Bartosiewicz Anna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Artykuły
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Bartosiewicz Anna
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Temat
Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu (Toruń)
(1)
Guattari, Félix (1930-1992)
(1)
Instalacja wideo
(1)
Lazzarato, Maurizio (1955- )
(1)
Lynch, David (1946- )
(1)
Melitopoulos, Angela (1961- )
(1)
Psychiatria środowiskowa
(1)
Schizofrenia
(1)
Wideo-art
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Temat: miejsce
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Gatunek
Asamblaż
(1)
Film amerykański
(1)
Malarstwo amerykańskie
(1)
Rysunek amerykański
(1)
2 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Asamblaże - przerost treści / Anna Bartosiewicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 3(2018), s. 14-16 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Asamblaż to układ zjawisk określany przez płynność i współzależność tworzących go części. Asamblaż może służyć jako model złożonych procesów, które w tradycyjnych naukach są rozbijane na oddzielne przedmioty badań. Podobnie jak w tradycjach animistycznych, asamblaż nie rozróżnia świata fizycznego i duchowego, rzeczy możemy więc traktować jak istoty ożywione.
Asamblaże autorstwa Angeli Melitopoulos i Maurizio Lazzarato to audiowizualny projekt badawczy poświęcony praktyce Félixa Guattariego (1930-1992), jego antyautorytarnej, rewolucyjnej działalności psychiatrycznej, filozofii, estetyce i antropologii. Melitopoulos i Lazzarato koncentrują się na jego zainteresowaniach animizmem, koncepcjach podmiotowości i ekozofii. Przybliżają je i rozwijają w odniesieniu do praktyki prowadzonej przez Guattariego w eksperymentalnej klinice La Borde, a także obecności jego myśli w Brazylii i Japonii. W twórczości Guattariego podmiotowość staje się właściwością nie tylko ludzką – traci swój wyjątkowy status, oddzielający ją od środowiska. Pod tym względem myśl Guattariego rezonuje z kulturami animistycznymi. Ujmuje on podmiotowość przy pomocy asamblaży – wielowymiarowych układów organizujących współistnienie jednostek ze zbiorowościami, przedmiotami, zwierzętami, maszynami, pojęciami i zróżnicowanymi siłami kosmicznymi. Ekspresja animistycznej, transosobowej podmiotowości interesuje go także w kreacji artystycznej, seksualności, psychozie, świecie dzieciństwa i rytuałach religijnych. Na wystawie w Muzeum Sztuki prezentowane były dwie trzykanałowe instalacje wideo: Asamblaże i Życie cząstek. W eseistycznej formie uruchomiły one myśl Guattariego, ukazując ją w nowych kontekstach.
Każda z instalacji stanowiła swego rodzaju tryptyk, którego części nasilają różne rodzaje odbioru – patrzenia, słuchania i czytania. To rozwarstwienie nie tylko potęgowała wrażenia dedykowane poszczególnym zmysłom, ale i kierowała wzrokiem i uwagą widzów, prowadząc ich przez asamblaż obrazu, tekstu i dźwięku.
Artykuł
W koszyku
Dynamizm ciszy / Anna Bartosiewicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2017), s. 15-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
David Lynch jest jednym z najbardziej uznanych i uwielbianych współczesnych twórców filmowych. Studiował sztuki piękne w Pennsylvania Academy of Fine Arts, gdzie jako dwudziestolatek zaczął tworzyć pierwsze animacje, ale ostatecznie związał się z kinem. Świat usłyszał o nim już za sprawą jego pełnometrażowego debiutu fabularnego Głowa do wycierania, następnie przyszły Człowiek słoń, Diuna, Blue Velvet, Miasteczko Twin Peaks, Dzikość serca, Twin Peaks: Ogniu krocz za mną, Zagubiona autostrada, Prosta historia, Mulholland Drive i Inland Empire. Za swój dorobek reżyserski, scenariuszowy i producencki Lynch był między innymi czterokrotnie nominowany do Oscara®, zdobył Złotą Palmę Festiwalu w Cannes i dwukrotnie nagrodę Césara.
Wystawa dorobku plastycznych poszukiwań Davida Lyncha zapowiada się niezwykle ciekawie. Już sama jego aktywność na polu twórczości filmowej przejawia się w różnych formach: filmu kinowego, eksperymentalnego, serialu telewizyjnego, wideoartu, reklamy czy wideoklipu. David Lynch to także świetny malarz, rysownik, grafik i fotografik, kompozytor muzyki i jej wykonawca. Wystawa, na którą zapraszają Fundacja Tumult i Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu, to największa jak dotąd ekspozycja tych wszystkich jego aktywności artystycznych. Na Silence and Dynamism złoży się około 400 prac Lyncha: od najwcześniejszych poszukiwań rysunkowych z lat 50., malarsko-filmowych z lat 60. do prac najnowszych z 2017 roku.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej