Pyzik Agata (1983- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(11)
Forma i typ
Artykuły
(10)
Książki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Pyzik Agata (1983- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(11)
Turcja
(1)
Język
polski
(6)
angielski
(1)
Temat
Wystawy sztuki
(7)
Performance
(2)
Sztuka
(2)
Atlas Sztuki (Łódź)
(1)
Eugenika
(1)
Galeria Labirynt (Lublin)
(1)
Galeria Raster (Warszawa)
(1)
Grzeszykowska, Aneta (1974- )
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Libera, Zbigniew (1958- )
(1)
Międzynarodowe Biennale Plakatu
(1)
Mozaika
(1)
Muzeum Miejskie (Tychy)
(1)
Muzeum Plakatu w Wilanowie
(1)
Muzeum Rzeźby im. Xawerego Dunikowskiego
(1)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(1)
Ołowska, Paulina (1976- )
(1)
Partum, Ewa (1945- )
(1)
Pałac Kultury i Nauki (Warszawa ; budynek)
(1)
Socrealizm
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka turecka
(1)
Tate Modern (Londyn)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Urbanistyka
(1)
Valie Export (1940- )
(1)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(1)
Temat: czas
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(4)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Tychy (woj. śląskie)
(1)
Gatunek
Fotografia polska
(2)
Rzeźba polska
(2)
Sztuka polska
(2)
Esej
(1)
Plakat
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sztuka austriacka
(1)
Sztuka kobiet
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Wrocławskie Centrum Kultury i Sztuki oraz Galeria Kuad mają zaszczyt uczestniczyć w obchodach 600-lecia Stosunków Polska-Turcja oraz zrealizować dwie wystawy zbiorowe (maj i czerwiec 2014) z udziałem 32 artystów z Polski i Turcji.
W tym miejscu tytuł Zerwania i konwergencje nawiązują nie tylko do historycznego faktu, że stosunki turecko-polskie przeżywają złożone , sprzeczne etapy, ale także do charakteru dzisiejszych dzieł sztuki, które opierają się na retroaktywnych postulacjach i propozycjach prospektywnych. Podczas gdy postulaty z mocą wsteczną odzwierciedlają postawę dysydencką, tj. zerwanie ze status quo, przyszłe propozycje obiecują zbieżność pomysłów, realizacji i osiągnięć. Zaprezentujemy prace artystów debiutujących w latach 90. i później, nawiązujących do mitologii i archetypów głęboko zakorzenionych w obu kulturach, zaprezentowanych jednak we współczesnym kontekście aktualnej geopolityki. Idea pęknięć i zbieżnościjest odrzucenie aktualnych interpretacji wizualnych naszego dziedzictwa kulturowego i statusu, ze szczególnym uwzględnieniem przeszłych i niedawnych przemian politycznych i gospodarczych, polaryzacji społecznych oraz dzisiejszego procesu globalizacji. Być może, zestawiając ze sobą najnowszą scenę artystyczną w Polsce i Turcji, będziemy mogli odkryć wspólne doświadczenia i stworzyć spójną narrację dla twórczej komunikacji i współpracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne R.21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Aneta Grzeszykowska, "Selfie" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 7(2014/2015), s. 149-150 2300-3391.
Mistyfikacja należy do ulubionych metod twórczych Anety Grzeszykow­skiej. Artystka kon­sekwent­nie, wręcz obsesyj­nie rozkłada na części swój wizerunek, znika bądź pod­szywa się pod cudze tożsamości. Analiza procesów autokreacji­ – jed­nego z fun­damen­tal­nych tematów sztuki, ale także pod­stawowej kwestii dla kon­dycji dzisiej­szego, post­medial­nego społeczeństwa – ­jest również prze­wod­nim motywem naj­now­szej serii zdjęć.
Selfie lokuje się na styku prak­tyki fotograficz­nej i rzeźbiarskiej. Grzeszykow­ska dokonuje tu radykal­nego zwrotu w stronę groteski, tworząc poruszający rzeźbiarski kalam­bur; na gładkich, skórzanych tłach eks­ponuje naturalistycz­nie opracowane modele frag­mentów własnego ciała wykonane ze świńskiej skóry. Oto nie­codzienne selfie­ – na naszych oczach artystka składa z części swój autopor­tret. Cielesność, zmysłowość i autoerotyzm potrak­towane są tu ze specyficz­nym, wisiel­czym humorem, który doświadczenie estetyczne prze­mienia w zmaganie z pod­stawowymi, egzysten­cjal­nymi emocjami.
Artykuł
W koszyku
Ewa Partum, "Nic nie zatrzyma idei sztuki" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 120-122 2300-3391.
Wystawa Nic nie zatrzyma idei sztuki wzięła swój tytuł od instalacji w przestrzeni publicznej, którą zostaną skonfrontowani goście wchodzący do Muzeum Sztuki. Charakterystyczny dla osiedlowych ulic próg zwalniający samochody, z namalowanym obok hasłem, jest intrygującym sygnałem o przesłaniu ekspozycji. Dotyczy ono problemów sensu sztuki i sposobu jej funkcjonowania we współczesnej rzeczywistości.
Artykuł
W koszyku
Iluzje, Beeskow - Łódź 2015 / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 141-143 2300-3391.
Wystawa Iluzje. Beeskow – Łódź 2015 porusza kwestie zatartych granic między przestrzenią publiczną a prywatną, badając nie tylko historię sztuki, ale i doświadczenia ludzi żyjących w warunkach politycznej kontroli. Prezentuje prace wielu artystów tworzących w byłym NRD, w tym tak znanych jak Neo Rauch, Wolfgang Mattheuer, Thomas Ziegler, Sybille Bergemann czy Walter Womacka. Obok prac wymienionych twórców pokazuje też wybrane z archiwum w Beeskow prace mało znanych, czy wręcz nieznanych artystów.
Artykuł
W koszyku
Paulina Ołowska, "The mother - an unsavoury play in two acts and an epilogue" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 128-131 2300-3391.
Charakterystyczna dla twórczości Pauliny Ołowskiej jest synteza sztuk, artystka chętnie wykorzystuje w pracach różnorodne media, jak malarstwo, kolaż, instalację, performance, modę, muzykę, co pozwala jej wydobyć wyjątkowo bogatą gamę wrażeń artystycznych.
Ołowska nie stroni również od performence’u. Prezentowany w Tate Modern w 2015 roku „The Mother An Unsavoury Play in Two Acts and an Epilogue” to adaptacja sztuki awangardowego dramaturga Stanisława Ignacego Witkiewicza z 1924 roku. Historia rozgrywa się w mieszczańskiej scenerii, w której halucynacje, schizofrenia, alkoholizm, obłęd i narkomania przeradzają się w surrealistyczne szaleństwo.
Artykuł
W koszyku
"Postęp i higiena" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 112-114 2300-3391.
Prezentowana w Zachęcie wystawa „Postęp i higiena” poświęcona jest pułapkom modernizacji w kontekście wspólnej dla sztuki i nauki początków XX wieku idealistycznej wiary w postęp i możliwość „ulepszania”. Pomyślana została jako esej, który krytycznie analizuje związek idei modernizmu z takimi zjawiskami jak inżynieria genetyczna, eugenika czy badania nad czystością rasy, zwracając jednocześnie uwagę na ich wpływ na współczesny świat.
Wystawa składa się z prac artystów polskich i zagranicznych, zrealizowanych w różnorodnych mediach – malarstwo, instalacja, film czy fotografia – zaś kilka z nich zostało przygotowanych specjalnie na tę ekspozycję. Kontekst dla nich buduje materiał historyczny, w tym plakaty, zdjęcia archiwalne i dokumenty. Poprzez zestawienie prac współczesnych z dziełami z epoki, widz mierzy się m.in. z tematyką zdrowego społeczeństwa, eugeniki, inżynierii społecznej, higieny rasy, tożsamości narodowej, problemem „innego” i wykluczeniami czy wreszcie z chirurgią kosmetyczną i autokreacją. „Postęp i higiena” stawia pytania o to, co dziś pozostało z idei modernizmu i w jakim kierunku zmierza współczesna modernizacja.
Artykuł
W koszyku
"Tychy : sztuka w przestrzeni miasta" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 173-175 2300-3391.
Na ekspozycji zaprezentowane zostaną projekty oraz dokumentacja fotograficzna dzieł z zakresu rzeźby, malarstwa monumentalnego oraz małej architektury – zarówno tych istniejących, jak i nie przetrwałych do dnia dzisiejszego. Będzie można zapoznać się ze wstępnymi koncepcjami oraz realizacjami takich artystów jak, m.in.: Augustyn Dyrda, Stefan Borzęcki, Antoni Hajdecki, Jerzy Nowakowski, Józef Sękowski, Tomasz Wenklar, Franciszek Wyleżuch, Anna Szpakowska-Kujawska i Ewa Surowiec-Butrym.
Artykuł
W koszyku
VALIE EXPORT, "Tattooed years / Tatuowane lata" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 187-189 2300-3391.
Valie Export (właś. Waltraud Lehner) urodziła się w 1940 roku w Linzu. Jest austriacką artystką intermedialną, performerką, akcjonistką, autorką filmów. Jest również protagonistką feminizmu, artystką krytyczną i politycznie zaangażowaną. Jej prace poruszają problematykę wizerunku ciała kobiecego w kulturze oraz jego relacji ze sferą polityki, doświadczenia czy tożsamości - Valie Export prezentuje w tych kwestiach postawę radykalną.
Wystawa Tattooed Years / Tatuowane lata obejmuje prace z lat 70. do późnych lat 90., związane z historią przemocy i terroru okresu wojennego, traktujące o bólu, władzy, kontroli i zniewoleniu oraz o związanych z nimi emocjach, m.in. słynny film "…Remote…Remote…" z 1973 roku, w którym artystka, patrząc na fotografię ofiar molestowania seksualnego, dokonuje aktu samookaleczenia - zachęcają organizatorzy.
Artykuł
W koszyku
Waldemar Baraniewski : Pałac w Warszawie / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 187-189 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Zbigniew Libera, To nie moja wina, że otarła się o mnie ta rzeźba" / Agata Pyzik. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 186-190 2300-3391.
Zbigniew Libera nie tylko dokonał intrygującego wyboru rzeźb i obiektów należących do olbrzymiej kolekcji, ale również opatrzył je własnym komentarzem w postaci wykonanych specjalnie na wystawę rysunków i zdjęć plenerowych. Wielkoformatowe fotografie oraz rysunki wykonane ołówkiem i kredkami tworzą razem z rzeźbami i obiektami przestrzennymi niezwykle atrakcyjną wizualnie całość. Prace artystów kluczowych dla polskiej sztuki, m.in. Xawerego Dunikowskiego, Katarzyny Kobro, Henryka Stażewskiego, Aliny Szapocznikow czy Władysława Hasiora, zostały zestawione z projektami twórców niemal zapomnianych, takich jak Theodore Roszak czy Albin Maria Bończa-Boniecki. Nowe nieoczekiwane konfiguracje rzeźb nasuwają skojarzenia ze słynnym "Atlasem Mnemosyne" (1924–1929) Aby’ego Warburga. Olbrzymi materiał wizualny ułożony przez niemieckiego badacza w anachroniczne konstelacje na kilkudziesięciu panelach wciąż wykazuje inspirującą siłą rażenia jako model epistemologiczny, znoszący wyraźną granicę między działalnością naukową i artystyczną.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej