Muzyka na organy
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(18)
Forma i typ
Nuty
(7)
Książki
(6)
Muzyka
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Czytelnia
(2)
Autor
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(3)
Bacewicz Grażyna (1909-1969). Sonaty Fortepian Nr 2 Maestoso. Agitato
(1)
Barblan Otto (1860-1943)
(1)
Brahms Johannes (1833-1897)
(1)
Brahms Johannes (1833-1897). Fugi Organy WoO 8 as-moll
(1)
Brahms Johannes (1833-1897). Preludia chorałowe Op. 122
(1)
Brahms Johannes (1833-1897). Psalm 13
(1)
Bramorski Jacek (1965- )
(1)
Brosig Moritz (1815-1887)
(1)
Chorosiński Andrzej (1949-)
(1)
Duczmal Agnieszka (1946-)
(1)
Extermann Marinette
(1)
Franck César (1822-1890)
(1)
Gaubert Philippe (1879-1941). Nocturne et allegro scherzando
(1)
Griepenkerl Friedrich Conrad (1782-1849)
(1)
Haydn Michael (1737-1806). Koncerty Trąbka, orkiestra MH 60. Allegro molto C-dur
(1)
Jeanjean Paul (1874-1929.)
(1)
Karwaszewska Monika
(1)
Keller Hermann (1885-1967)
(1)
Krassowski Janusz (1932-2009)
(1)
Kropfreiter Augustinus Franz (1936-2003)
(1)
Laukvik Jon (1952- )
(1)
Lis Kamil (muzykolog)
(1)
Moniuszko Stanisław (1819-1872). Halka. Gdyby rannym słonkiem (aranż.)
(1)
Niemirski Tadeusz
(1)
Preston Simon (1938-)
(1)
Roitzsch Friedrich August (1805-1889)
(1)
Rosiński Jerzy muzyka
(1)
Rossini Gioacchino (1792-1868). Soirées musicales. Danza (aranżacja)
(1)
Rączkowski Feliks (1906-1989)
(1)
Sawa Marian (1937-2005)
(1)
Smulczyński Józef
(1)
Strasz Marek
(1)
Szoka Marta (1955- )
(1)
Szostak Michał (1980- )
(1)
Vieuxtemps Henri (1820-1881). Kaprysy Altówka Op. 55 c-moll
(1)
Walter Rudolf
(1)
Weber Carl Maria von (1786-1826)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
1950 - 1959
(2)
1910 - 1919
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Język
polski
(15)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1453)
Muzyka polska
(1380)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Muzyka na organy
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(550)
Konkursy i festiwale muzyczne
(513)
Muzyka niemiecka
(420)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(376)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(251)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(230)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(189)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(175)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(166)
Kobieta
(158)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(140)
Artyści
(134)
Organy (instrument)
(130)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Artyści polscy
(82)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Teoria muzyki
(75)
Muzyka węgierska
(74)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(74)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Krytyka artystyczna
(62)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Organy (muz.)
(58)
Temat: czas
1601-1700
(2)
1901-2000
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Austria
(1)
Licheń Stary (woj. wielkopolskie, pow. koniński, gm. Ślesin)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Watykan
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Muzyka klawesynowa
(2)
Aranżacja i transkrypcja
(1)
Muzyka na flet i fortepian
(1)
Muzyka na głos i fortepian
(1)
Muzyka na instrumenty perkusyjne
(1)
Muzyka na klarnet i fortepian
(1)
Muzyka na organy
(1)
Muzyka na puzon i fortepian
(1)
Muzyka na trąbkę i orkiestrę
(1)
Muzyka na tubę i fortepian
(1)
Muzyka organowa
(1)
Muzyka religijna
(1)
Pieśń religijna
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Preludia chorałowe
(1)
Preludium (utwór muzyczny)
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Szkoła gry
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
Historia
(3)
Edukacja i pedagogika
(1)
18 wyników Filtruj
Brak okładki
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 155 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 156 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.280 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Win.606 [Czytelnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.264 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Muzyka
Winyl
W koszyku
Organy fromborskie prezentuje Andrzej Chorosiński. - Warszawa : Veriton, 1986. - 1 płyta : analog., 33 o/min, stereo. ; 30 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Win.487 [Czytelnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.281 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Musica Sacra ; 18)
Teologiczno-muzyczny „bezmiar” możliwości „króla instrumentów” odsłania się w sztuce improwizacji organowej. Temu zagadnieniu poświęcona jest osiemnasta monografia naukowa z cyklu „Musica sacra”, zatytułowana: „Oblicza improwizacji organowej”, wydana staraniem Katedry Muzyki Kościelnej Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Pierwsza część niniejszego tomu dedykowana jest analizom teologicznych, liturgicznych i wykonawczych kryteriów improwizacji w muzyce kościelnej. Wprowadzeniem do tej problematyki jest opracowanie autorstwa ks. Jacka Bramorskiego, teologa muzyki i kierownika Katedry Muzyki Kościelnej w Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, który podejmuje analizę pneumatologicznych podstaw sztuki improwizacji w muzyce kościelnej. Refleksjami o charakterze muzyczno-liturgicznym dzieli się w swym artykule Michał Dąbrowski, organista kościoła Świętego Krzyża w Warszawie i pedagog Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, analizując elementy improwizacji w praktyce akompaniamentu liturgicznego. Zagadnieniem roli akompaniamentu liturgicznego w polskim Kościele katolickim zajmuje się również Damian Skowroński, organista Parafii Ewangelicko-Augsburskiej św. Trójcy w Warszawie i wykładowca Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina. Druga część monografii ukazuje improwizację organową jako fenomen wieloaspektowy. Michał Szostak, organista i profesor Społecznej Akademii Nauk oraz Collegium Civitas w Warszawie, sięga w swych analizach do interdyscyplinarnej perspektywy, rozpatrując zarządzanie sytuacją estetyczną w aspekcie wirtuozerii, artyzmu i kreatywności obecnych w sztuce artystycznej improwizacji organowej. Zagadnieniem metody tworzenia skal muzycznych w improwizacji na podstawie skali durowej i molowej zajmuje się w swej refleksji badawczej Tomasz Soczek, organista karmelitańskiego sanktuarium św. Józefa w Krakowie i pedagog Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie. Tomasz Orlow, organista i profesor Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz Instytutu Muzyki w Cieszynie (Wydział Sztuki i Nauk o Edukacji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach), ukazuje scherzo jako organową formę improwizowaną, dokonując skrótowej analizy wybranych autorskich przykładów muzycznych w kontekście wykonawczym. Problematyce dzieła zapisanego a dzieła zaimprowizowanego w aspekcie różnic ekspresyjnych i stylistycznych na przykładzie twórczości Charlesa Tournemire’a poświęcony jest artykuł autorstwa Macieja Zakrzewskiego z Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku. Andrzej Szadejko, organista i profesor Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku, przybliża w swym opracowaniu realizację koncepcji budowy organów we franciszkańskim kościele pw. NMP na Piaskach w Wilnie. Podsumowując zawarte w niniejszym tomie analizy, warto zauważyć, że wspomniane przez Benedykta XVI „niezliczone możliwości organów” można rozumieć nie tylko w sensie brzmieniowym czy wykonawczym, ale także jako zaproszenie do wieloaspektowej refleksji naukowej nad fenomenem tego instrumentu. Ufam, że obecna monografia z cyklu „Musica sacra” poświęcona sztuce improwizacji organowej stanie się inspiracją do dalszych poszukiwań naukowo-artystycznych w tym zakresie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 596 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 491 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.256 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jon Laukvik jest norweskim organistą, studiował muzykę kościelną, organy i fortepian w Oslo. Publikacja stanowi szkołę na organy jego autorstwa. Opiera się w niej na praktykach stosowanych w epoce baroku i klasycyzmu - epokach, w których wiedza na temat gry na organach została pogłębiona, a myśl konstruktorska – udoskonalona. Nuty dla początkujących.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 268 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Książka, która zainteresuje nie tylko klawesynistów i organistów oraz wielbicieli muzyki Johanna Jacoba Frobergera, ale także wszystkich zainteresowanych m.in. kształtowaniem się formy toccaty czy instrumentarium klawiszowym kręgu włoskiego i austriackiego na przełomie XVI i XVII wieku. Mowa o książce „Zagadnienia interpretacji toccat Johanna Jacoba Frobergera. Analiza stylu kompozytorskiego w kontekście ówczesnej twórczości klawiszowej” autorstwa Kamila Lisa. „Układ [książki] – niezwykle logiczny – bardzo dobrze wprowadza czytelnika w meritum problematyki, przybliżając kolejno: ogólnoeuropejską genezę i następnie rozwój toccaty, dzieje I Rzeszy w perspektywie mecenatu artystycznego Habsburgów […], próbę uchwycenia chronologii życia oraz biografii kompozytora, arkana klawiszowego instrumentarium południowego muzycznego kręgu kulturowego, by wreszcie przejść do kwestii analitycznych i interpretacyjnych związanych ściśle z tematem [publikacji]” – czytamy w recenzji autorstwa prof. Dariusza Bąkowskiego-Kois. Książce towarzyszy CD, na której Kamil Lis zarejestrował toccaty Johanna Jacoba Frobergera z „Libro Secondo” (1649) – „Prima Parte” oraz „Libro Quatro” (1656) – „Prima Parte”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Fro.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.253 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
Oda = Ode : for organ (1988) / Marian Sawa. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Chopin University Press, © 2018. - 14 stron ; 30 cm.
(Nowa Polska Muzyka Solowa = New Polish Solo Music : Organ)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.283 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Nuty
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Org.255 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
Muzyka
CD
W koszyku
Idea napisania książki „podsumowującej” nie jest bynajmniej czymś oryginalnym. Chęć pozostawienia jakiejś syntezy własnej działalności przychodzi w określonym momencie życia; w moim przypadku praca nad książką, której koncepcja powstała w 2019 roku, zbiegła się z pandemią koronawirusa, przymusowym zamknięciem, ale również z dodatkowa motywacją. Okazało się bowiem, że szereg dokumentalnych nagrań z moich organowych recitali z lat 1980. i 1990. zachowało się na kasetach magnetofonowych w całkiem dobrym stanie. Co więcej, część z tych utworów nie została nigdy nagrana na płyty, ani przeze mnie, ani przez innych organistów. Stąd decyzja o udostępnieniu kilku wybranych nagrań. O niektórych kompozytorach i ich dorobku organowym pisałam przy różnych okazjach w artykułach, wygłaszanych wystąpieniach konferencyjnych czy recenzjach, ale z uwagi na publikowane nagrania zdecydowałam się sięgnąć po niektóre z tych tekstów i je przypomnieć – w całości lub częściowo. Teksty nigdy nie opublikowane oraz napisane w bieżącym roku, podejmujące nowe tematy dopełniające tę książkę, której koncepcja – jak widać – wynika z bardzo subiektywnej perspektywy własnych doświadczeń artystycznych i naukowych. Mimo, że we wspomnianym okresie stosunkowo często występowałam jako koncertująca organistka, to jednak pozostawałam i nadal pozostaję przede wszystkim teoretykiem muzyki, dla którego najważniejsza jest refleksja naukowa, tj. dociekanie sensów i formalno-technicznych właściwości muzyki, czyli źródeł jej wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 526 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Opoliensis Musica Ecclesiastica ; 9)
Niniejsza praca jest zbiorem badań naukowych i artystycznych, które zainicjowałem w 2016 roku podczas pracy jako główny organista w Bazylice Najświętszej Marii Panny w Licheniu Starym, których kulminacją była obrona mojej rozprawy doktorskiej w dniu 19 lutego 2019 roku pod przewodnictwem tytuł Organy jako źródło inspiracji w sztuce improwizacji i praktyki wykonawczej na Wydziale Instrumentów i Pedagogiki Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w Białymstoku. Dzięki współpracy z prof. Andrzejem Chorosińskim, twórcą koncepcji brzmieniowej instrumentarium licheńskiego i promotorem w/w rozprawy, zjawisko inspiracji w wielowymiarowy sposób towarzyszyło mi przez cały okres mojej pracy naukowej i artystycznej. W efekcie badania te wykroczyły daleko poza ramy określone dla rozprawy doktorskiej, co spowodowało, że materiał nie mieszczący się w rozprawie był regularnie publikowany w międzynarodowych czasopismach poświęconych organom i muzyce organowej: w brytyjskim „The Organ”, w amerykańskich „The Diapason” i „The Vox Humana” oraz kanadyjskim „Organ Canada”. Moje zainteresowania estetyką, a zwłaszcza zjawiskami skupionymi wokół teorii „sytuacji estetycznej” Marii Gołaszewskiej (na podstawie fenomenologii Romana Ingardena), zaowocowały kolejnymi artykułami dotyczącymi percepcji muzyki organowej, a nawet granice między sztuką a kiczem w odniesieniu do interesującego nas obszaru. W ten sposób wokół zjawiska inspiracji, które ostatecznie ukształtowało się w tej książce, zebrano wiele materiału. W swojej rozprawie doktorskiej zajmowałem się rolą instrumentu jako źródła inspiracji dla organisty zarówno w sztuce improwizacji stylistycznej, jak i w historycznie zorientowanej praktyce wykonawstwa symfonicznej muzyki organowej z francuskiego kręgu kulturowego drugiej połowy II poł. 19 wiek. Rozprawa była rozwinięciem teoretycznym własnych interpretacji artystycznych przedstawionych na płycie inspiracje francuskie: druga połowa XIX wieku, nagrana podczas jednodniowej sesji w czerwcu 2018 r. na organach bazyliki licheńskiej na potrzeby przewodu doktorskiego rozpoczęła się w lutym 2018 r. Rozprawa składała się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia i bibliografii (Autor).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 565 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej