Sztuka nowych mediów
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(26)
Forma i typ
Książki
(19)
Artykuły
(7)
Albumy i książki artystyczne
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(19)
Czytelnia
(1)
Autor
Anessi Thomas
(1)
Baranowski Krzysztof J. (1954- )
(1)
Bosacki Piotr (1977- )
(1)
Burska Bogna (1974-)
(1)
Ceglarek Piotr (1981- )
(1)
Chojnacka Barbara (1959- )
(1)
Dudzik Sebastian
(1)
Dziamski Grzegorz (1955- )
(1)
Genew Simeon (1973- )
(1)
Giannetti Claudia
(1)
Gonzalez-Foerster Dominique (1965- )
(1)
Gorlak Karol
(1)
Gorlak Zbigniew (1955- )
(1)
Gołuch Wiesław (1949- )
(1)
Gruew Georgi (1986- )
(1)
Głowiński Tadeusz
(1)
Hamilton Agata
(1)
Hat Krystyna
(1)
Howard-Pociecha Sherill
(1)
Jernajczyk Jakub (1980- )
(1)
Juda Mieczysław
(1)
Józefowicz Katarzyna (1959- )
(1)
Kaliski Ksawery
(1)
Kansy Łukasz
(1)
Kasprzycki Jacek
(1)
Kasprzycki Jacek (1950- )
(1)
Kaszuba Anna
(1)
Kozina Irma (1964- )
(1)
Krajewski Piotr (1956- )
(1)
Krasny Marcin (1979- )
(1)
Kulazińska-Grobis Agnieszka (1977- )
(1)
Kurka Piotr (1958- )
(1)
Ludwisiak Małgorzata
(1)
Mazur Adam (1977- )
(1)
Mutke Kacper
(1)
Nowak Ewa Izabela
(1)
Nowakowski Radosław (1955- )
(1)
Oslislo Marian (1955- )
(1)
Oswalt Philipp (1964- )
(1)
Panteliadou Sophia
(1)
Pitrus Andrzej (1968- )
(1)
Porzuczek Katarzyna
(1)
Reichardt Falko
(1)
Reichardt Magdalena
(1)
Reis Patricia J
(1)
Ronduda Łukasz (1976- )
(1)
Rosińska-Balde Kamila
(1)
Sitek Gabriela (1984- )
(1)
Sitko Agata
(1)
Składanek Marcin (1977-)
(1)
Sobczak Sławomir (1964- )
(1)
Szostak Natalia (1980- )
(1)
Szydłowski Stefan
(1)
Torosyan Taguhi
(1)
Urbański Michał (1994- )
(1)
Wendland Tomasz
(1)
Wonnerth-Magnusson Michael
(1)
Wołyński Piotr (1959- )
(1)
Wysakowska-Walters Elżbieta
(1)
Wójtowicz Ewa (1975- )
(1)
Zygalski Krzysztof
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(14)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(18)
angielski
(2)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Sztuka nowych mediów
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-
(14)
1901-2000
(10)
1989-2000
(7)
1945-1989
(5)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Dessau (Dessau-Roßlau ; część miasta)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Orlean (Francja)
(1)
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Gatunek
Album
(5)
Katalog wystawy
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Esej
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Film
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografie
(1)
Grafika komputerowa
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Rysunek polski
(1)
Rzeźba polska
(1)
Sztuka hiszpańska
(1)
Sztuka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(13)
Historia
(7)
Nauka i badania
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: "Po tę książkę warto sięgnąć z trzech przynajmniej względów. Po pierwsze dlatego, że jej autorzy rekonstruują historię jednego z najciekawszych przedsięwzięć edukacyjnych w historii polskiego szkolnictwa artystycznego, a mianowicie Wydziału Komunikacji Multimedialnej poznańskiego Uniwersytetu Artystycznego. Przedsięwzięcia, które nie tylko dało sztuce doskonałych artystów, ważne i pamiętane dzieła oraz wystawy, ale było też zdolne do kreowania ram określających, jak myślimy o sztuce i o jej uprawianiu. Po drugie, dlatego, że książka zawiera pogłębioną próbę określenia, czym są intermedia oraz samo medium w epoce postmedialnej, jaki jest współczesny status fotografii oraz fotografowania, a także, jak ewoluujące technologie reprezentowania rzeczywistości przeobrażają tę ostatnią i nasze w niej miejsce. Po trzecie dlatego, że w publikacji znajdziemy też refleksję nad tym jak uczyć tworzenia sztuki, by nie tylko kształcić wybitnych jej przedstawicieli, ale również samoświadome, autonomiczne osoby, które, zachowując swą unikalność, są jednocześnie zdolne do bycia z innymi i współtworzenia".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.130 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Fragment wstępu: „Truizmem jest stwierdzenie, iż geneza i rozwój kultury cybernetycznej jako zespołu wytworzonych przez nowe technologie specyficznych właściwości kultury stworzyło nowa sytuację estetyczną. Rozwój technologii elektronicznych oraz ich ekspansja na terytoria kulturowo – artystyczny sprawiają, iż we współczesnym świecie występuje konieczność kształcenia artystycznego również w tych dziedzinach. Zaistniała sytuacja wymusza niejako na uczelniach artystycznych odpowiednie działania wychodzące naprzeciw zapotrzebowaniom świata sztuki oraz / niestety? / rynku. Powołanie KIERUNKU INTERMEDIA stało się więc z jednej strony konieczną reakcją na wymogi zmieniającej się sytuacji estetycznej w zakresie przygotowania specjalistów od artystycznego projektowania multimedialnego; z drugiej zaś usankcjonowało istniejące już płynne dyscypliny będące codzienną praktyką artystyczną (…)”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.109 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowany tom należy do serii wydawanej przez Muzeum, z okazji sesji naukowych towarzyszących wystawom graficznym. Obecnie wypowiedziało się 26 autorów, w przewadze artystów grafików, w czterech obszarach tematycznych: Technika offsetu i serigrafia, Eksperyment w grafice, grafika cyfrowa i działania intermedialne, Proces graficznego myślenia i obrazowania. Artykuły były recenzowane, co zapewnia wysoki poziom merytoryczny wydawnictwu, a przebogate ilustracje dobrane zostały adekwatnie i starannie. Tak więc otrzymaliśmy kolejną interesującą „pigułkę” wiedzy o najnowszej grafice polskiej z pierwszej ręki. W obszernym wprowadzeniu Barbara Chojnacka – redaktor naukowy tomu – omawia działania z lat poprzednich oraz niniejszą publikację: „przy okazji IV. edycji uderzała przewaga udziału artystów-grafików nad teoretykami i historykami sztuki. Niewątpliwie jest to wynikiem zakresu czasowego ekspozycji i sesji, poświęconych grafice najnowszej, aktualnej, a tym samym najtrudniejszej do zdefiniowania i umiejscowienia w ciągu historycznej ewolucji, a także najtrudniejszej do rzetelnej, merytorycznie racjonalnej oceny. Zjawiska zaskakujące, kontrowersyjne, w jakie obfituje współczesna sztuka – także grafika – wymykają się często jednoznacznym kryteriom wartościowania. Z drugiej strony, przywołując problematykę wystawy, z naszej obecnej perspektywy wiemy, że serigrafia i offset, a później i grafika cyfrowa – w chwili zaistnienia wzbudzały mieszane odczucia, spory i dyskusje wśród teoretyków oraz samych artystów, dotyczące istoty graficznego warsztatu. Sztuka w czasach nowych technologii – w epoce rewolucji cyfrowej nie mogła ominąć grafiki, a jej poszukiwania, eksperymenty na wielu płaszczyznach tylko poświadczają, że nadal jej dziedziną sztuki otwartą na wyzwania współczesnego świata. Może też dlatego o tych zmianach najczęściej wypowiadają się sami graficy, urzeczywistniający przekaz w formę. (…) Aleksandra Pawlikowska podjęła wątek możliwości technologicznych offsetu na przykładzie własnych prac. Natomiast Krzysztof Ciężki skupił się na szkolnictwie poligraficznym, drukarstwie offsetowym i fleksografii w Bydgoszczy. (…) Anna Manicka poddała analizie zespół mniej i bardziej znanych serigrafii Jonasza Sterna, tym samym rozszerzając istotne wątki podjęte na ekspozycji – kto był prekursorem serigrafii w Polsce i w jakim stopniu prace Sterna można włączyć w technikę serigrafii. W najnowszą historię polskiego plakatu i druku ulotnego wpisuje się referat Jerzego Brukwickiego poświęcony serigraficznym przekazom wizualnym z czasu stanu wojennego, autorstwa twórców związanych z ruchem kultury niezależnej. Monika Walenciejczyk przedstawiła Pracownię Serigrafii gdańskiej Akademii Sztuk Pięknych, akcentując dokonania pedagogów, absolwentów i studentów w tej dziedzinie grafiki. Wyniki wieloletnich badań, związanych z tematem niekonwencjonalnej metody druku – szablonu pośredniego w serigrafii, zaprezentował Sławomir Ćwiek, przy czym przedstawił kolejne eksperymenty we własnej twórczości. (…) Marcin Surzycki przedstawił swoją drogę odkrywania i eksperymenty z niekonwencjonalną matrycą i podłożem na przykładzie serigrafii, techniki szablonu i druku wklęsłego. Zagadnienie łączenia technik w oparciu o własną twórczość podjął Paweł Kwiatkowski, w obrębie cyklu Ludzie przedstawiając zastosowanie fotografii, przedruku anastatycznego i technik kolagraficznych. Natomiast Krzysztof Pisarek przybliżył swoje prace nad sitodrukiem wielowarstwowm i reliefowym, w zakresie techniki nierozerwalnie związane z poszukiwaniem możliwości zapisu czasu w grafice, jednocześnie akcentując sam proces tworzenia. Punktem wyjścia do rozważań Pauliny Buźniak stała się tkanina, którą artystka wykorzystuje do kreowania nowoczesnych, przestrzennych form, bliskich rzeźbie lub instalacji artystycznej. Dwie z autorek działu Eksperyment w grafice – Teresa B. Frodyma oraz Natalia Nowacka dokonały syntetycznych retrospekcji wybranych zagadnień. Frodyma skupiła się na alternatywnych urządzeniach drukujących, wątku rzadko podejmowanym w literaturze przedmiotu, przedstawiając wykorzystanie w grafice nietypowych urządzeń i „pras graficznych”. Nowacka przybliżyła wkład trzech uznanych grafików – Wojciecha Krzywobłockiego, Marcina Surzyckiego i Stefana Kaczmarka w rozwój Pracowni Serigrafii krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych, akcentując nowatorstwo rozwiązań technologicznych wymienionych grafików i ich wpływ na młodsze pokolenia twórców. (…) Tekst Mirosława Pawłowskiego, zatytułowany Koegzystencja – przyszłość grafiki, a odpowiadający na pytanie nurtujące zapewne wielu grafików, jak i teoretyków i historyków sztuki – o kondycję i perspektywy współczesnej grafiki. Cezary Paszkowski przedstawił swoją drogę twórczą od tradycyjnej akwaforty do druku cyfrowego, aż po rozwiązania movie pictures z autorską muzyką. W krąg zagadnień stanowiących osobiste refleksje artystów, związanych z własnymi poszukiwaniami wykraczającymi poza tradycyjną grafikę, wpisały się rozważania Moniki Wanyura-Kurosad, Judyty Bernaś i Agnieszki Łakomej. Każda z artystek podejmuje odmienną technikę, szukając kształtu wizualnej formy oddającej różnorodne problemy – „fragmentaryzacji świata” w planszach i instalacjach graficznych (Wanyura-Kurosad), „wariantywności” w cyklach fotograficzno-graficznych (Bernaś), czy też mierząc się z zagadnieniem ruchu i przestrzeni w przedstawieniu graficznym (Łakoma). Wielość możliwości w działaniach interdyscyplinarnych stała się tematem rozważań trojga artystów z Pracowni Komunikacji Intermedialnej warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych – Krzysztofa Olszewskiego, Magdaleny Janus i Anity Kwiatkowskiej. W dziale tym pojawił się ponadto niezwykle ważny referat autorstwa Urszuli Dragońskiej, która podjęła temat narodzin grafiki komputerowej na przykładzie działalności warszawskiego Warsztatu Komputerowego w Pracowni Video Centrum Sztuki Studio, tym samym rozpoczynając badania nad genezą tego zjawiska w grafice polskiej. (…) Ostatni z działów materiałów posesyjnych, zatytułowany Proces graficznego myślenia i obrazowania, dotyka najbardziej aktualnych, a zarazem najbardziej kontrowersyjnych zjawisk współczesnej sztuki graficznej związanych ze złożoną drogą twórczego przekształcania zamysłu w zmaterializowaną formę. Autorzy poszukując odpowiedzi na nurtujące ich kwestie zadają pytania, jak Andrzej Bednarczyk o tożsamość dzieła graficznego lub Grzegorz Banaszkiewicz, skupiający się na określeniu współczesnej definicji grafiki, pytający wprost – czym jest grafika? Zaznaczyć tutaj należy, że obaj autorzy tekstów byli równocześnie autorami dzieł prezentowanych na wystawie Wielość w jedności. Przykładem nowatorskich poszukiwań, ukazujących przekraczanie kolejnych granic, wskazujących kolejne obszary graficznej penetracji, są autorskie badania prowadzone w oparciu o własne realizacje artystyczne, przedstawione w tekstach Krzysztofa Kuli i Marka Glinkowskiego. W przypadku Kuli są to intermedialne obiekty i instalacje, często związane z naturą i w niej osadzone, a w odniesieniu do Glinkowskiego – kwestia stereotypu w obszarze działań artystycznych opartych o narzędzia grafiki, problem pojęcia matrycy i „matrycowania”. W nurt dociekań teoretycznych nad istotą grafiki we współczesnym świecie wpisuje się referat Doroty Folgi-Januszewskiej o widzeniu graficznym, akcentujący konieczność szerokiego kontekstu, w jakim powinna być postrzegana grafika”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne W.44 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Język procesu we współczesnej grafice polskiej jest monograficznym ujęciem rodzimej twórczości widzianej przez pryzmat warsztatu graficznego. W spojrzeniu tym nie chodzi jednak o samą prezentację technicznych oraz technologicznych arkanów czy specyfiki procesu twórczego. Ma ono raczej na celu stworzenie nieco odmiennej, poszerzonej narracji o polskiej grafice ostatnich dekad. Tytułowy język procesu jest tu odniesieniem do fascynujących relacji, jakie zachodzą między poszczególnymi etapami tworzenia oraz przynależnymi im atrybutami (narzędziami, materiałami) a przekazem zawartym w dziełach graficznych. Uwolnienie potencjału narracyjnego i symbolicznego tych pierwszych wzbogaca ów język i znacząco wpływa na zwiększenie sugestywności przekazu. Widziany z tej perspektywy obraz współczesnej grafiki polskiej nie może być oczywiście kompletny, daje jednak możliwość głębokiego wejścia w specyfikę medium, rozpoznania jego potencjału i najbardziej prawdopodobnych linii rozwojowych w najbliższych latach. Jak pokazują przywołane w książce realizacje, świadome sprzężenie procesu z przekazem nie jest procederem marginalnym i w dużej mierze stanowi o sile i potencjale rozwojowym matrycowej sztuki. Publikacja jest podsumowaniem prowadzonych przez autora od blisko dwóch dekad badań nad medium graficznym i jego przemianami w kontekście zmian technologicznych oraz kulturowych współczesnego świata. Jest zarazem pokłosiem wieloletnich kontaktów z artystami najważniejszych ośrodków graficznych w naszym kraju, pracy kuratorskiej, a także działalności w różnych gremiach organizacyjnych oraz jurorskich konkursów i przeglądów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Rysunek 49 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Kryptologika komunikacji / Grzegorz Dziamski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2005), s. 26-27 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książka
W koszyku
Kompozycja w sztuce cyfrowej : podstawy / Simeon Genew. - Kraków : d2d.pl, 2022. - 151, [1] strona : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
Kompozycja w sztuce cyfrowej odsłania tajniki komponowania i kadrowania obrazu. Książka w przystępny sposób pokazuje jak na podstawie tradycyjnych wzorców stosowanych od wieków stworzyć nowoczesny, interesujący przekaz. To doskonała pozycja zarówno dla grafików projektujących dla branży gier komputerowych jak i dla każdego, kto pasjonuje się fotografią, komiksem czy nagrywaniem filmów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Rysunek 47 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W przestrzeniach hotelowych zaprezentowano prace video i fotograficzne dydaktyków Katedry Sztuki Mediów (Wydział Grafiki i Sztuki Mediów). W wystawie wzięli udział : Czesław Chwiszczuk, Wiesław Gołuch, Marek Grzyb, Michał Jakubowicz, Agnieszka Jarząb, Jakub Jernajczyk, Ryszard Jędroś, Piotr Komorowski, Ewa Martyniszyn, Piotr Masny, Barnaba Mikułowski, Ireneusz Olszewski, Stanisław Sasak, Agata Szuba, Agnieszka Talik, Rafał Warzecha, Maja Wolińska. Wspomnanym powyżej wydarzeniom towarzyszy obszerny merytorycznie katalog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 456 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
QUATTRO/ CZTERY to idea Akademii, to różnorodność, to Święto Rysunku i Malarstwa, działań multimedialnych i grafiki, to nieograniczona forma wypowiedzi. Sztuka nie ma granic czasu i miejsca. Dzieła sztuki mają swój związek z czasem i miejscem, w którym powstały. Koncepcją Projektu jest zaprezentowanie dzieł, które stworzyli artyści/ pedagodzy (mistrzowie), związani z konkretnymi Akademiami w Polsce i za granicą. Wydarzenie Quattro/ Cztery jest poszerzoną realizacją wcześniejszych prezentacji organizowanych od 2019 roku, pod wspólna nazwą TRIO, w których uczestniczyli artyści z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Wrocławia, Poznania, Katowic, Łodzi oraz Uniwersytetu w Ostrawie. Gospodarzem Projektu Quattro/ Cztery jest Pracownia PRiM ( Pracownia Rysunku i Malarstwa na Wydziale Grafiki w Gdańsku) prof. Zbigniewa Gorlaka oraz mgr. Michała Wirtela. Co nas wystawiających, łączy, a co dzieli? Jakie propozycje twórcze, dydaktyczne, intelektualne są udziałem zaproszonych artystów? Na Wystawie Quattro/ Cztery znajdziemy konkret – dzieła sztuki, które przybliżą nam atmosferę tych Uczelni, reprezentowanych przez pedagogów, wraz z przyszłością Uczelni- młodych artystów, tych którzy są pomostem w budowaniu relacji Mistrz i student. Do Quattro/ Cztery zaprosiliśmy artystów z Akademii Sztuk Pięknych z Warszawy, Akademii Sztuki ze Szczecina, Ecole Superieure d”Art et de Designe d”Orleans (Francja) oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku. W wystawie udział biorą: Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie: prof. Błażej Ostoja Lniski, rektor dr hab. Magdalena Boffito, prof. Tomasz Milanowski, dziekan Wydziału Malarstwa mgr Katarzyna Dyjewska, Akademia Sztuki w Szczecinie: Zbigniew Romańczuk, dziekan Wydziału Malarstwa mgr Radek Nagay, prof. Andreas Guskos, mgr Jakub Palka, Ecole Superieure d'Art et de Designe d'Orleans: Emmanuel Guez z Lionel Broye, dyrektor Caroline Zahnd prof. Rafał Borkowski Olivier Soulerin, nauczyciel koloru. Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku: prof. Sławomir Witkowski, dziekan Wydziału Grafiki mgr Vasyl Sawczenko prof. Zbigniew Gorlak mgr Michał Wirtel.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne Q.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Jubileusz nowych mediów / Georgi Gruew. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2013), s. 17-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
15. jubileuszowe Biennale WRO 2013 PIONEERING VALUES, przygotowywane w kontekście 50-lecia sztuki elektronicznej, podejmowało kwestię jakości artystycznych i kulturowych powstałych i ciągle powstających na gruncie sztuki nowych mediów.
Biennale przedstawiło dzieła renomowanych, jak i młodych, niejednokrotnie debiutujących artystów polskich i zagranicznych, zapraszanych lub zgłaszających swe najnowsze projekty powstałe w okresie ostatnich 2 lat. Prócz prezentacji najnowszych dzieł wybranych spośród ponad 1500 zgłoszeń napływających na Biennale z całego świata, zaplanowane zostały retrospektywy wybitnych pionierów sztuki mediów, którzy kształtowali język wypowiedzi artystycznej wykorzystującej nowe technologie.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Józ.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 203 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Wydana w grudniu 2022 roku przez Akademię Sztuk Pięknych w Katowicach książka „Towards the Bauhaus” jest pokłosiem sesji naukowej, która odbyła się w murach uczelni w setną rocznicę (2019 r.) założenia niemieckiego Bauhausu. Zawarto w niej osiem artykułów, z których część traktuje o działaniach multimedialnych charyzmatycznych profesorów i uczniów historycznego Bauhausu. Kolejne odnoszą się do spuścizny niemieckiej szkoły jako do tradycji żywej, która wciąż inspiruje współczesnych twórców. Ich autorami są: Marian Oslislo, Philipp Oswalt, Irma Kozina, Krzysztof Zygalski, Ksawery Kaliski, Piotr Ceglarek, Kacper Mutke i Filip Urbański. Książka przynosi nowe spojrzenie na innowacje dwudziestolecia międzywojennego w zakresie nowych mediów, a także odsłania kulisy współczesnych eksperymentów w tej dziedzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 603 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Sztuka i media, czyli konflikt / Marcin Krasny. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2002), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Wydany przez Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku katalog jest swego rodzaju retrospektywnym przeglądem działalności artystycznej Ryszarda Ługowskiego, obejmującym okres od roku 1987 do 2016. Autorami tekstów są Eulalia Domanowska oraz Stefan Szydłowski. Teksty krytyczne uzupełnione zostały fotografiami oraz wykazem wystaw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ług.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nie ukrywam, z niejaką zazdrością, że sam chciałbym napisać taką książkę, ale i z satysfakcją, że ktoś to wreszcie znakomicie zrobił. Mogę chyba nieskromnie (jako pomysłodawca i redaktor) powiedzieć, że To nie jest sztuka, panie profesorze będzie znakomitym dopełnieniem Klasycznych dzieł sztuki nowych mediów (2015) (Andrzej Pitrus był jednym z autorów tej pracy zbiorowej), które będzie wykorzystywane, także przeze mnie i, jestem przekonany, wielu innych nauczycieli akademickich zajmujących się w dydaktyce problematyką nowych mediów w sztuce. Warto ją polecić wszystkim tym, którzy często powtarzają, że sztuka technologiczna wymaga nie wiadomo jakich kompetencji odbiorczych, swoistego wtajemniczenia i znajomości nowych narzędzi, interfejsów, software’ów oraz hardware’ów. Nic bardziej mylnego – przede wszystkim potrzebna jest pasja i chęć poznawania nowej sztuki”. Z recenzji prof. dr. hab. Piotra Zawojskiego Andrzej Pitrus był w poprzednim wcieleniu kuguarem, ale za bestialskie pożarcie świetnie zapowiadającej się biatlonistki został skazany na życie w ludzkiej powłoce.Oczekując przebaczenia ze strony bogów, dorabia jako profesor w Instytucie Sztuk Audiowizualnych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Pisze niskonakładowe książki poświęcone filmowi, sztuce mediów i innym zjawiskom związanym ze współczesną audiowizualnością. Autor m.in. monografii twórczości Billa Violi – jednego z najwybitniejszych artystów media artu. Mieszka czasem w Krakowie, czasem prowadzi życie nomady. Ostatnio uciekł przed polską ksenofobią i PiS-em do Torrevieja w południowo-wschodniej Hiszpanii. Pracuje tam nad książką poświęconą doświadczeniu kina.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 509 [Magazyn] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Medialny Stan Wyjątkowy to cykliczna wystawa artystów-wykładowców Wydziału Malarstwa i Nowych Mediów Akademii Sztuki w Szczecinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 552 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 43 [Czytelnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej