Edukacja i pedagogika
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(50)
Forma i typ
Książki
(50)
Publikacje naukowe
(30)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje fachowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(47)
tylko na miejscu
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(48)
Czytelnia
(4)
Autor
Kumik Ewa (1956- )
(3)
Bartosewicz Julianna
(2)
Delecka-Bury Alicja
(2)
Kalarus Anna
(2)
Pawłowska Małgorzata (sztuki piękne)
(2)
Wrońska-Zwolińska Halina
(2)
Wroński Tadeusz (1915-2000)
(2)
Aston Jeremy Hugh
(1)
Bajkowska Lidia
(1)
Banasiak Jakub (1980- )
(1)
Bierkowski Tomasz
(1)
Bissinger-Ćwierz Urszula
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Carasso Jean-Gabriel (1948- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Dobrzyniecka-Kojder Małgorzata (1963- )
(1)
Dominiak Barbara (1981- )
(1)
Fesnak-Przybylska Elżbieta
(1)
Frołowicz Elżbieta
(1)
Gieroń Urszula
(1)
Godlewska-Siwerska Magdalena
(1)
Gołębiowska Dorota (nauczycielka)
(1)
Hasiuk-Świerzbińska Magdalena
(1)
Janota-Bzowska Magdalena
(1)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwaszewska Monika
(1)
Kasprzak Marta
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Kozłowska-Lewna Alicja
(1)
Kołodziejczak Anna (filmoznawca)
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Kınam Bilge (1978- )
(1)
Kłysz-Sokalska Natalia
(1)
Lallias Jean-Claude
(1)
Laukvik Jon (1952- )
(1)
Lecoq Jacques (1921-1999)
(1)
Lenk Krzysztof (1936-2018)
(1)
Lewińska-Gwóźdź Beata (1963- )
(1)
Malchiodi Cathy A. (1953- )
(1)
McClintock Melanie
(1)
Miaskowska Marta
(1)
Mostowska Jadwiga
(1)
Mrowczyk Jacek (1972- )
(1)
Myszkiewicz Monika
(1)
Myśliński Damian
(1)
Nogaj Anna
(1)
Nowicki Tomasz (1982- )
(1)
Okraj Zofia
(1)
Oslislo-Piekarska Zofia
(1)
Ostrowska Barbara (sztuki piękne)
(1)
Owczarek Magdalena (1975- )
(1)
Paradowska Aleksandra (1983- )
(1)
Pawlik Kazimierz (1980- )
(1)
Peret-Ziemlańska Zofia (1931- )
(1)
Pohl Anna (sztuki piękne)
(1)
Seul-Michałowska Sylwia
(1)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(1)
Sobieraj-Bednarek Justyna
(1)
Sokołowska Katarzyna Ewa. Wykaz dzieł polskiej XIX wiecznej literatury fortepianowej na cztery ręce
(1)
Sosnowska Paulina (1976- )
(1)
Stopa-Pielesz Ewa
(1)
Strasz Marek
(1)
Sumorok Aleksandra (1980- )
(1)
Szajda Mariusz
(1)
Szeląg Marcin
(1)
Szendzielorz-Jungiewicz Gabriela
(1)
Tomalski Krzysztof (1963- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Varzim Marta
(1)
Waluga Anna
(1)
Wojtyga Ewa
(1)
Yoldi Mónica (1970- )
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zwolińska Ewa A
(1)
Łukaszewski Leon (1909-1991)
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(22)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(1)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(49)
Portugalia
(1)
Język
polski
(46)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(5)
Nauczyciele
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Dzieci
(1)
Graficy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Edukacja muzyczna
(9)
Metody nauczania
(5)
Dzieci
(4)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Uczniowie
(4)
Kształcenie
(3)
Muzyka
(3)
Nauczanie
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Szkoły muzyczne
(3)
Arteterapia
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Skrzypce
(2)
Sztuka
(2)
Sztuka polska
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akademia Muzyczna im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów (Łódź)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych (Katowice)
(1)
Akademia Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego (Łódź)
(1)
Akademie sztuki
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Arendt, Hannah (1906-1975)
(1)
Artyści ludowi
(1)
Artyści plastycy polscy
(1)
Artyści polscy
(1)
Barok
(1)
Blog
(1)
Blogerzy
(1)
Curyłowa, Felicja (1903-1974)
(1)
Czytanie
(1)
Design thinking
(1)
Dyskurs
(1)
Ecole internationale de théâtre Jacques Lecoq
(1)
Edukacja filmowa
(1)
Epidemie
(1)
Filmoznawstwo
(1)
Filozofia
(1)
Filozofia niemiecka
(1)
Funkcje poznawcze
(1)
Galeria Willa (Łódź)
(1)
Grafiki
(1)
Harmonia (muzyka)
(1)
Heidegger, Martin (1889-1976)
(1)
Instytut Edukacji Artystycznej (Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej)
(1)
Internet
(1)
Jakość kształcenia
(1)
Katedra Interdyscyplinarna (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Klasycyzm
(1)
Kliś, Michał (1945- )
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Kreatywność
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura popularna
(1)
Lecoq, Jacques (1921-1999)
(1)
Leczenie sztuką
(1)
Lekcje muzealne
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
Lęk
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarze polscy
(1)
Muzeum Zagroda Felicji Curyłowej (Zalipie)
(1)
Muzycy
(1)
Muzycy polscy
(1)
Muzyka kameralna
(1)
Muzyka na fortepian
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Mózg
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół muzycznych
(1)
Nauka czytania
(1)
Nauka pisania
(1)
Neuropsychologia
(1)
Notacja muzyczna
(1)
Nuty
(1)
Ogrody zoologiczne
(1)
Osobowość
(1)
Osoby korzystające z opieki społecznej
(1)
Palcowanie (muzyka)
(1)
Pedagogika artystyczna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pisanie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Program nauczania
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(13)
1945-1989
(8)
1989-2000
(6)
1939-1945
(3)
1918-1939
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Europa
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Zalipie (woj. małopolskie, pow. dąbrowski, gm. Olesno)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(15)
Opracowanie
(6)
Podręcznik
(6)
Monografia
(4)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Szkoła gry
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Muzyka na skrzypce
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Antologia
(1)
Biografia
(1)
Broszura
(1)
Katalog wystawy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania dla szkół muzycznych
(1)
Publikacja okolicznościowa
(1)
Sztuka polska
(1)
Teatr francuski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(922)
Historia
(531)
Socjologia i społeczeństwo
(116)
Nauka i badania
(68)
Filozofia i etyka
(61)
Edukacja i pedagogika
(50)
Architektura i budownictwo
(52)
Etnologia i antropologia kulturowa
(52)
Psychologia
(47)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(46)
Literaturoznawstwo
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Zarządzanie i marketing
(22)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(20)
Medycyna i zdrowie
(16)
Informatyka i technologie informacyjne
(13)
Biologia
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Religia i duchowość
(11)
Inżynieria i technika
(10)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Ochrona środowiska
(9)
Styl życia, moda i uroda
(6)
Językoznawstwo
(5)
Hobby i czas wolny
(4)
Dom i ogród
(3)
Fizyka i astronomia
(3)
Podróże i turystyka
(3)
Archeologia
(2)
Rolnictwo i leśnictwo
(2)
Rozwój osobisty
(2)
1901-2000
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Matematyka
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wskazówki metodyczne do Bajki o Piosence i Nutkach / Lidia Bajkowska. - Wydanie 3., uzupełnione. - [Warszawa] : Fundacja Edukacja z Wartościami, 2017. - 124 strony : ilustracje ; 18 cm.
'Wskazówki metodyczne do Bajki o Piosence i Nutkach' autorstwa Lidii Bajkowskiej to zbiór gotowych scenariuszy wielu tematów lekcyjnych wykorzystujących metodę nauki przedstawioną w popularnej książce autorki - 'Bajce o Piosence i Nutkach'. Autorka we wstępie opisuje również na czym polega jej metoda nauki. Jest to cenna i unikatowa pozycja, szczególnie dla entuzjastów metody nauki pani Bajkowskiej. W oparciu o Wskazówki prowadzone jest szkolenie wprowadzające nauczycieli w Metodę nauczania muzyki Lidii Bajkowskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 469 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Jakuba Banasiaka to pierwsze monograficzne opracowanie dotyczące metody pedagogicznej Leona Tarasewicza. Artysta ten nauczał na Wydziale Malarstwa warszawskiej ASP w latach 1996–2009, prowadząc najpierw Pracownię Gościnną, później pracownię dyplomującą. W 2009 roku odszedł na nowo powstały Wydział Sztuki Mediów, gdzie do dziś prowadzi Pracownię Przestrzeni Malarskiej.
Tarasewicz zrewolucjonizował nauczanie malarstwa, redefiniując wszystkie ćwiczenia uchodzące za fundament dydaktyki tego przedmiotu: studium postaci, martwą naturę i plener. Wychodząc z założenia, że ucząc sztuki w tradycyjnej formule, naucza się jedynie minionych konwencji artystycznych, wypracował metodę „oduczania sztuki”, czyli odzwyczajania studentów od przyjętych powszechnie formuł obrazowania. W konsekwencji umieścił dydaktykę w kontekście życia artystycznego rozgrywającego się poza Akademią, negując tym samym podstawową zasadę dydaktyki na Wydziale Malarstwa – autonomię (zarówno medium, jak i instytucji).
Książka zawiera drobiazgową rekonstrukcję poszczególnych elementów metody pedagogicznej Tarasewicz, a także jej genezę i skutki zarówno dla Wydziału Malarstwa, jak i jego własnej praktyki dydaktycznej. Oduczyć sztuki nie ucieka jednak do próby krytycznej analizy opisywanego fenomenu – pracując nad książką, autor rozmawiał zarówno ze zwolennikami, jak i krytykami realizowanej przez Tarasewicza metody.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tar.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 74 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 73 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka napisana została z myślą o koncertujących muzykach, aktywnych nauczycielach muzykach, animatorach edukacji muzycznej, studentach akademii muzycznych i wychowania muzycznego, starszych uczniach szkół muzycznych oraz rodzicach udzielających szeroko rozumianego wsparcia swoim uzdolnionym muzycznie dzieciom. Bez względu na rodzaj podejmowanej aktywności muzycznej (uczenie się, nauczanie, profesjonalne czy amatorskie wykonawstwo muzyczne) o zjawisku tremy warto mieć wiedzę, którą następnie można wykorzystywać w praktycznych strategiach postępowania pedagogicznego i wykonawczego. W poszczególnych rozdziałach książki znajdziecie odpowiedź na pytanie: jak skutecznie, dzięki zrozumieniu zjawiska tremy, okiełznać stres towarzyszący występom publicznym. Eliminując napięcia wynikające ze złego przygotowania i negatywnego postrzegania występów publicznych, będziecie mogli rozpoznać wiele osobistych zasobów, które pozwolą na stosowanie efektywnych metod psychologicznych, przygotowujących do pomyślnego występu publicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 259 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma pomóc w lepszym zrozumieniu arteterapii w praktyczny sposób, a także pokazać możliwości zastosowania technik arteterapeutycznych u różnych grup pacjentów. W książce kompleksowo przedstawiono metodologię i praktykę w oparciu o liczne przypadki kliniczne, różnorodność koncepcji i źródeł informacji. Analizę praktyczną arteterapii rozwojowej wzbogacono o podejście „neurosekwencyjne” pokazujące, jak bieżące informacje na temat mózgu mogą wpływać na zastosowaną arteterapię przez całe życie człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 198 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia muzyki / redakcja naukowa Maria Chełkowska-Zacharewicz, Julia Kaleńska-Rodzaj. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2020. - 320, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów - naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji i stresu w muzyce, czy działających na różnych polach medium muzycznego. Napisano go jasnym, przystępnym językiem, co czyni publikację dostępną szerszemu gronu odbiorców zainteresowanych relacjami psychologii i muzyki. Autorzy prezentują zagadnienia związane z odbiorem wrażeń muzycznych, aktywnością muzyczną, ćwiczeniem i wykonawstwem.
W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie podstawową wiedzę na temat działania ludzkiego systemu słuchowego, mózgowych korelatów aktywności muzycznej, ruchu ciała w kontekście percepcji muzyki. Osobną część poświęcono emocjonalnym oraz terapeutycznym aspektom odbioru muzyki. Omówiono tu także psychologiczne aspekty aktywności muzycznej: ćwiczenia gry na instrumencie oraz przeżywania tremy i regulacji emocji podczas publicznego występowania. "Wartością książki jest zarys nowych, obiecujących sposobów opisu i wyjaśniania zjawiska rozwoju muzycznego, odbioru czy przeżycia muzycznego oraz nowych możliwości zastosowania wyników badań do nauczania muzyki, wykonawstwa dzieł muzycznych czy w pracy kompozytorskiej. (...)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 149 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedłożona Czytelnikowi monografia wieloautorska jest kolejną pozycją z cyklu Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego. Poprzednia nosiła podtytuł Kim jest nauczyciel szkoły muzycznej I stopnia? Podtytuł niniejszej - Specyfika kształcenia małego dziecka - obejmuje treści, które doskonale uzupełniają się z poprzednią pozycją. Nie można bowiem rozważać kształcenia ucznia, szczególnie małego dziecka, bez opisywania niezbędnych kompetencji i dyspozycji osobowościowych jego nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 549 [Wypożyczalnia], Dublety 550 [Wypożyczalnia], Edukacja muzyczna 189 [Wypożyczalnia] (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 14 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Przedstawiona Czytelnikowi kolejna monografia z cyklu Współczesne wyzwania szkolnictwa muzycznego, tym razem o podtytule Tradycja i perspektywy, zrodziła się z potrzeby znalezienia wspólnego mianownika dla wiedzy naukowej i praktyki szkolnej. Zaprezentowane tu teksty są rezultatem corocznych spotkań naukowców i czynnych nauczycieli przedmiotów teoretycznych szkół muzycznych, które odbywają się w ramach Konferencji Naukowo-Metodycznej „Teoria muzyki w praktyce” organizowanej przez Akademię Sztuki i Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie. Wykłady, warsztaty i panele dyskusyjne sprzyjają głębokiemu namysłowi nad własnym doświadczeniem zarówno nauczycieli, jak i naukowców. Ten niezwykle skuteczny sposób budowania praktyki zawodowej, a zarazem doskonalenie refleksji nad nią to niezbędne drogi poznania własnego warsztatu pracy, z której świadomie korzysta coraz więcej nauczycieli, wspierając tym samym swój rozwój. Autorzy tekstów prezentowanych w tej monografii jako znawcy rzeczywistości szkolnej i specyfiki specjalistycznej edukacji muzycznej umiejętnie łączą teorię naukową z praktyką edukacyjną, opisując w nich aktualne problemy, zarówno te tradycyjne, jak i perspektywy zastosowania ich w przyszłości. W związku z tym monografia została podzielona na dwie części. Pierwsza z nich dotyczy treści z dziedziny nauk społecznych, dyscyplin psychologii i pedagogiki jako nauk służebnych edukacji muzycznej. Druga jest częścią metodyczną, dotykającą problematyki ich praktycznego wykorzystania dla poszczególnych obowiązkowych przedmiotów kształcenia w szkolnictwie muzycznym." dr Alicja Delecka-Bury (Akademia Sztuki w Szczecinie).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 144 [Wypożyczalnia], Dublet 499 [Wypożyczalnia], Dublet 498 [Wypożyczalnia] (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 15 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog towarzyszy wystawie "Synergia 40". Prezentuje ona dorobek artystyczny doktorantów Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi" w Galerii Willa w Miejskiej Galerii Sztuki w Łodzi.
Granice między sztuką użytkową i dziełami sztuki tzw. „czystej” zacierają się coraz bardziej. Artyści projektanci często nadają swoim utworom charakter nie tylko użytkowy. Stosują nietypowe materiały czy zabiegi projektowe sprawiając, iż obiekty te trudno jednoznacznie zdefiniować i zakwalifikować. Biżuteria czy ubiór stają się obiektem rzeźbiarskim, tkanina – obrazem itp. Wzajemne i wyraźne wpływy sztuki czystej i sztuki stosowanej ich przenikanie się obserwujemy na światowych wystawach sztuki i targach designu. Zjawisko to ma oddźwięk w dziełach młodych łódzkich artystów i projektantów, doktorantów ASP w Łodzi. Zderzenie obrazów, grafik, plakatów z biżuterią, tkaninami, ubiorem może być zaskakujące dla widza i dla samych autorów wystawy.
Artyści przedstawieni w publikacji: Jakub Balcerski, Magdalena Bezat Majeranowska, Beata Bugaj Tomaszewska, Dominika Bułaczyńska, Agata Czeremuszkin Chrut, Monika Czarska, Renata Drozdowska, Tomasz Drożdż, Magdalena Duraj, Małgorzata Gorgolewska, Oskar Gorzkiewicz, Barbara Górska, Adrianna Grudzińska, Katarzyna Grzelakowska, Katarzyna Jagodzińska, Wiktoria Jakubowska, Małgorzata Klamra, Jonasz Koperkiewicz, Waldemar Koralewski, Borys Kosmynka, Norbert Kotwicki, Anna Lehman, Marlena Lenart, Jakub Łączny, Dominika Łukawska, Agata Materowicz, Hanna Niemierowicz, Michał Obiedziński, Michalina Owczarek, Joanna Rusin, Justyna Stasiewicz, Magdalena Szadkowska, Michał Szulc, Agata Szymczak, Zdzisława Świniarska, Alia Üstek, Izabela Walczak, Aleksandra Wasilewska Kucewicz, Aleksandra Woźniak, Agnieszka Zawisza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.99 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
[…] Teksty obejmują szerokie spektrum zagadnień zogniskowanych wokół wczesnej edukacji muzycznej, od bardziej ogólnych, przekrojowych ujęć teoretycznych do relacji z badań własnych (muzyczno-pedagogicznych i historycznych). Publikację otwiera tekst autorstwa prof. dr hab. Zofii Konaszkiewicz (Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie), zarysowujący szeroką panoramę zagadnień związanych z potrzebą kształcenia i kształtowania emocji w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym w szkolnictwie muzycznym. Autorka przywołuje pojęcie kreatywności emocjonalnej, przeciwstawiając je inteligencji emocjonalnej – nastawionej głównie na kształcenie umiejętności, rozwój intelektualny i potrzebę osiągania sukcesów życiowych. Wskazuje na znaczącą rolę muzyki w procesie kształtowania uczuć wyższych, zwraca uwagę na potrzebę samokontroli emocji u dzieci, umiejętność przeżywania porażki, dostosowania emocji do sytuacji, walkę z niską samooceną uczniów oraz akcentuje doniosłą rolę radości towarzyszącej zajęciom muzycznym. Prof. dr hab. Alicja Kozłowska-Lewna (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku), przedstawia, w oparciu o światowe i krajowe rezultaty badań, znaczenie wczesnych kontaktów dziecka z muzyką dla jego rozwoju. Autorka omawia neurobiologiczne podstawy interwencji muzycznych, biochemiczne i biodynamiczne podstawy reakcji muzycznych oraz efekty anatomiczno-neuronalne edukacji muzycznej, zależność między praktyczną nauką muzyki a rozwojem sieci synaptycznych u dzieci. Szeroko relacjonuje rezultaty badań wskazujących na korzyści płynące z praktycznych działań muzycznych, ich wpływ na rozwój zdolności językowych, lingwistycznych i matematycznych. Uwypukla związek edukacji muzycznej ze zdolnościami poznawczymi (inteligencją, pamięcią i uwagą) oraz charakteryzuje wpływ działań muzycznych na sferę emocjonalną i społeczną. Przedmiotem jej zainteresowania stają się także możliwości terapeutyczne działań muzycznych. W konkluzji podkreśla związek słuchu muzycznego z wyższymi procesami myślowymi, w tym głównie z pamięcią, obserwowany w badaniach empirycznych wpływ praktycznej nauki gry na instrumencie na wyższe procesy myślowe, ukrytą funkcję terapeutyczną, emocjonalną i społeczną działań muzycznych. Dorobek naukowy gdańskiego środowiska akademickiego w zakresie wczesnej edukacji muzycznej w okresie ostatnich pięćdziesięciu lat prezentuje tekst prof. dr hab. Elżbiety Frołowicz (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku). Autorka, wychodząc od prac powstałych w latach 70. ubiegłego wieku, kreśli szeroką panoramę osiągnięć badaczy, którzy wywodzą się z gdańskiej społeczności naukowej (głównie Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki i Uniwersytetu Gdańskiego). Przypomina dorobek Elżbiety Kilińskiej, Kingi Lewandowskiej, Alicji Kozłowskiej-Lewny, Michała Kierzkowskiego, Aliny Kowalskiej-Pińczak, Katarzyny Kierzkowskiej, Rafała Lawendowskiego, Ilony Poćwierz-Marciniak, Ewy Szatan i własny oraz cykle organizowanych przez to środowisko konferencji („Pedagogika muzyki: cechy, aksjologia, systematyka”, „Z zagadnień wczesnej edukacji muzycznej”). Do najnowszych doświadczeń, związanych z pandemią wywołaną koronawirusem SARS-CoV-2, nawiązuje w swoim artykule dr Natalia Kłysz-Sokalska (Akademia Muzyczna im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu) – Narzędzia zdalnej edukacji muzycznej. Prezentuje ona wiele aplikacji, programów i stron internetowych poświęconych edukacji muzycznej (Chrome Music Lab, Blob Opera, Google Doodle, Easy Virtual Choir, Shared Piano), powstałych przed pandemią i w jej trakcie, które mogą być z powodzeniem wykorzystywane nie tylko w formie online, ale również podczas pracy stacjonarnej, stając się ciekawym i przydatnym urozmaiceniem zajęć muzycznych. Kolejny tekst autorstwa dr hab. prof. UMCS Mirosława Grusiewicza (Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie), Edukacja muzyczna we wspomnieniach i ocenach studentów kierunków pedagogicznych, zarysowuje obraz powszechnej edukacji muzycznej w przedszkolach i w szkołach podstawowych po roku 2000, na podstawie pisemnych wypowiedzi 36 studentów kierunku animacja kultury. W niektórych przypadkach ocena tych zajęć dokonywana przez byłych uczniów jest zaskakująca i prowokująca do myślenia. Ich obraz edukacji wczesnoszkolnej nieco różni się nie tylko od programów i założeń, ale także od naszych wyobrażeń, przypuszczeń i stereotypów, mimo że główne refleksje korespondują z wynikami wcześniejszych badań. Nowe trendy w edukacji muzycznej w Niemczech prezentuje artykuł dra Jarosława Chacińskiego (Akademia Pomorska w Słupsku) – Wybrane niemieckie koncepcje edukacji muzycznej w kontekście przemian społecznych, pedagogicznych i kulturowych. W centrum uwagi autora znalazły się dwa dominujące w pedagogice niemieckiej nurty: patetyczny, nawiązujący do trwałych wartości, wywodzący się z filozofii platońskiej, akcentujący moralno-estetyczne aspekty muzyki i wychowania, oraz drugi nurt, pozostający w kręgu „Nowego Wychowania” – bazujący na spontanicznej zabawie, sprzyjający kreatywności i twórczości. We współczesnej wczesnoszkolnej edukacji muzycznej w Niemczech, pozostającej pod silnym wpływem mediów i przeobrażeń kulturowych, obserwuje się syntezę obu tych tendencji. Dr Katarzyna Forecka-Waśko (Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu), w tekście Rytmika z głośnika i teatr wyobraźni. Rola Marii Wieman w popularyzacji metody Emila Jaques-Dalcroze’a, ukazuje działalność Marii Wieman w Polskim Radiu po II wojnie światowej, kiedy to powstały pierwsze audycje umuzykalniające dla przedszkoli. W artykule omówiono proces tworzenia audycji oraz powstałą do nich literaturę muzyczną i metodyczną. Szczególną uwagę autorka kieruje na zastosowaną w audycjach metodę rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a, która wykorzystana została w Polsce w radiowej edukacji zdalnej. Studentka studiów magisterskich Dominika Barzowska (Akademia Muzyczna im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku) w swoim artykule Flora Szczepanowska i jej koncepcja kształcenia słuchu muzycznego u dzieci przypomina sylwetkę znakomitego pedagoga z okresu dwudziestolecia międzywojennego – Flory Szczepanowskiej (1884-1929). Autorka, na podstawie odnalezionych przez nią archiwalnych wycinków ówczesnej prasy, prezentuje nowatorskie podejście bohaterki tekstu do nauczania przedmiotu kształcenie słuchu oraz omawia propagowany przez nią model Organizacji szkoły muzycznej niższej, przygotowany na zlecenie Ministerstwa Wyznań Religijnych i Oświecenia Publicznego w 1929 r. W świetle najnowszych doniesień nauki dorobek tej przedwcześnie zmarłej solfeżystki okazuje się zadziwiająco trafny i niewątpliwie zasługuje na większą uwagę. Publikację zamyka tekst autorstwa mgr Ewy Kuszewskiej (Katolicki Uniwersytet Lu- belski) Rola aktywności muzycznej w kształtowaniu funkcji pozamuzycznych małego dziecka, w którym autorka zwraca uwagę na związek muzycznych aktywności małego dziecka w terapii i stymulacji mowy. Nawiązuje do powstałej w ośrodku gdańskim w latach 70. logorytmiki i podkreśla doniosłą rolę środowiska domowego, które obfituje w tradycyjne i instynktowne zachowania muzyczne. Wczesne zabawy wokalno-ruchowe w rodzi- nie pełnią nie tylko istotną rolę w podtrzymaniu wrodzonych zdolności muzycznych, ale także, jak pokazują prowadzone przez nią badania, leżą u podstaw rozwoju komunikacji werbalnej dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 271 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cur.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja prezentuje wybrane projekty artystyczne zrealizwoane przez Galerię Arsenał w Białymstoku w ramach programu edukacyjnego Plac Zabaw Arsenał. Jest to już jego trzecia odsłona i stanowi próbę pewnego podsumowania warsztatów artystycznych prowadzonych w ramach w/w projektu. Uczestnicy to małe dzieci i grono 50+, jak również szerszy przedział wiekowy. Projekt ma bowiem z założenia łączyć i poszerzać szerokie znaczenie definicji sztuka. Każdy z poszczególnych warsztatów dotyczył tutaj innego tematu, i każdy z nich czytelnik odnajdzie w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne N.26 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie Rozmów to ciekawa lektura o wartości nie tylko naukowej, jest również źródłem biograficznym tłumacząc z języka greckiego bíos – ‚życie’ i gráphō – ‚piszę’, stanowi pracę wzbogaconą o elementy analityczne, krytyczne i podsumowujące odbyte spotkania. Lektura Rozmów pozwala na poznanie nie tylko tajemnic i drogi twórczej poszczególnych artystów, ukazuje również jednocześnie prawdziwe osobowości pedagogów jakimi są na co dzień, a które w codziennym biegu życia nie rysują się wyraźnie. Za każdym z nich kryje się szereg wspaniałych opowieści, historii, przeżyć które wraz z ich dziełami tworzą komplementarną jedność. W kanonie sztuk pieknych to książka, po którą warto sięgnąć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 562 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 239 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Arteterapia dla dzieci i młodzieży : scenariusze zajęć / Wiesław Karolak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 173 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Arteterapia dla dzieci i młodzieży. Scenariusze zajęć może stanowić cenną pomoc dla nauczycieli, pedagogów, metodyków, arteterapeutów oraz studentów wielu specjalności pedagogicznych, edukacji artystycznej i arteterapii. Z tej publikacji, jak z przewodnika, mogą korzystać wszyscy, którzy prowadząc różne grupy zajęć, poszukują prostych i atrakcyjnych metod pracy, dających uczestnikom radość tworzenia i zwiększających efektywność działań twórczych. Książka składa się z dwóch części. Pierwsza ma charakter teoretyczny i wprowadzający – pozwala na poszerzenie i usystematyzowanie wiedzy dotyczącej arteterapii. Natomiast część druga zawiera scenariusze zajęć wraz z dokumentacją fotograficzną, ujęte w trzech blokach tematycznych: Zmysły, Cztery pory roku i Interakcje. Uczestnikami proponowanych warsztatów mogą być dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym oraz młodzież licealna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki społeczne 199 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja wprowadza nas w zagadnienia kameralistyki z różnych punktów widzenia, przybliża aspekty wspólnego muzykowania w różnych formacjach zespołowych, uwypukla tak ważny element w dydaktyce, jak gra a’vista, interesuje nowopowstałymi dziełami na różne składy instrumentalne a także zbliża nas do dzieł kameralnych uznanych już wybitnych twórców. Nie brakuje również pytań o wszechstronność czy przyszłość kameralistyki. Jedno należy stwierdzić bezsprzecznie – kameralistyka to dziedzina, która w kształceniu młodych muzyków stanowi niezbędny element i ma już swoje stałe miejsce w siatkach godzin uczelni muzycznych, w konkursach oraz programach koncertowych. Poszerzanie repertuaru jest jednym z etapów rozwoju zespołu kameralnego. Ideałem byłoby sięgać także po powstałe a zapomniane dzieła kompozytorów polskich, których wiele jeszcze pozostaje do odkrycia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 534 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
We wstępie czytamy: „to zbiór interdyscyplinarnych i wielopłaszczyznowych rozważań na temat związków kultury, sztuki i edukacji. Jest to swego rodzaju dialog łączący środowiska pedagogów, teoretyków muzyki, artystów, dyrygentów, psychologów i terapeutów. Monografia stanowi próbę podjęcia dyskusji na tematy niezwykle aktualne i zarazem uniwersalne – miejsca edukacji artystycznej w kulturze oraz kultury w edukacji artystycznej. Autorzy odwołują się do muzycznego i plastycznego aspektu uwarunkowań kulturowych społeczeństw, międzykulturowości, inkluzji społecznej, przemian społeczno-kulturowych, profilaktyki i terapii. W rozdziałach rozbrzmiewa założenie, że zarówno w przeszłości, jak i teraźniejszości oraz przyszłości należy zwracać uwagę na procesy zachodzące w obszarze szeroko pojętej edukacji artystycznej i kultury. Zagadnienia związków kultury i edukacji wzajemnie się przenikają i uzupełniają, najważniejsze jest jednak to, że ich uczestnicy stoją na straży świadomości kulturowej młodego pokolenia. Dbają o zachowanie tradycji i sztuki, jednocześnie wprowadzając w świat wartości obecny w tekstach kultury polskiego, europejskiego i światowego dziedzictwa, nie negując tego, co nowe i jeszcze niepoznane”. Książka zawiera teksty następujących autorów: Magdaleny Andrys, Agnieszki Chwastek, Michaliny Kasprzak, Anny Kluczyńskiej, Nikodema Kluczyńskiego, Natalii Kłysz-Sokalskiej, Alicji Molitorys, Magdy Morus-Fijałkowskiej, Damiana Myślińskiego, Małgorzaty Okupnik, Anny Marii Tabaczyńskiej, Aleksandry Wojtaszek, Julii Wolskiej i Izabeli Zalewskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 281 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Połączenie edukacji z muzyką daje szerokie możliwości wszystkim osobom, które biorą udział w tworzeniu tego najwspanialszego duetu, który rozwija nie tylko wiedzę i umiejętności człowieka, ale także wpływa na rozwój osobowości oraz pomaga odnaleźć się w relacji z ludźmi, przyrodą i światem, w którym żyje. W tym wyjątkowym duecie muzyki z edukacją dochodzimy do wyższych wartości przez współpracę i współdziałanie w ich urzeczywistnianiu. W monografii Muzyka w duecie z edukacją zamieszczone są interesujące teksty autorów, którzy zechcieli się podzielić swoją wiedzą, rezultatami oryginalnych badań naukowych oraz osobistym doświadczeniem z praktyki w zakresie szeroko rozumianej edukacji muzycznej. Bogata zawartość publikacji i różnorodność podejmowanych zagadnień, odwołujących się zarówno do historycznych, jak i najnowszych nurtów w kształceniu artystycznym potwierdzają niezwykle ważną rolę wspólnych działań muzyki z edukacją. Publikacja zawiera 19 tekstów tworzących trzy części o następujących tytułach: część pierwsza Teoretyczne rozważania nad edukacją muzyczną, część druga Edukacja muzyczna w praktyce szkolnictwa artystycznego, część trzecia Wybrane aspekty muzycznej kreacji artystycznej. Autorzy stanowią kadrę naukowo-dydaktyczną polskich wyższych uczelni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 586 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej