27970
Book
In basket
(Seria Design /Projektowanie)
TypoPolo, pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jakuba Hakobo Stępnia w 2001 roku, opisuje estetyczny fenomen, jakim była amatorska typografia tworzona na potrzeby handlu i rzemiosła w latach 90. XX wieku. Prymitywne reklamy, szyldy i napisy informacyjne stały się wizualnym odzwierciedleniem zmian ekonomicznych i politycznych w Polsce, symbolem czasów romantycznego przełomu, kiedy „każdy mógł być tym, kim chciał, i wszystko było możliwe”. Dziś, przez środowiska profesjonalnych grafików stylistyka TypoPolo postrzegana jest przede wszystkim jako przejaw nieudolności i złego gustu projektantów-amatorów. Rzadziej widzi się w niej formę języka wizualnego określonej przedsiębiorczej grupy społecznej, która działała i aktywnie „przeprojektowywała” swoje otoczenie w swoim czasie. Polsko-angielska publikacja TypoPolo. Album typograficzno-fotograficzny pod redakcją Rene Wawrzkiewicza opisuje działania wizualne związane z wernakularną grafiką, przypadkową typografią i oddolnym projektowaniem. W albumie znajdziecie zdjęcia szyldów, tablic, plandek, napisów na murach i szybach. Uzupełnieniem książki są projekty fontów i liter zrealizowane przez profesjonalnych projektantów, poszukujących inspiracji w TypoPolo.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Grafika/ Typografia 55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Notes:
General note
Album TypoPolo jest podsumowaniem i uzupełnieniem wystawy TypoPolo, która odbyła się w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie (maj - lipiec 2014) oraz projektu Typoaktywni w galerii BWA Dizajn Wrocław (wrzesień - październik 2014).
Language note
Tekst równolegle polski i angielski.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again