Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(5)
Forma i typ
Książki
(4)
Czasopisma
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(4)
Autor
Bodzianowski Cezary (1968-)
(1)
Bąk Jakub
(1)
Chojnicka Monika
(1)
Czemiel Grzegorz (1983- )
(1)
Denton Jill
(1)
Fejdych Jarosław
(1)
Figiel Joanna (1985- )
(1)
Frąckowiak Bartosz (1982- )
(1)
Hadryś Zuzanna
(1)
Kirszenbaum Martha
(1)
Lasota Michał
(1)
Lubiak Jarosław (1971- )
(1)
Ludwisiak Małgorzata
(1)
Majewska Ewa (1978- )
(1)
Muzyczuk Daniel (1988- )
(1)
Pindera Agnieszka (1981- )
(1)
Rostkowska Aneta
(1)
Sharp Chris
(1)
Sokołowska Joanna (historyczka sztuki)
(1)
Suchan Jarosław (1966-)
(1)
Sugiera Małgorzata (1958- )
(1)
Ziółkowska Magdalena (1981- )
(1)
Łakomy Piotr (1983- )
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(3)
Włochy
(2)
nieznany (pol)
(1)
Język
angielski
(3)
polski
(2)
Temat
Sztuka
(2)
Antropocen
(1)
Bodzianowski, Cezary
(1)
Ekologia
(1)
Globalne ocieplenie
(1)
Instytucje kultury
(1)
Kryzys
(1)
Smoleński, Konrad (1977- )
(1)
Zmiana społeczna
(1)
Łakomy, Piotr
(1)
Łakomy, Piotr (1983- )
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Antologia
(1)
Czasopismo o sztuce
(1)
Dokument programowy
(1)
Esej
(1)
Sztuka polska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Kultura i sztuka
(1)
5 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bod.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Can plastic planetarism replace neoliberal globalization? This publication is informed by Catherine Malabou’s conception of destructive plasticity – an irreversible destruction of form that makes it possible for new phenomena to emerge. It is embraced here for the purpose of reflection on an environmental crisis that before our very eyes is turning into an increasingly serious social crisis. This is a challenge that neither contemporary art nor its institutions can remain indifferent to. They must urgently find their responses to it. The theoretical essays contained here shed light on the nature and consequences of the destructive changes taking place in the natural/social environment. They have been juxtaposed with artists’, curators’, and art researchers’ comments on more specific practices, protocols, or formats of reaction, with the Ujazdowski Castle Centre for Contemporary Art serving as a particular, though not the only, case study here. In a conversation carried out specially for the book, Catherine Malabou speaks of the consequences of man’s destructive activities and introduces the notion of ecological plasticity. Contributors: Defne Ayas, Viviana Checchia, Grzegorz Czemiel, Daniel Falb, Cathy Fitzgerald, Mira Gakjina, Alexander Hope, Anne Szefer Karlsen, Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Ewa Majewska, Catharine Malabou, Nataša Petrešin-Bachelez, Małgorzata Sugiera, Magdalena Ziółkowska
Czy plastikowy planetaryzm może zastąpić neoliberalną globalizację? Niniejsza publikacja opiera się na koncepcji destrukcyjnej plastyczności Catherine Malabou – nieodwracalnego zniszczenia formy, które umożliwia pojawienie się nowych zjawisk. Została ona tutaj przyjęta w celu refleksji nad kryzysem środowiskowym, który na naszych oczach przeradza się w coraz poważniejszy kryzys społeczny. Jest to wyzwanie, wobec którego ani sztuka współczesna, ani jej instytucje nie mogą pozostać obojętne. Muszą pilnie znaleźć na nie odpowiedzi. Zawarte tutaj eseje teoretyczne rzucają światło na naturę i konsekwencje destrukcyjnych zmian zachodzących w środowisku naturalnym/społecznym. Zostały one zestawione z komentarzami artystów, kuratorów i badaczy sztuki na temat bardziej szczegółowych praktyk, protokołów lub formatów reakcji, przy czym Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski służy tutaj jako szczególne, choć nie jedyne, studium przypadku. W rozmowie przeprowadzonej specjalnie na potrzeby książki Catherine Malabou mówi o konsekwencjach destrukcyjnych działań człowieka i wprowadza pojęcie ekologicznej plastyczności. Współpracownicy: Defne Ayas, Viviana Checchia, Grzegorz Czemiel, Daniel Falb, Cathy Fitzgerald, Mira Gakjina, Alexander Hope, Anne Szefer Karlsen, Jarosław Lubiak, Małgorzata Ludwisiak, Ewa Majewska, Catharine Malabou, Nataša Petrešin-Bachelez, Małgorzata Sugiera, Magdalena Ziółkowska
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 851 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Forma i typ
Temat
Czas. 246
Książka
W koszyku
1211210 is the first publication devoted entirely to the sculptural installations of Piotr Lakomy (born 1983), with reproductions of his works from 2012 to 2017. The photographs are reproduced on two scales: general views on a scale of 1:10, and details of works at 1:1.
1211210 to pierwsza publikacja poświęcona w całości instalacjom rzeźbiarskim Piotra Lakomego (ur. 1983), z reprodukcjami jego prac z lat 2012-2017. Fotografie są reprodukowane w dwóch skalach: widoki ogólne w skali 1:10 oraz szczegóły działa w skali 1:1.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Łak.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rok po prezentacji w Pawilonie Polskim w Wenecji rzeźba Konrada Smoleńskiego ewoluowała w projekt prezentowany kolejno w CentrePasquArt w Biel (6.07–17.08.2014) i w Zachęcie — Narodowej Galerii Sztuki (11.10–16.11.2014). W obu z tych miejsc Everything Was Forever, Until It Was No More zmienia się, by oddać charakterystyczne walory danej przestrzeni. Stałymi elementami w tej strukturze są dwa tradycyjne spiżowe dzwony i towarzyszące im rzędy szerokopasmowych głośników. Natomiast nowy komponent w prezentowanej w tym roku wersji projektu stanowi wibrująca drewniana platforma służąca jednocześnie jako scena dla serii performansów muzycznych zamówionych u wybitnych kompozytorów i muzyków współczesnych. Tego rodzaju wykonania w duecie z instalacją realizowali już: Mats Gustafsson (saksofon), Andrea Belfi (perkusja) i Hilary Jeffrey (puzon). W Warszawie natomiast mierzyć się z rzeźbą dźwiękową będą Audrey Chen i Phil Minton (głos), Yaninis Kyriakides (elektronika) i Andy Moor (gitara) oraz Stine Janvind Motland (głos). Każdy wykonawca w inny sposób pracuje z opóźnieniem i przetworzeniem dźwięku, które są kluczowymi zabiegami dźwiękowymi w instalacji Konrada Smoleńskiego. W podstawowej wersji wystawy (pod nieobecność muzyków na żywo) opiera się ona na manipulacji tonem uderzeniowym dzwonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Smo.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej