Smolak Anna (1976- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Smolak Anna (1976- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Galeria Sztuki Współczesnej BWA "Sokół" (Nowy Sącz)
(2)
Artyści plastycy brazylijscy
(1)
Cadu (1977- )
(1)
Instalacja dźwiękowa
(1)
Sztuka albańska
(1)
Sztuka brazylijska
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Xhafa, Sislej (1970- )
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Temat: miejsce
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(2)
Wystawy sztuki
(1)
Gatunek
Album
(1)
Katalog wystawy
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Wystawę „Zanosi się na deszcz” brazylijskiego artysty Cadu czyta się jak analogowy hipertekst, pełen zapętlonych narracji i topograficznych odniesień. Prace mają charakter samodzielny, ale też budują wzajemne relacje, niczym eksperymentalny utwór muzyczny, w którym dźwięk dopełnia tekst, ruch czy przedmiot. Na peryferiach tych nakładających się na siebie języków stworzono przestrzeń dla zakłóceń, hałasu i przerwania działań. Wszystko to jest niezbędne do dopełnienia procesów uruchamianych na wystawie, przywołujących realność życia w kontekście sztuki, opartej na destrukcji i odradzaniu się pojęcia stworzenia. Prezentowane prace są otwarte na innych uczestników, angażują stłumiony lokalny potencjał, który kierują na wątki, które sam artysta eksploruje.
Tytuł wystawy wywodzi się od utworu Steve'a Reicha, który w 1965 roku osiągnął efekt mechanicznej pętli, odtwarzając na dwóch magnetofonach szpulowych słowa „będzie padać”. Formalnie utwór był prekursorem muzyki elektronicznej. Jednak w kontekście apokaliptycznego przesłania (tekst nawiązywał do słów pastora, które – w obliczu kubańskiego kryzysu rakietowego – odnosiły się do końca świata) rytmiczne powtarzanie można interpretować jako element zamierzony zaprowadzić porządek, próbę poszukiwania harmonii w świecie wymykającym się spod kontroli.
Stosunek Cadu do muzyki modernistycznej jest całkowicie empiryczny. Artystę fascynują dźwięki z pogranicza i formy przestrzenne wykraczające poza sam instrument. Cadu czerpie rytm z powtarzania kontrastów; odnajduje ją w cyklach naturalnych i wyznaczaniu wskaźników topograficznych i odległościowych. Dziecięca ciekawość i instynkt eksperymentu powraca w pracach Cadu w postaci zmodyfikowanych do nowych znaczeń mechanizmów zabawek, a także w eksperymentach przyrodniczych i materiałach z recyklingu.
Przede wszystkim jednak sztuka Cadu jest bardzo osobistym, intymnym poszukiwaniem i próbą nawiązania relacji ze światem, który rozciąga się od tego, co naturalne i żywiołowe, po technologiczny. Pozostając pomiędzy tymi przeciwieństwami, artysta otwiera się na eksperymentalny proces z pełnym uznaniem błędów i niepowodzeń, co nadaje jego pracy siłę i autentyczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cad.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa "Głusza myśli" jest pierwszą w Polsce indywidualną prezentacją prac kosowskiego artysty Sisleja Xhafy. Zrealizowana w Galerii Sztuki Współczesnej BWA Sokół w Nowym Sączu gromadzi wcześniejsze prace artysty, ale też uzupełnia je o nową realizację site-specific. Sislej Xhafa łączy sztukę z doświadczeniem przestrzeni, dzięki czemu w konfrontacji z jego pracami uruchamiają się energie miejsc. Zarowno przestrzeni fizycznych (znajdujemy się w niewielkim mieście, którego historyczny charakter wpłynął znacząco na jego dzisiejszą tożsamość", jak i nakładających się na nie przestrzeni mentalnych.
Publikacja przedstawia "Głuszę mysli" jako wystawę bez wspólnego mianownika. Jest zarówno opowieścią o pustce, jak i o nagromadzeniu, o wykluczaniu i o zawłaszczaniu. O tym, jak myśl materializuje się w przedmiocie i jak on sam staje się nośnikiem myśli. Jest wystawą bez politycznej deklaracji, ale na wskroś polityczną, gdyż dopowiedzianą przez moment, w którym się wydarza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Xha.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej