Międzynarodowe Centrum Kultury (Kraków)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(10)
Forma i typ
Artykuły
(8)
Książki
(2)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bobala Jolanta
(2)
Jagodzińska Katarzyna (grafik)
(2)
Achleitner Friedrich (1930-)
(1)
Andrunik Barbara
(1)
Balisz-Schmelz Justyna
(1)
Galusek Łukasz (1973-)
(1)
Janicka Joanna
(1)
Krečič Peter
(1)
Myszkiewicz Monika
(1)
Pech Jürgen (1956- )
(1)
Pomorska Joanna
(1)
Postawka-Lech Helena
(1)
Purchla Jacek (1954-)
(1)
Półtorak Arkadiusz
(1)
Rydiger Monika (1961-)
(1)
Staszak Karolina
(1)
Taylor-Kucia Jessica
(1)
Śliwa Anna (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(8)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Międzynarodowe Centrum Kultury (Kraków)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1501-1600
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1900-1999
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Kraków (woj. małopolskie)
(5)
Lublana (Słowenia)
(1)
Niemcy
(1)
Praga (Czechy)
(1)
Rumunia
(1)
Wiedeń (Austria)
(1)
Gatunek
Sztuka polska
(2)
Fotografia belgijska
(1)
Fotografia polska
(1)
Grafika europejska
(1)
Grafika flamandzka
(1)
Grafika niemiecka
(1)
Katalog wystawy
(1)
Malarstwo belgijskie
(1)
Malarstwo flamandzkie
(1)
Malarstwo litewskie
(1)
Mapy
(1)
Muzyka litewska
(1)
Rzeźba belgijska
(1)
Rzeźba niemiecka
(1)
Rzeźba żydowska
(1)
10 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Makom, Dani Karavan, Esencja miejsca / Justyna Balisz. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 146-147 2300-3391.
Makom znaczy po hebrajsku „miejsce”. To słowo to zarazem klucz do rozumienia sztuki Daniego Karavana. Miejsce jest bowiem dla artysty punktem wyjścia, inspiracją, jednocześnie kontekstem i materią dzieła zarówno w przestrzeni naturalnej, jak i w przestrzeni miejskiej, galeryjnej bądź muzealnej.
Tworzywem dla artysty są nie tylko beton, kamień, stal, drewno, ale także woda, piasek, roślinność, wiatr, słońce, śpiew ptaków, krajobraz, a nawet widok z okna i pustka. Z tych składników izraelski artysta kreuje prace site-specific, czyli przeznaczone dla wybranego, konkretnego miejsca i wchodzące w wielorakie relacje z jego przestrzenią. Dla artysty ludzie są zawsze integralnym i dopełniającym całość elementem jego dzieła. Wykreowane przez Karavana formy zachęcają ludzi do wejścia w dzieło, do fizycznej aktywności, interakcji i estetycznej percepcji. Stają się bardziej aktorami niż biernym widzami.
Artykuł
W koszyku
M. K. Čiurlionis, "Litewska opowieść" / Jolanta Bobala. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 135-136 2300-3391.
Wystawa jednego z najważniejszych twórców litewskich, w którego pracach można odnaleźć zarówno elementy symbolizmu, ekspresjonizmu, jak i początki poszukiwań abstrakcyjnych. Mikalojus Konstantinas Čiurlionis był artystą niezwykle wszechstronnym – komponował muzykę, uprawiał malarstwo i grafikę, pisał poezje. Wśród polskiej publiczności twórczość Čiurlionisa jest jednak mało znana, co dziwi tym bardziej, że związki artysty z polskim środowiskiem twórczym przełomu XIX i XX wieku były niezwykle silne. W Krakowie pokazano blisko 100 prac – obrazów, grafik, rysunków, a także szkicowniki artysty. Do ekspozycji włączonych zostało także kilka nagrań kompozycji muzycznych Čiurlionisa. Wszystko to złożyło się na kompleksowy obraz twórcy, który wypowiadał się nie tylko poprzez plastykę, ale był również niezwykle aktywny na polu muzyki.
Artykuł
W koszyku
"Tempus Fugit : o czasie i przemijaniu" / Jolanta Bobala. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 164-165 2300-3391.
Ekspozycja "Tempus fugit. O czasie i przemijaniu" opowiada o przemijaniu, opisując zarówno jego negatywne, jak i pozytywne aspekty: śmierć, zniszczenie i zapomnienie z jednej oraz pamięć, trwanie i sławę z drugiej strony. Upływ czasu ukazany jest także poprzez ukazanie procesu dorastania czy dostosowywania się człowieka do panującej mody i trendów.
Artykuł
W koszyku
Współczesna sztuka belgijska : Między konstruktywizmem a figuracją / Katarzyna Jagodzińska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 9(2008), s. 34 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Fotograf, malarz i rzeźbiarz, trzech współczesnych artystów belgijskich zaprezentowało swoje prace w krakowskim Międzynarodowym Centrum Kultury.
Prezentacja twórczości Guy'a Vandenbrandena, Luca Ledene'a i JanKégo – trzech wybitnych artystów belgijskich, dla których źródłem inspiracji są zarówno tradycja konstruktywistyczna, jak i wciąż w sztuce obecny nurt figuracji.
JanKé (Jan Keteleer), ur. 1960, po latach zajmowania się fotografią komercyjną swoje zainteresowania skierował ku artystycznej fotografii czarno-białej. Inspiracją dla niego stały się problemy wielokulturowego społeczeństwa Belgii, współistnienia różnych grup narodowościowych, etnicznych, kwestie bariery językowej i braku dialogu między „starymi" (rdzennymi) a „nowymi" Belgami (imigrantami).
Guy Vandenbranden, ur. 1926, jeden z najwybitniejszych belgijskich malarzy należących do nurtu konstruktywizmu. Konsekwentnie posługuje się językiem abstrakcji geometrycznej. Odkrycie przez Vandenbrandena malarstwa Pieta Mondriana i Theo van Doesburga zaowocowało spektakularnym zwrotem w jego twórczości – zdecydowanym odejściem od figuracji. Niszcząc wszystkie dotychczasowe prace, Vandenbranden zaczął tworzyć kompozycje w ściśle geometrycznym stylu. Jednak szybko porzucił oschłą, czystą i ascetyczną jego odmianę, tworząc obrazy urzekające bogactwem nasyconych, żywych kolorów. Inspiracja twórczością Victora Vasarely'ego przyniosła niezwykle atrakcyjne wizualnie kompozycje, oparte na złudzeniach optycznych i zdecydowanej kolorystyce.
Luc Ledene, ur. 1955, poświęcił się całkowicie twórczości rzeźbiarskiej. Dla rzeźb Ledene'a punktem wyjścia jest ludzkie ciało. Ale zainspirowany jego strukturą i formami tworzy odległe od kształtów naturalnych abstrakcyjne rzeźby, w których odkrywamy ślady figury. Także charakterystyczne dla jego twórczości są przestrzenne struktury, które tworzy, łącząc kamienne bryły o aluzjach organicznych z geometrycznymi konstrukcjami ze stali.
Artykuł
W koszyku
Znamiona sztuki / Katarzyna Jagodzińska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2005), s. 37 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Książka
W koszyku
Książka prezentuje twórczość Maxa Ernsta poprzez pryzmat jego głębokiego przekonania o ptasim rodowodzie i posługiwania się figurą ptaka jako alter ego artysty.
Fascynacja ptakami jest pretekstem do pokazania niezwykłej inwencji artysty w eksperymentowaniu w zakresie nowych technik artystycznych oraz roli, jaką Ernst odegrał w kreowaniu ważnych trendów w sztuce XX wieku, takich jak dadaizm, surrealizm, abstrakcja aluzyjna. Album nie ogranicza się do prezentacji bogatej twórczości Ernsta (graficznej, malarskiej, edytorskiej i rzeźbiarskiej), ale dzięki szczegółowym tekstom specjalistów przybliża niezwykłą osobowość i burzliwe koleje życia artysty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ern.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Kartograf? / Helena Postawka. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2013), s. 28-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Tara najchętniej posługuje się czarnym flamastrem i czerwoną farbą – jego najbardziej znane prace powstały na starych, komunistycznych mapach i planszach szkolnych. W swojej twórczości odwołuje się do niewygodnej historii, komentuje też współczesną politykę – zarówno lokalną, rumuńską, jak i kwestie uniwersalne. Tara to jeden z najciekawszych i najbardziej cenzurowanych współczesnych artystów rumuńskich. Jego sarkastyczna, nie pozbawiona czarnego humoru sztuka wywołuje emocje zarówno bardzo mocną, ekspresyjną formą, jak i krytyczną treścią.
Artykuł
W koszyku
Max Ernst, "Sny ornitologa" / Arkadiusz Półtorak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 173-175 2300-3391.
Sny ornitologa to wystawa dzieł Maxa Ernsta – jednego z najwybitniejszych artystów XX wieku, najsłynniejszego obok Salvadora Dalego przedstawiciela surrealizmu. Ekspozycja przybliża twórczość artysty poprzez pryzmat jego głębokiego przekonania o ptasim rodowodzie artysty i posługiwania się postacią ptaka jako artystycznym alter ego. Ptak to jeden z wiodących wątków tematycznych obecnych w sztuce Maxa Ernsta, począwszy od wczesnych prac dadaistycznych aż po tworzone u kresu życia. Nazywany Loplopem, Hornebomem, Schnabelmaxem pojawia się w różnych odsłonach, formach i kontekstach. Jest dominującym motywem w kolażach, obrazach olejnych, grafikach, ilustracjach książkowych i rzeźbach.
Artykuł
W koszyku
Zuzanna i starcy / Karolina Staszak. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 7(2013), s. 30-31 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Tytuł wystawy nawiązuje do angielskiego przysłowia, rozpowszechnionego zwłaszcza w Ameryce. Myślą przewodnią jest natomiast przedstawienie szeroko potraktowanych prac, czynności domowych i zajęć kobiet, zarówno w ujęciu realistycznym, jak i symboliczno-alegorycznym. Warto prześledzić temat oczami dawnych i obecnych mistrzów – bowiem, jak pisze profesor Inga Iwasiów w katalogu wystawy: „Praca kobiet bywa tak niewidoczna, nienazwana, drugoplanowa”.
Historia biblijnej Zuzanny otwierała przed malarzami szerokie pole do popisu: biblijna bohaterka to wzór cnoty, ale można było ją pokazać rozebraną. Oto scena zmysłowa, dramatyczna, gdzie o mały włos nie doszło do gwałtu.
Dla Rubensa biblijny temat jak zwykle był pretekstem dla wyeksponowania ciała: potężnego, zmysłowo ciężkiego. Poza siedzącej Zuzanny jest daleką wariacją na temat słynnego Torsu Belwederskiego – i choć kobieta jest przerażona, mamy wrażenie, że jest w stanie obronić się przed wychodzącymi z zarośli intruzami.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej