Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(26)
Forma i typ
Książki
(26)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Publikacje fachowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(26)
Autor
Kosińska Karolina
(3)
Brown Blain
(2)
Ochnio Radosław
(2)
Oryl Agnieszka
(2)
Spirydowicz Ewa
(2)
Yewdall David Lewis (1951-)
(2)
Arijon Daniel
(1)
Bellantoni Patti
(1)
Bernard Sheila Curran
(1)
Bigda Aleksandra
(1)
Block Bruce A
(1)
Book Stephen (1945- )
(1)
Bordwell David (1947- )
(1)
Buckland Warren (1966-)
(1)
Bukojemski Michał (1946- )
(1)
Buttny Sebastian (1976- )
(1)
Dańczyszyn Monika
(1)
Downs William Missouri (1955- )
(1)
Dragović Nono (1945-)
(1)
Drozdowska Anna Karolina
(1)
Forbert-Kaniewski Feliks
(1)
Jóźwiak-Dragović Katarzyna
(1)
Karpińska-Szaj Katarzyna (1964- )
(1)
Kuczbajska Magdalena
(1)
Mascelli Joseph V
(1)
Mendiburu Bernard
(1)
Millar Gavin (1938- )
(1)
Murch Walter (1943- )
(1)
Mączyński Rafał
(1)
Przedpełska-Bieniek Małgorzata (1953- )
(1)
Reisz Karel (1926-2002)
(1)
Rosińska Bogna
(1)
Russin Robin U. (1957- )
(1)
Schabenbeck Martin
(1)
Simon Mark (1964-)
(1)
Stanisławska Irena A. (1958- )
(1)
Starski Allan (1943- )
(1)
Szafrański Tomasz
(1)
Szafrański Tomasz (1977- )
(1)
Szafrański Tomasz (1977-)
(1)
Thompson Kristin (1950- )
(1)
Vogler Christopher (1949-)
(1)
Wellins Mike (1965- )
(1)
Weston Judith
(1)
Wojnach Andrzej
(1)
Zabłocki Michał J. (1950- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Filmowcy
(2)
Reżyserzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Doradcy scenariuszowi
(1)
Filmowcy Operatorzy dźwięku Reżyserzy dźwięku
(1)
Montażyści filmowi
(1)
Producenci kreatywni
(1)
Scenarzyści
(1)
Temat
Kino
(7)
Technika filmowa
(5)
Montaż filmowy
(4)
Film
(3)
Dźwięk
(2)
Filmy dźwiękowe
(2)
Kino i muzyka
(2)
Produkcja filmowa
(2)
Przemysł telewizyjny
(2)
Telewizja
(2)
Teoria filmu
(2)
Zdjęcia filmowe
(2)
Aktorstwo
(1)
Aktorzy
(1)
Akustyka
(1)
Animacja komputerowa
(1)
Elektroakustyka
(1)
Filmy reklamowe
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Improwizacja aktorska
(1)
Kamera wideo
(1)
Kino stereoskopowe
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Metamorfoza postaci
(1)
Oświetlenie
(1)
Postać filmowa
(1)
Proces twórczy
(1)
Psychologia zorientowana na proces
(1)
Realizatorzy filmowi
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Scenarzyści filmowi
(1)
Scenografowie polscy
(1)
Scenorysy
(1)
Spielberg, Steven
(1)
Starski, Allan (1943- )
(1)
Sztuka filmowa
(1)
Wideo
(1)
Wizualizacja
(1)
Temat: czas
1945-1989
(2)
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(2)
Film
(1)
Film amerykański
(1)
Film animowany
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film fabularny
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Scenariusz filmowy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(7)
Inżynieria i technika
(2)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Psychologia
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cinematography : sztuka operatorska / Blain Brown ; [tłumaczenie Agnieszka Oryl]. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2014. - XVIII, 501 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
Autorem książki jest niezwykle ceniony filmowiec - Blain Brown - reżyser, operator i scenarzysta, który jest również autorem fantastycznego podręcznika "Światło w filmie". Podstawowym założeniem tej książki jest wprowadzenie w dziedzinę filmowania i sztuki operatorskiej w praktyce profesjonalnej zarówno w środowisku filmowym, jak i video, HD czy w każdym innym formacie realizacji obrazu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 41 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Światło w filmie / Blain Brown ; [przekład Karolina Kosińska]. - Wydanie 4. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015. - [6], 299 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 24 cm.
"Światło w filmie" jest niezastąpionym przewodnikiem po fascynującym świecie filmowego światła. Książka szeroko nakreśla wszelkie aspekty techniczne, estetyczne i praktyczne oświetlenia filmu. Jest to podręcznik, który pokazuje nie tylko jak oświetlać, ale również wyjaśni dlaczego. Napisany przez doświadczonego profesjonalistę, autora branżowej biblii Cinematography, analizuje teorię światła i koloru, opisuje wyposażenie i techniki które sprawiają, że każda scena wygląda najlepiej jak możeKsiążka uczy zarówno o historii oświetlenia, jak i przedstawia nowoczesny sprzęt i techniki HD. Od pierwszych stron wiadomo, że mamy do czynienia z profesjonalnym, rzeczowym tekstem, pisanym nie przez teoretyka, lecz specjalistę i operatora.Autor opisuje tajniki pracy oświetleniowca przy użyciu wielu ilustracji, zdjęć i poręcznych diagramów. Wybierz się z nami w podróż na plan filmowy, gdzie autor demonstruje procedury techniczne i objaśnia działanie sprzętu w konkretnych ujęciach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 39 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 79 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka to podręcznik dla tych, którzy scenariusze piszą, tych, co starannie je czytają oraz tych, którzy je realizują. Powstała na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy twórczej i edukacyjnej, przełamującej granice pomiędzy warsztatem filmowca i psychologa. Scenarzysta, reżyser, script doctor czy kreatywny producent otrzymują nowe praktyczne narzędzia do pracy z opowiadaniem filmowym, których centralnym elementem jest zjawisko przemiany - jedno z fundamentalnych pojęć scenopisarskich i jednocześnie jedno z najważniejszych ludzkich doświadczeń. Dzięki wykorzystaniu teorii i praktyki psychologii procesu Arnolda Mindella dowiemy się kim - na głębszym poziomie - powinien być nasz bohater i jak to osiągnąć. Co i dlaczego w jego lub jej przypadku musi wydarzyć się na przestrzeni trzech aktów, żeby przemiana była możliwa i w jaki sposób struktura dramaturgiczna odzwierciedla etapy tego procesu. W sposób dogłębny, poparty wieloma przykładami oraz szczegółowymi analizami filmów, które odniosły komercyjne i artystyczne sukcesy, autor przeprowadza czytelnika krok po kroku przez relację pomiędzy klasyczną dramaturgią i strukturą filmową a strukturą procesu zmiany, pokazując, że dopiero połączenie obu tych porządków prowadzi do stworzenia spójnego, wiarygodnego świata, a przemiana bohatera staje się wówczas sensowna i przejmująca dla widza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 116 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 43 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor przy pomocy setek fotografii i rysunków przedstawia w sposób jasny i zwięzły najważniejsze zasady i techniki opowiadania historii kamerą oraz związane z tym inne aspekty tworzenia filmów. Wychodząc od pięciu centralnych tematów książki - kąty widzenia kamery, ciągłość wizualna, montaż, zbliżenia, kompozycja kadru - Mascelli krok po kroku prowadzi filmowców przez praktyczny kurs myślenia obrazem. To jedna z najsławniejszych na świecie książek o warsztacie filmowym. Książka omawia między innymi: czas i przestrzeń w filmie, zasady kompozycji kadru, punkt widzenia, ustawienie kamery, techniki filmowania, montaż, kierunki ruchu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 35 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 49 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego cięcia się udają? Niezapomniana i jedyna w swoim rodzaju podróż po estetyce i praktycznych problemach montażu filmowego. Pierwsze polskie wydanie książki Waltera Murcha - guru edycji filmowej, wielokrotnie nagrodzonego przez Brytyjską oraz Amerykańską Akademię Filmową za montaż filmu i dźwięku między innymi takich filmów jak: Czas Apokalipsy, Ojciec Chrzestny II i III, Angielski Pacjent, Uwierz w Ducha, Utalentowany pan Ripley. Tylko dla zawodowców i zapaleńców? Nie! Dla wszystkich kochających kino. "W mgnieniu oka..." to głośna, sugestywna i skłaniająca do myślenia książka na temat montażu filmowego. Autor wyjaśnia, na czym polegają m.in. ciągłość ekranowa lub jej brak, sen i jawa, kryteria decydujące o powodzeniu cięcia. Całość przeplatana rozważaniami autora na temat obecnej sytuacji montażu filmowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 102 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Sztuka dźwięku. Technika i realizacja to podręcznik dla filmowców. W szczególności dla realizatorów dźwięku, producentów filmowych, telewizyjnych, ale również i radiowych; studentów szkół filmowych, przyszłych operatorów dźwięku oraz tych, których interesuje magia dźwięku. Zadziwiająco niewielka jest wiedza o dźwięku u kolejnych pokoleń filmowców, którzy nawet znając dokonania światowej kinematografii, nie umieją słuchać i analizować wpływu realizacji ścieżki dźwiękowej na całość doznań ocenić, jak wiele wrażeń, informacji i nastrojów przekazano im właśnie przez dźwięk i jakimi metodami to zrobiono. Nie doceniając dźwięku, nie potrafią wykorzystać go twórczo w swojej pracy, bojąc się nieznanej sobie materii. Ta książka ma to zmienić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 115 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Technika montażu filmowego / Karel Reisz, Gavin Millar ; [tłumaczenie Rafał Mączyński]. - Wydanie 2. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2015. - 404 strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
"Technika montażu filmowego" Karela Reisza i Gavina Millara to pozycja legendarna, nie bez przyczyny nazywana jest biblią montażystów. Wprowadza ona czytelnika w świat pracy w montażowni. Nie jest to jednak książka o trikach dostępnych w programach do edycji - w tym celu należy sięgnąć po jeden z wielu dostępnych na rynku poradników. Praca Reisza i Millara jest znacznie głębsza, bo dotyczy samej istoty montażu - mówi o tym, jak go zrozumieć, poczuć jego rytm i sprawić, by stał się naturalnym środkiem wyrazu. Karel Reisz i Gavin Miller wprowadzają czytelnika w każdy aspekt rzemiosła, jakim jest montaż filmowy. Są to zwięzłe historie i opisy stylów montażu filmowego, odnoszące się do każdego gatunku filmowego. Również ujęte zostały szczególne wymagania kina panoramicznego, Verite oraz awangardy. Ukazuje różnice w "szybkości" montażu i wpływ jego na efekt dramatyczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 46 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Amerykański bestseller z 2005 roku! Już po dwóch tygodniach sprzedaży w Polsce obecny na liście TOP 20 - najlepiej sprzedających się książek w salonach EMPiKu. Kompletny kurs pisania scenariuszy, począwszy od opracowania motywu, poprzez gromadzenie materiału, przygotowania fabuły i struktury scenariusza, opracowania postaci oraz sposobu przeplatania wątków, które pomagają przy pisaniu i edycji scenariusza do zrozumienia "kuchni" marketingu i skutecznego sprzedawania scenariuszy. Jedyny podręcznik o pisaniu scenariuszy filmowych, o którym Juliusz Machulski powiedział: "Przez ostatnie 25 lat przeczytałem bardzo dużo, bardzo dobrych książek o tym jak napisać scenariusz filmowy. Ta jest najlepsza". Podręcznik Jak napisać scenariusz filmowy okazał się bestsellerem w USA. Jest również pierwszym... tak pełnym w swoim zakresie i jedynym... tak dobrym na obecną chwilę. Jak napisać scenariusz filmowy jest kompletnym kursem pisania scenariuszy - od opracowania motywu, poprzez gromadzenie materiałów, przygotowanie fabuły i struktury scenariusza, opracowania postaci oraz sposobów przeplatania wątków, które pomagają przy pisaniu i edycji scenariusza, do zrozumienia "kuchni" marketingu i skutecznego sprzedawania scenariuszy. Dobrze napisany, wszechstronny i wyczerpujący, ze świetnymi przykładami scenariuszy, nowatorskimi i wypróbowanymi technikami pisania. Zawiera mądre rady doświadczonych scenarzystów i anegdoty związane z pisaniem. Ten jedyny w swoim rodzaju podręcznik do nauki scenopisarstwa okaże się pomocnym zarówno dla początkujących jak i już zawodowych scenarzystów, dzięki, któremu będą oni mogli lepiej pisać i sprzedawać scenariusze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Film 38 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 105 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film animowany 1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenografia / Allan Starski [oraz] Irena A. Stanisławska. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. - 207 stron, [64] strony tablice : ilustracje (głównie kolorowe) ; 24 cm.
"Scenografia" Allana Starskiego to wejście w magiczny świat filmu od jego wizualnej strony. Przewodnikiem jest wybitny Polak, współpracownik najlepszych światowych reżyserów, który opowiada o swojej pracy z pasją, ale i bezpośrednio, ujawniając kulisy swojego warsztatu oraz dzieląc się rozwijanymi już od wielu lat umiejętnościami. Istotnym walorem książki, oprócz wartkiego języka (w tym również anegdot z planu największych produkcji), są unikalne rysunki, szkice i fotosy, których podziwianie jest nie tylko nauką, ale i ucztą dla oczu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 42 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Film 47 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach napisano wiele książek poświęconych animacji. Większość skupia się na technicznych aspektach powstawania filmu animowanego. Na tym tle Myśleć animacją Mike'a Wellinsa ukazuje się jako książka wyjątkowa, bowiem nie tracąc z oczu złożoności procesu produkcji filmowej i jej technicznych uwarunkowań, kładzie nacisk na zjawisko opowiadania. Książka napisana jest dla filmowców, animatorów, producentów, montażystów, reżyserów, twórców gier i każdego, kto ma za zadanie wizualnie opowiadać historie. Autor wyjaśnienia zasady i techniki na różnych przykładach filmowych, prowadząc animatorów na każdym etapie procesu produkcyjnego i uczy ich, jak tchnąć swoją historię i rozwijać emocjonalne połączenia w każdej części produkcji. Po przeczytaniu tej książki, animatorzy będą mieli wiedzę i umiejętności potrzebne do opowiadania własnych wizualnych opowieści, zaś twórcy innych gatunków filmowych nauczą się czerpań z animacji to, co najlepsze - wizualne piękno i prostotę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film animowany 2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Film 37 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 89 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 48 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Organizacja produkcji filmu fabularnego w Polsce / Michał J. Zabłocki. - Stan prawny na 30.06.2013. - Warszawa : Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2013. - 438 stron ; 24 cm.
Jak bardzo polski przemysł filmowy różni się od kinematografii innych państw? Jakie pułapki czekają na początkującego, ale i doświadczonego kierownika produkcji? Ilu przedstawicieli zawodów filmowych różnych specjalizacji pracuje codziennie na planie filmowym? Czym różnią się od siebie budżet i kosztorys filmu? Do kogo warto zwrócić się z prośbą o dofinansowanie przedsięwzięcia? Dlaczego fiaskiem skończyły się plany budowy polskiego miasteczka filmowego? Czym oprócz stoickiego spokoju, skrupulatności i daru komunikacji z ludźmi winien charakteryzować się kierownik produkcji? Jaką rolę w toku produkcji filmu pełni dystrybutor? Czy crowdfunding sprawdza się w świecie filmu? Oraz: "kto jest kim" na polskim rynku filmowym?
Na te i wiele innych pytań odpowiada niniejszy podręcznik - publikacja ciekawa zarówno dla uczestników rynku filmowego, jak i tych, którzy marzą o wejściu do tego ryzykownego, ale jakże ciekawego świata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 36 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej