26185
Książka
W koszyku
Autorka niniejszych rozważań stawia tezę o aktualności awangardy w XXI wieku i jej żywej obecności w muzyce dzisiejszej. Owa aktualność awangardy może być rozumiana dwojako. Z jednej strony jest to nie tyle kontynuacja, ile świadome i swobodne korzystanie ze środków i rozwiązań wypracowanych przez kompozytorów awangardowych, a także czytelne odwołanie się do pewnych idei XX-wiecznej awangardy. Z drugiej strony to postawa buntu, kontestacji, łamanie reguł, artystyczna wyrazistość i silny indywidualizm. Wybór padł na dwóch kompozytorów związanych z Łodzią, urodzonych w drugiej połowie lat 70. XX wieku – Marcina Stańczyka i Artura Zagajewskiego oraz ich postawy twórcze. Na przykładzie czterech kompozycji, przeznaczonych na różne składy wykonawcze i reprezentujących różne gatunki, ale napisanych w zbliżonym czasie (lata 2010–2013), autorka starała się wykazać związki ich muzyki z nurtami awangardy XX wieku i zbadać, na ile są one przez kompozytorów uświadomione i zamierzone. Innym z celów było wypełnienie luki w wiedzy teoretycznomuzycznej na temat najnowszej twórczości kompozytorskiej, która do tej pory – z kilkoma wyjątkami – omawiana była przez krytyków i muzykologów skrótowo, na łamach tekstów publicystycznych
Status dostępności:
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Muzyka 477 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga ogólna
Wykazy utworów Marcina Stańczyka i Artura Zagajewskiego na stronach 187-214.
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia, filmografia na stronach 215-226.
Uwaga dotycząca finansowania
Sfinansowano z pomocą Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego
Uwaga dotycząca języka
Streszczenie w języku angielskim.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej