Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Książki
(1)
Muzyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Czytelnia
(1)
Autor
Brzoska Andrzej (1953- )
(1)
Janczewska-Sołomko Katarzyna
(1)
Mikołajczyk-Niewiedział Anna (1972- )
(1)
Minulescu Ion (1881-1944)
(1)
Piórkowska Marta (1989- )
(1)
Rożniatowska Bożenna
(1)
Szpilman Władysław (1911-2000). Mazurek. Fortepian
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998)
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998). Poematy. Głos, fortepian
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998). Sonaty. Fortepian
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998). Sonaty. Skrzypce, fortepian
(1)
Wisłocki Stanisław (1921-1998). Suity. Fortepian
(1)
Świętoński Wojciech (1984- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(1)
rumuński
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Temat
Muzycy polscy
(1)
Pedagodzy
(1)
Temat: czas
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na głos wysoki i fortepian
(1)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(1)
Muzyka poważna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Sonata
(1)
Suita
(1)
Słownik biograficzny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja nawiązuje do wydanego w 2003 roku pod auspicjami SPAM Leksykonu polskich muzyków pedagogów urodzonych po 31 grudnia 1870 roku (pod red. K. Janczewskiej-Sołomko) i jest niejako jego „kontynuacją wstecz”. Obie, stanowiące całość, pozycje wnoszą niewątpliwie istotny wkład do uzupełniania wiedzy na temat historii kultury muzycznej w Polsce w szerokim europejskim kontekście. Zawiera ponad 7200 biogramów osób (udokumentowanych literaturą źródłową), które prowadziły działalność pedagogiczną, ale także kompozytorską, naukową i artystyczną na historycznych terenach polskich przez całe niemal tysiąclecie. Odegrały one poważną rolę w tworzeniu systemu kształcenia muzycznego na przestrzeni wieków. W początkowym okresie, do którego sięga aktualna wiedza, nauka muzyki przebiegała w relacji mistrz – uczeń. Dopiero potem powstały szkoły muzyczne – zwane bursami muzycznymi – prowadzone przez zgromadzenia zakonne, zwłaszcza jezuickie. Jednocześnie przedmioty muzyczne weszły do programów nauczania w szkołach parafialnych i katedralnych, a także w seminariach duchownych i na wyższych uczelniach, na przykład na Akademii Krakowskiej. Najstarszym w naszej historii pedagogiem muzycznym, którego udało się zidentyfikować jest Benedykt (być może imię pochodzi od kongregacji benedyktyńskiej, do której należał). Zmarł w roku 1080, tak więc urodził się być może około roku 1040 i to właśnie Benedykt – wykształcony, z tytułem magistra, znający już chorał gregoriański obowiązujący w nowej dla Polski Piastowskiej religii katolickiej, może być uznany za ojca polskiej pedagogiki muzycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Słowniki/ Leksykony/ Encyklopedie 186 [Czytelnia] (1 egz.)
Muzyka
CD
W koszyku
Solo & chamber works / Stanisław Wisłocki. - Warsaw : Chopin University Press : Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków, 2022. - 2 CD (46 min 54 s, 52 min 47 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm + 1 booklet.
Stanisław Wisłocki był znakomitym polskim kompozytorem, dyrygentem, pianistą, pedagogiem i organizatorem życia muzycznego. Zasłynął przede wszystkim jako wybitny dyrygent, kształtujący gusta publiczności poprzez prezentowanie kanonu światowej i rodzimej literatury muzycznej oraz inicjowanie prawykonań muzyki najnowszej. Jego działania wywarły wpływ nie tylko na kształt życia muzycznego powojennej Polski, lecz także na popularyzację muzyki polskiej w świecie. Na uwagę zasługuje także bogata spuścizna kompozytorska Wisłockiego, który tworzył utwory solowe, kameralne, orkiestrowe, wokalne i wokalno-instrumentalne, a także muzykę teatralną i filmową. Większość z napisanych przez niego dzieł wciąż jeszcze czeka na rejestracje fonograficzne. Prezentowany dwupłytowy album, na którym znalazły się utwory solowe i kameralne Wisłockiego, jest wynikiem wieloletniej pracy twórczej i artystycznych poszukiwań Wojciecha Świętońskiego – znakomitego pianisty aktywnie zaangażowanego w poszukiwania kompozycji nieznanych, ze szczególnym uwzględnieniem muzyki polskiej. Oprócz czterech cykli fortepianowych (D’après Scarlatti, Mała suita, Suity I i II) artysta zarejestrował także cztery Poematy do słów Iona Minulescu (w opracowanej przez siebie wersji na głos z fortepianem) oraz Sonatę F-dur na skrzypce i fortepian. W utworach kameralnych pianiście towarzyszą uznane artystki: Anna Mikołajczyk-Niewiedział (sopran) i Marta Piórkowska (skrzypce). Nagrania dokonał Andrzej Brzoska. W obszernej książeczce dołączonej do albumu oprócz noty programowej, noty o utworach i biogramów kompozytora i artystów znalazło się tłumaczenie poematów na język polski i angielski. Projekt został dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury – państwowego funduszu celowego, w ramach programu „Muzyczny ślad”, realizowanego przez Narodowy Instytut Muzyki i Tańca. Wydawcami albumu są Chopin University Press i Stowarzyszenie Polskich Artystów Muzyków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 863 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej