Sztuka konceptualna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(47)
Forma i typ
Książki
(31)
Artykuły
(16)
Publikacje naukowe
(5)
Albumy i książki artystyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
Placówka
Wypożyczalnia
(27)
Autor
Kozłowski Jarosław (1945- )
(5)
Wawrzyńczak Marcin (1968- )
(3)
Bernatowicz Eliza
(2)
Crain Amanda
(2)
Czubak Bożenna
(2)
Denisiuk Jarosław
(2)
Hołownia Alexandra (1964- )
(2)
Nowak Szymon (tłumacz)
(2)
Waniek Karol
(2)
Anessi Thomas (1963- )
(1)
Appleton Josie
(1)
Balewska Agnieszka (1967- )
(1)
Beskid Vladimír (1962- )
(1)
Bomanowska Marzena
(1)
Borowiec Anna (1980- )
(1)
Bryan-Wilson Julia
(1)
Burdon-Kolano Karolina
(1)
Cake John
(1)
Chodysz-Foryś Agnieszka
(1)
Chorzępa Emilia
(1)
Cichowicz Alicja
(1)
Cieślak Natalia
(1)
Coelewij Leontine
(1)
Cohen Mitch
(1)
Colomina Beatriz
(1)
Crowley David (1966- )
(1)
Czubak Bożena
(1)
Denizot René
(1)
Domanowska Eulalia (1960- )
(1)
Drenda Olga (1984- )
(1)
Dłubak Zbigniew (1921-2005)
(1)
Francis Mark
(1)
Gellner Uwe
(1)
Godfrey Tony
(1)
Grojs Boris (1947-)
(1)
Jankowska Małgorzata (1971- )
(1)
Józefowicz Katarzyna (1959- )
(1)
Kalinowska Monika
(1)
Kluszczyński Ryszard Waldemar (1952- )
(1)
Kosiewski Piotr (1967- )
(1)
Kostołowski Andrzej (1940- )
(1)
Kosuth Joseph (1945-)
(1)
Kulazińska-Grobis Agnieszka (1977- )
(1)
Kuźmicz Marika
(1)
Kwestorowska Anita
(1)
Laabs Annegret
(1)
Lindberg Steven
(1)
Lipiński Filip (1979- )
(1)
Luptáková Jana
(1)
Mannke Zuzanna (1961- )
(1)
Martinetti Sara
(1)
Mayer Maix (1960-)
(1)
Michnik Antoni (1987- )
(1)
Morawski Stefan (1921-2004)
(1)
Muir Gregor
(1)
Nowaczyk Włodzimierz (1953-2020)
(1)
Nowak Ewa Izabela
(1)
Olsza Małgorzata
(1)
Opałka Roman (1931-2011)
(1)
Osborne Peter
(1)
Park Jae-Cheol
(1)
Pelzer Birgit
(1)
Pistoletto Michelangelo (1933- )
(1)
Piłakowska Magdalena
(1)
Poniatowska Patrycja
(1)
Potocka Maria Anna (1950- )
(1)
Rachubińska Klaudia
(1)
Robakowski Józef (1939- )
(1)
Ronduda Łukasz (1976-)
(1)
Rosińska-Balde Kamila
(1)
Rottenberg Anda (1944- )
(1)
Sak Iwona
(1)
Smolińska-Byczuk Marta (1975- )
(1)
Staniszewski Jacek (1957- )
(1)
Suchan Izabela
(1)
Szydłowska Katarzyna
(1)
Słodkowski Piotr (1985- )
(1)
Ujma Monika
(1)
Venet Bernar (1941- )
(1)
Watkins Jonathan (1957-)
(1)
Wierzbińska Greta Julianna
(1)
Wolniewska Maja (1990- )
(1)
Zoń Aleksandra
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(47)
Język
polski
(32)
angielski
(2)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Sztuka konceptualna
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
1901-2000
(15)
1945-1989
(12)
1989-2000
(10)
2001-
(10)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Londyn (Wielka Brytania)
(1)
Polska
(1)
Rzym (Włochy)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(7)
Wywiad dziennikarski
(6)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Sztuka angielska
(3)
Album
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Fotografia polska
(1)
Malarstwo belgijskie
(1)
Malarstwo polskie
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Rzeźba francuska
(1)
Sztuka amerykańska
(1)
Sztuka chorwacka
(1)
Sztuka kubańska
(1)
Sztuka meksykańska
(1)
Sztuka polska
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Sztuka włoska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(10)
Historia
(5)
Architektura i budownictwo
(1)
Filozofia i etyka
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja „KEN FEINGOLD: Figury mowy” to zbiór tekstów towarzyszący zrealizowanej w Gdańskiej Galerii Miejskiej 2 w 2014 roku w ramach projektu Art+Science Meeting wystawie prac amerykańskiego artysty Kena Feingolda. Autorami tekstów są: kurator wystawy, krytyk i teoretyk Ryszard W. Kluszczyński, artysta konceptualny Ken Feingold, historyk i teoretyk mediów Errki Huhtamo, historyk sztuki Edward Shanken, Kierownik Katedry Nauk o Sztuce na Wydziale Edukacji Artystycznej Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu Ewa Wójtowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Dublety 287 [Wypożyczalnia], Artyści Fei.1 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa „Miękkie kody. Tendencje konceptualne w sztuce słowackiej” skupia się na jednej z kluczowych tendencji słowackiej sztuki współczesnej i nowoczesnej – działaniach konceptualnych i postkonceptualnych na przestrzeni ostatnich pięciu dekad w sztuce wizualnej na Słowacji, począwszy od lat 60. do współczesności.
Radykalna zmiana w rozwoju sztuki słowackiej przyszła w połowie lat 60. (konceptualizm, sztuka ziemi, sztuka tekstu, manifestacje, performance, fotodokumentacja). Nurt konceptualny, który pojawił się na Słowacji w latach 60., formułował bardzo radykalną krytykę obrazu. Wystawa prezentować będzie silny wpływ nowych pomysłów, nowych nieikonicznych postaw, odkrywających nowe sposoby kodowania, nowe obszary mediów i intermediów, z których wyłania się nowa sztuka i nowy język antysztuki.
Jednocześnie ujawniać będzie także różne polityczne i społeczne konteksty, w jakich pojawiła się sztuka konceptualna w poprzednim ustroju (jako alternatywna, nieoficjalna scena) oraz ukazywać kontynuację i redefinicję tej postawy po politycznej zmianie po roku 1989.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.25 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa chorwackiego artysty Vlado Martka, poświęcona będzie poetyckim eksperymentom artysty, dla którego poezja stanowi istotny punkt wyjścia w odkrywaniu nieskończonego potencjału języka w sztukach wizualnych. Vlado Martek, artysta urodzony w Zagrzebiu, który studiował na tamtejszym uniwersytecie literaturę i filozofię, porzucił pisanie tradycyjnej poezji na rzecz sztuk wizualnych w roku 1974. W latach 1975 – 1978 był członkiem nieformalnej Grupy Sześciu Autorów (Grupe Šestorice Autora / Group of Six Authors), co wpłynęło znacząco na ukształtowanie się jego koncepcji „przed-poezji”. To kluczowa teoria dla całej twórczości Martka, który w jednej ze swoich najważniejszych prac, stworzonej z fragmentów przepołowionych ołówków, zadeklaruje: „Nie jestem poetą, bo gdybym chciał, mógłbym nim być” (I’m not a poet because if I want I could be, 1982). Od połowy lat 70. Martek zaczął łączyć w swojej twórczości działalność poetycką i artystyczną, penetrując pogranicza języka i wizualności, eksplorując naturę i materię słowa, czy też badając sposoby powstawania/tworzenia (się) sensów. Artysta nieustająco przekraczał granice, sytuując swoją twórczość w przestrzeni „pomiędzy”, pozostawiając dzieło w procesie „powstawania”, który jest dla niego ważniejszy niż efekt finalny – zamknięta i spójna kompozycja.
Na wystawie zaprezentowane zostaną prace, w których artysta w rożny sposób dociera do granic języka, podejmując dialog z tradycją poezji, w tym także poezji wizualnej (Apollinaire, Mallarme, Baudelaire, Majakowski), tworząc obiekty poetyckie (poetski objekti), przed-poezję, książki artystyczne (autorske knjige), samizdaty, mapy geograficzne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mar.5 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Robert Morris / edited by Julia Bryan-Wilson. - Cambridge, Massachusetts : MIT Press, 2013. - 210, [1] strona : fotografie ; 24 cm.
(October files ; 15)
Eseje, wywiad i dyskusja przy okrągłym stole na temat twórczości jednego z najbardziej wpływowych artystów amerykańskich okresu powojennego.
Pubilkacja zawiera mało znany tekst o tańcu autorstwa samego Morrisa oraz nigdy wcześniej nie antologizowany, ale wpływowy esej katalogowy Annette Michelson. Często kojarzony z minimalizmem, Morris tworzył również ważne prace, które obejmowały taniec, sztukę procesu i konceptualizm. Teksty w tym tomie skupiają się na wczesnych pracach Morrisa i obejmują analizę retrospektywy Jona Birda z 1971 roku Tate, wywiad Benjamina Buchloha z artystą, rozmowę z październikowego wydania z 1994 roku na temat oporu wobec sztuki lat 60. oraz esej autorstwa redaktorka tego tomu, Julia Bryan-Wilson, o pracy związanej z instalacją ogromnych prac na indywidualnej wystawie Morrisa w 1970 roku w Whitney. Pisma te, obejmujące okres od 1965 do 2009 roku, przedstawiają ewolucję krytycznej myśli o Morrisie na przestrzeni ponad czterech dekad.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Mor.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Linia losu artysty / Karolina Burdon. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2011), s. 30 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Tacita Charlotte Dean to brytyjska artystka wizualna, która zajmuje się głównie filmem. Była nominowana do nagrody Turnera w 1998 r., Wygrała nagrodę Hugo Boss w 2006 r., A w 2008 r. została wybrana do Royal Academy of Arts. Mieszka i pracuje w Berlinie w Niemczech oraz w Los Angeles w Kalifornii.
Artykuł
W koszyku
Jarosław Kozłowski, "Doznania rzeczywistości i praktyki konceptualne 1965-1980" / Natalia Cieślak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 149-151 2300-3391.
Toruńskie CSW prezentuje wystawę monograficzną czołowego polskiego konceptualisty, Jarosława Kozłowskiego. Wystawa obejmuje przede wszystkim wczesne prace artysty, nigdy dotąd nie eksponowane – wyłania się z nich swoisty „portret artysty z czasów młodości”, naszkicowany na tle polityczno-społecznych wydarzeń tamtego okresu. Zobaczymy także rysunki, fotografie oraz zrekonstruowane na potrzeby pokazu instalacje odnoszące się do kluczowych dla twórcy problemów, związanych z artystyczną interpretacją języka.
Książka
W koszyku
(Stedelijk Museum Amsterdam catalogue ; 923)
Kurator, pisarz i dealer Seth Siegelaub (1941-2013) jest legendarny dzięki promocji sztuki konceptualnej w Nowym Jorku w latach 60. i 70. XX wieku. Uznając niezwykły zakres i zasadniczo niemożliwy do zaklasyfikowania charakter jego różnorodnych zainteresowań i działań, niniejszy tom pokazuje, jak projekty i kolekcje Siegelauba opierają się na głębszej trosce o druki i listy jako sposoby rozpowszechniania idei. Rozdziały książki badają różne aspekty i powiązania w pracy Siegelauba, od jego przełomowych projektów z artystami konceptualistycznymi oraz jego badań i publikacji na temat mediów masowych i teorii komunikacji po jego zainteresowanie ręcznie tkanymi tekstyliami i tkaninami niezachodnimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sie.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści May.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka towarzysząca dużej wystawie Jarosław Kozakiewicz. Zawrót głowy w Zachęcie — Narodowej Galerii Sztuki bada, w jaki sposób rzeźby i rysunki Kozakiewicza łączą intymną skalę ludzkiego ciała ze znacznie większym wymiarem architektury i, wreszcie, nieskończonej przestrzeni kosmosu. Kozakiewicz jest bodaj najbardziej znany ze swoich spekulatywnych i utopijnych planów architektonicznych, w których proponuje alternatywne sposoby interakcji z naturą i środowiskiem. Książka odnosi się też do innego z kluczowych motywów w praktyce artystycznej twórcy — jego długotrwałego zainteresowania intymną geometrią ciała. Teksty słynnego historyka architektury Josepha Rykwerta, krytyczki i teoretyczki sztuki Patrycji Cembrzyńskiej i kuratora wystawy Davida Crowleya mówią o tym, w jaki sposób Kozakiewicz w swojej twórczości odnosi się do ludzkiego ciała jako mikro- i makrokosmosu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Koz.8 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W katalogu znajduje się krótki tekst Marii Anny Potockiej oraz rozmowa Bożeny Czubak z Jarosławem Kozłowskim. Wywiad dotyczy genezy i funkcjonowania Akumulatorów 2. Prezentowane są także przykłady wystawianych prac.
W latach 1972–1990 w Galerii Akumulatory 2 zorganizowano 195 prezentacji (wystaw, performansów, akcji, działań muzycznych, odczytów). Galeria funkcjonowała na zasadzie quasi-instytucji, pozbawionej zaplecza, zmieniając często miejsca wystaw. Materiał zgromadzony na wystawie i w towarzyszących wystawie publikacjach daje wgląd w praktyki artystyczne rozwijane poza oficjalnym obiegiem sztuki, w rozległy obszar artystycznych strategii realizowanych mimo funkcjonowania w restrykcyjnej rzeczywistości realnego socjalizmu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne N.9 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book accompanying the exhibition “The Incorruptible Eye. Accumulators 2 Gallery, 1972–1990”. The publication contains rich illustrative and text material from the archives of the Poznań gallery, as well as an interview with Jarosław Kozłowski - the creator of Accumulators 2 and co-curator of the exhibition. As Bożena Czubak writes in the introduction: “[…] it gives an insight into artistic practices developed outside the official, recognized art circulation, beyond the axes of divisions into centers and peripheries, into the vast area of artistic strategies implemented in a small, alternative gallery cooperating with artists from around the world, despite functioning in the restrictive reality of real socialism.” The book is also available in English. artistic groups: Fluxus, COUM Transmissions, Kenal 2, The Play, Galerie S:t Petri, Sudurgata 7, artists: Joanna Adamczewska, Eric Andersen, Angelo de Aquino, Lone Arendal, Imre Bak, Eduard Bal, Philippa Beale, Andrzej Berezianski, Terry Berkowitz, Tomy Bevan, John Blake, Włodzimierz Borowski, Janos Brendel, Leszek Brogowski, Wojciech Bruszewski, Victor Burgin , Henri Chopin, Carlfriedrich Claus, Michael Craig-Martin, Maria (Mario) Dąbrowska, Andrzej Dłużniewski, Andrew Dutkewych, Janusz Dziubak, Jerzy Fedorowicz, Joel Fisher, Ken Friedman, Ken Friedman, Wolfgang Fuchs, Adam Garnek, Mariusz Gill, Raimund Girke , Nat Godden, Trevor Gould, Tom J. Gramse, Izabella Gustowska, Gerard Hemsworth, Geoffrey Hendricks, Dick Higgins, Susan Hiller, John Hillard, Douglas Huebler, Tatsuo Ikeda, Jeff Instone, Jacek Jagielski, Sven-Ake Johansson, Joan Konas, Kristen Justensen, Margrit Kahl, Tadeusz Kalinowski, Jerzy Kałucki, Koji Kamoji, Hiroschi Kawathu, Alicja Kępińska, Robin Klassnik, Akira Komoto, Jerzy Kopeć, Andrzej Kostołowski, Jarosław Kozłowski, Mariusz Kruk, Laszlo Lakner, Rolf Langebartles, Olafur Larusson, Richard Long , Jerzy Ludwiński, Hanna Łuczak, George Maciunas, Zbigniew Makarewicz, Peter Mandrup, Joan Mathews, Yutaka Matsuzawa, Danuta Mązak, Barry McCallion, Ian McKeever, Yukiyoshi Moriya, Ian Murray, Avis Newman, Helmut Nickels, Ann Noel, Wojciech Olejniczak, Susan Ormerod, Tomasz Osiński, Andrzej Partum, Sef Peeters, Bogdan Perzyński, Mikołaj Poliński, Ludmiła Popiel-Fedorowicz, Michael Porter, Piotr Postaremczak, Maria Anna Potocka, Pamela Robertson-Pearce, Jerzy Rosołowicz, Reiner Ruthenbeck, Toshinori Saito, Barbara Schmidt-Heinz , Gabriele Schmidt-Heinz, Peter-Yorg Splettstosser, Helmut Streich, Kishio Suga, Piotr Szyhalski, Feliks Szyszko, Petr Stembera, Amikam Toren, Francesc Torres, Endre Tot, David Troostwyk, Andrzej Turowski, Jacek Tylicki, Janos Urban, Jiri Valoch, Tadeusz Walter, Franz Erhard Walther, Lawrence Weiner, Andrzej Wielgosz, Emmett Williams, Tomasz Wilmanski, Richard Wilson, Dorothee von Windhein, Krzysztof Wodiczko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.34 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka towarzysząca wystawie „Nieprzekupne oko. Galeria Akumulatory 2, 1972–1990”. Publikacja zawiera bogaty materiał ilustracyjny i tekstowy z archiwum poznańskiej galerii oraz wywiad z Jarosławem Kozłowskim – twórcą Akumulatorów 2 i współkuratorem wystawy. Jak pisze Bożena Czubak we wstępie: „[…] daje wgląd w praktyki artystyczne rozwijane poza oficjalnym, uznanym obiegiem sztuki, poza osiami podziałów na centra i peryferie, w rozległy obszar artystycznych strategii realizowanych w niewielkiej, alternatywnej galerii współpracującej z artystami z całego świata, mimo funkcjonowania w restrykcyjnej rzeczywistości realnego socjalizmu”. Książka jest dostępna także w wersji angielskiej. grupy artystyczne: Fluxus, COUM Transmissions, Kenal 2, The Play, Galerie S:t Petri, Sudurgata 7, artyści: Joanna Adamczewska, Eric Andersen, Angelo de Aquino, Lone Arendal, Imre Bak, Eduard Bal, Philippa Beale, Andrzej Bereziański, Terry Berkowitz, Tomy Bevan, John Blake, Włodzimierz Borowski, Janos Brendel, Leszek Brogowski, Wojciech Bruszewski, Victor Burgin, Henri Chopin, Carlfriedrich Claus, Michael Craig-Martin, Maria (Mariola) Dąbrowska, Andrzej Dłużniewski, Andrew Dutkewych, Janusz Dziubak, Jerzy Fedorowicz, Joel Fisher, Ken Friedman, Ken Friedman, Wolfgang Fuchs, Adam Garnek, Mariusz Gill, Raimund Girke, Nat Godden, Trevor Gould, Tom J. Gramse, Izabella Gustowska, Gerard Hemsworth, Geoffrey Hendricks, Dick Higgins, Susan Hiller, John Hillard, Douglas Huebler, Tatsuo Ikeda, Jeff Instone, Jacek Jagielski, Sven-Ake Johansson, Joan Konas, Kristen Justensen, Margrit Kahl, Tadeusz Kalinowski, Jerzy Kałucki, Koji Kamoji, Hiroschi Kawathu, Alicja Kępińska, Robin Klassnik, Akira Komoto, Jerzy Kopeć, Andrzej Kostołowski, Jarosław Kozłowski, Mariusz Kruk, Laszlo Lakner, Rolf Langebartles, Olafur Larusson, Richard Long, Jerzy Ludwiński, Hanna Łuczak, George Maciunas, Zbigniew Makarewicz, Peter Mandrup, Joan Mathews, Yutaka Matsuzawa, Danuta Mączak, Barry McCallion, Ian McKeever, Yukiyoshi Moriya, Ian Murray, Avis Newman, Helmut Nickels, Ann Noel, Wojciech Olejniczak, Susan Ormerod, Tomasz Osiński, Andrzej Partum, Sef Peeters, Bogdan Perzyński, Mikołaj Poliński, Ludmiła Popiel-Fedorowicz, Michael Porter, Piotr Postaremczak, Maria Anna Potocka, Pamela Robertson-Pearce, Jerzy Rosołowicz, Reiner Ruthenbeck, Toshinori Saito, Barbara Schmidt-Heinz, Gabriele Schmidt-Heinz, Peter-Yorg Splettstosser, Helmut Streich, Kishio Suga, Piotr Szyhalski, Feliks Szyszko, Petr Stembera, Amikam Toren, Francesc Torres, Endre Tot, David Troostwyk, Andrzej Turowski, Jacek Tylicki, Janos Urban, Jiri Valoch, Tadeusz Walter, Franz Erhard Walther, Lawrence Weiner, Andrzej Wielgosz, Emmett Williams, Tomasz Wilmański, Richard Wilson, Dorothee von Windhein, Krzysztof Wodiczko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne N.48 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 224 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest pierwszą ukazującą się od końca lat 70-tych antologią tekstów Zbigniewa Dłubaka, fotografa, malarza, teoretyka sztuki, jednej z czołowych postaci polskiego środowiska fotograficznego i artystycznego po 1945 roku. Niniejsza publikacja prezentuje wybór tekstów i zapisków Dłubaka z lat 1948?2002. Na antologię składają się eseje publikowane w krajowej prasie, wystąpienia z konferencji, wykłady, referaty, a także konspekty i notatki poddane transkrypcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Dłu.1 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artystyczna bitwa / Eulalia Domanowska. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 10(2012), s. 6-9 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
"He Was Wrong" to tytuł ekspozycji prac Pabla Picassa i Marcela Duchampa w Sztokholmie. Po raz pierwszy twórczość dwóch gigantów sztuki XX wieku pojawia się w takim zestawieniu.
Z jednej strony Picasso ("The Painter") - genialny malarz, pionier sztuki modernistycznej, z drugiej Duchamp ("The Brain") - prowokator, rewolucjonista, który zakwestionował dotychczasową wizję sztuki. Obaj określani są mianem najbardziej wpływowych artystów swojego wieku. Wystawa Picasso/Duchamp "He Was Wrong" zorganizowana jest w taki sposób, by zwrócić uwagę widza na znaczące różnice w podejściu do sztuki oraz nowoczesności u obu twórców. Na ekspozycję składają się dzieła obu artystów, pochodzące z kolekcji sztokholmskiego Moderna Museet. Muzeum jest w posiadaniu jednego z najbardziej prestiżowych zbiorów twórczości Duchampa oraz licznych obrazów, rysunków, grafik i rzeźb Picassa. Na wystawie można oglądać także dzieła z prywatnych oraz publicznych kolekcji pochodzących ze Szwecji, Danii, Francji oraz Szwajcarii.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Conceptual art / Tony Godfrey. - London ; New York : Phaidon, 2008. - 447 s. : il. (w tym kolor.) ; 22 cm.
(Art & ideas)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
History becomes form : Moscow conceptualism / Boris Groys. - Cambridge ; London : The MIT Press, cop. 2010. - [6], 198 s. : il. ; 23 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka 50 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej