Grafika francuska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Książki
(2)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Gorlak Karol
(1)
Gorlak Zbigniew (1955- )
(1)
Karwaszewska Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Grafika francuska
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Francja
(1)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Orlean (Francja)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Album
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Historia
(1)
2 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
QUATTRO/ CZTERY to idea Akademii, to różnorodność, to Święto Rysunku i Malarstwa, działań multimedialnych i grafiki, to nieograniczona forma wypowiedzi. Sztuka nie ma granic czasu i miejsca. Dzieła sztuki mają swój związek z czasem i miejscem, w którym powstały. Koncepcją Projektu jest zaprezentowanie dzieł, które stworzyli artyści/ pedagodzy (mistrzowie), związani z konkretnymi Akademiami w Polsce i za granicą. Wydarzenie Quattro/ Cztery jest poszerzoną realizacją wcześniejszych prezentacji organizowanych od 2019 roku, pod wspólna nazwą TRIO, w których uczestniczyli artyści z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wrocławia, Poznania, Katowic, Łodzi oraz Uniwersytetu w Ostrawie. Gospodarzem Projektu Quattro/ Cztery jest Pracownia PRiM ( Pracownia Rysunku i Malarstwa na Wydziale Grafiki w Gdańsku) prof. Zbigniewa Gorlaka oraz mgr. Michała Wirtela. Co nas wystawiających, łączy, a co dzieli? Jakie propozycje twórcze, dydaktyczne, intelektualne są udziałem zaproszonych artystów? Na Wystawie Quattro/ Cztery znajdziemy konkret – dzieła sztuki, które przybliżą nam atmosferę tych Uczelni, reprezentowanych przez pedagogów, wraz z przyszłością Uczelni- młodych artystów, tych którzy są pomostem w budowaniu relacji Mistrz i student. Do Quattro/ Cztery zaprosiliśmy artystów z Akademii Sztuk Pięknych z Warszawy, Akademii Sztuki ze Szczecina, Ecole Superieure d”Art et de Designe d”Orleans (Francja) oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W wystawie udział biorą: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie: prof. Błażej Ostoja Lniski, rektor dr hab. Magdalena Boffito, prof. Tomasz Milanowski, dziekan Wydziału Malarstwa mgr Katarzyna Dyjewska, Akademia Sztuki w Szczecinie: Zbigniew Romańczuk, dziekan Wydziału Malarstwa mgr Radek Nagay, prof. Andreas Guskos, mgr Jakub Palka, Ecole Superieure d'Art et de Designe d'Orleans: Emmanuel Guez z Lionel Broye, dyrektor Caroline Zahnd prof. Rafał Borkowski Olivier Soulerin, nauczyciel koloru. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku: prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki mgr Vasyl Sawczenko prof. Zbigniew Gorlak mgr Michał Wirtel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne Q.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona w tomie zatytułowanym Sztuka europejskiego baroku Anglia|Francja problematyka dotyczy krytyki stylistycznej, wykonawczej i estetycznej sztuki (w tym muzycznej) owych dwóch ośrodków, w których krystalizował się barok. Ponieważ termin barok został zapożyczony do muzyki z historii sztuki, a jak wiadomo główne nurty w muzyce odpowiadają nurtom w malarstwie czy w literaturze, tom wzbogacono o wywody dotyczące sztuki w ogóle – w zakresie barokowej architektury krajobrazu, grafiki francuskiej oraz założenia pałacowo-ogrodowego entre cour et jardin. Zamieszczone w niniejszej publikacji teksty poruszają owe fundamentalne dla tych ośrodków idee i kwestie. Tom otwierają rozdziały z zakresu sztuk pięknych autorstwa Zofii Krasnopolskiej-Wesner, w których autorka wprowadza czytelnika w barokową sztukę francuską dotyczącą ogrodów André Le Nôtre’a, popularnego w okresie baroku francuskiego typu założenia pomiędzy dziedzińcem a ogrodem znajdującego się w Wersalu i założenia parkowego w Vaux le Vicomte oraz francuskiej grafiki Jacques’a Callota. Rozdział Macieja Zakrzewskiego otwiera część publikacji poświęconą zagadnieniom stricte muzycznym. Autor dokonał analizy muzyki organowej i organowej kultury francuskiej, które kształtowały się po rewolucji. Łukasz Kołakowski w swym tekście dotyka szkoły l’école classique we francuskiej muzyce organowej wraz z ukazaniem szerokiego kontekstu jej powstawania oraz działalności. Filip Presseisen w rozdziale przedstawił idiom francuski w wybranych kompozycjach organowych J.S. Bacha, uwzględniając omówienie tzw. ravalement w organach. W rozdziale Aleksandry Rupocińskiej omówiona została księga VI Jeana Baptiste’a Barrière’a Sonates et pièces pour le clavecin zawierająca zbiór francuskich utworów klawesynowych. W rozdziale Justyny Wróblewskiej można odnaleźć rozważania na temat twórczości ostatniej generacji klawesynistów francuskich. Z kolei Urszula Jasiecka-Bury podjęła się analizy i interpretacji organowych Voluntaries Johna Stanleya – organowych dzieł improwizowanych reprezentatywnych dla angielskiego baroku. Monografię tematyczną zamyka rozdział Michała Wojnarowskiego, w którym Autor przed-stawił historię powstania kompozycji musicalowej The Beggar’s Opera Johna Gaya oraz dokonał próby wyjaśnienia roli, jaką odegrało dzieło w kształtowaniu popularnego teatru muzycznego w anglosaskim kręgu kulturowym. Podjęte w niniejszej monografii wieloaspektowe dyskursy naukowe potwierdzają szerokie zainteresowanie wyrafinowaną sztuką złotego wieku, która jest wyrazem ciągle ponadczasowego piękna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 601 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej