Sorting
Source
Katalog Mediateki
(23)
Form of Work
Książki
(22)
Grafiki
(1)
Muzyka
(1)
Status
available
(22)
unavailable
(1)
Branch
Wypożyczalnia
(23)
Author
Vyzoviti Sophia
(4)
Eissen Koos
(2)
Lim Joseph
(2)
Steur Roselien
(2)
Agkathidis Asterios
(1)
Berwald Franz (1796-1868)
(1)
Carlson David
(1)
Costantino Maria
(1)
Crabill Phyllis
(1)
Crooks Ryan
(1)
Dorst Kees
(1)
Dorst Leo
(1)
Dragt Els
(1)
Groot Frans de
(1)
Jefferies Emma
(1)
Kaldor Lucy
(1)
McCarthy Steven
(1)
Michlewski Kamil
(1)
Mollerup Per (1942-)
(1)
Nielsen Dorte (1967-)
(1)
Pater Ruben
(1)
Rachmaninov Sergei (1873-1943)
(1)
Senova Melis
(1)
Servi Lorenzo
(1)
Yee Joyce
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Country
Poland
(22)
United States
(1)
Language
Polish
(17)
English
(6)
Subject
Wzornictwo przemysłowe
(6)
Modele architektoniczne
(5)
Design
(4)
Prace z papieru
(3)
Projektowanie
(3)
Innowacje
(2)
Motocykle
(2)
Samochody
(2)
Architektura
(1)
Architektura eksperymentalna
(1)
Architektura organiczna
(1)
Barwy
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Infografika
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kreatywność
(1)
Produkt (teoria kategorii)
(1)
Projektanci grafiki
(1)
Projektowanie architektoniczne
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
Secesja
(1)
Socjologia
(1)
Symbole
(1)
Sztuka
(1)
Typografia
(1)
Zabawa
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Subject: time
2001-0
(3)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Genre/Form
Architektura
(1)
Fotografie
(1)
23 results Filter
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
A little red book about how to make design matter / by David Carlson. - 2nd print. - Amsterdam : BIS Publishers, cop. 2014. - 163 s. ; 18 cm.
Form of Work
Subject
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 85 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Genre/Form
"Relation of Elements" explores the role of prepositions in architecture and design, a part of speech often overlooked when describing and designing architecture. The book demonstrates how language can shape our understanding of objects and spaces and allows you to discover new ways to shape and define space. The book aims to inspire architects and designers to think creatively by manipulating prepositions and exploring the connections between different composition and structure elements. By making subtle changes to the prepositions used in describing design problems, one can introduce novelty and improvements in the outcome of a project. - A thoughtful approach to reimagining the relationship between elements in a design. - Explore three-dimensional design through the use of the preposition.
„Relacja elementów” bada rolę przyimków w architekturze i projektowaniu, części mowy często pomijanej przy opisywaniu i projektowaniu architektury. Książka pokazuje, jak język może kształtować nasze rozumienie obiektów i przestrzeni oraz pozwala odkryć nowe sposoby kształtowania i definiowania przestrzeni. Celem książki jest zainspirowanie architektów i projektantów do kreatywnego myślenia poprzez manipulowanie przyimkami i badanie powiązań pomiędzy różnymi elementami kompozycji i konstrukcji. Dokonując subtelnych zmian w przyimkach używanych przy opisywaniu problemów projektowych, można wprowadzić nowość i ulepszyć wynik projektu. - Przemyślane podejście do ponownego wyobrażenia sobie relacji pomiędzy elementami projektu. - Poznaj trójwymiarowy projekt za pomocą przyimka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Architektura 178 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This book introduces practices that are now part of what people see as ‘21st Century Skills’. The enjoyable essays in this book provide a panoramic view over the subject of design. The essays are written to encourage designers and students of design to reflect upon their field. Fundamental questions are raised about the nature of design, about designers themselves, and about the role of design within the broader contexts of business and society. And design, these days, is not just for designers - many different fields are learning from design to build creative practices, and this book seeks to help to open up design practices for general use. The book is for designers (to help them reflect on their practices, and develop them further) and for students of design across all designing disciplines.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 83 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Form of Work
Subject
Understanding trends, the emerging values and needs of groups in society provides you with a foundation to innovate and create change. This book gives you a candid and unbiased overview of the trend research process. lt brings a structured, research-based approach to the table instead of a crystal ball. 'How to Research Trends' is practical, hands-on and offers multiple perspectives on researching trends for professionals and trend students around the globe. lt shows you that researching trends is a skill that combines the intuitive and the analytical. This book is written for everyone interested in human-centred innovation and for everyone interested in learning more about trend research. Trend research includes so much more than just hypes, styles and the latest gadgets. It studies change and provides an analysis of emerging shifts in people’s needs and wants. These trend insights are essential during any innovation process as a foundation to create future proof concepts that improve people’s quality of life.
Zrozumienie trendów, pojawiających się wartości i potrzeb grup społecznych zapewnia podstawę do wprowadzania innowacji i tworzenia zmian. W tej książce znajdziesz szczery i bezstronny przegląd procesu badania trendów. Zamiast kryształowej kuli, wnosi ustrukturyzowane podejście oparte na badaniach. Książka „Jak badać trendy” jest praktyczna, praktyczna i oferuje wiele perspektyw badania trendów profesjonalistom i studentom trendów na całym świecie. Pokazuje, że badanie trendów to umiejętność, która łączy w sobie intuicyjność i analityczność. Ta książka jest napisana dla wszystkich zainteresowanych innowacjami skoncentrowanymi na człowieku i dla wszystkich zainteresowanych zdobyciem większej wiedzy na temat badań trendów. Badania trendów obejmują znacznie więcej niż tylko szum reklamowy, style i najnowsze gadżety. Bada zmiany i zapewnia analizę pojawiających się zmian w potrzebach i pragnieniach ludzi. Te analizy trendów są niezbędne w każdym procesie innowacji i stanowią podstawę do tworzenia przyszłościowych koncepcji poprawiających jakość życia ludzi.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki humanistyczne 782 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
The 7 laws in this book guide you through the process of improving your business strategy. With chapters like How to be Unbeatable, Realise Effective Campaigns, and Ensure That You Reach Your Goals, the author explains how this methodology works and how to implement it in your own business. By using examples, illustrations, and insights, this book provides multiple entry points for readers who want to execute the BITSING strategy accordingly. As a result of working closely with several universities, the methodology is scientifically validated, in addition to its proven performance within numerous organisations and businesses. Shell International, Hewlett Packard EMEA, and Jamie Oliver’s Fifteen are amongst those that have benefited from this method, by using it to meet targets time and time again. Some have experienced exponential growth and reached the magic level of 300%. This book offers advice, tools, and direction in what is required in your organisation to achieve goals. The methodology increases efficiency without sacrificing jobs, and has even helped to stimulate employment, including recruiting top talent. BITSING has also boosted employee performance, changed stakeholder behaviour, and optimised work-life balance.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki społeczne 124 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Bio-structural : analogues in architecture / Joseph Lim. - 2nd print. - Amsterdam : BIS Publishers, 2011. - 231, [1] s. : il. (w tym kolor.) ; 15 cm.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Dublety 517 [Wypożyczalnia], Architektura 52 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Architektura 50 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Rola projektantów w komunikacji i kulturze wizualnej ewoluuje, od projektantów służących jako komercyjna „wynajęta broń” po przyjmowanie bardziej wzmacniających ról autorstwa projektu. Standardową praktyką w edukacji projektowej stało się nauczenie projektantów rozwijania własnego głosu i tworzenia projektów, które sam inicjuje. Rola projektanta może rozszerzyć się do bycia autorem, producentem, kuratorem, animatorem sieci, aktywistą, konsultantem, przedsiębiorcą… lista jest długa. W tej książce Steven McCarthy, profesor projektowania graficznego na University of Minnesota w USA i ekspert w tej dziedzinie, przedstawia przegląd fenomenu autorstwa projektu i przeprowadza wywiady z wieloma międzynarodowymi projektantami, którzy pełnili różne role jako autorzy lub producenci własnych projektów. Projekt Designer as... został napisany, aby zapewnić praktykom projektowania skonsolidowany przegląd tekstu i obrazów, które były ważne w rozwoju autorstwa projektu. Studenci projektowania graficznego skorzystają na poznaniu teoretycznych podstaw metod, idei i mediów kształtujących obecną praktykę i zapewniających trajektorię w kierunku przyszłej praktyki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 63 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Simplicity : a matter of design / Per Mollerup. - Amsterdam : BIS Publishers, 2015. - 199 stron ; 30 cm.
Form of Work
Subject
Uproszczenie jest ideałem, do którego naszym zdaniem dążymy, niezależnie od tego, czy mówimy o prostym życiu, czystej, niezakłóconej estetyce, wierności materiałom, czy po prostu wydajności i oszczędności. Per Mollerup wykorzystuje te różne motywy - funkcjonalność, estetykę i etykę - jako zasadę porządkującą książkę i wprowadza szeroki wachlarz źródeł i przykładów. - Magazyn Eye Usiadłem w salonie. Czytam, przewracam strony, czytam, przeglądam i czytam ponownie. Minął długi okres. Potem wstałem i oznajmiłem w pokoju, że to wspaniała książka! Co więcej mam powiedzieć? Uwielbiałem w nim wszystko: okładkę, skład, projekt książki, ilustracje, a przede wszystkim komentarz. Podobała mi się analiza poziomów prostoty i rozróżnienie między ilością-prostą i jakością-prostą. To głęboka i przemyślana książka na temat, który brzmi prosto, ale w rzeczywistości jest głębokim i złożonym tematem. Skąd mam wiedzieć? Napisałem Living with Complexity. Żałuję, że nie mogłem najpierw przeczytać tej książki. - Don Norman. Autor książki Życie ze złożonością.
Prostota nie jest jakością absolutną. To zależy od naszego doświadczenia, wiedzy, zrozumienia i umiejętności. Simplicity: A Matter of Design oferuje zestaw terminów, które pozwolą nam precyzyjnie omówić prostotę projektowania. Przygląda się podstawom prostoty i bardziej dogłębnie bada trzy aspekty projektowania: funkcjonalność (prostota dla wygody), estetykę (prostota dla przyjemności) i etykę (prostota dla sumienia). Dostępny jest dodatkowy rozdział poświęcony prostocie komunikacji. Jeśli istnieje jedna cecha, której poszukują wszyscy projektanci, to jest nią prostota. Niemniej jednak niewiele napisano na ten temat. Prostota: Kwestia projektowania jest bardzo wyraźnie napisana i zilustrowana, którą należy przeczytać dla studentów i praktyków, którzy są zaintrygowani pojęciem prostoty. Profesor Per Mollerup jest doświadczonym pisarzem i nauczycielem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 86 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Badania kreatywności pokazują, że dzieląc myślenie na rozbieżne i zbieżne aspekty, można usprawnić tworzenie pomysłów, a w rezultacie wytwarzać więcej pomysłów, nieoczekiwanych myśli i oryginalnych rozwiązań. Ta książka zawiera wskazówki, które pomogą wzmocnić innowacyjne myślenie i praktyczne ćwiczenia wzmacniające kreatywność.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 87 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Many designs that appear in today’s society will circulate and encounter audiences of many different cultures and languages. With communication comes responsibility; are designers aware of the meaning and impact of their work? An image or symbol that is acceptable in one culture can be offensive or even harmful in the next. A typeface or colour in a design might appear to be neutral, but its meaning is always culturally dependent. If designers learn to be aware of global cultural contexts, we can avoid stereotyping and help improve mutual understanding between people. Politics of Design is a collection of visual examples from around the world. Using ideas from anthropology and sociology, it creates surprising and educational insight in contemporary visual communication. The examples relate to the daily practice of both online and offline visual communication: typography, images, colour, symbols, and information.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. Produkt 84 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
(A new perspective on design thinking)
This Human is about the person who is doing the designing. There are many great design books in existence that teach us about design process, tools and methods. With the increasing popularity of design thinking and human-centered design we've also seen more material discussing various aspects of the practice. One missing aspect, almost in an ironic twist, is what it takes to be the actual person who is doing the designing. The name This Human is referring to that person. The person who needs to observe to gain insight, to makes sense of their observations in a way that isn't biased by their own world views. The person who needs to communicate in many different ways with many different intentions to communicate information which is often hard to access, difficult to grasp and just not that tangible. The person who is so passionate about having a positive impact they become exhausted one third of the way into their project. This book helps these people to learn more about themselves and how to think and be in their practice of design―to help them grasp all that is going on inside that then influences their creations.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 81 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Sztuka 398 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Architektura 51 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Architektura 49 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 80 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Architektura 47 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Globally there’s a growing recognition of design thinking. That’s why the focus isn’t on why you should incorporate it in your organisation, but on how to incorporate it. Design Transformations helps you to do the latter. By documenting and revealing how other companies have already incorporated design thinking, the authors show you how it works. They also offer insights into different sectors, explore the transitions and demonstrate diversity in the projects.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Produkt 82 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again