Sztuka chrześcijańska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Artykuły
(7)
Autor
Staszak Karolina
(3)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(2)
Biłka Tomasz (1983- )
(1)
Hołownia Alexandra (1964- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(3)
Temat
Sztuka
(3)
Duchowość
(2)
Religia
(2)
Wystawy sztuki
(2)
Chrześcijaństwo
(1)
Galeria Gardzienice (Lublin)
(1)
Grawitacja
(1)
Kicz
(1)
Krytyka artystyczna
(1)
Nowakowski, Andrzej (1952- )
(1)
Renesans
(1)
Sacrum
(1)
Snycerstwo
(1)
Stwosz, Wit (1448-1533)
(1)
Symbolika religijna
(1)
Triennale Sztuki Sacrum
(1)
Vera Icon (Wspólnota Twórców Chrześcijańskich)
(1)
Winnicka-Gburek, Joanna
(1)
Temat: dzieło
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(1)
Temat: czas
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Europa Środkowa
(1)
Graz (Austria)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Wiersze
(3954)
Muzyka polska
(1246)
Partytura
(1245)
Muzyka na fortepian
(1013)
Opowiadania i nowele
(610)
Sztuka chrześcijańska
(-)
Muzyka niemiecka
(593)
Bajki i baśnie
(512)
Etiudy i ćwiczenia
(508)
Muzyka na skrzypce i fortepian
(481)
Muzyka fortepianowa
(476)
Recenzja muzyczna
(476)
Malarstwo polskie
(468)
Wywiad dziennikarski
(446)
Katalog wystawy
(443)
Aranżacja i transkrypcja
(400)
Dramat filmowy
(366)
Muzyka wokalna
(364)
Sztuka polska
(352)
Partytura i głosy
(338)
Pieśń i piosenka
(329)
Fraszki
(321)
Album
(320)
Recenzja filmowa
(318)
Muzyka
(298)
Katalogi wystaw
(282)
Muzyka austriacka
(282)
Muzyka dla dzieci
(281)
Sonata
(281)
Muzyka instrumentalna
(272)
Fotografia polska
(270)
Wyciągi fortepianowe
(268)
Muzyka na gitarę
(261)
Powieść
(260)
Albumy
(253)
Film polski
(245)
Muzyka włoska
(237)
Opera (utwór muzyczny)
(236)
Muzyka poważna
(234)
Album płytowy
(219)
Materiały konferencyjne
(205)
Muzyka chóralna
(204)
Esej
(202)
Biografia
(200)
Przypowieść
(200)
Muzyka religijna
(196)
Opracowanie
(193)
Muzyka francuska
(188)
Symfonia
(183)
Pieśń
(181)
Biografie
(180)
Recenzja teatralna
(167)
Muzyka czeska
(165)
Praca zbiorowa
(164)
Muzyka węgierska
(163)
Architektura
(161)
Teatr operowy
(157)
Muzyka na organy
(156)
Muzyka na orkiestrę
(156)
Wydawnictwa popularne
(156)
Koncert (utwór muzyczny)
(155)
Publikacja bogato ilustrowana
(155)
Relacja
(151)
Felieton
(145)
Muzyka ludowa, etniczna i tradycyjna
(131)
Podręcznik
(130)
Teatr polski
(128)
Film amerykański
(124)
Muzyka na akordeon
(121)
Muzyka rosyjska
(121)
Recenzja
(121)
Muzyka na głos i fortepian
(119)
Grafika polska
(114)
Muzyka na skrzypce
(110)
Jazz
(105)
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(104)
Monografia
(103)
Preludium (utwór muzyczny)
(101)
Muzyka na chór mieszany a cappella
(100)
Film francuski
(96)
Suita
(95)
Komedia
(94)
Druki muzyczne
(93)
Film dokumentalny
(93)
Muzyka na wiolonczelę i fortepian
(90)
Rysunek polski
(90)
Opera
(89)
Tragedia
(88)
Treny
(85)
Fotografie
(83)
Pamiętniki i wspomnienia
(81)
Muzyka rozrywkowa
(79)
Rzeźba polska
(79)
Antologia
(77)
Muzyka chóralna (chór mieszany a capp.)
(77)
Muzyka kameralna
(77)
Wariacje (utwór muzyczny)
(76)
Podręczniki
(75)
Podręczniki akademickie
(75)
Dokumenty audiowizualne
(74)
Film
(74)
7 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Tęcza, która nie łączy / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2012), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa pt. Wobec sacrum: sztuka / nie-sztuka pomyślana jest jako zderzenie trzech obszarów obejmujących różne sposoby wizualizacji treści religijnych (chrześcijańskich). Głównym jej celem jest postawienie pytań o to, co jest, a co nie jest sztuką sakralną bądź religijną i jakie są granice wykorzystania symboliki religijnej?
Pierwsza część wystawy - Sztuka religijna - obejmie twórczość uznanych artystów. Zostaną tu zaprezentowane dzieła będące wynikiem współpracy twórcy z teologiem, a także indywidualnego poszukiwania sacrum.
Jeszcze innym aspektem zagadnienia jest zalewająca od wielu lat polskie kościoły masowa produkcja przedmiotów kultu religijnego, które bez większych zastrzeżeń można opatrzyć mianem „sacrokiczu”. Tak też brzmi nazwa kolejnej części wystawy: Sacrokicz. Tandetny charakter tej produkcji organizatorzy chcą pokazać poprzez skumulowanie wielu przykładów w jednym miejscu i utworzenie z nich swoistego „ołtarza chałtury”.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Radość Heroda / Tomasz Biłka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2018), s. 29-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Ciężkość nieba / Aleksandra Hołownia. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2003), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
CIĘŻKOŚĆ NIEBA Przyczyną takiego spadania, a raczej stanu nieważkości, jest brak grawitacji. To kluczowe pojęcie nauki okazuje się także pojemną metaforą. W austriackim Grazu w połowie 2003 roku zorganizowano wystawę Ciężkość nieba i sympozjum, gdzie nad zjawiskiem grawitacji debatowali fizycy, astronomowie, teologowie i artyści. Ekspozycja zgromadziła przykłady sztuki dawnej i najnowszej od obrazów wniebowstąpienia i upadku w dziełach starych mistrzów do współczesnych instalacji. Eksponaty uporządkowano według haseł: lewitacja, balansowanie, latanie, rotacja. W oczach jednych pokaz stał się zapisem dialogu sztuki z religią, dla innych był demonstracją zuchwałości ludzkich marzeń. Wystawę zdominowała rzeźba najbardziej materialna i przestrzenna z technik. W niej pragnienie przekroczenia bariery przyciągania brzmi najbardziej dosłownie. Odcieleśnione, przestrzenne konstrukcje szturmują niebo, ich forma strzela w górę, zdobywcza zachłanność rośnie. Niekończąca się kolumna Brancusiego ma jeszcze stabilność, jest tylko obietnicą dotarcia do nieba. Późniejsze rzeźby tracą kontakt z podłożem, drwią z praw ciążenia, jak niemożliwe ciężkie formy Serry czy uczepione ściany Kominy Daniela Judda. To wbrew naturze wygląda na iluzjonistyczną sztuczkę. Dotąd takie wizje dostępne były co najwyżej malarzom, ich nieważkie anioły z barokowych kopuł bezkarnie nurkowały w powietrzu. Nieważkość rzeźby ma w sobie zaprzeczenie realności. Jest przekroczeniem tabu. Rzadko się pamięta, że sztuka Szapocznikow, tak skora do różnych wykroczeń, na pierwszym miejscu próbowała naruszyć to właśnie: prawo grawitacji. Najbardziej oczywiste i niewzruszone prawo tego świata stało się metaforą ludzkiej egzystencji. Posiadanie ciężaru, formy to najlepszy dowód wcielenia i realności. Tylko we śnie nic nie ważymy. Opozycja opartych na grawitacji pojęć: ciężki lekki już nie jest tak moralnie jednoznaczna. Cierpimy z ciężkim sercem, dzięki radości lekko nam na duszy. Ale to dzięki grawitacji mamy punkt oparcia, czujemy się bezpiecznie, sprawy mają swój należyty ciężar, wagę.
Artykuł
W koszyku
Bez zbędnych słów / Karolina Staszak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2017), s. 12-14 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Ku krytyce aksjologicznej / Karolina Staszak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2016), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Modlitwa obrazem / Karolina Staszak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2018), s. 18-21 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej