Taniec współczesny
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Banach Anna
(1)
Barys Arthur
(1)
Grzybowski Juliusz
(1)
Juskowiak Piotr (1984- )
(1)
Kołacka Daria (1973- )
(1)
Lepecki André (1965- )
(1)
Ludwisiak Małgorzata
(1)
MacBride Anda
(1)
Michnik Antoni (1987- )
(1)
Morawski Piotr (1980- )
(1)
Nieśpiałowska-Owczarek Sonia
(1)
Piszczatowski Paweł
(1)
Plata Tomasz (1974- )
(1)
Sosnowska Agnieszka (filozof)
(1)
Sosnowska Dorota (1982- )
(1)
Słoboda Katarzyna
(1)
Tacikowska Monika
(1)
Warso Anna (1980- )
(1)
Zielińska Joanna (1976- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(3)
angielski
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Taniec współczesny
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(3)
Kultura i sztuka
(3)
5 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
„Książka, która oddajemy do Państwa rąk, jest książką specyficzną. Staraliśmy się rzecz jasna o to, aby jej specyficzność nie skutkowała odmową dostępu, ale natura przedmiotu ku pewnej hermetyczności nieubłaganie prowadzi. Niektórzy po prostu odnajdą w tej książce więcej niż inni. Bo jest to, co tu dużo mówić, trochę książka sentymentalna, a pamiątki są zawsze wsobne i hermetyczne. Dla kogoś będzie to po prostu spisanych kilkanaście na poły autobiograficznych wystąpień, dla innych to będzie pół świata, który w tych kilkunastu ledwie zarysowanych historiach będzie o sobie przypominać. Mamy nadzieję jednak, że, na prawach jakiegoś do nas zaufania, również i tych, dla których to są opowieści nowe, staną się one przynajmniej początkiem zdziwienia. Jak, być może, pamiętnik znaleziony na strychu albo inicjały wydrapane na drzewie. Słowem, mamy nadzieję, że stanie się ta książka początkiem dla dalszych poszukiwań. Kto to? Skąd? I jak to wszystko było możliwe?” Juliusz Grzybowski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performance 23 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Choreografia jako obraz / Daria Kołacka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2006), s. 28-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książka
W koszyku
Dance / edited by André Lepecki. - London : Whitechapel Gallery Cambridge, MA : MIT Press, 2012. - 238 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Documents of Contemporary Art)
Dance's galvanizing and transformative presence in art and theory over the last decade becomes part of a broader investigation of its dialogue with modernism's legacies. This collection surveys the choreographic turn in the artistic imagination from the 1950s onwards, and in doing so outlines the philosophies of movement instrumental to the development of experimental dance. By introducing and discussing the concepts of embodiment and corporeality, choreopolitics, and the notion of dance in an expanded field, Dance establishes the aesthetics and politics of dance as a major impetus in contemporary culture. It offers testimonies and writings by influential visual artists whose work has taken inspiration from dance and choreography. Dance—because of its ephemerality, corporeality, precariousness, scoring, and performativity—is arguably the art form that most clearly engages the politics of aesthetics in contemporary culture. Dance's ephemerality suggests the possibility of an escape from the regimes of commodification and fetishization in the arts. Its corporeality can embody critiques of representation inscribed in bodies and subjects. Its precariousness underlines the fragility of contemporary states of being. Scoring links it with conceptual art, as language becomes the articulator for possible as well as impossible modes of action. Finally, because dance always establishes a contract, or promise, between its choreographic planning and its actualization in movement, it reveals an essential performativity in its aesthetic project—a central concern for both art and critical thought in our time.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 408 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności to kolejna po niedawnej publikacji Przyjdźcie, pokażemy wam, co robimy. O improwizacji tańca (Łódź 2013) niezwykle ważna pozycja dowodząca słuszności wychodzenia przez Muzeum Sztuki poza pole sztuk wizualnych. Jest ona dopełnieniem wystawy noszącej taki sam tytuł jak książka oraz efektem konferencji Jak myśli ciało? Cielesno-ruchowe praktyki doby modernizmu. Tytuły obu wydarzeń poprzedzających powstanie książki i przez nią dokumentowanych wyznaczają niejako obszar, po którym się w niej poruszamy i wskazują zarazem na dwa główne wytyczone na nim szlaki: choreograficzno-historyczny i filozoficzno-polityczny. W pewnym skrócie można powiedzieć, że pierwszym idziemy za pytaniem: „co poruszało ciała w pierwszej połowie XX wieku?”, podczas gdy na drugim towarzyszy nam fundamentalna kwestia umieszczona w tytule konferencji: „jak myśli ciało?”. Podróż po obu szlakach (często łączących się, czy też biegnących niemal równolegle) jest prawdziwie pasjonującą przygodą, odsłaniającą niespodziewane, pociągające perspektywy. Książka pokazuje jasno i dobitnie, że taniec staje się obszarem nowego sposobu myślenia o przedstawieniach i nowych metod ich badania, z konieczności wychodzących od ciała i myślenia o ciele, a nie od języka. Dla bardzo wielu osób zainteresowanych tańcem jest to pozycja już nie tylko zachęcająca do podejmowania prób poszukiwania nowych metodologii, ale po prostu pokazująca je w działaniu i prezentująca bardzo konkretne rezultaty takich badań. Dla humanistów wciąż pozostających (mimo deklaracji odejścia od logocentryzmu) w polu oddziaływania języka i tekstu jako podstawowych metafor myślowych Poruszone ciała. Choreografie nowoczesności mogą być budzącą zazdrość, ale i inspirującą lekturą zachęcającą do praktykowania tego, o czym tak frapująco potrafią rozprawiać.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performence 61 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Inne tańce to wystawa o jednym z najważniejszych zjawisk nowej sztuki w Polsce ostatnich lat: o śmiałych eksperymentach twórców tańca, teatru, performansu, muzyki oraz sztuk wizualnych, które ułożyły się w rozległy fenomen określany jako zwrot performatywny. Wśród prac pokazanych na wystawie znajdują się m.in. zapisy przełomowych spektakli Marty Ziółek, Komuny Warszawa, Anny Karasińskiej czy Chóru Kobiet, fragmenty ekscentrycznych scenografii Aleksandry Wasilkowskiej, interaktywne instalacje Krzysztofa Garbaczewskiego i Wojtka Ziemilskiego, dźwiękowe interwencje Konrada Smoleńskiego i Wojtka Blecharza, rzeźby i fotografie Anety Grzeszykowskiej, filmy Karola Radziszewskiego, interaktywne instalacje Krzysztofa Garbaczewskiego/Dream Adoption Society.
Wystawa prezentuje formację artystów, którzy dokonują odważnej reinterpretacji rodzimej tradycji sztuk performatywnych. Działania parateatralne Jerzego Grotowskiego, dorobek teatralny i happeningowy Tadeusza Kantora czy klasyczna sztuka performansu to dla twórców pokazanych na Innych tańcach istotny, ale zwykle negatywny punkt odniesienia. Z większym entuzjazmem czerpią ze zdobyczy estetyki relacyjnej, muzyki alternatywnej, teorii performatywności, teatru postdramatycznego czy tańca konceptualnego. Tytuł Inne tańce przywołuje spektakl przygotowany w 1982 roku przez jedną z najwybitniejszych formacji polskiego teatru eksperymentalnego - Akademię Ruchu. Intencja zawarta w tym nawiązaniu jest złożona. Po pierwsze, A.R. to ważni prekursorzy obecnego zwrotu performatywnego. Po drugie, sformułowanie "inne tańce" trzeba czytać jako zapowiedź: ta wystawa konfrontuje widza z tym, co w sztuce nowe, z tym, co zmienia warunki gry, rozszerza pole walki, więc jeszcze nie doczekało się wiążących interpretacji, nie zostało otoczone domknięta ramą teoretyczną. Po trzecie, nawiązanie do Akademii Ruchu przypomina o tradycji Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski (liderem A.R. był wieloletni dyrektor Zamku Ujazdowskiego Wojciech Krukowski) jako instytucji interdyscyplinarnej, która zawiesza formalne podziały na sztuki wizualne i performatywne, podążając za bieżącymi praktykami artystycznymi.
Integralną częścią wystawy są towarzyszący jej program performatywny i dyskursywny, a także cztery rezydencje realizowane we współpracy z Instytutem Muzyki i Tańca oraz projektem badawczym Kartografie obcości. Inne tańce powstały w ramach dwuletniego badania, którego częścią były tematyczne zajęcia ze studentami Instytutu Kultury Polskiej UW.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Teatr/ Taniec/ Performence 44 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej