27915
Book
In basket
“Sztuka wizualna w przestrzeni społecznej jest w stanie urzeczywistnić to, co wydaje się nie do pomyślenia: eksperymentalne projekty zbyt perwersyjne lub idiosynkratyczne, by mogły je wcielać w życie instytucje polityczne albo oświatowe. Artysta, niczym koń trojański, może wykorzystywać domniemaną apolityczność sztuki, by podważać istniejący ład instytucjonalny” – mówi Claire Bishop.
W książce Sztuczne piekła. Sztuka partycypacyjna i polityka widowni Bishop opisuje początki, rozwój i upadek sztuki społecznie zaangażowanej – od futuryzmu i dadaizmu, przez Międzynarodówkę Sytuacjonistyczną, po prace Thomasa Hirschhorna, Tanii Bruguery czy Pawła Althamera. Szeroko dyskutowanemu tekstowi brytyjskiej krytyczki sztuki w polskim wydaniu towarzyszy wstęp Karola Sienkiewicza oraz posłowie Joanny Warszy.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Sztuka 432 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Notes:
Tytuł oryginału: Artificial hells, 2012
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again