Kicz
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(8)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Książki
(1)
Dostępność
dostępne
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(1)
Autor
Bernatowicz Piotr (1973- )
(1)
Czapliński Przemysław (1962-)
(1)
Ignaczak Magdalena
(1)
Jędrowski Przemysław
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Kobylińska-Bunsch Weronika
(1)
Mazurek Maciej (1963- )
(1)
Mizerka Anna
(1)
Staszak Karolina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(7)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(3)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Kicz
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: dzieło
Ostatnia wieczerza
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Sztuka sakralna
(2)
Fotografia czeska
(1)
Fotografia polska
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Sztuka chrześcijańska
(1)
8 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Tęcza, która nie łączy / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2012), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa pt. Wobec sacrum: sztuka / nie-sztuka pomyślana jest jako zderzenie trzech obszarów obejmujących różne sposoby wizualizacji treści religijnych (chrześcijańskich). Głównym jej celem jest postawienie pytań o to, co jest, a co nie jest sztuką sakralną bądź religijną i jakie są granice wykorzystania symboliki religijnej?
Pierwsza część wystawy - Sztuka religijna - obejmie twórczość uznanych artystów. Zostaną tu zaprezentowane dzieła będące wynikiem współpracy twórcy z teologiem, a także indywidualnego poszukiwania sacrum.
Jeszcze innym aspektem zagadnienia jest zalewająca od wielu lat polskie kościoły masowa produkcja przedmiotów kultu religijnego, które bez większych zastrzeżeń można opatrzyć mianem „sacrokiczu”. Tak też brzmi nazwa kolejnej części wystawy: Sacrokicz. Tandetny charakter tej produkcji organizatorzy chcą pokazać poprzez skumulowanie wielu przykładów w jednym miejscu i utworzenie z nich swoistego „ołtarza chałtury”.
Książka
W koszyku
(Horyzonty Nowoczesności : teoria, literatura, kultura ; 101.)
Do lat sześćdziesiątych XX wieku kamp rozwijał się przede wszystkim dzięki subkulturze homoseksualnej, której członkowie wypracowali sobie kod smaku służący tajnemu porozumieniu. Znaki odmienności seksualnej były tu jednak uplątane w wielopoziomową grę, która czyniła z przekazu tożsamościowego tekst zakryty i zarazem jawny – tak bardzo ostentacyjny, że aż niewiarygodny. Więzią, która łączyła sprzeczne poziomy komunikacji i nadawała im spójność, była ironia; specyfika kampu wyrażała się w tym, że ironia wymierzona była zarówno w kulturę heteroseksualną, jak i w subkulturę homoseksualną. Ludycznie odgrywać heteroseksualne aspekty kultury dominującej z pozycji odmieńca i odmiennościowe aspekty kultury podporządkowanej z perspektywy dominującej – to właśnie znaczyło uprawiać kamp. W latach sześćdziesiątych ta dziwna estetyka tożsamości została przechwycona przez kulturę masową, zesterotypizowaną i pozbawioną politycznego ostrza. Kamp uznano za estetykę przesady. W nowym ujęciu, zaproponowanym przez Susan Sontag, kamp okazywał się rozwiązaniem stricte modernistycznego dylematu, który rządził wyborami artystów; od schyłku wieku XIX twórcy stali przed koniecznością wyboru między elitarnością i popularnością, między wartościami sztuki wysokiej i niskiej, między innowacją i konwencjonalnością. Kamp pozwalał mieć jedno i drugie: chwaląc wytwory sztuki niskiej, legitymizował „zły gust” kultury masowej, a zarazem podpowiadał chwyty, które umożliwiały indywidualne przetworzenie masowości. Rozwiązanie dylematu „wysokie – niskie” przybrało więc w przypadku kampu postać – sprzecznego – zdystansowanego zaangażowania w wytwory masowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Trans-queer 11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Obsesyjny urok kiczu / Magdalena Ignaczak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 4(2001), s. 28-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Przecena sztuki / Przemysław Jędrowski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2001), s. 36-37 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
POPelita to festiwal nowej sztuki, która rodzi się na naszych oczach i która jest dziełem artystów z premedytacją odrzucających podział na kulturę wysoką i niską, tę adresowaną do elit i tą adresowaną do mas. POPelita to etykieta nadana grupie szesnastu autorów w większości dwudziesto-trzydziestolatków, którzy sięgają do rezerwatu kultury popularnej, do świata reklam, komiksów, seriali, MTV, holywoodzkiego kina, ale także do przaśnego popu polskiej prowincji.
Głównym wydarzeniem festiwalu jest wystawa w Galerii Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki w Krakowie, prezentująca projekty przedstawicieli POPelity – reprezentujących najbardziej znaczące Formacje Artystyczne, powstałe w drugiej połowie lat 90. Są wśród nich: Słynna Grupa Ładnie i SAOZ (Stowarzyszenie Artystyczne Ośrodek Zdrowia) z Krakowa, Stowarzyszenie SŁOIK w składzie: Ansambl Łyżka Czyli Chilli, Zespół Filmowy KINO, pismo i ruch artystyczny RASTER z Warszawy i jedyna nie zrzeszona artystka Julita Wójcik z Gdyni. Wystawa pomyślana jest jako rodzaj targów, każda z formacji aranżuje swoją przestrzeń w zgodzie ze swoim image i charakterem swego “produktu”.
Artykuł
W koszyku
Gust, czyli smak / Ewa Klekot. W: 2+3D : grafika plus produkt : ogólnopolski kwartalnik projektowy. - Czas. 84, Nr 57 (IV/2015), s. 112-114 1642-7602.
Forma i typ
Artykuł
W koszyku
”Ostatnia Wieczerza” w kosmosie / Maciej Mazurek. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2006), s. 24-27 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
„Ostatnia wieczerza” to jednocześnie największy i najsłynniejszy obraz Macieja Świeszewskiego. Monumentalne dzieło mierzy 450 x 800 cm. „Wieczerza” powstawała w kościele św. Bartłomieja w Gdańsku w latach 1995-2005. Pomysł na obraz zrodził się w połowie lat 80. kiedy artysta pracował przy renowacji dzieł Delacroix i Courbeta w Luwrze. Pierwszy szkic „Ostatniej Wieczerzy” powstał w słynnym paryskim muzeum w 1985 roku. Do realizacji swojej wizji malarz przystąpił w połowie lat 90. Ogromnych rozmiarów płótno musiało zostać sprowadzone z manufaktury w Brugii, ponieważ w Polsce nikt nie wyrabiał płócien tej wielkości. Na potrzeby obrazu w gdańskim „Teatrze Wybrzeże” odbyła się wyjątkowa sesja fotograficzna. Zaproszeni goście wcielili się w role biblijnych apostołów.
Maciej Świeszewski uwiecznił na swoim obrazie ważne dla Gdańska postaci ze świata kultury, sztuki i nauki. Za stołem znaleźli się m.in. światowej sławy pisarz Paweł Huelle, ksiądz Krzysztof Niedałtowski duszpasterz środowisk twórczych, artysta Jacek Tylicki, bracia Limonowie, czy profesor Stefan Chwin. Obraz został oficjalnie zaprezentowany publiczności 11 listopada 2005 roku w kościele św. Jana w Gdańsku, w ramach gdańskiego Areopagu. Tysiące gdańszczan przyszły zobaczyć „Ostatnią wieczerzę” na żywo. Wbrew pierwotnym zamysłom dzieło Macieja Świeszewskiego nie zawisło na stałe w kościele św. Jana. Było tam pokazywane jedynie przez dziesięć dni. Latami obraz z różnych względów nie mógł znaleźć miejsca publicznej ekspozycji. 21 marca 2016 obraz zawisł w hali przylotów gdańskiego Portu Lotniczego im. Lecha Wałęsy, gdzie jest dostępny dla publiczności.
Artykuł
W koszyku
Nie jaram się ADU / Karolina Staszak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 3(2016), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej