Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(1)
Autor
Johnson Graham (1950- )
(3)
Wigmore Richard (1952- )
(3)
Bahlman Dudley Ward Rhodes (1923- )
(1)
Baker George Thomas (1970- .)
(1)
Bolton Andrew (1966- )
(1)
Cheng Karen
(1)
Cope Nicholas Alan
(1)
Dickens Lauren Schell
(1)
Foresta Merry
(1)
Hendel Richard
(1)
Klein Mason
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
1950 - 1959
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Stany Zjednoczone
(2)
Język
polski
(5)
angielski
(3)
Temat
Schubert, Franz (1797-1828)
(3)
Teoria muzyki
(3)
Czcionka
(1)
Drukarstwo
(1)
Książka
(1)
Projektowanie graficzne
(1)
Projektowanie mody
(1)
Ray, Man
(1)
Rewolucja angielska (1640-1660)
(1)
Rudnitzky/Radnitzky, Emmanuel
(1)
Typografia
(1)
Temat: czas
1601-1700
(1)
1801-1900
(1)
Gatunek
Muzyka austriacka
(3)
Pieśń (gatunek literacki)
(3)
Esej
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Designing type / Karen Cheng. - Second edition. - New Haven : Yale University Press, 2020. - 248 stron : ilustracje ; 28 cm.
In this invaluable book, Karen Cheng explains the processes behind creating and designing type, one of the most important tools of graphic design. She addresses issues of structure, optical compensation, and legibility, with special emphasis given to the often-overlooked relationships between letters and shapes in font design. In this second edition, students and professional graphic designers alike will benefit from an expanded discussion of the creative practice of designing type - what designers need to consider, their rationale, and issues of accessibility?in the context of contemporary processes for the digital age. Illustrated with more than 400 diagrams that demonstrate visual principles and letter construction, ranging from informal progress sketches to final type designs and diagrams, this essential guide analyzes a wide range of classic and modern typefaces, including those from many premier type foundries. Cheng?s text covers the history of type, the primary systems of typeface classification, the parts of a letter, and the effects of new technology on design methodology, among many other key topics.
W tej bezcennej książce Karen Cheng wyjaśnia procesy stojące za tworzeniem i projektowaniem czcionek, jednego z najważniejszych narzędzi projektowania graficznego. Zajmuje się kwestiami struktury, kompensacji optycznej i czytelności, ze szczególnym naciskiem na często pomijane relacje między literami i kształtami w projektowaniu czcionek. W tym drugim wydaniu zarówno studenci, jak i profesjonalni projektanci graficzni skorzystają z rozszerzonej dyskusji na temat twórczej praktyki projektowania czcionek - co projektanci muszą wziąć pod uwagę, ich uzasadnienie i problemy dostępności? w kontekście współczesnych procesów ery cyfrowej. Ilustrowany ponad 400 diagramami, które demonstrują zasady wizualne i konstrukcję liter, od nieformalnych szkiców postępów po ostateczne projekty i diagramy czcionek, ten niezbędny przewodnik analizuje szeroką gamę klasycznych i nowoczesnych krojów pisma, w tym te z wielu wiodących odlewni czcionek. Tekst Cheng obejmuje historię czcionek, podstawowe systemy klasyfikacji czcionek, części litery i wpływ nowej technologii na metodologię projektowania, wśród wielu innych kluczowych tematów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 344 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
On book design / Richard Hendel. - New Haven ; London : Yale University Press, 1998. - XII, [2], 210 s. : il. ; 29 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 171 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzytomowy zestaw jest kompletnym opracowaniem dzieł z muzyką wokalną Franza Schuberta z towarzyszeniem fortepianu. Te obszerne tomy, bogato ilustrowana encyklopedia, zawierają ponad siedemset komentarzy do pieśni z tekstem równoległym i tłumaczeniami (przez Richarda Wigmore'a), szczegółowe adnotacje dotyczące źródeł poetyckich pieśni oraz biografie stu dwudziestu poetów, a także artykuły ogólne na temat akompaniamentu, tonalności, transkrypcji, śpiewaków i inne. Napisane przez Grahama Johnsona – sławnego akompaniatora, pisarza i pierwszego pianistę, który nagrał wszystkie piosenki i partie Schuberta – to wspaniałe dzieło jest niezbędne dla wykonawców, naukowców i wszystkich miłośników pieśni Schuberta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.7 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzytomowy zestaw jest kompletnym opracowaniem dzieł z muzyką wokalną Franza Schuberta z towarzyszeniem fortepianu. Te obszerne tomy, bogato ilustrowana encyklopedia, zawierają ponad siedemset komentarzy do pieśni z tekstem równoległym i tłumaczeniami (przez Richarda Wigmore'a), szczegółowe adnotacje dotyczące źródeł poetyckich pieśni oraz biografie stu dwudziestu poetów, a także artykuły ogólne na temat akompaniamentu, tonalności, transkrypcji, śpiewaków i inne. Napisane przez Grahama Johnsona – sławnego akompaniatora, pisarza i pierwszego pianistę, który nagrał wszystkie piosenki i partie Schuberta – to wspaniałe dzieło jest niezbędne dla wykonawców, naukowców i wszystkich miłośników pieśni Schuberta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Trzytomowy zestaw jest kompletnym opracowaniem dzieł z muzyką wokalną Franza Schuberta z towarzyszeniem fortepianu. Te obszerne tomy, bogato ilustrowana encyklopedia, zawierają ponad siedemset komentarzy do pieśni z tekstem równoległym i tłumaczeniami (przez Richarda Wigmore'a), szczegółowe adnotacje dotyczące źródeł poetyckich pieśni oraz biografie stu dwudziestu poetów, a także artykuły ogólne na temat akompaniamentu, tonalności, transkrypcji, śpiewaków i inne. Napisane przez Grahama Johnsona – sławnego akompaniatora, pisarza i pierwszego pianistę, który nagrał wszystkie piosenki i partie Schuberta – to wspaniałe dzieło jest niezbędne dla wykonawców, naukowców i wszystkich miłośników pieśni Schuberta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sch.9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Ray.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wallace Notestein Essays no. 2)
(Yale Historical Publications 38)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. Druki stare 674 [Czytelnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A stunning look at the paradoxical relationship between the artisanal and the technological in fashion The complex and often ambiguous relationship between the hand crafted and the machine made is examined in this intriguing look at the ever-changing world of fashion and taste. Manus x Machina traces styles of dress from one-of-a-kind works and haute couture created by highly skilled artisans, through the introduction of industrial manufacturing, to extraordinary recent technological advancements applied to high fashion, such as 3D printing, laser cutting, and computer-generated weaving and patterns. The oppositional relationship between the machine, as representative of democracy and mass production, and the hand, as the hallmark of elitism, is explored in its many facets in this fascinating book. Paradoxically, technology in fashion has both advanced artistic creation and obscured the sense of the designer’s expert hand. Similarly, handmade garments have come to represent either a nostalgia for lost craftsmanship or, in haute couture, a cult of personality and affluence. Interviews with renowned and cutting-edge designers such as Sarah Burton, Karl Lagerfeld, and Miuccia Prada discuss how technology can blur the line between haute couture and prêt-à-porter, and ultimately question the relevance of the distinction between hand and machine. A tour de force in art book production, Manus x Machina incorporates two volumes into its innovative package. The main volume of the book includes a smaller hand-sewn booklet, which features the printed interviews, tucked into the back jacket flap. The outer cover of the main volume is made of three-ply plastic layers with high-frequency weld and die-cut flaps. The paperback cover is die cut (modelled on the punch cards used in the first automated weaving looms), and the main volume includes 5 different paper stocks and silver foil stamping, and is printed with both high-density and ultraviolet inks. The book also features new photography of extraordinary pieces, including intricate 19th-century floral designs by William Morris, handcrafted haute couture of designers such as Christian Dior and Alexander McQueen, and the specatuclar 3D creations of Iris van Herpen.
Oszałamiające spojrzenie na paradoksalną relację między rzemiosłem a technologią w modzie Złożona i często niejednoznaczna relacja między rękodziełem a maszyną jest badana w tym intrygującym spojrzeniu na ciągle zmieniający się świat mody i smaku. Manus x Machina śledzi style ubioru od wyjątkowych dzieł i haute couture tworzonych przez wysoko wykwalifikowanych rzemieślników, poprzez wprowadzenie produkcji przemysłowej, po niezwykłe ostatnie osiągnięcia technologiczne stosowane w wysokiej modzie, takie jak drukowanie 3D, cięcie laserowe i tkanie i wzory generowane komputerowo. Opozycyjna relacja między maszyną, jako przedstawicielem demokracji i masowej produkcji, a ręką, jako znakiem rozpoznawczym elitaryzmu, jest badana w wielu aspektach w tej fascynującej książce. Paradoksalnie, technologia w modzie zarówno rozwinęła twórczość artystyczną, jak i przyćmiła poczucie eksperckiej ręki projektanta. Podobnie, ręcznie robione ubrania stały się albo nostalgią za utraconym rzemiosłem, albo, w haute couture, kultem osobowości i dobrobytu. Wywiady z uznanymi i nowatorskimi projektantami, takimi jak Sarah Burton, Karl Lagerfeld i Miuccia Prada, omawiają, w jaki sposób technologia może zacierać granicę między haute couture a prêt-à-porter, a ostatecznie podważają zasadność rozróżnienia między ręką a maszyną. Manus x Machina, będący popisem siły w produkcji książek artystycznych, zawiera dwa tomy w swoim innowacyjnym opakowaniu. Główny tom książki zawiera mniejszą, ręcznie szytą broszurę, która zawiera wydrukowane wywiady, schowane w tylnej klapie okładki. Zewnętrzna okładka głównego tomu jest wykonana z trójwarstwowych warstw plastiku z wysokoczęstotliwościowym zgrzewaniem i wycinanymi klapkami. Okładka w miękkiej oprawie jest wycinana (wzorowana na kartach dziurkowanych używanych w pierwszych zautomatyzowanych krosnach tkackich), a główny tom zawiera 5 różnych rodzajów papieru i tłoczenie srebrną folią i jest drukowany zarówno tuszami o wysokiej gęstości, jak i ultrafioletowymi. W książce znajdują się także nowe fotografie niezwykłych dzieł, w tym misternych XIX-wiecznych wzorów kwiatowych autorstwa Williama Morrisa, ręcznie wykonanych dzieł haute couture takich projektantów, jak Christian Dior i Alexander McQueen, a także spektakularnych trójwymiarowych dzieł Iris van Herpen.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Buty/ Ubiór/ Biżuteria 101 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej