Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Zenderowski Radosław (1974- )
(2)
Borcuch Artur (1977- )
(1)
Lis Anna (ekonomia)
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Piłat-Borcuch Magdalena
(1)
Wirkus Marek
(1)
Wróblewski Łukasz (ekonomia)
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Studenci
(1)
Temat
Zarządzanie
(2)
Design management
(1)
Designerzy
(1)
Instytucje kultury
(1)
Internet
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Metodologia
(1)
Nowy produkt
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Praca licencjacka
(1)
Praca magisterska
(1)
Promocja kultury
(1)
Społeczeństwo konsumpcyjne
(1)
Wartość ekonomiczna
(1)
Wzornictwo przemysłowe
(1)
Zarządzanie projektami
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ekonomia designu / Artur Borcuch. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2017. - 159 stron ; ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Wiek XXI będzie wiekiem gospodarki opartej na designie. Design przestał być kojarzony wyłącznie ze wzornictwem, modą czy architekturą. Na szczególną uwagę zasługuje umiejscowienie designu w ekonomii. Odnosząc się do proweniencji terminu ekonomia wskazuje się, że w dwóch ostatnich dekadach XX wieku nastąpiło ponowne zainteresowanie domem będącym jednym z najważniejszych „punktów" przeznaczenia dla dóbr konsumpcyjnych, miejscem kształtowania się tożsamości i wyrażania gustu, a także, w coraz większym stopniu, miejscem wyrażającym wartość materialną. Design postrzegany jako zasób wytworzony na danym obszarze w oparciu o występujące na nim poczucie estetyki i kulturę, posiada cechy definiujące kategorię dóbr publicznych. Design odpowiada na wyzwania związane ze zrównoważonym rozwojem i społecznym oczekiwaniem poprawy jakości życia. W tym kontekście warto zacytować opinię F. von Hayeka, że osobliwym zadaniem ekonomii jest pokazanie ludziom, jak mało w istocie wiedzą o tym, co w ich mniemaniu da się zaprojektować. Design dotyczy również sfery pieniądza. W tym wymiarze pieniądz może reprezentować wymianę idei, czy przypominać o roli estetyki i etyki w gospodarce. Design pieniądza wywołuje na nowo dyskusję nad wartością wewnętrzną pieniądza. Pokazuje iluzję pieniądza oraz miriady przeciwstawień, które tworzy. Na szczególną uwagę zasługuje idea pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego. Korzystając z pieniądza społecznie i ekologicznie odpowiedzialnego, to my klienci/konsumenci decydujemy o kierunku rozwoju gospodarki wspierając firmy, dla których maksymalizacja zysku nie jest głównym wyznacznikiem działania, lecz odpowiedzialność za pracowników, społeczność lokalną oraz dbanie o środowisko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 74 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka została napisana z myślą o tych wszystkich, którzy chcieliby napisać swoje prace zaliczeniowe bazując w przeważającej mierze na zasobach internetowych, a jednocześnie nie narażać się na oskarżenia o "pójście na łatwiznę` i pisanie pracy "po najmniejszej linii oporu`. Autorzy udowadniają, że w Internecie (to znaczy bez wychodzenia z domu), znaleźć można wiele wartościowych opracowań i materiałów źródłowych. Tradycyjne biblioteki są co prawda nadal ważnym źródłem informacji naukowej, ale nawet i one współcześnie wiele swoich zasobów udostępniają w Internecie. W ostateczności przez Internet można zamówić w nich drukowane pozycje książkowe, które w określonym miejscu i czasie czekają na odbiór. Czytelnik w niniejszej książce znajdzie odpowiedź m.in. na następujące pytania: - W jaki sposób korzystać z Internetu pisząc swoją pracę dyplomową? - Na które strony WWW zajrzeć szukając wartościowych źródeł i opracowań? - W jaki sposób cytować pozyskany materiał? Czytelnik zyska ponadto cenną wiedzę na temat prawnych i moralnych aspektów korzystania z Internetu w procesie pozyskiwania materiałów do swo­jej pracy dyplomowej. Dzięki lekturze tej książki nie będzie on bezradny wobec (krępujących) pytań o skalę i sposób wykorzystania publikacji umieszczo­nych w Internecie. Autorzy niniejszego opracowania doskonale zdają sobie sprawę z faktu, że liczne grono piszących prace naukowe nie ma możliwości spędzania wielu godzin w bibliotece, a koszt zakupu poszczególnych książek i czasopism przekracza ich możliwości finansowe. Do nich zatem w pierwszej kolejności adresowana jest niniejsza publikacja. Uczmy się mądrze korzystać z Internetu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 18 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia designu / Magdalena Piłat-Borcuch. - Wydanie 2. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 145, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
DESIGN, designerski, to pojęcia robiące współcześnie spektakularną karierę, przypisywane do wielu aspektów otaczającej nas rzeczywistości, począwszy od sztuki, architektury, przemysłu, a skończywszy na multimediach, modzie, a nawet jedzeniu. Współcześnie niemal wszystko nazwać można mianem designerskie, lub niedesignerskie, stąd pojemność tego pojęcia zdaje się być niewyczerpana. Czy rzeczywiście pojęcie design jest aż tak pojemne? Czy przedostanie się tego pojęcia do świadomości społecznej jest wyrazem wzrastającej świadomości w zakresie wzornictwa, czy raczej brakiem świadomości co do kryjącej się za tym pojęciem treści? Wreszcie, czy nie warto ogłosić narodzin socjologii designu, która podjęłaby próbę zrozumienia relacji na linii design - społeczeństwo? Socjologię designu można zdefiniować jako społeczny aspekt kształtowania wzornictwa. Wśród obszarów zainteresowania socjologii designu należy wyeksponować następującą problematykę: Funkcjonowania designu w społecznej świadomości; Oddziaływania designu na społeczeństwo (Czy i jak design oddziałuje na społeczeństwo? Dlaczego niektóre projekty przedostają się do masowej wyobraźni, a inne nie? W jaki sposób design kształtuje gusta, upodobania, a także generuje w danym człowieku potrzebę posiadania jakiegoś dobra?); Oddziaływania społeczeństwa na design (Czy i na ile społeczne potrzeby przekładają się na tworzone projekty? Czy i w jakim stopniu tworzone projekty są użyteczne dla społeczeństwa?); Relacji między masowością a elitarnością designu. Książka ta może być interesującą lekturą nie tylko dla osób zainteresowanych socjologią, ale również dla designerów i wszystkich, którzy dostrzegają znaczenie społecznego tworzenia rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Produkt 75 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów – wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim – umownie wydzielonym – etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt odpowiada sama konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty) część II – technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś – marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa) W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 203 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie w instytucjach kultury / redakcja Łukasz Wróblewski. - Wydanie I. - Warszawa : CeDeWu, 2018. - 201 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Książka stanowi aktualne źródło wiedzy o zarządzaniu i marketingu w instytucjach kultury. Ogromnym walorem opracowania jest połączenie przeglądu teorii z wieloma trafnie dobranymi studiami przypadków takich instytucji kultury, jak: teatr, muzeum, filharmonia, opera czy centrum kultury, a także komunikatywny język. W książce omówiono istotne i aktualne w sferze kultury zagadnienia zarządzania projektami, zarządzania marketingowego oraz strategicznego. Opisano w jaki sposób instytucja kultury może osiągnąć orientację rynkową, wykazano jak duże znaczenie może odgrywać w tych instytucjach marketing. Przedstawiono również propozycje działań strategicznych i marketingowych, które warto podejmować w sytuacjach specyficznych dla działalności organizacji artystycznych. Publikacja w sposób przejrzysty prezentuje skomplikowany charakter zależności między dwoma światami bardzo często rozpatrywanymi oddzielnie: kulturą i zarządzaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Technika pisania prac magisterskich i licencjackich / Radosław Zenderowski. - Wydanie 11. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 131, [1], XVIII stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Niniejsza publikacja ma charakter praktycznego poradnika dla osób piszących prace dyplomowe, ze szczególnym uwzględnieniem prac magister­skich. Jest ona adresowana w zasadzie do wszystkich studentów, zarówno tych, którzy są w trakcie przygotowywania pracy magisterskiej, jak i do tych, którzy chcieliby zawczasu poznać prawidła rządzące pisarstwem naukowym. Znaleźć tutaj można praktyczne rady, które pozwolą uniknąć wie­lu błędów natury formalnej, często kompromitujących autorów prac magisterskich. Książka składa się z czterech części i aneksu. W części pierwszej omówione są podstawowe reguły związane z metodologią, dotyczące treści pracy. Konsekwentne ich stosowanie daje gwarancję, iż praca będzie myślowo spójna i uporządkowana. W części drugiej zaprezentowane są wymogi dotyczące strony technicznej i wizualnej pracy, w trosce o to, by praca przyszłego magistra była es­tetyczna i praktyczna w lekturze. Owa praktyczność wynika po części z faktu, że w odniesieniu do poszczególnych elementów tekstu (np. przypi­sów) istnieją określone normy, których rzetelne stosowanie ułatwia przekaz treści. Przestrzeganie tych standardów zapewnia zatem pracy komuni­katywność. Część trzecia zawiera praktyczne porady dotyczące procesu przygotowywania pracy dyplomowej. Odpowiada na pytania od czego zacząć pisanie, jak się motywować do pracy, jak poszukiwać materiałów, w jaki sposób je archiwizować oraz jakich błędów, często popełnianych, utrudniających pisanie, unikać. Część czwarta poświęcona jest omówieniu przygotowań, jakie należy poczynić przed obroną pracy oraz informuje jak zachować się podczas egza­minu magisterskiego. Po lekturze tej części student powinien znać oczekiwania recenzentów oraz komisji egzaminacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 17 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej