Skłodowska Marta (1981- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(4)
Forma i typ
Artykuły
(4)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Skłodowska Marta (1981- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(2)
Temat
Wystawy sztuki
(2)
Artyści polscy
(1)
Atlas Sztuki (Łódź)
(1)
Fehér, László M. (1953- )
(1)
Kibice
(1)
Lipski, Roman (1969- )
(1)
Malarze węgierscy
(1)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(1)
Piłka nożna
(1)
Tematy i motywy
(1)
Wodiczko, Krzysztof (1943- )
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Polska
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(2)
Graffiti
(1)
Malarstwo węgierskie
(1)
Recenzja literacka
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
4 wyniki Filtruj
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Krzysztof Wodiczko, "Na rzecz domeny publicznej" / Marta Skłodowska. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 186-190 2300-3391.
Wystawa przybliżała praktykę Krzysztofa Wodiczki, pioniera działań artystycznych w przestrzeni publicznej, jednej z najbardziej znaczących postaci sztuki krytycznej. Wodiczko, podtrzymując tradycję awangardy, wypracowuje technologię niezgody i przekształcania rzeczywistości – wydobywa krytyczny i utopijny wymiar sztuki rozumianej przez niego jako praktykowanie demokracji. Wystawa Na rzecz domeny publicznej ukazywała zróżnicowany dorobek artysty, podkreślając jednocześnie znaczenie jego wczesnej twórczości, w której zostało zainicjowane przejście od zagadnień artystycznych do problematyki społecznej oraz od sfery prywatnej do przestrzeni publicznej. Na ekspozycji w retrospektywnym przeglądzie prac – w nie do końca chronologicznym układzie – znalazły rozwinięcie zasadnicze wątki działań artystycznych Wodiczki z lat 1969–2014. Prace z lat 70. zostały przypomniane jako kluczowe dla jego późniejszej praktyki, w której imperatyw etyczny łączy estetykę z polityką. Okres ten charakteryzują interdyscyplinarne eksperymenty oraz łączenie konstruktywistycznej tradycji z doświadczeniami projektanta i neoawangardowego artysty sytuującego się w kontekście ówczesnych wydarzeń.
Artykuł
W koszyku
László Fehér - Roman Lipski / Marta Skłodowska. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 7(2014/2015), s. 135-138 2300-3391.
W 2010 roku pokazano w Atlasie Sztuki indywidualną wystawę prac Romana Lipskiego. Cieszyła się zainteresowaniem widzów i krytyki, pomimo tego, że artysta nie był w Polsce specjalnie znany. Po czterech latach postanowiono ponownie pokazać obrazy Romana Lipskiego zestawiając je z pracami László Fehéra – wybitnego węgierskiego artysty, którego twórczość w Polsce jest praktycznie nieznana.
Na Węgrzech László Fehér należy do najbardziej znanych twórców, w 1990 roku reprezentował Węgry na 44. Biennale Sztuki w Wenecji. Roman Lipski i László Fehér dotychczas nie poznali się osobiście, pomimo tego, że reprezentuje ich w Niemczech ta sama galeria – Sophisticated z Monachium. Pierwszy raz staną twarzą w twarz w Łodzi kilka dni przed otwarciem ich wspólnej wystawy.
Artykuł
W koszyku
Wojciech Wilczyk : Święta wojna / Marta Skłodowska. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 154-155 2300-3391.
Album "Święta Wojna" to zbiór zdjęć kibicowskich murali, graffiti i napisów na murach, które wtopiły się w krajobraz współczesnej Polski, przyzwyczajając społeczeństwo do wizualnej przemocy.
W książce znalazło się około 300 fotografi kibicowskich murali, graffiti i napisów na murach poświęconych drużynom piłkarskim. Zdjęcia podzielone są według prostego klucza: geografii. Każda z części tryptyku dotyczy innego miejsca, kolejno są to: Kraków, Górny Śląsk, Łódź. Podobnie jak tytuł albumu, podtytuły nie krzyczą do czytelnika (chociaż robią to mimowolnie). Kraków u Wilczyka jest "miastem noży", Górny Śląsk to "Oberschlesien" a Łódź ukrywa się pod nazwą "Żydzew". Zawoalowanie jest jednak pozorne, kody te są proste do odczytania, są wpisane w polską (pop)kulturę.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej