Proces twórczy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(5)
Artykuły
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(5)
Autor
Brychczyński Hubert
(1)
Buttny Sebastian (1976- )
(1)
Deleuze Gilles (1925-1995)
(1)
Huculak Łukasz (1977- )
(1)
Jaksender Anna
(1)
Jaksender Kajetan Maria
(1)
Kamiński Krystian (tłumacz)
(1)
Kargul Aleksandra
(1)
Marzec Sławomir (1962- )
(1)
McCloud Scott (1960- )
(1)
Rubin Rick (1963- )
(1)
Strauss Neil (1969- )
(1)
Sztetner Elwira (1975- )
(1)
Tercz Jakub (1986- )
(1)
Wojtasik Andrzej (1970- )
(1)
Wróblewska Magdalena (1980- )
(1)
Zawadzki Tomasz (1956- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Odbiorca
Doradcy scenariuszowi
(1)
Producenci kreatywni
(1)
Reżyserzy
(1)
Scenarzyści
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1362)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Proces twórczy
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(412)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Muzyka węgierska
(71)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(2)
Esej
(1)
Katalog wystawy
(1)
Komiks
(1)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(4)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta książka to podręcznik dla tych, którzy scenariusze piszą, tych, co starannie je czytają oraz tych, którzy je realizują. Powstała na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy twórczej i edukacyjnej, przełamującej granice pomiędzy warsztatem filmowca i psychologa. Scenarzysta, reżyser, script doctor czy kreatywny producent otrzymują nowe praktyczne narzędzia do pracy z opowiadaniem filmowym, których centralnym elementem jest zjawisko przemiany - jedno z fundamentalnych pojęć scenopisarskich i jednocześnie jedno z najważniejszych ludzkich doświadczeń. Dzięki wykorzystaniu teorii i praktyki psychologii procesu Arnolda Mindella dowiemy się kim - na głębszym poziomie - powinien być nasz bohater i jak to osiągnąć. Co i dlaczego w jego lub jej przypadku musi wydarzyć się na przestrzeni trzech aktów, żeby przemiana była możliwa i w jaki sposób struktura dramaturgiczna odzwierciedla etapy tego procesu. W sposób dogłębny, poparty wieloma przykładami oraz szczegółowymi analizami filmów, które odniosły komercyjne i artystyczne sukcesy, autor przeprowadza czytelnika krok po kroku przez relację pomiędzy klasyczną dramaturgią i strukturą filmową a strukturą procesu zmiany, pokazując, że dopiero połączenie obu tych porządków prowadzi do stworzenia spójnego, wiarygodnego świata, a przemiana bohatera staje się wówczas sensowna i przejmująca dla widza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 116 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Anty-Hermes)
Zadanie malarza polegałoby więc na tym, by pokazać pewnego rodzaju pierwotną jedność zmysłów oraz sprawić, by wielozmysłowa Figura stała się widzialna. Ale ta operacja jest możliwa tylko, jeżeli wrażenie z tej lub innej dziedziny (tutaj wrażenie wzrokowe) jest w bezpośrednim kontakcie z siłą życiową, która przelewa się przez wszystkie dziedziny i przecina je. Tą mocą jest Rytm, głębszy niż wzrok, słuch etc. Rytm pojawia się jako muzyka, gdy angażuje poziom słuchowy, lub jako malarstwo, gdy angażuje poziom wizualny. Taka jest „logika zmysłów”, powiedział Cézanne, nieracjonalna, pozamózgowa. Ostatecznie jest to stosunek rytmu i wrażenia, który w każdym wrażeniu umieszcza poziomy i dziedziny, przez które przechodzi. Ten rytm przebiega cały obraz, podobnie jak przebiega utwór muzyczny. To skurcz-rozkurcz: świat, który okala mnie i zabiera moją jaźń [moi], jaźń, która otwiera się na świat oraz otwiera sam świat”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bac.28 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja towarzyszy wystawie Untitled Wrocław Galeria Neon wrzesień 2019, Lublin Centrum Spotkań listopad 2019, Warszawa Muzeum Biegasa styczeń 2020
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 434 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
To get high(art) / Aleksandra Kargul. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2015), s. 28-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Aleksandra Kargul zastanawia się w kontekście Witkacego, ale nie tylko, nad wpływem narkotyków, alkoholu czy leków albo mieszanki tych używek na twórczość artystów, którzy nie ukrywali, że w procesie twórczym się nimi wspomagają.
Książka
W koszyku
Autor legendarnego „Zrozumieć komiks” w swoim kolejnym komiksie oferuje błyskotliwe instrukcje, jak właściwie tworzyć tę powszechnie lubianą formę sztuki. W 1993 roku Scott McCloud zburzył mur między kulturą wysoką i niską, wydając „Zrozumieć komiks”, monumentalny komiks o komiksie, łączący to medium z tak różnymi dziedzinami jak teoria mediów, krytyka filmowa czy projektowanie stron internetowych. Teraz, w „Stworzyć komiks”, McCloud koncentruje się na samej formie tej fascynującej sztuki, badając proces tworzenia komiksów od zasad ogólnych po najdrobniejsze detale. A wszystko to w charakterystyczny dla siebie sposób i za pośrednictwem znanego ze „Zrozumieć komiks” rysunkowego narratora, który łączy inteligentny humor z niezwykle merytorycznymi i konstruktywnymi uwagami. McCloud w bardzo przystępny, pasjonujący sposób pokazuje czytelnikowi, jak za pomocą połączenia słowa i obrazu opisać niuanse ludzkiej kondycji. Zarówno wielbiciele komiksów, jak i osoby niewtajemniczone będą zachwycone tą podróżą w głąb niegdyś niedocenianej formy sztuki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Ilustracja/ Komiks 32 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy utwór sygnowany jest przez danego muzyka lub zespół, przez co często zapominamy o jego producentach, choć to właśnie oni odpowiadają za ogromną część tak lubianego przez nas brzmienia. Poznaj historię Ricka Rubina, czyli producenta, którego wkład można usłyszeć w niemal każdym popularnym gatunku muzyki. Mimo wielu wątków biograficznych "Akt twórczy. Nowy sposób bycia" to przede wszystkim historia Ricka Rubina o jego spotkaniach z artystami, których słuchamy od dziesięcioleci. Stanowią one podstawę do opowiedzenia o kreatywności w muzyce, jej źródłach i mechanizmach. Według autora rola producenta to tworzenie specyficznej przestrzeni, którą następnie muzyk ma wypełnić swoją kreatywnością. Na tle spotkań z takimi postaciami i zespołami jak Adele, Black Sabbath, Johnny Cash czy Jay-Z autor pokazuje, że w muzyce nie liczy się sam dorobek, a tworzenie to tak naprawdę relacja, którą artysta nawiązuje ze światem zewnętrznym. W ten sposób Rubin chce powiedzieć, że każdy z nas ma moc tworzenia i może ją wykorzystać.
O autorze Rick Rubin to jeden z czołowych producentów muzycznych na świecie z szerokim i niezwykłym doświadczeniem. Długie lata aktywności zawodowej poskutkowały spotkaniami z różnymi gatunkami muzyki popularnej oraz - a może przede wszystkim - z licznymi muzykami i zespołami. Wielokrotnie zdobywał nagrodę Grammy, a magazyn "Time" uznawał go przez pewien czas za jednego ze 100 najbardziej wpływowych ludzi świata. Z kolei magazyn "Rolling Stone" podkreśla jego wszechstronność w związku z nagrodami otrzymywanymi w niemal każdym z popularnych gatunków muzycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 765 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Paradoksy współpracy / Magdalena Wróblewska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 2(2012), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Ich współpraca czasem była jednorazowa, czasem trwała latami, ale zawsze w jej wyniku powstawało coś wspólnego. Mogła to być praca, proces albo wspólny świat. Wystawa jest próbą przyjrzenia się relacji między fotografem a artystą, dynamice ich współpracy i temu, jak każda ze stron się w niej odnajdywała.
Te historie dzieją się „około roku 1970” – choć pokazywane są prace powstałe od końca lat 50. do końca stulecia. Rok 1970 jest umowną cezurą wyznaczającą przemianę, którą przechodziła wtedy sztuka: artyści przestawali tworzyć tradycyjne obiekty i tworzyli prace, które miały charakter procesu lub wydarzenia. Fotografia odgrywała w tych eksperymentach ważną rolę jako środek wyrazu i jako dokumentacja, a fotografowie byli nieuniknionymi wspólnikami artystów. Ich rola nie ograniczała się tylko do rejestracji, nie byli dodatkiem do aparatu fotograficznego – często proces wymiany między fotografem i artystą był bardzo złożony i wpływał na kształt powstającego dzieła. Obie strony musiały postawić sobie pytania: W jaki sposób podążając za ideą innego artysty, odnajduje się własną twórczość? Jak dwa zamysły realizują się w jednej pracy? Co to znaczy działać w granicach wytyczonych przez innego artystę?
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej