Melitopoulos, Angela (1961- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(1)
Forma i typ
Artykuły
(1)
Autor
Bartosiewicz Anna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Temat
Fortepian
(1596)
Sztuka
(1469)
Wystawy sztuki
(1358)
Muzyka polska
(1047)
Płyty gramofonowe
(718)
Melitopoulos, Angela (1961- )
(-)
Skrzypce
(715)
Nuty
(609)
Muzyka
(534)
Konkursy i festiwale muzyczne
(516)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(389)
Muzyka niemiecka
(357)
Tematy i motywy
(282)
Historia
(269)
Kompozytorzy polscy
(261)
Gitara
(260)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Inscenizacja
(217)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(198)
Muzyka austriacka
(195)
Estetyka
(193)
Performance
(188)
Opera (przedstawienie)
(186)
Wzornictwo przemysłowe
(178)
Altówka
(177)
Kobieta
(174)
Malarstwo polskie
(173)
Filozofia
(161)
Flet
(156)
Orkiestry
(154)
Organy (instrument)
(149)
Klarnet
(144)
Wideo-art
(143)
Artyści
(141)
Muzyka włoska
(138)
Muzyka rosyjska
(136)
Kultura
(134)
Akordeon
(127)
Feminizm
(125)
Konkursy i festiwale artystyczne
(124)
Fotografia
(118)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Muzyka francuska
(114)
Historia sztuki
(107)
Grafika polska
(106)
Pianiści polscy
(104)
Imprezy muzyczne
(102)
Kultura i sztuka
(102)
Miasta
(98)
Koncerty i recitale
(97)
Rzeźba polska
(95)
Design
(94)
Edukacja muzyczna
(94)
Muzyka na fortepian
(94)
Ciało ludzkie
(92)
Psychologia
(92)
Moda
(90)
Socjologia
(90)
Teatr polski
(88)
Teoria muzyki
(88)
Dyrygentura
(86)
Teoria sztuki
(86)
Artyści polscy
(85)
Grafika użytkowa
(84)
Śpiew
(83)
Fotografia artystyczna
(82)
Krytyka muzyczna
(82)
Malarze polscy
(82)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Technologia
(82)
Urbanistyka
(82)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(81)
Grafika
(81)
Recenzja teatralna
(79)
Reżyserzy polscy
(78)
Rzeźba
(78)
Taniec
(78)
Instrumenty perkusyjne
(76)
Muzycy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(74)
Etnografia
(74)
Typografia
(72)
Komiksy
(71)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(71)
Projektowanie
(69)
Rysunek
(64)
Akademia Sztuki (Szczecin)
(63)
Krytyka artystyczna
(63)
Trąbka
(63)
Muzyka wokalna
(61)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Muzyka węgierska
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Szkolnictwo wyższe
(59)
Muzyka poważna
(58)
Gatunek
Asamblaż
(1)
1 wynik Filtruj
Artykuł
W koszyku
Asamblaże - przerost treści / Anna Bartosiewicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 3(2018), s. 14-16 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Asamblaż to układ zjawisk określany przez płynność i współzależność tworzących go części. Asamblaż może służyć jako model złożonych procesów, które w tradycyjnych naukach są rozbijane na oddzielne przedmioty badań. Podobnie jak w tradycjach animistycznych, asamblaż nie rozróżnia świata fizycznego i duchowego, rzeczy możemy więc traktować jak istoty ożywione.
Asamblaże autorstwa Angeli Melitopoulos i Maurizio Lazzarato to audiowizualny projekt badawczy poświęcony praktyce Félixa Guattariego (1930-1992), jego antyautorytarnej, rewolucyjnej działalności psychiatrycznej, filozofii, estetyce i antropologii. Melitopoulos i Lazzarato koncentrują się na jego zainteresowaniach animizmem, koncepcjach podmiotowości i ekozofii. Przybliżają je i rozwijają w odniesieniu do praktyki prowadzonej przez Guattariego w eksperymentalnej klinice La Borde, a także obecności jego myśli w Brazylii i Japonii. W twórczości Guattariego podmiotowość staje się właściwością nie tylko ludzką – traci swój wyjątkowy status, oddzielający ją od środowiska. Pod tym względem myśl Guattariego rezonuje z kulturami animistycznymi. Ujmuje on podmiotowość przy pomocy asamblaży – wielowymiarowych układów organizujących współistnienie jednostek ze zbiorowościami, przedmiotami, zwierzętami, maszynami, pojęciami i zróżnicowanymi siłami kosmicznymi. Ekspresja animistycznej, transosobowej podmiotowości interesuje go także w kreacji artystycznej, seksualności, psychozie, świecie dzieciństwa i rytuałach religijnych. Na wystawie w Muzeum Sztuki prezentowane były dwie trzykanałowe instalacje wideo: Asamblaże i Życie cząstek. W eseistycznej formie uruchomiły one myśl Guattariego, ukazując ją w nowych kontekstach.
Każda z instalacji stanowiła swego rodzaju tryptyk, którego części nasilają różne rodzaje odbioru – patrzenia, słuchania i czytania. To rozwarstwienie nie tylko potęgowała wrażenia dedykowane poszczególnym zmysłom, ale i kierowała wzrokiem i uwagą widzów, prowadząc ich przez asamblaż obrazu, tekstu i dźwięku.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej