Muzea sztuki
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(3)
Albumy i książki artystyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(1)
Autor
Kacprzak Dariusz (1971- )
(2)
Buchalik Małgorzata (1972- )
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Frankowska-Makała Monika
(1)
Hardenfelt Michael
(1)
Homin Igor
(1)
Jagodzińska-Kalinowska Katarzyna
(1)
Karwowski Lech
(1)
Kærulf Møller Lars
(1)
Makała Rafał (1967- )
(1)
Niewiadomska Karolina (1977- )
(1)
Pijarski Krzysztof (1980- )
(1)
Pindera Agnieszka (1981- )
(1)
Robaszkiewicz Magda
(1)
Smith Charles Saumarez
(1)
Sochańska Bogusława
(1)
Suchan Jarosław (1966- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(1)
Wojciechowski Waldemar (1958- )
(1)
Wolska Beata Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Muzea sztuki
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(5)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(3)
Polska
(2)
Bornholm (Dania ; wyspa)
(1)
Czechy
(1)
Gniezno (woj. wielkopolskie)
(1)
Hanower (Niemcy)
(1)
Lwów (Ukraina, obw. lwowski)
(1)
Nowy Jork (Stany Zjednoczone)
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Rosja
(1)
Słowacja
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Antologia
(2)
Katalog zbiorów
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Katalog wystawy
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(5)
Kultura i sztuka
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(4)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 468 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Wydawnictwo Akademii Sztuki 4 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorem katalogu jest Igor Chomyn kustosz i główny inwentaryzator Lwowskiej Galerii, od wielu lat zajmujący się polską sztuką w zbiorach ukraińskich. Jak pisze w przedmowie do katalogu Jerzy T. Petrus „Zbiór nowoczesnej rzeźby polskiej w Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki był dotąd znany w Polsce tylko specjalistom. Dzięki tej publikacji obiekty zostaną nie tylko włączone w szeroki obieg naukowy, lecz także staną się dostępne dla wszystkich zainteresowanych narodową przeszłością. Jest to prezentacja dorobku wielu polskich artystów, czynnych głównie we Lwowie, ale tworzących również w Krakowie, Warszawie i poza granicami ojczyzny, artystów bardzo znanych, ale niesłusznie nieco zapomnianych. Zamieszczona dokumentacja historyczna muzealiów przypomina o dziejach kolekcjonerstwa i o polskich instytucjach muzealnych, takich jak Galeria Narodowa Miasta Lwowa, Muzeum Narodowe króla Jana III, Muzeum Historyczne Miasta Lwowa, czy Muzeum Rzemiosła, których wkładu dla dorobku kulturowego polskiego i ukraińskiego nie sposób przecenić.” Prezentowana w katalogu kolekcja rzeźby polskiej powstałej w XIX i pierwszej połowie XX stulecia, należąca do Lwowskiej Narodowej Galerii Sztuki imienia B. G. Woźnickiego, liczy 238 obiektów. W większości to prace artystów w różny sposób związanych ze Lwowem, takich jak: Tadeusz Barącz, Tadeusz Błotnicki, Luna Drexler, Parys Filippi, Kazimiera Małaczyńska (Pajzderska), Antoni Popiel, Janina Reichert – Toth, Julia Smolkówna. W kolekcji są również dzieła znanych i cenionych rzeźbiarzy, m.in. Ksawerego Dunikowskiego, Henryka Glicensteina, Zygmunta Kurczyńskiego, Władysława Oleszczyńskiego, Teodora Rygiera, Tomasza Oskara Sosnowskiego, Wacława Szymanowskiego, Leona Mieczysława Zawiejskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje L.12 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Muzeologia : teoria, praktyka, podręczniki ; t. 19)
Muzealny boom w Europie Środkowej trwa nieprzerwanie od lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Powstają nowe muzea sztuki nowoczesnej i współczesnej, centra sztuki i galerie, otwierane są nowe skrzydła i oddziały istniejących muzeów sztuki. Stale zmieniający się ekosystem instytucji sztuki jest integralną częścią światowego boomu, ma on jednak swoje szczególne oblicze związane z historycznymi uwarunkowaniami naszego regionu. Europa Środkowa w sposób nagły, gwałtowny i masowy zaczęła wypełniać się projektami, a następnie realizacjami nowych miejsc dla sztuki ich obecność stworzyła niespotykane dotąd możliwości w zakresie prezentacji kolekcji, organizacji wystaw i innych działań programowych, zapewniły właściwe warunki przechowywania zbiorów, zwiększyły komfort zwiedzających. W tym samym czasie zmieniła się też filozofia działania muzeów, którą streszczają słowa-klucze: otwartość, uczestnictwo, partycypacja. Na książkę składają się głosy dyrektorów, właścicieli i kuratorów wybranych instytucji, a także kolekcjonerów i badaczy z Czech, Polski, Słowacji i Węgier. Tematem wywiadów jest zmiana zmiana zachodząca w instytucjach oraz zmiana kontekstu, w jakim działają, zarówno fizycznego, jak też społecznego, ekonomicznego czy politycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 511 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzeum Narodowe w Szczecinie / red. nauk. Dariusz Kacprzak, Lech Karwowski. - Warszawa : Wydawnictwo Arkady ; ; Szczecin : Muzeum Narodowe, 2014. - 391, [1] stron : ilustracje ; 31 cm.
(Skarby Sztuki)
Ta największa instytucja kultury Pomorza Zachodniego sprawuje opiekę nad ponad 150 tysiącami obiektów sztuki dawnej oraz współczesnej, zabytków archeologicznych, etnograficznych i numizmatów oraz największym w Polsce zbiorem świadectw kultury materialnej krajów Afryki, Ameryki i Oceanii. Album jest zaproszeniem do Muzeum narodowego w Szczecinie, największej instytucji kultury na Pomorzu Zachodnim, należącej do grupy polskich muzeów wyróżnionych w nazwie tytułem „Narodowe” ze względu na rangę i ponadregionalne znaczenie posiadanych zbiorów. Muzeum gromadzi, chroni – zapewniając trwałość istnienia – i udostępnia powierzone dziedzictwo, opracowuje naukowo wiedzę o nim, prezentuje dorobek pokoleń od starożytności po współczesność. Jako depozytariusz pamięci o przeszłości, jest także żywym centrum wymiany myśli w różnych dyscyplinach wiedzy, aktywnie uczestniczy w procesie kształtowania świadomości historycznej i postaw społecznych. Jego obecny kształt i zbiory są wynikiem burzliwej dwudziestowiecznej historii Szczecina i Pomorza Zachodniego oraz skomplikowanych okoliczności politycznych i społecznych, w jakich przyszło działać jego twórcom oraz ich niemieckim, a po 1945 roku polskim, następcom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Szczecin 22 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Awangardowe muzeum" proponuje porównanie kilku awangardowych (para)instytucji powstałych między I a II wojną światową. Czym była motywowana chęć tworzenia własnych muzealnych instytucji? Jak je sobie wyobrażano? W jaki sposób wpisywały się w awangardową wizję sztuki jako narzędzia służącego wykuwaniu lepszej przyszłości? A także – czy pośród stojących za nimi idei są takie, które i dziś mogą służyć muzeom za drogowskazy?  Publikacja jest częścią większego przedsięwzięcia badawczego, które zostało zapoczątkowane w 2017 roku międzynarodową konferencją "Muzeum awangardy czy awangardowe muzeum? Kolekcjonując to, co radykalne". Jego zwieńczeniem będzie wystawa "Awangardowe muzeum" zaplanowana na jesień 2021 roku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści a.r.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The art museum in modern times / Charles Saumarez Smith. - New York : Thames & Hudson Inc., 2021. - 271 stron : ilustracje ; 24 cm.
The National Portrait Gallery, the National Gallery and the Royal Academy all saw either radical architectural interventions or rethinks of their mission under Charles Saumarez Smith's leadership, making him uniquely qualified to explore the ways in which art museums have changed over the past century and examine where they might be headed in the future. For this book, Saumarez Smith has undertaken an odyssey to art museums across the globe. From Tate Modern in London to the Benesse House Museum on the Japanese island of Naoshima; from the Getty Center in Los Angeles to the Museum of New and Old Art, a ferry-ride from Hobart in Tasmania; from the Pompidou Centre in Paris to the West Bund Museum in Shanghai--he has visited them all, casting an acute eye on the way the experience of art is shaped by the buildings that house it and the organizing principles by which it is displayed. What has changed over the past century? Where the public once visited museums to be educated in art history, he argues, they are now more likely to be in search of a private, aesthetic experience. Museum displays that were automatically didactic, chronological and either national or Western in viewpoint are now thematic and global. While museums used to be invariably in city centres, they may now be in remote locations, destinations of cultural pilgrimage. And where architects once created neutral spaces in which to display art, they now build spectacular architectural landmarks, stamping an identity on run-down neighbourhoods and sparking regeneration through cultural tourism.
Narodowa Galeria Portretów, Galeria Narodowa i Akademia Królewska były świadkami radykalnych interwencji architektonicznych lub ponownego przemyślenia swojej misji pod przywództwem Charlesa Saumareza Smitha, dzięki czemu ma on wyjątkowe kwalifikacje do badania sposobów, w jakie muzea sztuki zmieniły się w ciągu ostatniego stulecia i zbadania, gdzie mogą kierować nimi w przyszłości. W tej książce Saumarez Smith wybrał się w podróż do muzeów sztuki na całym świecie. Od Tate Modern w Londynie po Benesse House Museum na japońskiej wyspie Naoshima; z Getty Center w Los Angeles do Museum of New and Old Art, rejs promem z Hobart na Tasmanii; od Centrum Pompidou w Paryżu po West Bund Museum w Szanghaju – odwiedził je wszystkie, uważnie przyglądając się sposobowi, w jaki doświadczanie sztuki jest kształtowane przez budynki, w których się znajduje, oraz zasady organizacji, według których jest prezentowana. Co zmieniło się w ciągu ostatniego stulecia? Twierdzi, że tam, gdzie kiedyś publiczność odwiedzała muzea, aby uczyć się historii sztuki, teraz jest bardziej prawdopodobne, że będzie szukać prywatnych, estetycznych doświadczeń. Ekspozycje muzealne, które były automatycznie dydaktyczne, chronologiczne i z narodowego lub zachodniego punktu widzenia, są teraz tematyczne i globalne. Kiedyś muzea zawsze znajdowały się w centrach miast, teraz mogą znajdować się w odległych miejscach, miejscach pielgrzymek kulturowych. Tam, gdzie kiedyś architekci tworzyli neutralne przestrzenie do wystawiania dzieł sztuki, teraz budują spektakularne zabytki architektury, odciskając piętno na zrujnowanych dzielnicach i pobudzając rewitalizację poprzez turystykę kulturalną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Kuratorstwo i Muzealnictwo 2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej