Antropologia wizualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(6)
Autor
Belting Hans (1935-)
(1)
Bryl Mariusz
(1)
Didi-Huberman Georges (1953- )
(1)
Elam Kimberly (1951-)
(1)
Kurz Iwona (1972-)
(1)
Kwiatkowska Paulina (1979-)
(1)
Pink Sarah
(1)
Sikora Sławomir
(1)
Stróżyński Tomasz (1953- )
(1)
Szcześniak Magda (1985-)
(1)
Zaremba Łukasz (1983-)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Antropologia wizualna
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: dzieło
Mnemosyne
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Niemcy
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 139 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Atlas : antropologia wizualności ; 2)
Kluczowym punktem, wokół którego ogniskuje się myśl Didi-Hubermana, jest „Atlas Mnemosyne” Aby Warburga. Autor używa kategorii „atlasu” do zarysowania najważniejszych problemów, z jakimi mierzyła się sztuka i kultura europejska w ogóle. Od mitologii i Pliniusza Starszego, przez Goyę, Waltera Benjamina, aż po Jorge Luisa Borgesa. Fragment ze wstępu: Wyobrażam sobie, że otwierając tę książkę, mój czytelnik wie już doskonale z praktyki, na czym polega atlas. Posiada co najmniej jeden w swej bibliotece. Czy jednak go przeczytał? Prawdopodobnie nie. Nie czyta się atlasu tak, jak czyta się powieść, książkę historyczną czy wywód filozoficzny, od pierwszej do ostatniej strony. Zresztą atlas zaczyna się zwykle – wkrótce się o tym przekonamy – w sposób arbitralny lub problematyczny, zdecydowanie inaczej niż początek jakiejś historii czy przesłanka jakiegoś wywodu; co zaś się tyczy jego zakończenia, to często bywa ono odraczane do czasu pojawienia się jakiejś nowej krainy, nowego obszaru wiedzy do zbadania, przez co atlas prawie nigdy nie ma formy, którą moglibyśmy nazwać definitywną. Co więcej, atlas ledwie składa się ze stron w zwyczajnym sensie tego słowa: raczej z tablic, z plansz, gdzie są rozmieszczone obrazy, plansz, na które spoglądamy w konkretnym celu lub które swobodnie kartkujemy, pozwalając dryfować naszej chęci dowiedzenia się od obrazu do obrazu, od planszy do planszy. Doświadczenie pokazuje, że zazwyczaj czynimy z atlasu użytek, który łączy w sobie te dwa z pozoru tak odmienne gesty: otwieramy go zrazu po to, by poszukać w nim jakiejś konkretnej informacji, a kiedy ją już uzyskamy, to niekoniecznie odkładamy atlas, lecz nadal przemierzamy jego rozwidlenia w tę i we w tę – zbiór plansz zamykamy dopiero po tym, jak przez pewien czas wędrowaliśmy po omacku, bez jasno określonego celu, po jego lesie, jego labiryncie, jego skarbcu. W oczekiwaniu na następny raz, równie bezużyteczny lub owocny. Dzięki przywołaniu tego dwojakiego, paradoksalnego sposobu używania rozumiemy już, że atlas, z pozoru użytkowy i niegroźny, mógłby się okazać – jeśli uważnie mu się przyjrzeć – przedmiotem niejako dwulicowym, niebezpiecznym, a nawet wybuchowym, choć niewyczerpanie hojnym. Jednym słowem – kopalnią. Atlas jest wizualną formą wiedzy, uczoną formą widzenia. Jednakże łącząc w sobie, splatając lub mieszając owe dwa paradygmaty, jakie zakłada to ostatnie wyrażenie – estetyczny paradygmat formy wizualnej oraz epistemologiczny paradygmat wiedzy – atlas podważa w istocie nie tylko kanoniczne formy, w jakich każdy z tych paradygmatów starał się osiągnąć doskonałość, lecz także ich fundamentalny warunek istnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 457 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Grafika/ Typografia 117 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 386 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Doing visualy etnography / Sarah Pink. - 4 Edition - Los Angeles : Sage Publications, 2021. - 293 strony : ilustracje; 24 cm.
Essential reading for anyone analyzing images, technologies and society, Doing Visual Ethnography is an engaging and thorough guide to ethnographic and visual research. Updated in tone, language and style, the Fourth Edition of this established text is vastly updated, with: a new Chapter 8 on documentary, followed by a new chapter 9 on interventional visual ethnographies; content on {u2018}visual futures,{u2019} explaining ethnographic techniques such as {u2018}ethnographies of the possible{u2019} and future-focused design anthropology workshops; [and] an updated Chapter 5 on Video ethnography for investigating embodied and sensory experience, with new material on digital materiality and technologies such as the use of Go-Pros, drones and wearable cameras. Pink provides a foundation for thinking about visual ethnography while introducing the practical and theoretical issues relating to the visual and digital technologies used in the field. Her latest edition re-instates the title's status as a must-have for students and researchers across the social sciences who are interested in incorporating audiovisual media into their research practice.
Niezbędna lektura dla każdego, kto analizuje obrazy, technologie i społeczeństwo, Doing Visual Ethnography to wciągający i dokładny przewodnik po badaniach etnograficznych i wizualnych. Zaktualizowane pod względem tonu, języka i stylu, czwarte wydanie tego ustalonego tekstu zostało znacznie zaktualizowane: nowy rozdział 8 na temat dokumentu, a następnie nowy rozdział 9 na temat interwencyjnych etnografii wizualnych; treści dotyczące {u2018}wizualnej przyszłości,{u2019} wyjaśniające techniki etnograficzne, takie jak {u2018}etnografie możliwych{u2019} i warsztaty antropologii projektowania ukierunkowane na przyszłość; [oraz] zaktualizowany rozdział 5 na temat etnografii wideo do badania doświadczeń cielesnych i sensorycznych, z nowym materiałem na temat cyfrowej materialności i technologii, takich jak korzystanie z Go-Pro, dronów i aparatów do noszenia. Pink daje podstawy do myślenia o etnografii wizualnej, jednocześnie wprowadzając praktyczne i teoretyczne zagadnienia związane z technologiami wizualnymi i cyfrowymi stosowanymi w tej dziedzinie. Jej najnowsza edycja przywraca tytułowi pozycję obowiązkową dla studentów i naukowców z nauk społecznych, którzy są zainteresowani włączeniem mediów audiowizualnych do swojej praktyki badawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 708 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 69 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej