Sorting
Source
Katalog Mediateki
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Status
available
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(5)
Author
Białkowski Łukasz (1981- )
(1)
Bończa-Szabłowski Jan
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Chwastowicz Agata
(1)
Figiel Ludmiła
(1)
Kolenda Karolina (1982- )
(1)
MacBride Anda
(1)
Mierzwa Piotr (tłumacz)
(1)
Ruksza Stanisław (1979- )
(1)
Sikora Piotr (1986- )
(1)
Smolak Anna (1976- )
(1)
Stanisławski Dominik (1979- )
(1)
Year
2010 - 2019
(5)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
English
(1)
Subject
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(4)
Wystawy sztuki
(4)
Artyści plastycy brazylijscy
(1)
Beleć-Kuskowska, Marianna 1939-2015
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Instalacja dźwiękowa
(1)
Katalog wystawy
(1)
Kuskowski, Stanisław 1941-1995
(1)
Malarze polscy
(1)
Muzeum Mazowieckie (Płock)
(1)
Muzeum Okręgowe (Toruń)
(1)
Romantyzm
(1)
Schulz, Bruno (1892-1942)
(1)
Sztuka brazylijska
(1)
Sztuka polska
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Subject: time
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Subject: place
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(4)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Nowy Targ (woj. małopolskie)
(1)
Polska
(1)
Płock (woj. mazowieckie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Genre/Form
Katalog wystawy
(3)
Sztuka europejska
(1)
Sztuka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Domain
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Publikacja towarzyszy wystawie "Intermarium", która miała miejsce w dniach 30 września - 4 grudnia 2016 roku w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół, w Nowym Sączu. Projekt poświęcony został fantazmatom oraz wyobrażeniom, do których sięgają poszczególne kraje Europy Środkowej aby definiować swoją pozycję wobec Europy Zachodniej. Cenzura, tożsamość narodowa, pogranicze sztuk w kontekście zmian totalitaryzmu - to niektóre z pojęć, z którymi czytelnik się tutaj spotka.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja towarzyszyła zbiorowej wystawie MANIFESTACJE ROMANTYCZNE, której kuratorem był Stanisław Ruksza. Można na niej było oglądać prace takich artystów jak: Paweł Althamer, Jerzy Bereś, Bogna Burska, Katarzyna Górna, Rafał Jakubowicz, Anna Maria Karczmarska, Tomasz Kozak, Honorata Martin, Bartek Materka, Dorota Nieznalska, Patrycja Orzechowska, Laura Pawela, Joanna Rajkowska, Łukasz Surowiec, Marek Wasilewski, Adam Witkowski, Piotr Wysocki, Zorka Wollny, Artur Żmijewski. Projekt graficzny opracował Damian Nowak.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.81 [Wypożyczalnia], Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.36 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Bel.3 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
Wystawę „Zanosi się na deszcz” brazylijskiego artysty Cadu czyta się jak analogowy hipertekst, pełen zapętlonych narracji i topograficznych odniesień. Prace mają charakter samodzielny, ale też budują wzajemne relacje, niczym eksperymentalny utwór muzyczny, w którym dźwięk dopełnia tekst, ruch czy przedmiot. Na peryferiach tych nakładających się na siebie języków stworzono przestrzeń dla zakłóceń, hałasu i przerwania działań. Wszystko to jest niezbędne do dopełnienia procesów uruchamianych na wystawie, przywołujących realność życia w kontekście sztuki, opartej na destrukcji i odradzaniu się pojęcia stworzenia. Prezentowane prace są otwarte na innych uczestników, angażują stłumiony lokalny potencjał, który kierują na wątki, które sam artysta eksploruje.
Tytuł wystawy wywodzi się od utworu Steve'a Reicha, który w 1965 roku osiągnął efekt mechanicznej pętli, odtwarzając na dwóch magnetofonach szpulowych słowa „będzie padać”. Formalnie utwór był prekursorem muzyki elektronicznej. Jednak w kontekście apokaliptycznego przesłania (tekst nawiązywał do słów pastora, które – w obliczu kubańskiego kryzysu rakietowego – odnosiły się do końca świata) rytmiczne powtarzanie można interpretować jako element zamierzony zaprowadzić porządek, próbę poszukiwania harmonii w świecie wymykającym się spod kontroli.
Stosunek Cadu do muzyki modernistycznej jest całkowicie empiryczny. Artystę fascynują dźwięki z pogranicza i formy przestrzenne wykraczające poza sam instrument. Cadu czerpie rytm z powtarzania kontrastów; odnajduje ją w cyklach naturalnych i wyznaczaniu wskaźników topograficznych i odległościowych. Dziecięca ciekawość i instynkt eksperymentu powraca w pracach Cadu w postaci zmodyfikowanych do nowych znaczeń mechanizmów zabawek, a także w eksperymentach przyrodniczych i materiałach z recyklingu.
Przede wszystkim jednak sztuka Cadu jest bardzo osobistym, intymnym poszukiwaniem i próbą nawiązania relacji ze światem, który rozciąga się od tego, co naturalne i żywiołowe, po technologiczny. Pozostając pomiędzy tymi przeciwieństwami, artysta otwiera się na eksperymentalny proces z pełnym uznaniem błędów i niepowodzeń, co nadaje jego pracy siłę i autentyczność.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Cad.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.40 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again