędził mi Goya niż pierwszy lepszy skurwysyn
(1)
Kościelniak Marcin
(1)
Le Roy Frederik
(1)
Mikurda Kuba (1981- )
(1)
Murczyńska Jagoda
(1)
Semenowicz Dorota
(1)
Stachurska Agnieszka
(1)
Stalpaert Christel (1971- )
(1)
Ugrešić Dubravka (1949- )
(1)
Ćirlić Dorota Jovanka (1954- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Blokowisko
(1)
García, Rodrigo (1964- )
(1)
Historia
(1)
Karaoke
(1)
Kultura masowa
(1)
Lauwers, Jan (1957- )
(1)
Needcompany
(1)
Postkomunizm
(1)
Powieść graficzna
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Belgia
(1)
Gatunek
Teatr argentyński
(1)
Teatr eksperymentalny
(1)
Teatr flamandzki
(1)
4 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Pokrzywy / Bolesław Chromry. - Kraków : Wydawnictwo i Księgarnia Korporacja Ha!art, copyright 2016. - [119] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Literatura Wizualna.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Chr.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Krytyczna ; 8)
Karaoke (z japońskiego: pusta orkiestra) to forma zabawy dla milionów ludzi pragnących stać się na chwilę Madonną albo Sinatrą. Według Ugrešić karaoke nie potwierdza wcale demokratycznej idei, zgodnie z którą każdy może, jeśli tylko chce, lecz ideę odwrotną (choć równie demokratyczną): że każdy chce, skoro może.
Karaoke to zabawa dla tych, którzy nie zostawiają swojego podpisu, kryją się za anonimowością, pozostają w bezpiecznych granicach swych konformistycznych wspólnot konsumenckich. Odrywają się od własnego „ja”, wcielając się na chwilę w role stworzone dla dla nich przez innych. Kultura narcyzmu zmieniła się w kulturę karaoke, albo po prostu jest jej konsekwencją.
W swym eseju Dubravka Ugrešić zajmuje się ludzkimi działaniami, w efekcie których anonimowy uczestnik – poprzez powielanie istniejących wzorów kulturowych i korzystanie ze współczesnej technologii – osiąga stan zaspokojenia, gubiąc po drodze wszystkie narzędzia mogące uchronić go przed ekspansją wywłaszczających „ja” mechanizmów zarządczych. Uszczęśliwiony tłumek miłośników karaoke nie przeczuwa zbliżającej się katastrofy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 259 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Teatralna ; 13)
Antologia „Nie widzę piękna w świecie bez człowieka. O teatrze Jana Lauwersa i Needcompany” to jedyne jak dotychczas tak obszerne, wyczerpujące wydawnictwo, analizujące 25-letni dorobek twórczy wybitnego artysty teatru i reformatora sztuk performatywnych Jana Lauwersa. Zebrane w przemyślany oraz inspirujący sposób eseje autorstwa uznanych specjalistów z różnych dyscyplin (Hans-Thies Lehmann, Marvin Carlson, Martin Harries, Juergen Pieters, Rudi Laermans, Georges Banu) stanowią panoramiczne, a zarazem niezwykle przenikliwe spojrzenie na unikatowe zjawisko artystyczne, jakim jest twórczość zespołu Needcompany ? opus magnum Jana Lauwersa, współczesnego człowieka renesansu: reżysera, pisarza, artysty wizualnego, działacza społecznego, a także kreatora unikatowej na skalę światową instytucji kultury.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 46 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Linia Teatralna ; 15)
Książka García. Resztki świata jest wprowadzeniem w twórczość sceniczną i dramatopisarską Rodrigo Garcíi. Oprócz niepublikowanych dotąd dramatów pisarza (Ogrodnictwo ludzkie, Agamemnon. Wróciłem z supermarketu i spuściłem synowi lanie, Wolę, żeby sen mi spędził z powiek Goya niż pierwszy lepszy skurwysyn, Daisy) zawiera teksty analityczne przybliżające konteksty, w jakich porusza się artysta. Artykuł José Antonia Sáncheza przedstawia twórczość Rodriga Garcíi w kontekście latynoamerykańskim. Tomasz Kireńczuk analizuje w swoim tekście takie dramaty pisarza, jak Versus, Rozsypcie moje prochy w Eurodisnaylandzie, Król Lear. Artykuł Christilli Vasserot pozwala zrozumieć tryb pracy reżysera nad tekstem, który u Garcíi służy scenie, nie jest wobec niej drugorzędny, powstaje wraz z przedstawieniem. Tekst Fernanda Flóreza sytuuje natomiast teatr Garcíi w szerszym kontekście debaty nad współczesnością. Książka oddaje też głos samemu autorowi - w dwóch przeprowadzonych z nim wywiadach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Gar.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej