Mazur Adam (1977- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(29)
Forma i typ
Artykuły
(22)
Książki
(7)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Mazur Adam (1977- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(12)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(29)
Język
polski
(23)
Przynależność kulturowa
Fotografia polska
(1)
Temat
Wystawy sztuki
(10)
Historycy sztuki
(5)
Galerie sztuki
(4)
Galeria Foksal (Warszawa)
(3)
Muzealnictwo
(3)
Sztuka
(3)
Artyści polscy
(2)
Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski
(2)
Imprezy artystyczne
(2)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(2)
Kuratorzy wystaw
(2)
Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa)
(2)
Uklański, Piotr (1968- )
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Awangarda (kierunek artystyczno-literacki)
(1)
Baltic Triennial
(1)
Borowski, Wiesław (1931- )
(1)
Błażejewski, Piotr (1950- )
(1)
Czytelnia Sztuki (Muzeum ; Gliwice)
(1)
Dajewska, Małgorzata (1958- )
(1)
Dziaczkowski, Jan (1983-2011)
(1)
Dziennikarze
(1)
Fotografia
(1)
Fundacja Galerii Foksal
(1)
Fundacja Nowej Kultury Bęc Zmiana
(1)
Galeria Labirynt (Lublin)
(1)
Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki (Kraków)
(1)
Historia sztuki
(1)
Intermedialność
(1)
Janin, Zuzanna (1961- )
(1)
Konkursy fotograficzne
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Marszandzi
(1)
Muzealnicy
(1)
Muzeum Historii Żydów Polskich Polin
(1)
Muzeum Narodowe (Kraków)
(1)
Muzeum Narodowe (Poznań)
(1)
Obiekt (sztuki plastyczne)
(1)
Obrąpalska, Fortunata (1909-2004)
(1)
Okładki książkowe
(1)
Prażmowski, Wojciech (1949- )
(1)
Pyrlik, Maria (1964- )
(1)
Rydet, Zofia (1911-1997)
(1)
Stanny, Katarzyna
(1)
Szkolnictwo wyższe artystyczne
(1)
Szkło artystyczne
(1)
Sztuka cyfrowa
(1)
Sztuka nowych mediów
(1)
Sztuka polska
(1)
Taniec
(1)
Tematy i motywy
(1)
Tobis, Andrzej (1970- )
(1)
Tomaszczuk, Zbigniew (1949- )
(1)
Vishniac, Roman (1897-1990)
(1)
Warsaw Gallery Weekend
(1)
Wydział Komunikacji Multimedialnej (Uniwersytet Artystyczny ; Poznań)
(1)
Wystawiennictwo
(1)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(1)
Zarządzanie
(1)
lokal_30 (Warszawa)
(1)
Šiuolaikinio meno centras (Wilno)
(1)
Żydzi
(1)
Temat: dzieło
Curating "Eastern Europe" and beyond
(1)
From museum critique to the critical museum
(1)
Słownik ilustrowany języka niemieckiego i polskiego
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-2000
(11)
1945-1989
(8)
1901-2000
(7)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(9)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(2)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Wilno (Litwa)
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Fotografia polska
(5)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Opracowanie
(2)
Recenzja literacka
(2)
Album
(1)
Broszura
(1)
Fotografia żydowska
(1)
Fotografie
(1)
Katalog wystawy
(1)
Kolaż
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Recenzja
(1)
Rzeźba polska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(6)
Historia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Nauka i badania
(1)
29 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka obejmuje teksty dotyczące założeń przedwstępnych w badaniu polskiej sztuki najnowszej. Tytułowe założenia przedwstępne dotyczą rozmaitych uwarunkowań, które zostały tak mocno zinternalizowane przez historyków sztuki, że umykają ich uwadze, ale jednocześnie silnie wpływają na przyjęte pozycje badawcze. Innymi słowy, założenia przedwstępne mogą dotyczyć przekonań ideologicznych, szkół metodologicznych, perspektyw związanych z geografią artystyczną i cezurami przeniesionymi z porządku politycznego czy w końcu tzw. ogólnych przekonań, które wszelako zawsze wiążą się z konkretną aksjologią. Książka próbuje tropić te uwarunkowania, stawiając pytanie o ewentualną możliwość ich przepracowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 218 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: "Po tę książkę warto sięgnąć z trzech przynajmniej względów. Po pierwsze dlatego, że jej autorzy rekonstruują historię jednego z najciekawszych przedsięwzięć edukacyjnych w historii polskiego szkolnictwa artystycznego, a mianowicie Wydziału Komunikacji Multimedialnej poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Przedsięwzięcia, które nie tylko dało sztuce doskonałych artystów, ważne i pamiętane dzieła oraz wystawy, ale było też zdolne do kreowania ram określających, jak myślimy o sztuce i o jej uprawianiu. Po drugie, dlatego, że książka zawiera pogłębioną próbę określenia, czym są intermedia oraz samo medium w epoce postmedialnej, jaki jest współczesny status fotografii oraz fotografowania, a także, jak ewoluujące technologie reprezentowania rzeczywistości przeobrażają tę ostatnią i nasze w niej miejsce. Po trzecie dlatego, że w publikacji znajdziemy też refleksję nad tym jak uczyć tworzenia sztuki, by nie tylko kształcić wybitnych jej przedstawicieli, ale również samoświadome, autonomiczne osoby, które, zachowując swą unikalność, są jednocześnie zdolne do bycia z innymi i współtworzenia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.130 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zakrywam to, co niewidoczne to opowieść o jednej z najważniejszych galerii sztuki w powojennej Polsce – założonej w 1966 roku Galerii Foksal. Wiesław Borowski, współzałożyciel i wieloletni dyrektor galerii, przedstawia historię artystycznej formacji związanej z prowadzoną przez siebie instytucją. Tadeusz Kantor, Henryk Stażewski, Edward Krasiński, Zbigniew Gostomski – to, między innymi, bohaterowie tej książki. Ale to także historia miejsca: przestrzeni magnetycznej, przyciągającej uwagę i aktywne zaangażowanie uczestników międzynarodowego życia artystycznego. Równolegle Borowski snuje opowieść osobistą: o powojennych losach wywłaszczonej rodziny, wieloletnich przyjaźniach i środowiskowych rozłamach. W biografii Wiesława Borowskiego odbija się cała artystyczna epoka: lata powojenne i stalinizm, poodwilżowa nowoczesność i polityka kulturalna dekady Gierka, stan wojenny i transformacja ustrojowa, w końcu – sztuka nowego milenium.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bor.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czym są i jaką rolę odgrywają w dzisiejszym świecie sztuki prywatne galerie? Warszawska scena galeryjna rozwija się dynamicznie od dwóch dekad. Pospolite ruszenie młodych marszandek i marszandów rozwinęło się niepostrzeżenie do rozmiarów osobnego, mającego realny wpływ na historię sztuki zjawiska. Jego symbolem i corocznym świętem jest Warsaw Gallery Weekend. Oto historia tworzenia rynku sztuki współczesnej, opowieść o budowaniu dla niej nowej przestrzeni społecznej. Polskie galerie oraz reprezentowane przez nie artystki i artyści stały się w XXI wieku aktywnymi ogniwami globalnego obiegu sztuki. Przeczytajcie, jak do tego doszło...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 548 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne D.44 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
[Curating "Eastern Europe" and beyond - recenzja] / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 190-191 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
"Czysta formalność" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 144-145 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Fortunata Obrąpalska : Między piktorializmem a eksperymentem / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 7(2014/2015), s. 165-166 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
[From museum critique to the critical musem - recenzja] / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 196-197 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Jan Dziaczkowski, "Historie prawdziwe i zmyślone", Jan Dziaczkowski, "Pozdrowienia z wakacji" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 142-144 2300-3391.
Na wystawie "Historie prawdziwe i zmyślone" prezentowane są kolaże uzupełnione o wybrane ilustracje zrealizowane przez Dziaczkowskiego dla magazynów takich jak „Przekrój”, „Architektura” czy „Machina”, a także cykl 10 miejsc, które warto odwiedzić, pierwotnie przygotowany we współpracy z klubokawiarnią Chłodna 25, gdzie prezentowany był w formie zmiennej ekspozycji w lightboksie zamontowanym w przestrzeni klubu.
Na wystawie "Pozdrowienia z wakacji" prócz tytułowego cyklu prezentowane są dwie inne serie prac: Keine Grenze oraz Małpi Dwór, które łączy ze sobą wspólna dla wszystkich trzech cykli zabawa w tworzenie alternatywnych wersji europejskiej kultury. Tytuł wystawy nawiązuje również do zwyczaju wysyłania pocztówek z podróży, które Dziaczkowski kolekcjonował i używał jako podstawy do tworzenia większości swoich prac.
Artykuł
W koszyku
Jubileusz : co nam się nie podoba w Galerii Foksal MCKiS? / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 90-99 2300-3391.
Wystawa „Miejsce” rozgrywa się w trzech odsłonach. Pierwsza już się odbyła - trwała do 8 kwietnia 2016 r. Zostało zaproszonych do niej troje artystów związanych z Foksal: Koji Kamoji, Maria Stangret i Zbigniew Gostomski.
W Odsłonie II uczestniczą Marek Chlanda, Tomasz Ciecierski, Krzysztof M. Bednarski. W kolejnej swoje prace będą wystawiać Leon Tarasewicz, Włodzimierz Zakrzewski i Robert Maciejuk. Trzy po trzy, lecz nie bez sensu i nieprzypadkowo. Trzy po trzy jako pytanie o nieoczywiste relacje między artystami różnych pokoleń i postaw. Trzy po trzy jako znak „Boskiej komedii” Dantego, porządku jej tercyn i pieśni, przychodzi mi do głowy, kiedy wchodzę na obecną „odsłonę”.
W trzeciej odsłonie o artystyczne ustosunkowanie się do idei „miejsca” poproszeni zostali: Robert Maciejuk, Leon Tarasewicz i Włodzimierz J. Zakrzewski. Biorąc pod uwagę, iż ich debiuty twórcze przypadały na okresy dość istotnych cezur czasowych w polskiej sztuce – na lata 70. (Zakrzewski), 80. (Tarasewicz) i 90. (Maciejuk) – można by zaryzykować stwierdzenie, że reprezentują trzy generacje twórców. Chociaż wypowiadali się w różnych formach artystycznego przekazu (od instalacji po film), łączy ich to, że pozostają malarzami.
Odsłona III zamyka mini-cykl kognitywnych ekspozycji opartych na autonomicznych wyborach twórców i ich prezentacji w kontekście tytułowego „miejsca”, przy czym należy podkreślić, że zarówno sala wystawowa, jak i cała powierzchnia Galerii Foksal nie były prymarnymi wyznacznikami owego „miejsca”. Każda z odsłon, ukazując związek między refleksją a artystycznym konkretem stanowić miała niespodziankę tak dla kuratora, jak i dla uczestniczących w projekcie twórców.
Artykuł
W koszyku
Negocjatorzy sztuki / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 30-47 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Ostatnie zdjęcia / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 44-56 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Piotr Uklański, "Dziś dajemy wam tylko pamięć" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 165-166 2300-3391.
Na wystawie "Dziś dajemy wam tylko pamięć" zaprezentowane odbitki, to dość niepozorne i w większości czarno-białe fotografie. Znaleźć można na nich było pomniki (m.in. pomnik Martyrologii Dzieci – Ofiar Hitleryzmu w Łodzi, na którym znajduje się tytułowa inskrypcja "Dziś dajemy wam tylko pamięć"; pomnik Ludziom Morza z Gdyni, pomnik Bohaterom Warszawy czy Ofiar II Wojny Światowej w Nowym Mieście Lubawskim), pejzaże (księżyc, morze, kolorowe tulipany i zachody słońca), a także kilka ujęć miejskich.
Książka
W koszyku
Wystawa Piotra Uklańskiego w Muzeum Narodowym jest pierwszą w Krakowie prezentacją dzieł tego znanego w Polsce i na świecie artysty. Rozwijana przez niego od dwóch dekad refleksja nad ikonografią narodową – w tym ikoniczne prace Solidarność, Jan Paweł II, Polesploitation – tym razem przyjmuje formę ekspozycji. Tematem nowego, liczącego ponad pięćdziesiąt zdjęć cyklu jest Polska. Kolorowe i czarno-białe fotografie pokazywane w sali wystaw zmiennych MNK podkreślają zainteresowanie artysty pejzażem ojczystym i mitami narodowymi. Artysta o wystawie: Polska jest zasadniczym tematem mojej praktyki artystycznej ostatnich dwudziestu lat. Historia Polski, narodowa ikonografia, religijna symbolika i zbiorowe mitologie były tematem tworzonych przeze mnie prac jak również źródłem ich estetyki. Do Muzeum Narodowego w Krakowie proponuję wystawę fotografii, nad którymi pracę rozpocząłem zainspirowany z jednej strony wynikami ostatnich wyborów w Polsce, z drugiej zbliżającą się setną rocznicą niepodległości kraju. Przełom polityczny 2016 roku wyznacza punkt zwrotny w sposobie dyskutowania w sferze publicznej zarówno polskiej tożsamości, jak i historii. Jest również ważny z punktu widzenia na nowo określanej przez polityków pozycji Polski zarówno w Unii Europejskiej, jak i na świecie. Polskie społeczeństwo, które znalazło się na rozdrożu musi pilnie znaleźć odpowiedzi na najbardziej zasadnicze pytania: kim właściwie są Polacy? Dokąd zmierzamy (jako naród)? Co kształtuje nasze poczucie tożsamości, historii, zbiorowe cele?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.113 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Roman Vishniac, "Fotografia 1920-1975" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 182-183 2300-3391.
Zdjęcia Romana Vishniaca wywarły głębszy wpływ na współczesny obraz życia żydowskiego w Europie Wschodniej niż prace jakiegokolwiek innego fotografa. Był on autorem najbardziej rozpoznawalnego i najczęściej powielanego zapisu fotograficznego świata u progu Zagłady, choć jedynie niewielka część jego dorobku została pokazana lub opublikowana za jego życia.
Artykuł
W koszyku
"Urzekająca paralaksa. Fotografia i jej obrazy" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 182-184 2300-3391.
Ekspozycja obejmowała trzy obszary zatytułowane (Ob)rysowanie światłem, Odcisk i powidok oraz Widzialna nierzeczywistość, a jej aranżacja pełniła istotną funkcję wspomagającą narrację, przyjmując na siebie w pewnym stopniu ciężar komentarza środków wyrazu typowych dla sztuki fotografii, takich jak kadrowanie, deformacja, nieostrość … pokazane na konkretnych przykładach, w których jedynym lub najważniejszym medium jest fotografia. Wystawa uwypukliła wpływ fotografii na sposoby postrzegania świata i jego wymiarów oraz uzależnienie percepcji od wszechobecności obrazów fotograficznych.
Artykuł
W koszyku
Zofia Rydet, "Zapis, 1978-1990" / Adam Mazur. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 159-161 2300-3391.
Wystawa jest najobszerniejszą jak dotąd prezentacją „Zapisu socjologicznego”, monumentalnego projektu fotograficznego autorstwa Zofii Rydet. Cykl ten realizowany był od 1978 roku, niemal do jej śmierci 1997 roku.
Rydet rozpoczęła prace nad „Zapisem” w dość późnym wieku (mając 67 lat), już jako artystka o ustalonej renomie i pokaźnym dorobku wystawienniczym. Wystawa w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie jest próbą rekonstrukcji nigdy niezrealizowanej wystawy – z jednej strony bazującej na wskazówkach obecnych w notatkach i prywatnej korespondencji Zofii Rydet, z drugiej uwspółcześniającej jej dzieło za pomocą obecnie dostępnych technologii (zwłaszcza w przypadku nigdy niewywołanych odbitek).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej