Szkoły wyższe
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje dydaktyczne
(29)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(10)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(28)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Autor
Johnson Robert L
(5)
McCann Vivian
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(4)
Materska Maria (1942- )
(3)
Wojciechowski Aleksander (tłumacz)
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(2)
Gruszka-Gosiewska Aleksandra
(2)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(2)
Kaleńska-Rodzaj Julia
(2)
Radzicki Józef
(2)
Wasylczyk Piotr
(2)
Bierkowski Tomasz
(1)
Bordwell David (1947- )
(1)
Budd Malcolm (1941- )
(1)
Burcan Jan (1940- )
(1)
Chełkowska-Zacharewicz Maria
(1)
Elam Kimberly
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Gonzáles-Miranda Elena (1962- )
(1)
Górska Ewa (organizacja i zarządzanie)
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Karwowska Dorota
(1)
Kasperowicz Ryszard (1968- )
(1)
Keller Kevin Lane (1956- )
(1)
Klekot Ewa (1965- )
(1)
Komorowska Magdalena
(1)
Kotler Philip (1931- )
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kozłowska Małgorzata (1946-)
(1)
Kumik Ewa (1956- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Lawendowski Rafał
(1)
Lenk Krzysztof (1936-2018)
(1)
Lis Anna (ekonomia)
(1)
Lubelski Tadeusz (1949- )
(1)
Materska Maria
(1)
Mrowczyk Jacek (1972- )
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pawlikowska Ada
(1)
Piekarska Anna M. E
(1)
Pilarczyk Bogna (1948- )
(1)
Przedpełska-Bieniek Małgorzata (1953- )
(1)
Quindós Tania (1986- )
(1)
Rose Gillian (1962- )
(1)
Rosińska Bogna
(1)
Rottermund Krzysztof (1957- )
(1)
Siuda Piotr (1982- )
(1)
Sowińska Iwona (sztuki piękne)
(1)
Syska Rafał
(1)
Thomas Kurt (1904-1973)
(1)
Thompson Kristin (1950- )
(1)
Wagner Alexander (1926-)
(1)
Wilkin-Day Aleksandra (1976- )
(1)
Wirkus Marek
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(1)
Zawiślak Marek
(1)
Zenderowski Radosław (1974- )
(1)
Zimbardo Philip G
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Środa Jacek
(1)
Świderska Alika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(22)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(29)
angielski
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(31)
Gimnazja
(9)
Przedszkola
(8)
Nauczanie początkowe
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Nauczyciele
(5)
Dzieci
(4)
Graficy
(4)
6-8 lat
(3)
Edytorzy
(2)
Ekonomiści
(2)
Filmowcy
(2)
Muzycy
(2)
Młodzież
(2)
Pedagodzy
(2)
Projektanci grafiki
(2)
Reżyserzy
(2)
Scenarzyści
(2)
Szkoły muzyczne I stopnia
(2)
Szkoły muzyczne II stopnia
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
18+
(1)
9-13 lat
(1)
Administratorzy bezpieczeństwa informacji
(1)
Adwokaci
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Aranżerzy
(1)
Architekci
(1)
Architekci wnętrz
(1)
Artyści
(1)
Doradcy scenariuszowi
(1)
Dorośli
(1)
Drukarze
(1)
Filmowcy Operatorzy dźwięku Reżyserzy dźwięku
(1)
Fotografowie
(1)
Kadra kierownicza
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 7.
(1)
Menedżerowie
(1)
Menedżerowie kultury
(1)
Montażyści filmowi
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pianiści
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Politolodzy
(1)
Politycy
(1)
Poziom nauczania Szkoły podstawowe
(1)
Pracownicy administracyjno-biurowi
(1)
Pracownicy instytucji kultury
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Prawnicy
(1)
Producenci filmowi
(1)
Producenci kreatywni
(1)
Producenci muzyczni
(1)
Producenci telewizyjni
(1)
Programiści
(1)
Projektanci
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Psycholodzy
(1)
Radcy prawni
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Spawacze
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. rozwoju stron internetowych, Internetu i Intranetu
(1)
Studenci
(1)
Szkoły muzyczne
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Sędziowie
(1)
Śpiewacy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Metodologia
(4)
Typografia
(3)
Arteterapia
(2)
Film
(2)
Nauczanie
(2)
Projektowanie graficzne
(2)
Psychologia muzyki
(2)
Psychologia społeczna
(2)
Psychoterapia
(2)
Uczucia
(2)
Akustyka
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Dyrygentura chóralna
(1)
Dzieci
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Ekologia
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Elektroakustyka
(1)
Epigenetyka
(1)
Ergonomia
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Feminizm
(1)
Ikona (informatyka)
(1)
Informacja wizualna
(1)
Instytucjonalizm
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Kinezjologia
(1)
Komunikacja naukowa
(1)
Kościół Il Gesù (Rzym)
(1)
Krytyka muzyczna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Kultura wizualna
(1)
Leczenie
(1)
Marketing
(1)
Marksizm
(1)
Motywacja
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka poważna
(1)
Myślenie
(1)
Mózg
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół muzycznych
(1)
Nowy produkt
(1)
Opera (przedstawienie)
(1)
Pamięć
(1)
Pedagogika
(1)
Percepcja wzrokowa
(1)
Piktogram
(1)
Pismo
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Pojęcia
(1)
Polacy za granicą
(1)
Praca licencjacka
(1)
Praca magisterska
(1)
Prezentacje i wystąpienia
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia ewolucyjna
(1)
Psychologia osobowości
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Psychologia zdrowia
(1)
Psychopatologia
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rhode Island School of Design
(1)
Rysunek zawodowy (przedmiot szkolny)
(1)
Semiotyka
(1)
Sen
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stres
(1)
Szkoła austriacka (ekonomia)
(1)
Szkoły muzyczne
(1)
Teoria filmu
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
Uzależnienie (nałóg)
(1)
Wrażenia
(1)
Zachowanie
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Zmysły
(1)
Znaki graficzne
(1)
Śpiew chóralny
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Świadomość
(1)
Życie muzyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Berlin (Niemcy)
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(23)
Poradnik
(4)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Antologia
(1)
Muzyka polska
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Recenzja muzyczna
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(10)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(5)
Nauka i badania
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Historia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - [Warszawa] : [Wydawnictwo Naukowe PWN SA], [2019]. - 1127, [1] strona : fotografie, ilustracje, portrety ; 29 cm.
Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: – pedagogiki jako nauki – zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych – jakościowych i ilościowych, – prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej – w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa, – pedagogiki reform edukacyjnych – tu czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku. „Pedagogika jest nauką praktyczną dotyczącą wspomagania innych ludzi w ich uczeniu się i rozwoju. Jest zatem wiedzą akademicką, której podstawowe zasoby, kanon próbujemy zawrzeć w tym podręczniku. Zarazem jest też mądrością i wrażliwością. To znaczy, że studiowanie pedagogiki jest okazją do rozumnego ogarniania relacji między jednostką ludzką, jej ciałem i psychiką, jej osobowością i tożsamością a jej światem życia, jej otoczeniem przyrodniczym, społecznym, kulturowym i politycznym w bliskiej i dalszej skali. Pedagog i nauczyciel, wychowawca i opiekun – to ktoś, kto wspiera rozwój Innego, kto przewodzi ku samodzielności i tłumaczy złożone znaczenia zdarzeń i przeżyć, opowieści i symboli. Dlatego też jej/jego podstawową właściwością, trwałym „wyposażeniem” duchowym i niezbywalnym nastawieniem jest i powinna być życzliwość i ofiarność wobec innych ludzi, wrażliwość na ich problemy, współczulność wobec ich odczuć i emocji, ich indywidualnych możliwości i tempa uczenia się i rozwoju – z tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 178 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
PSYCHOLOGIA MUZYKI. WSPÓŁCZESNE KONTEKSTY ZASTOSOWAŃJest to publikacja naukowa zawierająca artykuły polskich psychologów muzyki i muzykoterapeutów. Autorzy, wychodząc z założenia, że psychologia muzyki jest dziedziną interdyscyplinarną, w swoich tekstach uwzględnili perspektywy: psychologiczną, antropologiczną, muzykologiczną, pedagogiczną, socjologiczną, kliniczną oraz muzykoterapeutyczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 454 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje i omawia unikalny program kształcenia typografii wybitnego projektanta i pedagoga, profesora prestiżowej amerykańskiej uczelni Krzysztofa Lenka, doktora honoris causa Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. „Six Lessons in Typography…”, to dokumentacja osiągnięć dydaktycznych w zakresie kształcenia typografii, a przede wszystkim podręcznik pokazujący jak mądrze uczyć projektowania. Ćwiczenia zaprezentowane i omówione w książce z zasady są pretekstem do nauki projektowania, choć w gruncie rzeczy uczą procesu kreatywnego myślenia, analizy danych, logicznego ich uporządkowania oraz tworzenia struktur informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 326 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Historia kina ; t. 4)
Kino końca wieku to czwarty tom wielotomowej Historii kina, przygotowanej i zredagowanej dla wydawnictwa Universitas przez zespół badaczy z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Po Kinie niemym (2009), Kinie klasycznym (2011) i Kinie epoki nowofalowej (2015) przedmiotem omówienia stał się okres dwu dekad, zamykający dwudzieste stulecie. Epoka ta nie ma wprawdzie odrębnego, wyrazistego charakteru, który pozwoliłby ją określić jednym celnym terminem, stanowi jednak intrygujący tygiel przemian; zamykając „wiek kina”, otwiera jednocześnie epokę „nowej widzialności”, której najważniejszych parametrów nie jesteśmy na razie w stanie przewidzieć. Trzydziestu trzech autorów z czołowych polskich (i dwóch zagranicznych) ośrodków filmoznawczych stworzyło wszechstronną charakterystykę tego okresu. Otwierają ją dwa rozdziały ogólne: pierwszy przedstawia „planetę Hollywood” – zestaw nowych sposobów produkcji i rozpowszechniania filmów, dominujący w czasach globalizacji; drugi – estetykę postmodernizmu, który wydawał się wiodącym nurtem epoki, z dzisiejszej perspektywy utracił jednak większość operacyjnych walorów, jakie mu niegdyś przypisywaliśmy. Pozostałe dwadzieścia trzy rozdziały zawierają omówienie wszystkich najważniejszych zjawisk kina okresu 1981-2000: od tzw. reaganomatografii, czyli kina amerykańskiego lat 80., przez coraz potężniejsze kinematografie azjatyckie i południowoamerykańskie, po skromniejsze, omawiane tu po raz pierwszy – krajów bałtyckich czy Afryki Subsaharyjskiej. Całość układa się w opowieść o fascynującej dziedzinie, rozpoznanej, ale otwierającej się na nieznaną przyszłość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Vademecum typografa. T. 1, Forma / Ada Pawlikowska. - Gdańsk : Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, 2022. - 143, [1] strona : ilustracje ; 22 cm.
Vademecum typografa to publikacja której celem jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu typografii, rozproszonej w rozlicznych pozycjach poświęconych tej dziedzinie. Bezpośrednią przyczyną jego powstania była potrzeba zapewnienia studentom Wydziału Grafiki Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku publikacji, która w sposób zwarty, uporządkowany i przystępny podsumuje kluczowe informacje z obszaru typografii. W pewnym uproszczeniu podzielić je można na dwie podstawowe grupy: treści związane z szeroko pojętym kształtem formalnym znaków pisma; wiadomości na temat tworzenia komunikatów wizualnych, w których tekst stanowi podstawowy element budujący przekaz. To między innymi zagadnienia takie jak: wybór i łączenie krojów pisma, kompozycja typograficzna oraz skład tekstu. Dlatego też pierwsza część opracowania, zatytułowana Forma, skupia się na wyjaśnieniu najważniejszych terminów i zagadnień związanych z wyglądem znaków pisma. Ich znajomość stanowi konieczną bazę do przyswojenia informacji z drugiej części podręcznika, w której wprowadzone zostaną wątki z zakresu projektowania typograficznego. Mam nadzieje, że dla osób rozpoczynających swoją edukację lektura stanie się zachętą do dalszego pogłębiania wiedzy. A osobom już zaznajomionym z tematem książka pomoże w uporządkowaniu oraz uzupełnieniu zdobytych dotąd informacji. Przede wszystkim jednak chciałabym, aby publikacja ta przyczyniła się do zwiększania ogólnej świadomości dotyczącej typografii i upowszechniania dobrych praktyk z nią związanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Grafika/ Typografia 333 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nie tylko światowa ekonomia pogrążona jest w kryzysie. Swój kryzys przeżywa również sam sposób jej nauczania, a jego konsekwencje wykraczają daleko poza mury uniwersytetów. Materia, jaka jest nauczana, oraz forma jej przekazywania, kształtuje umysły przyszłych pokoleń ludzi polityki, a co za tym idzie, ma wpływ również na oblicze społeczeństw, w których żyjemy. My, 42 stowarzyszenia studentów ekonomii z 19 różnych państw, uważamy, że nadszedł czas na zmianę sposobu, w jaki powszechnie nauczana jest dziś ekonomia. Chcemy poddać krytyce fakt wyraźnej tendencji zawężania wykładanego programu, jakie postępowało przez ostatnie dwadzieścia lat. Ów brak intelektualnej heterogeniczności nie tylko wywiera hamujący wpływ na rozwój badań i edukacji, ale zmniejsza ponadto naszą zdolność stawiania czoła wielowymiarowym wyzwaniom dwudziestego pierwszego wieku - począwszy od potrzeby zaprowadzenia stabilizacji finansowej, a kończąc na bezpieczeństwie żywnościowym oraz zmianach klimatycznych. Zjednoczeni ponad granicami, wzywamy do zmiany w dyskursie nauczania. Nie dysponujemy niepodważalną odpowiedzią na wszystkie jego bolączki, jednak nie mamy wątpliwości co do korzyści, jakie studenci ekonomii zyskają dzięki wyeksponowaniu im różnorodnych idei, perspektyw i sposobów postrzegania otaczającego ich świata. Wiemy, że zmiana nie będzie łatwa - nigdy taka nie jest. Mimo to, jesteśmy przekonani, że ona już zachodzi. Studenci z całego świata zaczęli wprowadzać ją krok po kroku. Zapraszamy na cotygodniowe wykłady specjalistów wypowiadających się na tematy nie tylko ekonomiczne; organizujemy kluby czytelnicze, warsztaty, konferencje, poddajemy analizie obowiązujące obecnie sylabusy do zajęć i przedstawiamy alternatywne do nich projekty; w końcu sami uczymy siebie nawzajem w sposób, w jaki chcielibyśmy być nauczani. Zakładamy koła uniwersyteckie i tworzymy sieci porozumienia zarówno wewnątrzkrajowe jak i międzynarodowe. Zmiana musi nadejść z inicjatywy wielu stron. Z tego też powodu zapraszamy Was - studentów ekonomii oraz innych kierunków - do dołączenia do nas i wspólnego stworzenia masy krytycznej, potrzebnej do wprowadzenia w życie zmiany. Pluralizm w nauczaniu ekonomii jest niezbędny dla przeprowadzenia efektywnej publicznej debaty, a więc innymi słowy - jest interesem demokracji. Fragment manifestu Międzynarodowej Inicjatywy Studenckiej na rzecz Pluralizmu w Naukach Ekonomicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 256 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Sztuka dźwięku. Technika i realizacja to podręcznik dla filmowców. W szczególności dla realizatorów dźwięku, producentów filmowych, telewizyjnych, ale również i radiowych; studentów szkół filmowych, przyszłych operatorów dźwięku oraz tych, których interesuje magia dźwięku. Zadziwiająco niewielka jest wiedza o dźwięku u kolejnych pokoleń filmowców, którzy nawet znając dokonania światowej kinematografii, nie umieją słuchać i analizować wpływu realizacji ścieżki dźwiękowej na całość doznań ocenić, jak wiele wrażeń, informacji i nastrojów przekazano im właśnie przez dźwięk i jakimi metodami to zrobiono. Nie doceniając dźwięku, nie potrafią wykorzystać go twórczo w swojej pracy, bojąc się nieznanej sobie materii. Ta książka ma to zmienić!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Film 115 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodologia)
Umiejętność interpretacji kultury wizualnej, i to interpretacji krytycznej, stała się niezbędna dla współczesnych badaczy społecznych - przekonuje w prezentowanym podręczniku Gillian Rose. Autorka przedstawia różne sposoby patrzenia na malarstwo, filmy, seriale telewizyjne, reklamy, fotografie, mapy i inne obiekty wizualne. W przystępny sposób omawia i porównuje różne metody badawcze mające zastosowanie do interpretacji materiałów wizualnych, w tym: interpretację kompozycyjną, analizę treści, semiologię, psychoanalizę, analizę dyskursu, badania widowni oraz podejście antropologiczne, wskazując mocne i słabe strony każdej z nich oraz możliwe obszary zastosowania. Ta bogato ilustrowana, pełna przykładów praca z pewnością zainteresuje zarówno początkujących badaczy z zakresu nauk humanistycznych i społecznych, jak i praktyków z obszaru badań nad wizualnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 68 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi antologię wybranych tekstów autorskich, opublikowanych wcześniej na łamach krajowych i wydawanych w Niemczech periodyków. Zgromadzone teksty pisane były w latach 1994-2014, obejmują więc okres dwóch dekad. Celem antologii jest przedstawienie szerokiego spektrum publicystyki kulturalnej, w tym wypadku dotyczącej muzyki oraz udokumentowanie polonijnego życia muzycznego (choć nie tylko) Berlina, a także, jednak w znacznie mniejszym stopniu, Kalisza. Zebrane teksty krytycznomuzyczne, dotyczące współpracy polsko-niemieckiej w zakresie kultury muzycznej oraz osiągnięć polonijnego środowiska muzycznego stolicy Niemiec, recenzje i sprawozdania z berlińskich spektakli i koncertów wybitnych dyrygentów i solistów światowej sławy oraz recenzje dotyczące lokalnego, kaliskiego życia muzycznego mogą być pożytecznym materiałem służącym dydaktyce akademickiej, spełniając zarazem funkcje dokumentacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Muzyka 431 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Co, jak i po co pisać oraz publikować? Jak doskonalić warsztat pisarski? Jakie są kryteria recenzowania? Jak wypełnić wniosek grantowy? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dwaj naukowcy, praktycy działający w dwóch różnych dyscyplinach: dr Piotr Siuda, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzący warsztaty z efektywnego publikowania naukowego, oraz dr hab. Piotr Wasylczyk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, autor popularnej książki Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko (PWN, 2017). Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności. Publikowanie – i to coraz częściej publikowanie w renomowanych, rozpoznawalnych czasopismach i wydawnictwach – staje się być albo nie być badacza. Pisanie prac naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie się do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów – bo im przede wszystkim poświęcona jest publikacja. Pisania i publikowania naukowego bardzo rzadko uczy się na studiach – nieliczni szczęśliwcy mają okazję zdobyć tę wiedzę w swoim środowisku. Do pozostałych adresowana jest ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 21 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Edukacja muzyczna 263 [Wypożyczalnia], Dublety 507 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Co, jak i po co pisać oraz publikować? Jak doskonalić warsztat pisarski? Jakie są kryteria recenzowania? Jak wypełnić wniosek grantowy? Na te i wiele innych pytań odpowiadają dwaj naukowcy, praktycy działający w dwóch różnych dyscyplinach: dr Piotr Siuda, socjolog z Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, prowadzący warsztaty z efektywnego publikowania naukowego, oraz dr hab. Piotr Wasylczyk z Wydziału Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego, autor popularnej książki Prezentacje naukowe. Praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko (PWN, 2017). Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności. Publikowanie – i to coraz częściej publikowanie w renomowanych, rozpoznawalnych czasopismach i wydawnictwach – staje się być albo nie być badacza. Pisanie prac naukowych wymaga zmierzenia się z wieloma wyzwaniami. Od wyboru rodzaju publikacji naukowej i czasopisma, przez kryteria recenzowania i dostosowanie się do wymogów, aż po narzędzia doskonalenia artykułów – bo im przede wszystkim poświęcona jest publikacja. Pisania i publikowania naukowego bardzo rzadko uczy się na studiach – nieliczni szczęśliwcy mają okazję zdobyć tę wiedzę w swoim środowisku. Do pozostałych adresowana jest ta książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 20 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium wiedzy na temat procesów planowania i rozwoju nowych produktów – wiedzy, która z powodzeniem może być wykorzystywana przez studentów, pracowników naukowych realizujących prace badawcze, menedżerów zaangażowanych w projekty innowacyjne oraz przedsiębiorców zainteresowanych wdrażaniem innowacji. Stworzenie kompendium wiedzy w obszarze planowania i rozwoju nowych produktów oznaczało konieczność uwzględnienia w prezentowanych treściach wszystkich istotnych etapów tego procesu: od początkowych aspektów strategicznych, przez techniczne wcielanie w życie, aż po marketingowe wyjście na zewnątrz z gotowym produktem. Takim – umownie wydzielonym – etapom, przez które powinien przejść każdy podmiot tworzący nowy lub rozwijający dotychczas istniejący produkt odpowiada sama konstrukcja książki: część I poświęcona została aspektom strategicznym (dobór najbardziej odpowiedniej strategii dla przedsiębiorstwa i jej efektywna realizacja, kreowanie pomysłów na nowe produkty) część II – technicznym (projektowanie technologiczne, wytwórcze, jakościowe), część III zaś – marketingowym (budowanie marki, kreowanie wizerunku produktu i przedsiębiorstwa) W efekcie powstała publikacja zawierająca pakiet komplementarnej wiedzy (uwzględniającej najnowszy dorobek nauki) z zakresu każdego z etapów planowania i rozwoju nowych produktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 203 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia społeczna / Bogdan Wojciszke. - Wydanie 3. - [Warszawa] : Wydawnictwo Naukowe Scholar, [copyright 2019]. - 635 stron : ilustracje, wykresy ; 30 cm.
Profesor Bogdan Wojciszke, psycholog o światowej renomie, napisał podręcznik do psychologii społecznej, jakiego jeszcze w Polsce nie było. Książka obejmuje wszystkie klasyczne zagadnienia składające się na tę dyscyplinę oraz zagadnienia relatywnie nowe, takie jak kwestie różnic płci, nowych mediów, miłości i władzy. Napisana jasnym i barwnym językiem skupia się na prawidłowościach rządzących ludzką psychiką i postępowaniem. Pokazuje, w jak fascynujący sposób psychologia społeczna odpowiada na pytanie, kim jest człowiek i na czym polega jego społeczna natura. W dydaktyce akademickiej Psychologia społeczna zastąpi wcześniejszy, również bestsellerowy, podręcznik Profesora Człowiek wśród ludzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 182 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Technika pisania prac magisterskich i licencjackich / Radosław Zenderowski. - Wydanie 11. - Warszawa : CeDeWu, 2020. - 131, [1], XVIII stron : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Niniejsza publikacja ma charakter praktycznego poradnika dla osób piszących prace dyplomowe, ze szczególnym uwzględnieniem prac magister­skich. Jest ona adresowana w zasadzie do wszystkich studentów, zarówno tych, którzy są w trakcie przygotowywania pracy magisterskiej, jak i do tych, którzy chcieliby zawczasu poznać prawidła rządzące pisarstwem naukowym. Znaleźć tutaj można praktyczne rady, które pozwolą uniknąć wie­lu błędów natury formalnej, często kompromitujących autorów prac magisterskich. Książka składa się z czterech części i aneksu. W części pierwszej omówione są podstawowe reguły związane z metodologią, dotyczące treści pracy. Konsekwentne ich stosowanie daje gwarancję, iż praca będzie myślowo spójna i uporządkowana. W części drugiej zaprezentowane są wymogi dotyczące strony technicznej i wizualnej pracy, w trosce o to, by praca przyszłego magistra była es­tetyczna i praktyczna w lekturze. Owa praktyczność wynika po części z faktu, że w odniesieniu do poszczególnych elementów tekstu (np. przypi­sów) istnieją określone normy, których rzetelne stosowanie ułatwia przekaz treści. Przestrzeganie tych standardów zapewnia zatem pracy komuni­katywność. Część trzecia zawiera praktyczne porady dotyczące procesu przygotowywania pracy dyplomowej. Odpowiada na pytania od czego zacząć pisanie, jak się motywować do pracy, jak poszukiwać materiałów, w jaki sposób je archiwizować oraz jakich błędów, często popełnianych, utrudniających pisanie, unikać. Część czwarta poświęcona jest omówieniu przygotowań, jakie należy poczynić przed obroną pracy oraz informuje jak zachować się podczas egza­minu magisterskiego. Po lekturze tej części student powinien znać oczekiwania recenzentów oraz komisji egzaminacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Prawo/ Nauka 17 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia : kluczowe koncepcje ; 1)
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie I, Podstawy psychologii, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - W jaki sposób psycholodzy tworzą nową wiedzę? - Jak przebiega komunikacja wewnątrz organizmu? - W jaki sposób są powiązane ze sobą geny i zachowanie? - Jak mózg generuje zachowanie i procesy umysłowe? - Przed jakimi wyzwaniami rozwojowymi stają dzieci, młodzież, dorośli? Autorzy objaśniają podstawowe pojęcia z zakresu psychologii, tłumaczą jak odróżnić psychologię naukową od pseudonauki, wyjaśniają przebieg procesu badawczego w tej dyscyplinie. Następnie przybliżają wiedzę dotyczącą budowy i funkcji układu nerwowego oraz szczegółowo opisują rozwój psychiczny człowieka na wszystkich etapach życia. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy szczepienie dzieci podnosi ryzyko autyzmu? Czy „efekt Mozarta” naprawdę działa?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 183 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie II, "Motywacja i uczenie się", czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Co nas motywuje? Jakie procesy sterują naszymi emocjami? Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? W jaki sposób powstają wspomnienia? Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy "wykrywacze kłamstw" naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny "styl uczenia się"? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 184 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie III, „Struktura i funkcje świadomości”, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Jak stymulacja staje się wrażeniem? Jakie umiejętności posiadają osoby, które potrafią skutecznie myśleć? Czy inteligencja jest jedną zdolnością, czy też składa się z wielu zdolności? Jaki jest związek świadomości z procesami umysłowymi? Jakie cykle występują w świadomości na co dzień?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. Nauki społeczne 185 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie IV, „Psychologia osobowości”, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: Jakie czynniki kształtują osobowość? Jakimi „teoriami” posługują się ludzie, by zrozumieć siebie i innych? Jaka jest natura zaburzeń psychicznych? Jakie są konsekwencje etykietowania ludzi? Czym jest psychoterapia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 186 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W tomie V, „Człowiek i jego środowisko”, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: W jaki sposób sytuacja społeczna wpływa na nasze zachowanie? Co wpływa na nasze oceny innych? Skąd bierze się stres? Jak stres wpływa na nas fizycznie? Jak możemy zredukować wpływ stresu na nasze zdrowie?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki społeczne 187 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej