Muzyka orkiestrowa
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(2)
Forma i typ
Książki
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bagiński Zbigniew (1949-)
(1)
Duczmal Agnieszka (1946-)
(1)
Firlej Stanisław
(1)
Kiwała Kinga (1978- )
(1)
Madey Bogusław (1932-2004)
(1)
Zambrzycki-Payne Rafał (1978-)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
Temat
Fenomenologia
(1)
Górecki, Henryk Mikołaj (1933-2010)
(1)
Koncerty i recitale
(1)
Lutosławski, Witold (1913-1994)
(1)
Penderecki, Krzysztof (1933-2020)
(1)
Temat: dzieło
Szczecin, Historia i Współczesność
(18)
Biblia
(9)
Stabat Mater
(8)
Mazurek Dąbrowskiego
(6)
Symfonie
(6)
Muzyka orkiestrowa
(2)
Halka
(5)
Zdrój (czasopismo ; Poznań)
(5)
katalogi wystaw
(5)
Nozze di Figaro
(4)
Sonaty
(4)
Zauberflöte
(4)
Zimna wojna (film)
(4)
Carmen
(3)
Dziady
(3)
Goplana
(3)
Jak pies z kotem (film)
(3)
Kler (film)
(3)
Panorama Racławicka
(3)
Sztuka Współczesna
(3)
Tempest
(3)
Thelma (film)
(3)
Tristan und Isolde
(3)
Twarz (film)
(3)
Tytus, Romek i A'Tomek
(3)
Tytus, Romek i A'Tomek (seria wyd.)
(3)
Achtung Zelig! Druga wojna
(2)
Alois Nebel : kreslená románová trilogie
(2)
Barbiere di Siviglia
(2)
Bliskość (film)
(2)
Boże Ciało (film)
(2)
Cenerentola
(2)
Ciemno, prawie noc (film)
(2)
Cykl miesięcy w Pałacu Schifanoia
(2)
Córka trenera (film)
(2)
Eter (film)
(2)
Extraordinary journey of the fakir (film)
(2)
Finche c'e prosecco c'e speranza (film)
(2)
Fokstrot (film)
(2)
High life (film)
(2)
Hurricane: Squadron 303 (film)
(2)
Immanuel Kant
(2)
Jestem najlepsza. Ja, Tonya (film)
(2)
Jeszcze dzień życia (film)
(2)
Koncerty
(2)
Krew Boga (film)
(2)
Królowa kier (film)
(2)
Książę i dybuk (film)
(2)
Księgi Jakubowe albo Wielka podróż przez siedem granic, pięć języków i trzy duże religie, nie licząc tych małych
(2)
Letnia szkoła życia (film)
(2)
Likwidator
(2)
Loving Vincent (film)
(2)
Matka Boska Częstochowska (obraz)
(2)
Matthias and Maxime (film)
(2)
Missa Miseri Cordis
(2)
Muzyka fortepianowa
(2)
Nina (film)
(2)
Obywatel Jones (film)
(2)
Ołtarz Mariacki w kościele Mariackim w Krakowie
(2)
Parasite (film)
(2)
Pieśni
(2)
Playboy (czasopismo)
(2)
Poczet królów polskich
(2)
Powrót (film)
(2)
Prawdziwa historia (film)
(2)
Przeczarowując świat
(2)
Przygoda: tygodnik dla młodzieży (czasopismo ; Polska ; 1957-1958)
(2)
Rigoletto
(2)
Ruch Muzyczny (czasop.)
(2)
Straszny dwór
(2)
Sweet country (film)
(2)
Szukając Jezusa (film)
(2)
Te Deum laudamus
(2)
Tosca
(2)
Touch me not (film)
(2)
Tria
(2)
Utoya, 22 lipca (film)
(2)
Vida es sueño
(2)
Vite de piu eccellenti pittori, scultori ed architettori
(2)
W czterech ścianach życia (film)
(2)
Wieża. Jasny dzień (film)
(2)
Wszystko o mojej matce
(2)
Wyspa psów (film)
(2)
Zabij to i wyjedź z tego miasta (film)
(2)
Zama (film)
(2)
Estetica musicale dall'antichita al Settecento
(1)
Fonografuvannâ narodnoi muziki v Ukrainí
(1)
Marzec '68
(1)
Żołnierz królowej Madagaskaru
(1)
"Niezwykła podróż fakira, który utknął w szafie" (film)
(1)
"Répertoire des villes disparues" (film)
(1)
"Vox Lux" (film)
(1)
"Yomeddine. Podróż życia"
(1)
(Niepotrzebne skreślić)
(1)
(Strasburg)
(1)
21 myśli o teatrze
(1)
22 July (film)
(1)
303. Bitwa o Anglię
(1)
53 wojny (film)
(1)
7 uczuć (film)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Muzyka na orkiestrę symfoniczną
(1)
Muzyka na skrzypce
(1)
Muzyka na wiolonczelę
(1)
Muzyka polska
(1)
Symfonia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Historia
(1)
Kultura i sztuka
(1)
2 wyniki Filtruj
Muzyka
CD
W koszyku
Silva Rerum / Zbigniew Bagiński. - [miejsce nieznane]: : Musica Sacra Edition, 2015. - 2 płyty CD (62 min 25 s ; 47 min 57 s): : digital, stereo.; ; 12 cm.
"Rzeczy różne" z obu płyt łączy wspólna nić. To idea gry zespołowej. Od wielkiej orkiestry symfonicznej w Symfonii w siedmiu odsłonach, przez małą, „mozartowską”, orkiestrę smyczkową do kilkunastoosobowego zespołu typu sinfonietta z pojedynczą obsadą instrumentów. Dwie symfonie, dwa koncerty instrumentalne, suita i dwie konstrukcje dla zespołu kameralnego, kompozycje stworzone w latach 1986 – 2002, to tytułowy „las rzeczy”, wybór z teki orkiestrowych utworów Zbigniewa Bagińskiego.
Centrum zainteresowań twórczych kompozytora stanowi muzyka instrumentalna – orkiestrowa i kameralna. Najważniejsze cechy sztuki kompozytorskiej Bagińskiego – dbałość o formę, stosowanie niemal wyłącznie tradycyjnych środków instrumentalnych łączonych wszak z nowatorskimi zabiegami fakturalnymi, wyczulenie na barwę – odnajdziemy w przedstawianych na płytach kompozycjach. To muzyka „środka”, w której śledzenie jej przybliżeń do tradycji, a to znów ku współczesności może być fascynującą przygodą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD 294 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawartość: Uwagi wstępne WPROWADZENIE 1. Geneza i początki rozwoju fenomenologii 2. Główne rysy fenomenologii polskiej Część pierwsza MUZYKA. ANALIZA I INTERPRETACJA SYMFONII Symfonia polska 1945-2010. Zarys problematyki I. Henryk Mikołaj Górecki, II Symfonia „Kopernikowska” 1. Geneza. Źródła inspiracji 2. Uwagi analityczne 2.1. Tekst słowny 2.2. Muzyka 3. Interpretacja 3.1. Funkcja symboliczna formy 3.2. Relacja słowo-dźwięk. Wyróżnione słowa i zwroty tekstu. Quasi-retoryka 3.3. Funkcja cytatu. Tradycja ludowa i religijna II. Krzysztof Penderecki, II Symfonia „Wigilijna” 1. Geneza. Kontekst historyczno-stylistyczny 2. Uwagi analityczne 3. Interpretacja. Funkcja cytatu i reminiscencji. Semantyka i symbolika dzieła III. Witold Lutosławski, IV Symfonia 1. Geneza. Miejsce dzieła w drodze twórczej kompozytora 2. „System” twórcy 3. IV Symfonia w kontekście „systemu” 4. Interpretacja. IV Symfonia – styl późny czy ostatni? 4.1. Styl późny w teorii sztuki 4.2. Przewartościowania poglądów estetycznych Lutosławskiego w świetle jego autorefleksji 4.3. Elementy „stylu późnego” w IV Symfonii Część druga FENOMENOLOGIA. KONCEPCJE – INTERPRETACJE SYMFONII I. Dzieło muzyczne jako przedmiot intencjonalny. Roman Ingarden 1. Koncepcja filozoficzno-estetyczna 1.1. Ontologia 1.2. Aksjologia 1.2 1. Sposób istnienia i struktura wartości 1.2.2. Wartości artystyczne i estetyczne 1.2.3. Jakości metafizyczne 1.3. Struktura i sposób istnienia utworu muzycznego 1.3.1. Czym utwór muzyczny nie jest? 1.3.2. Cechy konstytutywne utworu muzycznego 1.3.3. Sposób istnienia. Całość i tożsamość utworu muzycznego 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Romana Ingardena 2.1. Uwagi wstępne 2.2. Quasi-czasowość 2.2.1. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego 2.2.2. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego 2.2.3. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego 2.3. Ekspresja i wartość 2.3.1. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego 2.3.2. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego 2.3.3. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego 2.3.4. Wzniosłość w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego 2.4. Miejsca niedookreślenia i ich możliwe wypełnienia. Wykonania – analiza porównawcza 2.4.1. II Symfonia „Kopernikowska” Henryka Mikołaja Góreckiego 2.4.2. II Symfonia „Wigilijna” Krzysztofa Pendereckiego 2.4.3. IV Symfonia Witolda Lutosławskiego II. Trzy wymiary dzieła sztuki. Władysław Stróżewski 1. Koncepcja filozoficzno-estetyczna 1.1. Aspekt ontologiczny 1.1.1. Geneza dzieła. Twórczość 1.1.2. Ontyczna struktura dzieła 1.2. Aspekt semiotyczny i aksjologiczny 1.2.1. Znaczenie i sens dzieła sztuki 1.2.2. Sposób istnienia wartości 1.2.3. Wartości a sztuka. Wartości estetyczne i nadestetyczne 1.3. Czas piękna – specyfika dzieła muzycznego 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Władysława Stróżewskiego 2.1. Uwagi wstępne 2.2. Aspekt ontologiczny. Dialektyczność 2.2.1. Dialektyczność gatunku 2.2.2. Dialektyczność formy 2.2.3. „Dialektyka zewnętrzności i wewnętrzności” – problem inspiracji 2.2.4. „Momenty dialektyczne” w wybranych dziełach 2.2.5. „Przeciwieństwa zestrojone” – dialektyka świata brzmieniowego w II Symfonii „Wigilijnej” Krzysztofa Pendereckiego 2.3. Aspekt semiotyczny i aksjologiczny. Sens i wartość III. Między fenomenologią a hermeneutyką. Leszek Polony, Bohdan Pociej 1. Leszek Polony 1.1. Koncepcja estetyczna. Znaczenie i symbol w muzyce 1.2. „Przestrzeń symboliczna” w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego 1.2.1. Środki melodyczne i harmoniczne 1.2.2. Środki fakturalno-instrumentacyjne i dynamiczne 2. Refleksja Bohdana Pocieja 2.1. Postawa estetyczna 2.2. Projekt kontynuacji założeń estetyki Ingardena 2.3. Problematyka wartości IV. W stronę interpretacji integralnej. Mieczysław Tomaszewski 1. Koncepcja teoretyczna 1.1. Koncepcja dzieła muzycznego 1.2. Metoda interpretacji integralnej 1.2.1. Założenia 1.2.2. Problematyka ekspresji 1.2.3. W stronę wartości 1.3. Problematyka dzieła słowno-muzycznego 1.3.1. Teoria pieśni 1.3.2. Dzieło w perspektywie „antropologicznej” 2. Wybrane dzieła w świetle koncepcji Mieczysława Tomaszewskiego 2.1. Uwagi wstępne 2.2. Interpretacja integralna 2.2.1. Wybrane symfonie w świetle „modelu sytuacji dzieła muzycznego" 2.2.2. Funkcje dzieła 2.2.3. Wartości fundamentalne i komplementarne 2.3. Teoria dzieła wokalno-instrumentalnego 2.3.1. Dzieło w perspektywie „antropologicznej" 2.3.2. „Związki słowno-muzyczne” w II Symfonii „Kopernikowskiej” Henryka Mikołaja Góreckiego FENOMENOLOGIA WOBEC DZIEŁA MUZYCZNEGO Pytania i odpowiedzi Bibliografia Summary Indeks osób
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 572 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej