Sendrowska Monika (1989- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(1)
Forma i typ
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Sendrowska Monika (1989- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(1)
Język
brak kontekstu językowego (dokument nietekstowy)
(1)
Przynależność kulturowa
Muzyka polska
(1)
Gatunek
Etiuda (utwór muzyczny)
(1)
Muzyka elektroniczna
(1)
Muzyka instrumentalna
(1)
Muzyka na akordeon i taśmę
(1)
Muzyka na taśmę
(1)
Muzyka poważna
(1)
Muzyka wokalna
(1)
Pieśń i piosenka
(1)
1 wynik Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Dreaming : electroacoustic works / Krzysztof Olczak. - Warszawa : Opus Series / Requiem Records, [2022]. - 1 CD (61 min 7 s) : zapis cyfrowy, stereo ; 12 cm.
Gdański kompozytor Krzysztof Olczak znany jest jako artysta o szerokim spektrum działalności, aktywny nie tylko jako twórca, lecz także jako wykonawca-akordeonista oraz jako pedagog. Muzyka elektroakustyczna obecna jest w jego dorobku już od najwcześniejszego okresu twórczości, ewoluując z jednej strony wraz z przemianami stylistyki i postawy twórczej kompozytora, a z drugiej strony – wraz z rozwojem środków technologicznych w zakresie wytwarzania i przetwarzania dźwięku. Płyta Dreaming stanowi zbiór wszystkich kompozycji Krzysztofa Olczaka angażujących środki elektroniczne – od tych wczesnych, zrealizowanych jeszcze techniką klasycznego studia, po najnowsze, wykorzystujące aktualne zdobycze technik cyfrowych. Najwcześniejszym dziełem tego gatunku jest Etiuda na jedno złożenie miecha (1980), będąca oczywistym nawiązaniem do Etiudy na jedno uderzenie w talerz Włodzimierza Kotońskiego. Analogicznie do kompozycji Kotońskiego, w Etiudzie Olczaka jedynym źródłem materiału dźwiękowego jest szum wytworzony przy użyciu guzika spustowego powietrza podczas składania miecha akordeonu. Z dzisiejszego punktu widzenia utwór stanowi interesujące studium możliwości dostępnych na ówczesnym etapie rozwoju technologicznego. Do wczesnej twórczości elektronicznej, zrealizowanej już wczesną technologią cyfrową, zalicza się również Pneuma (1996). Dzieło to stanowi w dorobku kompozytora swoisty fenomen, powstało bowiem nie jako kompozycja autonomiczna, lecz jako muzyka do wernisażu gdańskiego rzeźbiarza Grzegorza Klamana. W twórczości Krzysztofa Olczaka od lat silnie zaznaczają się zjawiska związane ze sferą intertekstualną – w szczególności cytaty i zapożyczenia. Nurt ten reprezentują Chanson na akordeon i środki elektroniczne (2008) oraz Acc2 na akordeon i taśmę (2020/2021). W pierwszym z nich wykorzystany został cytat z XVI-wiecznej pieśni Claudina de Sermisy. Drugi wykazuje w warstwie melodycznej zawoalowane związki z motywiką Für Elise Beethovena; nawiązanie to znajduje odbicie również w dedykacji (For E-la – utwór dedykowany gdańskiej akordeonistce Elżbiecie Rosińskiej). Akordeon, ulubiony instrument kompozytora, pojawia się także w Jestem halucynacją 2 (2019/2022) – cyklu wokalnym napisanym do wierszy gdańskiej malarki, śpiewaczki i literatki Magdaleny Pfeifer. Jego partia w połączeniu z partią taśmy kreuje odrealniony świat, w którym zgodnie z poetyckim tekstem reprezentowany przez sopran podmiot liryczny poszukuje własnej tożsamości. Oniryczny nastrój kontynuowany jest w Dreaming (2022), najnowszej kompozycji albumu, prezentowanej tu w wersji na dwa oboje, fortepian i taśmę (wersja pierwotna przeznaczona była na dwa flety i fortepian, bez udziału elektroniki). Tytułowe śnienie odnosi się w tym przypadku do nadziei na szczęśliwszą przyszłość – uczucia, z którym wziąwszy pod uwagę czas powstania utworu, przypadający na okres pandemii, z pewnością wielu słuchaczy może się utożsamiać. Od kompozycji na taśmę po połączenie kameralistyki z elektroniką; od muzyki autonomicznej po współdziałanie ze sztuką wizualną; od eksploracji potencjału brzmieniowego przekształceń jednego dźwiękowego zdarzenia po muzyczną grę z przeszłością poprzez zestawianie materiału autorskiego z zapożyczonym – zawarty w ramach albumu Dreaming zestaw utworów ukazuje szeroki wachlarz środków kompozytorskich, koncepcji artystycznych i źródeł inspiracji Krzysztofa Olczaka w ramach bliskiego mu gatunku muzyki elektroakustycznej [Agata Krawczyk].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 874 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej