Sorting
Source
Katalog Mediateki
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
available
(4)
Branch
Wypożyczalnia
(4)
Author
Bousset Sigrid (1969- )
(1)
Brzezińska Ana (1983- )
(1)
Chromry Bolesław (1939-)
(1)
García Rodrigo (1964- ) Agamemnon
(1)
García Rodrigo (1964- ) Daisy
(1)
García Rodrigo (1964- ) Wolę, żeby sen z powiek spędził mi Goya niż pierwszy lepszy skurwysyn
(1)
Kościelniak Marcin
(1)
Le Roy Frederik
(1)
Mikurda Kuba (1981- )
(1)
Murczyńska Jagoda
(1)
Semenowicz Dorota
(1)
Stachurska Agnieszka
(1)
Stalpaert Christel (1971- )
(1)
Ugrešić Dubravka (1949- )
(1)
Ćirlić Dorota Jovanka (1954- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
Blokowisko
(1)
García, Rodrigo (1964- )
(1)
Historia
(1)
Karaoke
(1)
Kultura masowa
(1)
Lauwers, Jan (1957- )
(1)
Needcompany
(1)
Postkomunizm
(1)
Powieść graficzna
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Belgia
(1)
Genre/Form
Teatr argentyński
(1)
Teatr eksperymentalny
(1)
Teatr flamandzki
(1)
4 results Filter
No cover
Book
In basket
Pokrzywy / Bolesław Chromry. - Kraków : Wydawnictwo i Księgarnia Korporacja Ha!art, copyright 2016. - [119] stron : ilustracje ; 21 cm.
(Literatura Wizualna.)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Chr.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
(Linia Krytyczna ; 8)
Karaoke (z japońskiego: pusta orkiestra) to forma zabawy dla milionów ludzi pragnących stać się na chwilę Madonną albo Sinatrą. Według Ugrešić karaoke nie potwierdza wcale demokratycznej idei, zgodnie z którą każdy może, jeśli tylko chce, lecz ideę odwrotną (choć równie demokratyczną): że każdy chce, skoro może.
Karaoke to zabawa dla tych, którzy nie zostawiają swojego podpisu, kryją się za anonimowością, pozostają w bezpiecznych granicach swych konformistycznych wspólnot konsumenckich. Odrywają się od własnego „ja”, wcielając się na chwilę w role stworzone dla dla nich przez innych. Kultura narcyzmu zmieniła się w kulturę karaoke, albo po prostu jest jej konsekwencją.
W swym eseju Dubravka Ugrešić zajmuje się ludzkimi działaniami, w efekcie których anonimowy uczestnik – poprzez powielanie istniejących wzorów kulturowych i korzystanie ze współczesnej technologii – osiąga stan zaspokojenia, gubiąc po drodze wszystkie narzędzia mogące uchronić go przed ekspansją wywłaszczających „ja” mechanizmów zarządczych. Uszczęśliwiony tłumek miłośników karaoke nie przeczuwa zbliżającej się katastrofy.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki humanistyczne 259 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
(Linia Teatralna ; 13)
Antologia „Nie widzę piękna w świecie bez człowieka. O teatrze Jana Lauwersa i Needcompany” to jedyne jak dotychczas tak obszerne, wyczerpujące wydawnictwo, analizujące 25-letni dorobek twórczy wybitnego artysty teatru i reformatora sztuk performatywnych Jana Lauwersa. Zebrane w przemyślany oraz inspirujący sposób eseje autorstwa uznanych specjalistów z różnych dyscyplin (Hans-Thies Lehmann, Marvin Carlson, Martin Harries, Juergen Pieters, Rudi Laermans, Georges Banu) stanowią panoramiczne, a zarazem niezwykle przenikliwe spojrzenie na unikatowe zjawisko artystyczne, jakim jest twórczość zespołu Needcompany ? opus magnum Jana Lauwersa, współczesnego człowieka renesansu: reżysera, pisarza, artysty wizualnego, działacza społecznego, a także kreatora unikatowej na skalę światową instytucji kultury.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 46 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Book
In basket
(Linia Teatralna ; 15)
Książka García. Resztki świata jest wprowadzeniem w twórczość sceniczną i dramatopisarską Rodrigo Garcíi. Oprócz niepublikowanych dotąd dramatów pisarza (Ogrodnictwo ludzkie, Agamemnon. Wróciłem z supermarketu i spuściłem synowi lanie, Wolę, żeby sen mi spędził z powiek Goya niż pierwszy lepszy skurwysyn, Daisy) zawiera teksty analityczne przybliżające konteksty, w jakich porusza się artysta. Artykuł José Antonia Sáncheza przedstawia twórczość Rodriga Garcíi w kontekście latynoamerykańskim. Tomasz Kireńczuk analizuje w swoim tekście takie dramaty pisarza, jak Versus, Rozsypcie moje prochy w Eurodisnaylandzie, Król Lear. Artykuł Christilli Vasserot pozwala zrozumieć tryb pracy reżysera nad tekstem, który u Garcíi służy scenie, nie jest wobec niej drugorzędny, powstaje wraz z przedstawieniem. Tekst Fernanda Flóreza sytuuje natomiast teatr Garcíi w szerszym kontekście debaty nad współczesnością. Książka oddaje też głos samemu autorowi - w dwóch przeprowadzonych z nim wywiadach.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Artyści Gar.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again