Galeria Foksal (Warszawa)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Artykuły
(4)
Książki
(3)
Dostępność
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Autor
Mazur Adam (1977- )
(3)
Bednarski Krzysztof M. (1953-)
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Borowski Wiesław (1931- )
(1)
Gilewicz Wojciech (1974-)
(1)
Głogoczowski Jan
(1)
Jedliński Jaromir (1955-)
(1)
Marzec Sławomir (1962- )
(1)
Sokołowska Sabina
(1)
Swift Caryl
(1)
Toniak Ewa (1960- )
(1)
Witkowska Ewa
(1)
Ślizińska Milada
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(5)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Galeria Foksal (Warszawa)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Warszawa
(2)
Gatunek
Katalogi wystaw
(2)
Malarstwo polskie
(2)
Sztuka polska
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bed.5 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Złe misie / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2002), s. 12-13 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Maciejuk po raz pierwszy pokazał w Galerii Foksal w Warszawie obrazy, których bohaterami są postacie z bajek: Miś Uszatek, Colargol, Nordynka, Kubuś Puchatek. Misie zostały wyjęte z ich naturalnego, baśniowego kontekstu i sportretowane na płótnie. Niektóre, jak np. Miś Uszatek, w monumentalnych formatach. Mali przyjaciele z dzieciństwa są na pozór tacy sami, jak zapewne większość z nas ich zapamiętała, coś jednak się zmieniło w ich wyglądzie. Pozbawieni organicznego otoczenia, przedstawieni na neutralnych tłach, są bardzo samotni, smutni, a nawet niepokojąco nieprzewidywalni. Pluszowe niedźwiadki nabrały niezwykłej siły wyrazu, nie są już tylko postaciami z dobranocek, stały się figurami ze wspomnień wydobytymi z pamięci dorosłego człowieka. Misie spoważniały, z ich pyszczków znikła beztroska i naiwność, a niewinne scenki z pogodnych bajek nabrały zupełnie innego charakteru. Podobnie jak portrety znane z klasycznego malarstwa, podobizny bajkowych postaci nasuwają refleksje o przemijaniu, czasie utraconym, motywach wanitatywnych. Maciejuk kontynuuje grę z malarskimi konwencjami.
Książka
W koszyku
Zakrywam to, co niewidoczne to opowieść o jednej z najważniejszych galerii sztuki w powojennej Polsce – założonej w 1966 roku Galerii Foksal. Wiesław Borowski, współzałożyciel i wieloletni dyrektor galerii, przedstawia historię artystycznej formacji związanej z prowadzoną przez siebie instytucją. Tadeusz Kantor, Henryk Stażewski, Edward Krasiński, Zbigniew Gostomski – to, między innymi, bohaterowie tej książki. Ale to także historia miejsca: przestrzeni magnetycznej, przyciągającej uwagę i aktywne zaangażowanie uczestników międzynarodowego życia artystycznego. Równolegle Borowski snuje opowieść osobistą: o powojennych losach wywłaszczonej rodziny, wieloletnich przyjaźniach i środowiskowych rozłamach. W biografii Wiesława Borowskiego odbija się cała artystyczna epoka: lata powojenne i stalinizm, poodwilżowa nowoczesność i polityka kulturalna dekady Gierka, stan wojenny i transformacja ustrojowa, w końcu – sztuka nowego milenium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bor.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Gil.4 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Jubileusz : co nam się nie podoba w Galerii Foksal MCKiS? / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 90-99 2300-3391.
Wystawa „Miejsce” rozgrywa się w trzech odsłonach. Pierwsza już się odbyła - trwała do 8 kwietnia 2016 r. Zostało zaproszonych do niej troje artystów związanych z Foksal: Koji Kamoji, Maria Stangret i Zbigniew Gostomski.
W Odsłonie II uczestniczą Marek Chlanda, Tomasz Ciecierski, Krzysztof M. Bednarski. W kolejnej swoje prace będą wystawiać Leon Tarasewicz, Włodzimierz Zakrzewski i Robert Maciejuk. Trzy po trzy, lecz nie bez sensu i nieprzypadkowo. Trzy po trzy jako pytanie o nieoczywiste relacje między artystami różnych pokoleń i postaw. Trzy po trzy jako znak „Boskiej komedii” Dantego, porządku jej tercyn i pieśni, przychodzi mi do głowy, kiedy wchodzę na obecną „odsłonę”.
W trzeciej odsłonie o artystyczne ustosunkowanie się do idei „miejsca” poproszeni zostali: Robert Maciejuk, Leon Tarasewicz i Włodzimierz J. Zakrzewski. Biorąc pod uwagę, iż ich debiuty twórcze przypadały na okresy dość istotnych cezur czasowych w polskiej sztuce – na lata 70. (Zakrzewski), 80. (Tarasewicz) i 90. (Maciejuk) – można by zaryzykować stwierdzenie, że reprezentują trzy generacje twórców. Chociaż wypowiadali się w różnych formach artystycznego przekazu (od instalacji po film), łączy ich to, że pozostają malarzami.
Odsłona III zamyka mini-cykl kognitywnych ekspozycji opartych na autonomicznych wyborach twórców i ich prezentacji w kontekście tytułowego „miejsca”, przy czym należy podkreślić, że zarówno sala wystawowa, jak i cała powierzchnia Galerii Foksal nie były prymarnymi wyznacznikami owego „miejsca”. Każda z odsłon, ukazując związek między refleksją a artystycznym konkretem stanowić miała niespodziankę tak dla kuratora, jak i dla uczestniczących w projekcie twórców.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej