28322
Book
In basket
Time / edit by Amelia Groom. - London : Whitechapel Gallery ; Cambridge, MA : The MIT Press, 2013. - 237, [1] strona ; 21 cm.
(Whitechapel: documents of contemporary art)
Antologia ta umieszcza w kontekście sztukę, która proponuje alternatywy dla modeli linearnego czasu, które leżą u podstaw zarówno kapitalizmu, jak i postępowej nowoczesności. Sztuka współczesna badała tak różnorodne rejestry doczesności, jak „marnowanie i czekanie; regresja i powtarzanie; deja vu i seryjność; niezrealizowana możliwość i bezczynność; niekonsumpcja i kontrproduktywność; spóźnieni i wcześniacy; niespójne i niezsynchronizowane – z których wszystkie są sprzeczne z sekwencjonistycznym czasem i indeksami poślizgów w chronologicznym doświadczeniu”. Podczas gdy teoretycy tacy jak Giorgio Agamben i Mieke Bal proponowali „polichroniczne”, „heterochroniczne” lub „anachroniczne” odczytanie historii, artyści otworzyli pole czasu do tego stopnia, że ​​samo pojęcie współczesności zostaje zakwestionowane.
Availability:
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. Nauki humanistyczne 401 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia s. 226-230. Indeks.
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again