Banach Karolina
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(8)
Forma i typ
Książki
(8)
Publikacje promocyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
Placówka
Wypożyczalnia
(8)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Banach Karolina
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
Kraj wydania
Polska
(8)
Język
polski
(8)
Temat
Galeria Biała (Lublin)
(3)
Galeria Salon Akademii
(2)
Galeria BWA (Gorzów Wielkopolski)
(1)
Klimaszewski, Cezary 1971
(1)
Kobieta
(1)
Kokosiński, Bartosz (1984- )
(1)
Kosałka, Jerzy (1955- )
(1)
Malarze
(1)
Muzealnictwo
(1)
Muzeum Nadwiślańskie (Kazimierz Dolny)
(1)
Muzeum Żup Krakowskich Wieliczka
(1)
Pałac Czapskich (Warszawa)
(1)
Ruiny
(1)
Skoczylas, Władysław (1883-1934)
(1)
Sztuka
(1)
Wystawy sztuki
(1)
Zamki i pałace
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1701-1800
(1)
1901-1914
(1)
1901-2000
(1)
1914-1918
(1)
Temat: miejsce
Warszawa (woj. mazowieckie)
(2)
Gorzów Wielkopolski (woj. lubuskie)
(1)
Kazimierz Dolny (woj. lubelskie, pow. puławski, gm. Kazimierz Dolny)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Wieliczka (woj. małopolskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(4)
Sztuka polska
(3)
Broszura
(1)
Grafika polska
(1)
Kalendarium
(1)
Katalog twórczości
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Rzeźba polska
(1)
8 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fragment opisu wystawy, której towarzyszy katalog: (…) Mam wrażenie, że każdy kolejny cykl i wystawy Kokosińskiego, jego nowe obrazy, obrazy-obiekty, obrazy-przedmioty, układają się w bardzo konsekwentny, sceptyczny opis kondycji świata, jak również części systemu sztuki. Jednocześnie chcę wyraźnie powiedzieć, że cała dotychczasowa jego twórczość to doskonały przykład frapujących dyskusji i obiektywnej sfery potencjalności ponadwizualnej z subiektywnym filtrowaniem. Na wszystkich pracach Artysty wyraźnie dostrzegam jego linie papilarne. Myślę, że Bartosz Kokosiński sprawdza niektóre tropy Jeana Baudrillarda z eseju o „Spisku sztuki”. Francuski filozof kultury twierdził, że „Sztuka posługująca się zarówno własnym zniknięciem jak zanikiem swego przedmiotu, była jeszcze czymś wielkim – dziełem. Czy jest nim jednak sztuka zabawiająca się nieustannym recyklingiem, dokonująca grabieży rzeczywistości? Przytłaczająca większość sztuki temu się właśnie oddaje - sztuka zajmuje się przywłaszczaniem banalności, odpadów, miernoty jako wartości i jako ideologii”1. Zdaniem filozofa, bardzo wiele artystycznych kreacji, to jałowe afekty zagospodarowane przez biznes sztuki i cynicznie wykorzystane w celach pozaartystycznych (…)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kok.2 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kobiet w obrębie malarstwa jest obecnie jednym z najciekawszych przejawów polskiej sztuki aktualnej. To wyjątkowe zjawisko o wyraźnie zaznaczonej różnicy – jest czytelne i rozpoznawalne. Stosowany do tej pory „kod feministyczny” przestał być wystarczającym systemem odczytu. Wystawa pokazuje reprezentatywny i aktualny stan różnorodnych poszukiwań artystycznych: od obrazów – poprzez realizacje malarskie – po obiekty malarskie i architektoniczne. W ramach wystawy powstały również realizacje typu site-specific. Jest to rozbudowana prezentacja poszczególnych artystek – powierzchnia wystawowa obejmująca ok. 450 m², została dodatkowo powiększona o malarskie interwencje zrealizowane na łączących sale wystawowe korytarzach i zadaszonym patio – co zwiększyło ją do niemal 650 m². Generalna koncepcja wystawy jest próbą opisania zjawiska, które już od pewnego czasu staje się wyraźną konwencją, rozpoznawalną w sztuce polskiej początku XXI wieku. Aktywność kobiet w całej sztuce wizualnej już od lat 80. była wyjątkowo ważna i czytelna, ale dopiero w obecnym momencie przełamanie dominacji mężczyzn w obszarze malarstwa staje się symptomatyczne. Parytety, o które dzisiaj tak chętnie walczy wielu politycznych graczy, w obszarze sztuki nieźle funkcjonowały w Polsce 30 lat temu. Przykłady artystek, w tym również malarek, w światowej sztuce oczywiście występują – tak zresztą, jak i w polskiej – zwykle jednakże były to przykłady incydentalne. Teraz tendencje się odwróciły i ostatnie 10 lat jest okresem niezwykłego rozkwitu malarstwa kobiet. Towarzyszy temu również jakościowe bogactwo jego przejawów. W wystawie bierze udział ponad 20 artystek, które prezentują szerokie spektrum malarstwa przedstawiającego: symbolicznego, narracyjnego czy ekspresyjnego oraz freski Siostry Michaliny, odkryte w czasie niedawnego remontu poklasztornego budynku Centrum Kultury. Wystawa jest interdyscyplinarnym pokazem możliwych form malarskich. Oczywiście występują tu pewne skojarzenia z dotychczasowymi przejawami malarstwa, ale te autorki, w sposób świadomy nawiązują do tego, co już w sztuce występuje i przefiltrowują to poprzez własne doświadczenie, własną emocjonalność, płciowość czy też świadomość kulturową. Powstają obrazy odmienne od tych funkcjonujących. Rozczytanie tej sytuacji nie będzie wcale takie proste wobec dziejowych uprzedzeń i ciągle aktywnych schematów, szczególnie tych związanych z obciążeniami związanymi ze społecznymi rolami kobiet, jakie ukształtowały się historycznie. Popularyzacja tego zjawiska jako naturalnie powstającego obszaru aktualnej sztuki będzie miała tu kluczowe znaczenie. Wystawie towarzyszy katalog z poszerzonym materiałem ilustracyjnym prezentującym sztukę poszczególnych artystek, który próbuje to wyjątkowe zjawisko umieścić w szerszym kontekście sztuki ogólnopolskiej i europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.89 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kli.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jerzy Kosałka – artysta wizualny, jeden z filarów wrocławskiej „Legendarnej Grupy Luxus”, zaprasza na swój indywidualny pokaz – „Artysta – Narodowi”. Twórca znany jest ze swoich rozlicznych wcieleń, najpierw jako uczestnik kontrkultury lat 80., towarzyszący potem transformacjom ustrojowym – robiąc m.in. jeden z pierwszych wielkoformatowych billboardów i zmieniając etos artysty w kapitalistyczną markę CosalCa-Cola – a ostatnio, jako brawurowy performer, wyzywający na pojedynek Wawelskiego Smoka w dyscyplinie ziania ogniem. Tym razem prezentuje się jako artysta – patriota, który z uwagą przygląda się swojemu narodowi. Refleksjami na ten, ale także inne tematy, chciałby się z Państwem podzielić wybierając ze swojej ponad 30-letniej działalności artystycznej, retrospektywny zestaw prac w postaci obiektów i instalacji. Klamrą spinającą całą wystawę są dwie prace; jedna z 1993 roku pt. „Kosałce – Naród”, jest zestawiona z najnowszą odpowiedzią artysty z 2015 roku, pt. „Kosałka – Narodowi”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kos.14 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł wystawy nawiązuje do nazwy ulicy Traugutta, przy której znajduje się Pałac Czapskich-Raczyńskich, będący siedzibą warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych. Budynek ten został zburzony w czasie wojny, a następnie odbudowany w latach pięćdziesiątych XX wieku. Jest więc fantomem, rekonstrukcją, architektonicznym fałszem udającym miejsce, którego już nie ma. Fotografie i plany archiwalne pokazujące jego stan sprzed wojny zdają się przedstawiać puste obrazy. Kuśmirowski dokonuje rekonstrukcji ruin budynku i zniszczonego arystokratycznego salonu. Jego praca ma wszystko to, do czego broni nam dostępu czarno-biała fotografia: ciężar, masę, kolor, rzeczywisty wymiar. Ta zmysłowa forma sprawia, że nieczytelna przeszłość zdaje się rozszczelniać, a historia miejsca ponownie ożywać, nabierać przestrzennego charakteru. Obraz ruin obiecuje zapełnienie pustki, zastąpienie realnego bytu, ciała zabranego po śmierci. Ale tytuł Träumgutstraße składa się również ze zbitki słów traum i gut (śnij dobrze). Praca Kuśmirowskiego bowiem, naśladując pornograficzną strategię unaoczniania, plastycznej realizacji naszej chęci ujrzenia, zachęca nas do śnienia, do projekcji własnych podświadomych treści na materię przeszłości. Wskazuje tym samym na voyeurystyczny i kreatywny charakter aktu podglądania historii; na to, że dokonując wglądu w to, co nas pociąga w przeszłości projektujemy na obserwowany obiekt nasze własne podświadome pragnienia. W ten sposób proces fizycznego, wręcz rzeźbiarskiego kształtowania quasi-historycznego obiektu staje się metaforą politycznych procesów formowania zbiorowej pamięci i społecznej tożsamości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kuś.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „ Praca nad niniejszym katalogiem uświadomiła mi, jak bardzo zmieniła się galeria, artyści, sztuka, widzowie, rzeczywistość wokół i ja sama. To niezwykłe doświadczenie musi mieć możliwość obserwowania takich zmian w długiej, bo 28 letniej historii. Czas Galerii był permanentnym czasem przeprowadzek. Najpierw w obrębie Lubelskiego Domu Kultury, potem w nowej, zreformowanej instytucji, jaką stało się Centrum Kultury. Kolejne sale i korytarze, niektóre były nawet miejscami powstawania „stałych” realizacji artystycznych. Niestety bezpowrotnie zniknął pokój z „polem” stworzonym przez Leona Tarasewicza w 1993 roku i jego posadzka wirydarza z 2008 roku oraz rysunkowy korytarz Mariusza Tarkawiana z lat 2007-09”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Władysław Skoczylas zapisał się w historii sztuki jako odnowiciel drzeworytu polskie go, pedagog, człowiek-instytucja życia artystycznego Dwudziestolecia, ale przede wszystkim wszechstronny i popularny artysta, o którym pisał krytyk: Skoczylas był w swojej twórczości skończenie niezależny i skończenie cały. Indywidualności jego nie brakowało ani jednej nuty. Wszystko składało się w nim na samodzielną, odrębną jednostkę twórczą. Stworzył swoją technikę w akwaforcie i swój typ drzeworytu, a nawet, nie będąc istotnie malarzem — swój typ akwareli. (Mieczysław Sterling, 1934)
Książka zawiera opisy i reprodukcje wszystkich prac Władysława Skoczylasa, do których udało się dotrzeć. Poprzedza je esej wieloletniej badaczki jego twórczości oraz szczegółowe kalendarium jego życia i dokonań, wreszcie bibliografia, zawierająca też wykaz jego pism. Materiały tu zebrane mogą być podstawą do opracowania kolejnych tomów — monografii i antologii tekstów Władysława Skoczylasa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sko.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej