28303
Book
In basket
Modernistyczna estetyka w architekturze, sztuce i projektowaniu produktów jest znana wielu. W strzelistych szklanych konstrukcjach czy minimalistycznych płótnach rozpoznajemy czas ogromnego postępu technologicznego, który potwierdził moc człowieka do przekształcania swojego otoczenia i radykalnego zerwania z konwencjami lub ograniczeniami przeszłości. Mniej znana, ale nie mniej fascynująca jest destylacja modernizmu w projektowaniu graficznym.
Ta bezprecedensowa publikacja TASCHEN, której autorem jest Jens Müller, zawiera około 6000 znaków towarowych, skupionych na latach 1940-1980, aby zbadać, w jaki sposób modernistyczne postawy i imperatywy zrodziły tożsamość korporacyjną. Obszerna ankieta obejmuje trzy rozdziały zorientowane na projektowanie: geometryczne, efektowe i typograficzne, od strojów medialnych po gigantów handlu detalicznego, linie lotnicze i galerie sztuki. Każdy rozdział jest następnie podzielony na sekcje związane z formą i stylem, takie jak alfabet, nakładka, kropki i kwadraty.
Oprócz obszernego katalogu, książka zawiera wprowadzenie Jensa Müllera do historii logo oraz esej R. Rogera Remingtona o modernizmie i projektowaniu graficznym. Uwzględniono również osiem profili projektantów i osiem pouczających studiów przypadków, ze szczegółowym spojrzeniem na życie i pracę takich luminarzy, jak Paul Rand, Yusaku Kamekura i Anton Stankowski, a także na tak znaczące projekty, jak Fiat, The Daiei Inc. i Igrzyska Olimpijskie w Meksyku w 1968 r. Logo Modernism, niezrównane źródło informacji dla grafików, reklamodawców i specjalistów od brandingu, jest równie fascynujące dla każdego, kto interesuje się historią społeczną, kulturową i korporacyjną, a także samą przekonującą siłą obrazu i formy.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Grafika/ Typografia 231 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia strony 427-429. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again