Wpływ i recepcja
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(12)
Forma i typ
Książki
(7)
Artykuły
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dramat (rodzaj)
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Bristiger Michał (1921-2016)
(1)
Chęćka-Gotkowicz Anna (1975- )
(1)
Cupała Katarzyna
(1)
Dobroczyński Bartłomiej (1958- )
(1)
Dworniczak-Leśniak Kamila
(1)
Dziewulska Małgorzata (1944- )
(1)
Gamrat Małgorzata
(1)
Gamrat Małgorzata. Strategie zachowania tożsamości regionalnej (i narodowej) w twórczości Pawła Kubisza
(1)
Gauger Soren A. (1975- )
(1)
Gisa Oksana. Czescy artyści w kulturze muzycznej Podola na początku XX wieku
(1)
Glabazňa Radek (1980- )
(1)
Górniak-Morgan Ewa
(1)
Kanigowska-Gedroyć Ewa
(1)
Kletowski Piotr (1975-)
(1)
Kornatowska Beata. Dietrich Fischer-Dieskau o "Liederkreis" op. 39 Roberta Schumanna do tekstów Josepha von Eichendorffa
(1)
Książek Paulina. Joseph von Eichendorff i muzyka polska
(1)
Lipszyc Weronika (1983- ). Alina Szapocznikow i jej związki z rzeźbą czeską
(1)
Marcinów Mira (1985- )
(1)
Martinek Libor (1965- )
(1)
Mielcarek-Krzyżanowska Barbara. Recepcja czeskich dzieł scenicznych prezentowanych podczas Bydgoskich Festiwali Operowych
(1)
Pilipowicz Andrzej
(1)
Pospiszil Karolina (1986- ). Transnarodowa literatura górnośląska?
(1)
Ronduda Łukasz (1976- )
(1)
Supady Grzegorz (1960- ). Joseph von Eichendorff w Prusach i w Polsce
(1)
Szczepański Stefan
(1)
Szerszeń Tomasz (1981- )
(1)
Szymański Wojciech (1985- )
(1)
Trakl Georg (1887-1914)
(1)
Všetička František (1932- ). O poezii Joanny Mossakowské
(1)
Warsza Joanna (1976- )
(1)
Wojda Aleksandra. Sztuka przemieszczania granic
(1)
Zahirović Hasan (1975- ). Jak tomu bylo s polskou premiérou Čapkovy "Věci Makropulos"
(1)
Zarych Elżbieta (1972- ). Ludowe, literackie i romantyczne w "Górnośląskich baśniach i podaniach" ("Oberschlesische Märchen und Sagen") Josepha von Eichendorffa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Czechy
(1)
Język
polski
(10)
czeski
(1)
angielski
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura austriacka
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Wpływ i recepcja
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: dzieło
Cykl miesięcy w Pałacu Schifanoia
(1)
Portiere di notte (film)
(1)
Przeczarowując świat
(1)
Temat: czas
1901-2000
(6)
1801-1900
(5)
1701-1800
(3)
2001-
(3)
1901-1914
(2)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Muzyka
(4)
Esej
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Album
(1)
Analiza i interpretacja
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Dramat (gatunek literacki)
(1)
Film włoski
(1)
Filmy i seriale
(1)
Katalog wystawy
(1)
Monografia
(1)
Muzyka austriacka
(1)
Muzyka filmowa
(1)
Opera (utwór muzyczny)
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opracowanie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Psychologia
(1)
12 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Słuchacza portret własny / Anna Chęćka. W: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957). - Czas. 62, nr 11 (2017), s. 19-21 0035-9610.
Dokument nadrzędny: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957).
Książka
W koszyku
(Dzieje Psychoanalizy w Polsce)
„Realna, a więc emancypująca, transformująca i modernizująca obecność psychoanalizy na polskich ziemiach wydaje się trudna do zauważenia”. Sformułowanie tak mocnego wniosku wymaga bardzo rzetelnego udokumentowania. Z tego obowiązku autor i autorka wywiązali się z nawiązką – książka jest świadectwem głębokiej i rzetelnej pracy na materiałach źródłowych, świetnie odzwierciedlonej w treści, przypisach i bibliografii. W naturalny też sposób podzielili między siebie pracę: Bartłomiej Dobroczyński (…) konstruuje swój wywód na zasadzie zderzenia tez i anty-tez; teza pierwsza powtarza, że „psychoanaliza odegrała wielką rolę w polskim ruchu umysłowym”, anty-teza przyjmuje: „freudyzm nigdy nie miał w Polsce zbyt wielu zwolenników” (…), by doprowadzić do dwóch syntez (…) dla których najbardziej znaczący jest tytuł Interludium II: Zdemaskowany „Żydowin Freud”. Mira Marcinów, autorka drugiej części dyptyku, wychodzi od historii Barbary Ubryk, kobiety więzionej latami w klasztorze z powodu problemów o tle seksualnym, by w Foucaultowskim geście zarysować „genealogię” polskiej psychiatrii (…), zamykając cały wywód codą, czerpiącą tytuł ze znanego wystąpienia Marii Janion: „Naród, który nie umie istnieć bez cierpienia, musi sam sobie je zadawać”. Z recenzji prof. Andrzeja Ledera.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki społeczne 150 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pierwszych latach po II wojnie światowej zyskujące na popularności magazyny ilustrowane określały horyzont świadomości odbiorców w różnych miejscach globu. Fotoreporterzy, bohaterzy frontowi obserwowali świat podnoszący się z ruin i dręczony kolejnymi konfliktami, a ich fotografie, niekiedy wstrząsające, innym razem kojące, wykorzystywano w rozmaity sposób – niejednokrotnie odbiegający od autorskiej intencji. Język nowoczesnego fotoreportażu, kształtujący się przede wszystkim we Francji i Stanach Zjednoczonych w latach 40. i 50. XX wieku, służył umiejętnemu budowaniu narracji o narodowej i ponadnarodowej konsolidacji. Kluczowym wydarzeniem dla zrozumienia tego fenomenu jest amerykańska wystawa The Family of Man, „monumentalny esej fotograficzny” skomponowany z materiałów magazynów ilustrowanych, zwłaszcza „Life”. W latach 1955-1962 prezentowano ją w kilkudziesięciu krajach o rozmaitym statusie politycznym, w tym, w 1959 roku – w Polsce, gdzie witano ją z entuzjazmem, jako zwiastun ideowego rozprężenia, język fotografii humanistycznej był tu już zadomowiony i miał swoją ideową wymowę. Książka ma na celu uchwycenie fenomenu powojennego fotoreportażu jako języka opowiadania o świecie po katastrofie, trawionego niepokojem zimnej wojny, nieprzepracowaną traumą i obawą o jutro.
A Human Family. The Reception of the Exhibition The Family of Man in Poland and a Humanistic Photographic Paradigm The author analyses the original project of the exhibition, its travels around the world and the specific character of its presentation in Poland, as well as the phenomenon of humanistic photo report seen as a visual language in transnational communication, characteristic of the modern thinking about the medium. Keywords: photography, photo report, modernism, art criticism, realism, humanism.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Fotografia 118 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Świat sprzymierzeńców / Ewa Górniak-Morgan. W: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957). - Czas. 62, nr 2 (2017), s. 17-18 0035-9610.
Dokument nadrzędny: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957).
Książka
W koszyku
Zbiór obejmuje szesnaście opracowań czeskich i polskich badaczy z zakresu literaturoznawstwa, muzykologii, historii sztuki i filozofii, zajmujących się twórczością Josepha von Eichendorffa oraz innymi osobistościami i wydarzeniami związanymi z historią kultury Śląska. Dokumentują wzajemne relacje kulturowe Niemiec, Czech i Polski w zróżnicowanym językowo historycznym regionie Śląska. Studia podzielone są na cztery bloki tematyczne: Josef von Eichendorff i pytania recepcyjne Granice geograficzne i artystyczne, ich tożsamość i kanon Josef von Eichendorff i muzyka Varia, czyli czesko-polskie relacje artystyczne Artykuły są publikowane w języku czeskim lub polskim i towarzyszą im streszczenia i streszczenia przetłumaczone na język angielski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Magazyn Książki 2186 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja „Georg Trakl. Przekłady i analizy”, której autorem jest dr Andrzej Pilipowicz, w pierwszych trzech rozdziałach przybliża postać austriackiego pisarza jako prozaika, dramaturga i poetę. Rozdział czwarty książki poświęcony jest roli muzyki w twórczości Trakla – autor analizuje wiersz „Spacer zimowy a-moll” w nawiązaniu do cyklu pieśni „Podróż zimowa” Franza Schuberta. W appendixie została zamieszczona analiza noweli Thomasa Manna „Tristan”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tra.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Mówi Muzeum)
„Czym jest Oświecenie?” – pytał Immanuel Kant w słynnym tekście z 1784 roku. Ponad dwieście lat później autorzy i autorki tekstów zawartych w książce powracają do tego pytania, ale stawiają je inaczej: jako konkretną, polityczną kwestię dotycząca kształtu i perspektyw istnienia świata, w którym żyjemy.  Zewsząd słychać dziś pesymistyczny refren: kres oświeceniowej tradycji głoszą myśliciele przynależący do rozmaitych tradycji intelektualnych i utożsamiani z różnymi opcjami politycznymi. Do głosu dochodzą ponownie religijne fundamentalizmy, rośnie nieufność wobec nauki. W kontrze do tego sposobu myślenia książka pokazuje Oświecenie jako epokę, która cały czas trwa: nie jako fantom, lecz jako żywa rama definiująca kształt naszej teraźniejszości, jako polityka krytycznego myślenia. Dziedzictwo oświeceniowe to nie balast, trup, którego należy reanimować lub dobić, lecz raczej coś jeszcze niezrealizowanego, ciągle niedopełnionego – coś, co dopiero nadchodzi.  Integralną częścią książki jest esej wizualny. Prace pochodzą z kolekcji Gabinetu Rycin BUW – pierwszej kolekcji grafiki w Polsce, założonej przez króla Stanisława Augusta. Prace historyczne uzupełnione są artystycznymi komentarzami współczesnych artystów, które powstały specjalnie na potrzeby wystawy w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie w 2018 roku i książki.  Autorzy i autorki tekstów w książce: Edwin Bendyk pisze o związkach postoświeceniowego paradygmatu z techniką i futurologią; Rafał Matyja zastanawia się, czy mamy dziś do czynienia z końcem oświeceniowej wyobraźni i co dziś pozostało z Oświecenia; Iwona Kurz pisze o kwestii niedokończonej emancypacji i powinnościach uniwersytetu; Agata Sikora analizuje panoptyczne i dystopijne dyskursy wewnątrz nowoczesności; Olga Stanisławska wychodzi od paradoksów związanych z pojęciem „rasy” w Oświeceniu i pisze o splocie problematyki rasizmu oraz płci w współczesnych dyskursach postkolonialnych; Adam Lipszyc tropi „akty oświecenia” w literaturze; Paweł Mościcki zastanawia się nad figurami współczesnego libertynizmu w literaturze francuskiej; Łukasz Ronduda i Tomasz Szerszeń wskazują, gdzie należy szukać źródeł polskiej nowoczesności i do jakich obrazów warto w tym poszukiwaniu się odwołać. Artyści, których prace znajdują się w książce: Anna Boghiguian, Andrea Bowers, Vincenzo Brenna, Pablo Bronstein, Augustin Brunais, Jacques Callot, Olga Czernyszewa, Matthaeus Deisch, Camille Henrot, William Hogarth, Ewa Juszkiewicz, Nikita Kadan, Jan Chrystian Kamsetzer, Tadeusz Kościuszko, Jakub Kubicki, Zbigniew Libera, Friedrich Anton August Lohrmann, Goshka Macuga, Dominik Merlini, Johann Heinrich Müntz, Anna Niesterowicz, Nomadic State (Karolina Mełnicka, Stach Szumski), Jan Piotr Norblin, Ferdynand Pinck, Giovanni Battista Piranesi, Jean-Louis Prieur, Joanna Rajkowska, Roee Rosen, Efraim Shroeger, Franciszek Smuglewicz, Mikołaj Sobczak, Józef Wall, Stanisław Zawadzki, Szymon Bogumił Zug.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 679 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Bić albo nie bić; oto jest pytanie / Stefan Szczepański. W: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957). - Czas. 62, nr 11 (2017), s. 21-23 0035-9610.
Dokument nadrzędny: Ruch Muzyczny (Kraków ; 1957).
Książka
W koszyku
Katalog towarzyszący wystawie Przeczarowując świat Małgorzaty Mirgi-Tas w Pawilonie Polskim na Biennale Sztuki 2022. W publikacji pod redakcją Wojciecha Szymańskiego i Joanny Warszy, obok tekstów kuratorów znalazły się eseje zaproszonych pisarzy — Ali Smith i Damiana Le Basa, uczonej Ethel Brooks, a także wiersze Teresy Mirgi i Jana Mirgi. Katalog dotępny również w wersji polskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mir.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 487 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej