Galeria Raster (Warszawa)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(5)
Forma i typ
Artykuły
(4)
Książki
(1)
Autor
Adaszewska-Żechowska Agnieszka
(1)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Dobrowolska Weronika
(1)
Pyzik Agata (1983- )
(1)
Zdrenka - Ciałkowska Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(4)
Kraj wydania
Polska
(5)
Język
polski
(2)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Galeria Raster (Warszawa)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Gatunek
Fotografia polska
(1)
Malarstwo francuskie
(1)
5 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Poza horyzont zdarzeń / Weronika Dobrowolska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2009), s. 34 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"Event Horizon" ("Ukryty wymiar") to, wg angielskiego reżysera Paula W. Andersona, nazwa statku kosmicznego, który zaginął w 2040 roku w czarnej dziurze w orbicie Neptuna, by po siedmiu latach pojawić się znowu jako owładnięty przez inną inteligencję statek widmo, na którym dzieją się niewytłumaczalne i straszne rzeczy. Ta filmowa historia służy siedmiu młodym artystom, mieszkających na co dzień w Szwajcarii, za metaforę artystycznego działania - badania przestrzeni i zjawisk, które póki co możemy ogarniać tylko intuicyjnie. O ile "Interkosmos" był postpolityczną próbą poszukiwania odpowiedzi na pytanie o istnienie życia na Ziemi, o tyle "Event Horizon" zwraca się w odwrotną stronę, ku fizyce czarnych dziur, kosmicznych ukrytych wymiarów. Futurystyczne wizje filmowe i wpółczesne praktyki artystyczne mają tę wspólną cechę, że zajmują się kreowaniem przestrzeni, które pozostawiają szeroki margines niedookreślenia, ujawniają pytania, na które współczesność nie ma żadnej dobrej odpowiedzi. Otwierają w ten sposób pole dla różnorodnych wyobrażeń, nadziei i marzeń. Prace, które zabieramy na pokład "Event Horizon" oscylują pomiędzy delikatną ironią a walorami czysto poetyckimi, delikatnie zahaczając o klasyczne pytanie nauki i sztuki: co przyniesie przyszłość?
Artykuł
W koszyku
Aneta Grzeszykowska, "Selfie" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 7(2014/2015), s. 149-150 2300-3391.
Mistyfikacja należy do ulubionych metod twórczych Anety Grzeszykow­skiej. Artystka kon­sekwent­nie, wręcz obsesyj­nie rozkłada na części swój wizerunek, znika bądź pod­szywa się pod cudze tożsamości. Analiza procesów autokreacji­ – jed­nego z fun­damen­tal­nych tematów sztuki, ale także pod­stawowej kwestii dla kon­dycji dzisiej­szego, post­medial­nego społeczeństwa – ­jest również prze­wod­nim motywem naj­now­szej serii zdjęć.
Selfie lokuje się na styku prak­tyki fotograficz­nej i rzeźbiarskiej. Grzeszykow­ska dokonuje tu radykal­nego zwrotu w stronę groteski, tworząc poruszający rzeźbiarski kalam­bur; na gładkich, skórzanych tłach eks­ponuje naturalistycz­nie opracowane modele frag­mentów własnego ciała wykonane ze świńskiej skóry. Oto nie­codzienne selfie­ – na naszych oczach artystka składa z części swój autopor­tret. Cielesność, zmysłowość i autoerotyzm potrak­towane są tu ze specyficz­nym, wisiel­czym humorem, który doświadczenie estetyczne prze­mienia w zmaganie z pod­stawowymi, egzysten­cjal­nymi emocjami.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej