Czaban Anna (1982- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(3)
Forma i typ
Książki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Artykuły
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Czaban Anna (1982- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Język
polski
(2)
Temat
Wideo-art
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Drozd, Grzegorz (1970- )
(1)
Galeria Miejska "Arsenał" (Poznań)
(1)
Historia
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Kuratorzy wystaw
(1)
Smoleński, Konrad (1977- )
(1)
Wasilewski, Andrzej (1980- )
(1)
Zamojski, Honza (1981- )
(1)
Temat: czas
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Album
(1)
Antologia
(1)
Książka artystyczna
(1)
Literatura polska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
3 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Fragment wstępu: „Twórczość Andrzeja Wasilewskiego przenika dojmująca melancholia, tym większa, że środki, jakimi się posługuje – wysoce rozwinięta elektromechanika, funkcje algorytmów oraz surowa forma obiektów w odniesieniu do kruchej materii refleksji egzystencjonalnej, jaką podejmuje, wzmagają poczucie wyobcowania i przygnębienia. Nowoczesne medium nie jest tutaj tylko i wyłącznie kanałem transmitującym określone treści, jeśli w ogóle można mówić o sytuacji nieznaczącego medium (wspominając choćby kanoniczną tezę McLuhana medium is a message”. Wasilewski wykorzystuje beznamiętność i pozorną neutralność narzędzi, jakich używa w swoich pracach, by podkreślić kontrasty i ujawnić zmagania człowieka z narastającą fają unikającej kultury masowej czy z fizyczną rzeczywistością w dobie nagminnej nadprodukcji obrazów i rzeczy. Artysta bynajmniej nie stawia tezy o zgubnym wpływie technologii na ludzkie życie, byłoby to zbyt proste (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Was.2 [Wypożyczalnia], Dublety 289 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Artykuł
W koszyku
Kunsztowny pretekst / Anna czaban. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2010), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wzlot białego Cygana (Honza Zamojski, Grzegorz Drozd, Konrad Smoleński) - pokazane zostały trzy rozbudowane prace stworzone specjalnie na to wydarzenie przez Grzegorza Drozda, Honzę Zamojskiego i Konrada Smoleńskiego w trakcie pobytu w Republice Czeskiej. Honza Zamojski przemierzył szlak „śmierci pięknych saren” badając ślady życia Oty Pavla, dzieląc z nim krajobrazy i pasje, głównie tą dedykowaną przypadkowym wydarzeniom. Podobnie jak jego nieżyjący przewodnik, Honza wpadł w otchłań pracoholizmu i stworzył niezwykle dopracowaną książkę artystyczną o swoich peregrynacjach: fikcyjnych i realnych miejscach oraz historiach ewokowanych życiorysem Pavla. Grzegorz Drozd, iluzjonista i szalbierz, bezwzględny prześmiewca kłamstw sztuki, pokaże swoją malarską wersję encyklopedii. Konrad Smoleński zaprezentuje dwuekranową projekcję wideo, w której dźwięk gra tak samo ważną rolę jak cisza a obraz jest równie ważny jak czarny ekran. Poprzez zróżnicowane media wystawa analizuje sytuacje komunikacyjne, funkcje generowanych komunikatów, źródła i otoczenie, w jakim różnorakie (werbalne, ucieleśnione, dyskursywne itd.) wypowiedzi determinują nasze zachowania i obraz nas samych w sieci ludzkich i nieludzkich, żywych i martwych współuczestników naszego świata.
Honza Zamojski pokazuje, że życie i sztuka jest przygodą. Na każdym kroku kryje się coś niesamowitego, co artysta potrafi dostrzec i przez formalne transformacje pokazać widzowi ujawniając poetycką urodę pozornie banalnej rzeczywistości. Oprócz wideo tworzy instalacje i książki artystyczne oraz jest kuratorem. Posiada rzadką dziś zdolność łączenia technicznej biegłości z zaawansowanym podłożem konceptualnym, jego prace są pełne humoru i odświeżającego anarchizmu i jednocześnie otwierają szeroką przestrzeń dla kontemplacji.
Grzegorz Drozd jest jedną z najoryginalniejszych postaci polskiego świata sztuki. Z jednej strony jest malarzem, który potrafi namalować wszystko, z drugiej potwornym szydercą i manipulatorem. Jego prace to przestępstwa względem sztuki i jej zhierarchizowanych instytucji i intelektualny plac zabaw dla widzów. Na konkursie Samsung Art Masters podobnie jak na swoim dyplomie zaszantażował szacowne komisje robiąc z nich obiekt pracy, w jaką zmienił proces oceniania, pracy, która stała się rozrywką dla osób postronnych. Wielką zaletą podejścia Drozda do sztuki jest brak jakichkolwiek mglistych metafor, niejasnych treści znanych tylko autorowi, ekspresji tajemniczego wnętrza artysty. Jest wręcz przeciwnie, operuje na jasno i precyzyjnie określonych sytuacjach, w które wprowadza nieoczekiwany ruch.
Konrad Smoleński jest artystą multimedialnym, z wielką swobodą porusza się na terenie filmu, muzyki, performensu i obiektu. Niezależnie od techniki lub ich połączenia, artysta ujawnia ponad przeciętną znajomość tajników każdego medium, kiedyś nazywaną kunsztem. Techniczna doskonałość prac Smoleńskiego zaskakuje zważając na podejmowaną przez niego tematykę i wyraźną obecność niezwykle żywiołowej, otwarcie anarchistycznej osobowości autora, który stanowi nie tyle ślad, co bazę dla tej twórczości. Hipnotyczne kadry filmów, ich wirtuozerski montaż oraz niezwykle silnie oddziałujące ścieżki dźwiękowe bezboleśnie wprowadzają widza w odmienne pole percepcji, zaprojektowane przez Smoleńskiego tak, by z czasem wyprowadzić widza ze stanu estetycznej rozkoszy i postawić na granicy, skonfrontować go z tym, co brutalnie nieprzekraczalne jak rozpad czy śmierć. Mimo że są bezkompromisowe, często dotyczą tematów ostatecznych i regularnie wykorzystują bardzo agresywne formy. Jednak prace Smoleńskiego równoważy subtelność, dowcip i chłopacka swoboda.
Książka
W koszyku
Zawód: kurator to publikacja poświęcona szeroko pojmowanym praktykom kuratorskim. Działania kuratora sytuuje w szerokiej perspektywie interdyscyplinarnej, włączającej w swój zakres szerokie pole praktyk kulturowych, animacyjnych, badawczych, edukacyjnych, mediacyjnych i aktywistycznych. Redaktorkom niniejszego tomu zależało, by ukazać rolę kuratora nie tylko na gruncie sztuk wizualnych, ale także w praktykach teatralnych, muzycznych, czy związanych z designem. Zasadniczym celem publikacji jest jednak wydobycie specyfiki praktyk kuratorskich w Polsce, tak, jak kształtowały się one w szerokim polu działalności artystycznej od początku XX wieku, a które współcześnie stanowią inspirację dla otwartych, interdyscyplinarnych postaw kuratorskich. Publikacja ma zatem charakter teoretyczno-badawczy. Składają się na nią : teksty analityczne, historyczne rekonstrukcje oraz teoretyczne opracowania dotyczące idei i praktyk kuratorskich; wywiady pogłębione z kuratorami, pracownikami instytucji kultury, praktykami i animatorami oraz wypowiedzi dyrektorów publicznych i niepublicznych polskich instytucji kulturalnych dotyczące realizowanych przez nie modeli praktyk kuratorskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej