27894
Artykuł
W koszyku
Materiał do analizy stanowią prace studentek studiów magisterskich Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, oparte na eseju Jolanty Brach-Czainy z tomu „Błony umysłu”. Fotografie i filmy są efektem zajęć prowadzonych w ramach Teorii fotografii. Ich celem jest zachęcenie studentów do stworzenia wizualnej odpowiedzi na tekst teoretyczny. Z korpusu tekstów zaproponowanych w trakcie zajęć wybrałam prace, które ściśle podejmują zagadnienie relacji między reprodukcją a doświadczeniem rzeczywistości nieobrazowej, analizowane przez filozofkę w eseju „Łuski-maski”. Mimo że autorka w swoim tekście krytykuje fotografię, młodzi artyści znajdują w nim inspirację do refleksji nad relacją między dokumentowaniem czasu i bytu a ich doświadczaniem. Podejmują również wizualną krytykę tez przedstawionych w tekście. Znajdują w ten sposób sposób na zastosowanie rozważań filozoficznych w praktyce artystycznej. Analizowane w tekście prace powstały w latach 2019–2021 pod kierunkiem trzech autorek: Dagmary Barańskiej-Morzy, Joanny Berg i Joanny Czarnoty.
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia na stronie 97.
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej