Kosiewski Piotr (1967- )
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(28)
Forma i typ
Artykuły
(28)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Kosiewski Piotr (1967- )
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(17)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(18)
Temat
Wystawy sztuki
(22)
Sztuka
(4)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(3)
Centre national d'art et de culture Georges-Pompidou
(2)
Galeria Labirynt (Lublin)
(2)
MAXXI Museo nazionale delle arti del XXI secolo
(2)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(2)
Performance
(2)
Abstrakcjonizm
(1)
Ai, Weiwei (1957- )
(1)
Art déco
(1)
Arte povera
(1)
Artyści chińscy
(1)
Artyści kubańscy
(1)
Artyści włoscy
(1)
Bartuszová, Maria (1936-1996)
(1)
Centrum Rzeźby Polskiej (Orońsko)
(1)
Cragg, Tony (1949- )
(1)
Dadaizm
(1)
Dawicki, Oskar (1971- )
(1)
Ekspresjonizm
(1)
Ernst, Max (1891-1976)
(1)
Esposizione internazionale d'arte
(1)
Filozofia
(1)
Fondazione Prada (Wenecja)
(1)
Fowizm
(1)
Fundacja Galerii Foksal
(1)
Galleria nazionale d'arte moderna (Rzym)
(1)
González-Torres, Félix (1957-1996)
(1)
Graphische Sammlung Albertina
(1)
Hadid, Zaha (1950-2016)
(1)
Handel dziełami sztuki
(1)
Ikonoklazm
(1)
Janas, Piotr (1970- )
(1)
Jasper, C. T. (1971- )
(1)
Koło Klipsa
(1)
Lempicka, Tamara de (1898-1980)
(1)
Liotard, Jean Étienne (1702-1789)
(1)
Malarze francuscy
(1)
Malarze polscy
(1)
Malarze szwajcarscy
(1)
Malinowska, Joanna (1972- )
(1)
Martin-Gropius-Bau (Berlin)
(1)
Matisse, Henri (1869-1954)
(1)
Museu de Arte Contemporânea de Serralves (Porto)
(1)
Museum für Moderne Kunst (Frankfurt nad Menem)
(1)
Musée du Luxembourg (Paryż)
(1)
Muzea
(1)
Muzeum Galusta Gulbenkiana (Lizbona)
(1)
Muzeum Narodowe (Szczecin)
(1)
Muzeum Sztuki Nowoczesnej (Warszawa)
(1)
National Gallery (Londyn)
(1)
Niszczenie
(1)
Pinacotheque de Paris (Paryż)
(1)
Polacy za granicą
(1)
Religia
(1)
Rewolucyjnyj Eksperymentalnyj Prostir
(1)
Royal Academy of Arts (Londyn)
(1)
Sala, Anri (1974- )
(1)
Singer, Gérard (1929-2007)
(1)
Socrealizm
(1)
Sosnowska, Monika (1972- )
(1)
Surrealizm
(1)
Szeemann, Harald (1933-2005)
(1)
Sztuka konceptualna
(1)
Targi i wystawy
(1)
Taszyzm
(1)
Tate Britain (Londyn)
(1)
Tate Modern (Londyn)
(1)
Tematy i motywy
(1)
Warpechowski, Zbigniew (1938- )
(1)
Wideo-art
(1)
Zabytki kultury
(1)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(1)
Temat: czas
1901-2000
(9)
2001-
(4)
1945-1989
(2)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Londyn (Wielka Brytania)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Orońsko (woj. mazowieckie, pow. szydłowiecki, gm. Orońsko)
(1)
Paryż (Francja)
(1)
Porto (Portugalia)
(1)
Portugalia
(1)
Regent's Park (Londyn)
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wenecja (Włochy)
(1)
Gatunek
Malarstwo francuskie
(3)
Malarstwo polskie
(3)
Sztuka polska
(2)
Architektura rosyjska
(1)
Fotografia europejska
(1)
Fotografia polska
(1)
Fotografie
(1)
Grafika francuska
(1)
Kolaż
(1)
Książki
(1)
Malarstwo (sztuka)
(1)
Malarstwo niemieckie
(1)
Rzeźba
(1)
Rzeźba angielska
(1)
Rzeźba słowacka
(1)
Sztuka albańska
(1)
Sztuka chińska
(1)
Sztuka kubańska
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Sztuka ukraińska
(1)
Sztuka włoska
(1)
28 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
1000 artystów / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 11(2011), s. 10-12 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Dialektyka Matisse’a / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 5(2012), s. 14-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Klasycy sprawiają kłopot. Nie jest łatwo zaproponować jakieś inne, przekonujące spojrzenie na ich twórczość. Wystawa „Matisse. Paires et séries” w paryskim Centre Pompidou pokazuje, że jest to możliwe. Na wystawie zgromadzono 60 obrazów i 30 rysunków Henri Matisse’a. Ekspozycja zajmuje się całością jego twórczości, poczynając od 1899 po 1952 rok. Niektóre z prac pokazano obok siebie po raz pierwszy od czasu ich powstania. Twórcy ekspozycji zaproponowali do niej podwójny klucz: tytułowych par oraz serii. Ten zabieg daje dość zaskakujący efekt. W Centre Pompidou nie oglądamy posegregowanego Matisse’a: malarza-fowistę, malarza-eksperymentatora czy malarza-klasyka, lecz bardzo konsekwentnego twórcę, który nieustannie powraca do pewnych wątków. Ale też wystawa proponuje odwrócenie hierarchii. To późny Matisse okazuje się nowatorski, może bardziej przełomowy niż w czasach fowizmu, kiedy to jego obrazy wywoływały aż tak wiele emocji.
Artykuł
W koszyku
Fotografowie sztuką uwiedzieni / Piotr Bernatowicz. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2013), s. 12-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
I tak w nieskończoność / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2012), s. 14-15 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Wystawa i towarzyszący jej katalog to propozycja refleksji nad stale prowokowanymi i przekonfigurowanymi granicami sztuki i nadchodzącej książki. Paulo Pires do Vale, kurator wystawy, jest autorem pięciu tekstów, które składają się na wystawę: Z nieskończonością w dłoniach; Szczelina i eksplozja: wejście-wyjście; Nieskończona linia: niekończąca się historia; Wszystko istnieje po to, by dojść do książki; Ogień i książka, która nadejdzie. Tom ma również następujące wkłady: Krótkie notatki o książce, Gonçalo M. Tavares, Książka, instrument duchowy, Stéphane Mallarmé, z tłumaczeniem i notatką Tomás Maia; faksymile portugalskiego przekładu Lenza Rodneya Grahama Bruno Duarte; oraz bibliografia wybrana przez Anę Baratę. Punktem wyjścia tej wielorakiej drogi, tego „spacerowania”, jak powiedział komisarz, były zbiory Muzeum i Biblioteki Sztuki, instytucji, które uwieczniły kolekcjonerskie zadanie ich założyciela, do których wiele innych dzieł portugalskich dodano także kolekcje międzynarodowe: książki, rzeźby, instalacje, obrazy i filmy.
Artykuł
W koszyku
Joanna Malinowska, C.T. Jasper "Związki rozwiązki" / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 144-146 2300-3391.
Wspólna wystawa C.T. Jaspera i Joanny Malinowskiej była refleksją nad nierozdzielnością życia i sztuki. Jej uzasadnieniem – związek dwóch indywidualności, pary twórców oraz powinowactwa i różnice, łączące i polaryzujące ich postawy artystyczne. Autotematyczna narracja przyjęła kształt klasycznej muzealnej retrospektywy, systematyzującej najważniejsze prace autorów. Na wystawie zaprezentowane zostały instalacje, filmy, rzeźby i obiekty. Zawarte w nich odwołania do różnych kultur, zjawisk etnicznych i artystycznych stanowią charakterystyczną cechę twórczości obojga artystów. Projekt oddawał czasoprzestrzenne kierunki poszukiwań Malinowskiej i C.T. Jaspera, których wynikiem jest kreacja światów niekoniecznie bazujących na empirycznym doświadczeniu, lecz będących rezultatem spekulacji, utrwalanych mitologii i kanonów oraz abstrakcyjnego myślenia. Wystawa stanowiła studium na temat kształtowania nowej wiedzy przez instytucje badawczo-naukowe, jakimi są muzea.
Całość stanowiła pokaz kilkunastu lat twórczości Joanny Malinowskiej i C.T. Jaspera. Prace obojga twórców, dzielących ze sobą życie i rozwijających odrębne kariery artystyczne, zostały zestawione ze sobą na zasadzie uzupełnień i kontrastów. Kluczowymi dla wystawy sprawami, oprócz ukazania prac artystów w rodzimym kraju, była refleksja nad pojęciami praktyki artystycznej. Samoreferencyjny projekt wystawienniczo-muzealny wykorzystywał potencjał podsumowań, jakimi są biografia, retrospektywa czy muzealizacja dzieł artystów wizualnych. Dlatego ważnymi zagadnieniami wystawy były wpisane w historię sztuki metodologiczne problemy związane z biografiką artystyczną i mitologizacją twórców, a także otaczania instytucjonalną opieką ich dorobku.
Artykuł
W koszyku
Kryzys, Marks, sztuka / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 61-71 2300-3391.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Mária Bartuszová / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 7(2014/2015), s. 139-141 2300-3391.
Maria Bartuszová (1936-1996) to jak dotąd mało znana słowacka rzeźbiarka, odkryta szerszej publiczności w 2007 roku podczas Documenta 12 – najważniejszej międzynarodowej wystawy sztuki, odbywającej się co pięć lat w Kassel w Niemczech. Od tego momentu jej prace zaczęły pojawiać się na międzynarodowych wystawach, niektóre z nich znalazły się w prestiżowych kolekcjach sztuki współczesnej. Sztuka Bartuszovej nigdy nie doczekała się jednak prawdziwej recepcji: jej prace prezentowane były pojedynczo, bez szerszego kontekstu i w oderwaniu od zaskakującej dynamiki jej dzieła.
Wystawa „Maria Bartuszová. Formy przejściowe” to próba napisania historii, która nigdy napisana nie została. Nigdy też nie została ujęta w jakkolwiek spójny sposób, podczas gdy dzieło to jest zbudowane na gęstej siatce niezwykle nośnych i dynamicznych odniesień, nawrotów, niespodziewanych przeskoków – to zapis wahania i poszukiwania nowego języka. Większość prac artystki stworzona została w gipsie – materiale ze swojej natury przygotowawczym i nietrwałym. W ten sposób, mimo ich doskonałych kształtów, jej rzeźby są niejako z założenia próbne, niedokończone i przejściowe. Sugerują mobilność i wahanie – propozycję zamiast stwierdzenia. Jeśli Bartuszová sięgnie po brąz czy aluminium, natychmiast ich materialny ciężar podważy formą lub tematem: zmiękczy go, wprawi w ruch, zmieni proporcje i zakpi z grawitacji. Jej ulubionym materiałem zdaje się jednak (tani) gips i to on staje się nie tylko materiałem jej twórczości, ale przez wpisane weń nietrwałość i przejściowość – także jej głęboką treścią.
Artykuł
W koszyku
Nic w szczególności / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 8(2013), s. 24-25 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Oskar Dawicki, "Lacrimosa" / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 160-161 2300-3391.
"Lacrimosa" Oskara Dawickiego to zaprojektowana specjalnie do przestrzeni Galerii Labirynt monumentalna instalacja, której centralny punkt stanowi film "Łzy szczęścia" zrealizowany we współpracy z kompozytorem Pawłem Mykietynem. Artysta rozwija przed widzem zaskakującą odrealnioną przestrzeń i wprowadza go w specyficzny, wizualno-dźwiękowy trans.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Piotr Janas, "52.255494N, 21.074795E" / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 180-182 2300-3391.
W obrazach Piotra Janasa mieszają się wątki surrealizmu i malarstwa materii połączonych wyjątkową ekspresją gestu malarskiego. Abstrakcyjne, geometryczne formy oraz realistyczne przedmioty przenikają bezkształtne malowane impastowo powierzchnie, które akcentując przedmiotowość obrazu i jego autonomiczność w widoczny sposób odnoszą się do tradycji polskiego malarstwa powojennego lat 60. i 70.
W najnowszych obrazach nie ma już rozpoznawalnych form i amorficznych kształtów. Płótno pokrywa właśnie ta bezkształtna materia malarska. Pod nią jest to, co skrywane. Cały kosmos podświadomości, przemyśleń, doświadczeń i inspiracji. Estetyka tych obrazów karmi się też tym co znajduje się wokoło pracowni artysty, która jest położona w samym środku kompleksu budynków dawnej fabryki amunicji MESKO na Pradze. Całość obecnie jest zawieszona pomiędzy upadkiem a przekształceniem. W środku pogrążonych w rozpadzie budynków znajduje się studio Piotra Janasa – jego współrzędne to 52.255494N, 21.074795E.
Artykuł
W koszyku
Pozostawanie na krawędzi / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2012), s. 27-29 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Przeciw sztuce / Piotr Kosiewski. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 12(2013), s. 14-17 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
"R.E.P. 10 lat. O metodzie" / Piotr Kosiewski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 8(2015), s. 144-146 2300-3391.
Pomarańczowa Rewolucja w Ukrainie z perspektywy czasu okazała się czymś więcej niż polityczną manifestacją i bojkotem zafałszowanych wyników głosowania. Zapoczątkowała ruchy społeczne i artystyczne. Atmosfera przewrotu szczególnie mocno wpłynęła na ludzi młodych. Możliwość uzyskania wolności wypowiedzi, jaka się przed nimi otworzyła, zaowocowała spontanicznym utworzeniem grupy R.E.P. (Rewolucyjna Przestrzeń Eksperymentalna).
Wystawa w Galerii Labirynt stanowi podsumowanie 10-letniej aktywności grupy, jest najszerszą jak dotychczas prezentacją jej twórczości.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej