Misiak Marian (1981- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Dostępność
wypożyczone
(2)
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Misiak Marian (1981- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(3)
Temat
Liternictwo
(2)
Szyldy
(2)
Czcionka
(1)
Czcionki
(1)
Elektryczny Zespół Trakcyjny (EZT)
(1)
Koleje elektryczne
(1)
Pociągi
(1)
Reklama zewnętrzna
(1)
Subkultura
(1)
Tatuaż
(1)
Zabytki techniki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Album
(1)
Graffiti
(1)
Grafika użytkowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Seria Design /Projektowanie)
TypoPolo, pojęcie po raz pierwszy użyte przez Jakuba Hakobo Stępnia w 2001 roku, opisuje estetyczny fenomen, jakim była amatorska typografia tworzona na potrzeby handlu i rzemiosła w latach 90. XX wieku. Prymitywne reklamy, szyldy i napisy informacyjne stały się wizualnym odzwierciedleniem zmian ekonomicznych i politycznych w Polsce, symbolem czasów romantycznego przełomu, kiedy „każdy mógł być tym, kim chciał, i wszystko było możliwe”. Dziś, przez środowiska profesjonalnych grafików stylistyka TypoPolo postrzegana jest przede wszystkim jako przejaw nieudolności i złego gustu projektantów-amatorów. Rzadziej widzi się w niej formę języka wizualnego określonej przedsiębiorczej grupy społecznej, która działała i aktywnie „przeprojektowywała” swoje otoczenie w swoim czasie. Polsko-angielska publikacja TypoPolo. Album typograficzno-fotograficzny pod redakcją Rene Wawrzkiewicza opisuje działania wizualne związane z wernakularną grafiką, przypadkową typografią i oddolnym projektowaniem. W albumie znajdziecie zdjęcia szyldów, tablic, plandek, napisów na murach i szybach. Uzupełnieniem książki są projekty fontów i liter zrealizowane przez profesjonalnych projektantów, poszukujących inspiracji w TypoPolo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Grafika/ Typografia 55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Album „Kult Jednostki” to dzieło monumentalne – ponad 500 stron o historycznym, technicznym, a przede wszystkim społecznym i socjologicznym fenomenie, którym było i wciąż jest powstanie, eksploatacja, modernizacje i subkulturowa wręcz popularność elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57. Wbrew pozorom jednak, pociąg ten wcale nie jest prawdziwym bohaterem tej publikacji. siążka powstała dzięki wysiłkom Torypress, czyli grupy zapaleńców (Dawid Błaszczyk, Tomasz Czechowicz, Maciej Janus, Marian Misiak), którzy przedstawiają się jako “autorzy i aktywiści z Wrocławia, zainteresowani projektowaniem i kulturą wizualną”. Ten “interdyscyplinarny zespół do zadań popularyzatorskich” podjął się tytanicznego wysiłku zebrania ogromu informacji na temat najdłużej produkowanego na świecie pociągu. Współwydawcą książki jest platforma typograficzna Threedotstype. Wielowątkowa, niezwykle interesująca pod względem edytorskim publikacja powstała m.in. dzięki wsparciu pozyskanemu za pośrednictwem serwisów crowdfundingowych. Książka jest oczywiście hołdem złożonym EN57, ale – jak łatwo się domyślić – jej twórcom przyświecał przede wszystkim cel ukazania społeczności miłośników “klasyków”, “kibli”, “fekaliowozów”, “klopów”, “turlaczy”, “sraczy”, “tyk-tyków”, “kolejek” itp. Treść “Kultu Jednostki” podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy samego EN57 (jak również pojazdów pokrewnych i pochodnych), zawiera unikalne zdjęcia i informacje dotyczące historii wrocławskiego Pafawagu, produkcji tytułowych pociągów, ale także np. tych składów, które trafiły na eksport do Jugosławii (gdzie zwane były “gomułkami”). Wiele (o ile nie większość) z tych materiałów i fotografii z pewnością prezentowane są w druku po raz pierwszy. W tej części autorzy książki podejmują w sposób pieczołowity i drobiazgowy także temat wnętrz (w tym np. siedzisk - plastików, dermy itd.) oraz barw składów i ich oznaczeń. Twórcy podjęli się m.in. odtworzenia całego kalejdoskopu rozmaitych schematów malowań - zarówno tych zastosowanych przez producentów, przewoźników, Urzędy Marszałkowskie czy modernizatorów EN57. Druga część książki – dłuższa, a i chyba ważniejsza, dotyczy już samego tytułowego “kultu”. Pokazuje barwny świat entuzjastów i miłośników kolei, ale także artystów, którzy zainteresowali się fenomenem najliczniejszego w Polsce regionalnego ezeta i wykorzystali go jako interesujący motyw w swojej twórczości. Publikacja eksploatuje tematy mikolskiej fotografii, filmu (m.in. EN57 w teledyskach twórców i grup muzycznych), malarstwa i grafiki, a nawet tatuaży i odzieży. Osobne rozdziały poświęcone są także symulatorom jazdy “kiblami”, czy kolejowemu modelarstwu. Chyba najbardziej kontrowersyjny fragment publikacji podejmuje temat graffiti. W książce znaleźć można zdjęcia dokumentujące “wyczyny” grafficiarzy (w tym tzw. “wholecars”, czyli wagony pokryte malowidłami w całości), ale dokumentujące także… prace społeczne przy usuwaniu malowideł wykonywane przez złapanych twórców. Ciekawym elementem jest także np. dość zabawny wywiad z zastępcą komendanta SOK podejmujący temat walki ze “sprejarzami”. Autorzy nie zapomnieli również o przykrym dla mikoli temacie kasacji EN57 i – jak to ujęli – “życiu po życiu” tych składów, czyli np. o tym, do czego wykorzystywane były i są pudła wyłączonych z ruchu, ale ocalonych od złomowania jednostek. Poza unikatowymi zdjęciami oraz szczegółowymi informacjami dotyczącymi tematu – wydawałoby się – niszowego, bardzo cennym i interesującym elementem książki są wywiady z pasjonatami i osobami zawodowo związanymi z EN57. W swoich wypowiedziach ci pierwsi ukazują wyjątkowość swoich zainteresowań, zapał i ogrom wiedzy. Opowieści tych drugich – to przede wszystkim kawał historii polskiego kolejnictwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ street art 28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego pierwszą na świecie czcionkę cyrylicką odlali Niemcy w Krakowie? Czy litery mogą być narodowe, a może powinny być uniwersalne? Co robi solidaryca na sztandarach na Węgrzech? I dlaczego niektórzy kochają krzywe napisy na budkach z piwem, a inni ich nienawidzą? Historyczka dizajnu Agata Szydłowska oraz projektant i typograf Marian Misiak udowadniają, że za pozornie neutralnymi literami kryją się pasjonujące historie, wielkie debaty i zajadłe konflikty.
Jednocześnie pokazują, jak litery odzwierciedlają przemiany społeczne, etniczne i polityczne na terenie Polski. Ta bogato ilustrowana książka to barwna i przystępnie napisana opowieść o najciekawszych zjawiskach z liczącej ponad pięćset lat historii polskiego projektowania liter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 73 [Wypożyczalnia], Dublety 515 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej