Szkudłapska Aleksandra
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(16)
Forma i typ
Książki
(16)
Publikacje promocyjne
(3)
Albumy i książki artystyczne
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
Placówka
Wypożyczalnia
(16)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2469)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(782)
Kowalska Dorota
(664)
Kochanowski Jan
(469)
Szkudłapska Aleksandra
(-)
Bach Johann Sebastian (1685-1750)
(402)
Krzyżanowski Julian
(309)
Otwinowska Barbara
(309)
Mozart Wolfgang Amadeus (1756-1791)
(296)
Beethoven Ludwig van (1770-1827)
(289)
Chopin Fryderyk (1810-1849)
(282)
Trzeciak Weronika
(262)
Konopnicka Maria
(260)
Boy-Żeleński Tadeusz
(238)
Leśmian Bolesław
(233)
Krasicki Ignacy
(229)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(194)
Jachowicz Stanisław
(159)
Schubert Franz (1797-1828)
(143)
Lech Justyna
(138)
Szymanowski Karol (1882-1937)
(136)
Rolando Bianka
(131)
Mickiewicz Adam
(129)
Schumann Robert (1810-1856)
(122)
Händel Georg Friedrich (1685-1759)
(120)
Czechowicz Józef
(119)
Haydn Joseph (1732-1809)
(119)
Hoffman Jan (1906-1995)
(117)
Bacewicz Grażyna (1909-1969)
(113)
Marczyński Jacek
(111)
Paderewski Ignacy Jan (1860-1941)
(111)
Moniuszko Stanisław (1819-1872)
(109)
Liszt Ferenc (1811-1886)
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Słowacki Juliusz
(101)
Lutosławski Witold (1913-1994)
(100)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rieger Adam (1909-1998)
(96)
Brahms Johannes (1833-1897)
(92)
Czajkowski Piotr (1840-1893)
(91)
Orzeszkowa Eliza
(91)
Umińska Eugenia (1910-1980)
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Kraszewski Józef Ignacy
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(87)
Staszak Karolina
(87)
Asnyk Adam
(86)
Bogdziewicz Monika
(84)
Sikorski Kazimierz (1895-1986)
(84)
Drzewiecki Zbigniew (1890-1971)
(82)
Mendelssohn-Bartholdy Felix (1809-1847)
(79)
Sekuła Elżbieta
(79)
Bronarski Ludwik (1890-1975)
(78)
Turczyński Józef (1884-1953)
(78)
Baudelaire Charles
(77)
Powroźniak Józef (1902-1989)
(77)
Kasprowicz Jan
(75)
Kosińska Aleksandra
(75)
Maliszewski Karol
(74)
Kornhauser Julian
(72)
Woytowicz Bolesław (1899-1980)
(71)
Syrokomla Władysław
(70)
Wieniawski Henryk (1835-1880)
(70)
Kwiatkowska Katarzyna
(69)
Partyk Monika
(66)
Lange Antoni
(65)
Vivaldi Antonio (1678-1741)
(62)
Delikta Wojciech
(61)
Sienkiewicz Henryk
(60)
Jahnke Zdzisław (1895-1972)
(59)
Pasewicz Edward
(59)
Bernatowicz Piotr (1973- )
(58)
Keff Bożena
(58)
Marciniszyn Dariusz
(58)
Januszkiewicz Marta
(57)
Kolberg Oskar (1814-1890)
(57)
Stefańska Paulina
(57)
Suprynowicz Adam
(57)
Rudziński Witold (1913-2004)
(56)
Szweykowski Zygmunt Marian (1929-)
(56)
Podsiadło Jacek
(55)
Ritter-Jasińska Antje
(55)
Bartók Béla (1881-1945)
(53)
Grabiński Stefan
(53)
Kański Józef (1928-)
(53)
Miłobędzka Krystyna
(53)
Król Michał
(52)
Wiechowicz Stanisław (1893-1963)
(52)
Klubiński Michał (1983-)
(51)
Śliwiński Zbigniew (1924-2003)
(51)
Debussy Claude Achille (1862-1918)
(50)
Wiedemann Adam
(50)
Mirandola Franciszek
(49)
Feliński Zenon (1898-1971)
(48)
Hanna Gąssowska
(48)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(16)
Język
polski
(15)
angielski
(1)
Temat
Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia
(5)
Sztuka
(4)
Wystawy sztuki
(4)
Malarstwo polskie
(2)
Muzeum Narodowe (Warszawa)
(2)
Tematy i motywy
(2)
Współpraca transgraniczna
(2)
Automaty
(1)
Biuro Wystaw Artystycznych (Zielona Góra)
(1)
Broń palna
(1)
Centrum Sztuki Współczesnej "Łaźnia" (Gdańsk)
(1)
Czerwonka, Witosław (1949-2015)
(1)
Dzieci
(1)
In Out Festival
(1)
Instalacja (szt.plast.)
(1)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(1)
Jablonskis, Linas 1959
(1)
Jansas, Evaldas 1969
(1)
Jurcikas, Jonas 1986
(1)
Katalog wystawy
(1)
Konkursy i festiwale artystyczne
(1)
Kopcewicz, Tomasz (1974- )
(1)
Kviliunas, Andrius 1972
(1)
Muzealnictwo
(1)
Państwowa Galeria Sztuki (Sopot)
(1)
Program Współpracy Transgranicznej EISP Litwa-Polska-Rosja 2007-2013
(1)
Przestrzeń publiczna (urban.)
(1)
Przestrzeń publiczna (urbanistyka)
(1)
Regiony przygraniczne
(1)
Rzeźba polska
(1)
Sztuka litewska
(1)
Turystyka
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
Zawicki Marcin (1985-)
(1)
Zawicki, Marcin (1985- )
(1)
Temat: czas
2001-
(10)
1901-2000
(3)
2001-0
(3)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Gdańsk (woj. pomorskie)
(8)
Kaliningrad (Rosja)
(3)
Kłajpeda (Litwa, okr. kłajpedzki)
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Sopot (woj. pomorskie)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Gatunek
Katalog wystawy
(7)
Album
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Sztuka polska
(2)
Fotografia węgierska
(1)
Informator
(1)
Opracowanie
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Rysunek polski
(1)
Sztuka litewska
(1)
Sztuka rosyjska
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(5)
16 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Fragment tekstu: „ Ideą towarzyszącą przez wiele lat wystawie Witosławowi Czerwonce była idea działania autonomicznego, traktowana jako priorytet niemal przez wszystkich artystów kierunków awangardowych. Jej celem było zbudowanie takiego rodzaju gestu artystycznego, gdzie „własna rola kreacyjna sprowadzona byłaby do minimum”. Procesualny i automatyczny, powtarzalny i bezosobowy stosunek o rzeczywistości zewnętrznej miał na celu wyeliminowanie z dzieła sztuki wszelkiej dodatkowej, poza obrazowej treści. Artystom broniącym autonomii sztuki (co czynili w obronie „wyższych uniwersalnych wartości”) rozum nie dopuszczał do wyrażania emocji, umysł rządził instynktami, a wyobraźnię i intuicyjne działania wypierała przewidywalna i z góry założona przez twórcę teoria gry, koncept, piękno abstrakcyjnego, hipotetycznego modelu świata, przynależnego jedynie do świata sztuki”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Cze.6 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Bliski nieznajomy” („Close Stranger”), red. Aleksandra Formina, Valerija Lebiedieva, Yulia Bardun, Irina Tchesnokova, Agnieszka Wołodźko Katalog prac artystów polskich, litewskich i rosyjskich, którzy uczestniczyli w wystawie zorganizowanej w latach 2013-2014 w Gdańsku, Kaliningradzie i Kłajpedzie. Byli to: Jurga Barilaitė [LT], Blyablyas Oleg [RU], Alexey Chebykin [RU], Angelika Fojtuch [PL], Laura Garbštienė [LT], Artur Gogołkiewicz [PL], Nerijus Jankauskas [LT], Egor Luchshev [RU], Alexander Lyubin [RU], Jacek Niegoda [PL], Agata Nowosielska [PL], Grigory Selsky [RU], Remigijus Treigys [LT], Yury Vassiliev [RU], Marta Vosyliute [LT], Julita Wójcik [PL], Piotr Wyrzykowski [PL], Laura Zala (Zalagaityte) [LT]. Prace powstały w wyniku dwutygodniowych rezydencji, jakie artyści odbyli w partnerskich miastach. Stanowiły one ich komentarze do zebranych wrażeń. Dzięki temu zawartość ekspozycji pozwoliła na świeże spojrzenie na współczesne relacje pomiędzy Rosją, Litwą i Polską.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne B.55 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sympozjum „Problematyczna, niewygodna, niejasna – rola sztuki w przestrzeni publicznej” odbyło się w Gdańsku 23-24 listopada 2012. Jego kuratorami byli Julia Draganovic i Adam Budak, którzy w imieniu Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia zaprosili międzynarodowych artystów, krytyków i kuratorów, by wzięli udział w dyskusji obejmującej różnorodne perspektywy i doświadczenia, a także mającą na celu wyodrębnienie ról, które artyści, kuratorzy, projektanci i architekci mogliby odgrywać w rewitalizacji i regeneracji przestrzeni publicznej.
Rok po tym wydarzeniu, CSW Łaźnia opublikowało książkę o tym samym tytule, stanowiącą podsumowanie sympozjum. Porządek kolejnych esejów opublikowanych w książce wynika ze struktury samego sympozjum. Stanowią one rozszerzone wersje ustnych prezentacji tych referentów, którzy byli w stanie wziąć udział w projekcie wydawniczym, który trwał zaledwie kilka miesięcy. Chantal Mouffe, główna wykładowczyni sympozjum, przedstawiła swoje refleksje na temat „Krytycznych praktyk artystycznych jako interwencji przeciwko hegemonii”, a Mika Hannula zgodził się na przedruk rozdziału z jego książki Politics, Identity and Public Space (Expodium 2) pod tytułem „Imaginaria społeczne”. Swoje teksty zaprezentowali również Mel Chin i Barbara Holub, a także kuratorki Julia Draganović, Aneta Szyłak i Joanna Warsza, omawiając w nich najlepsze modele praktyki i rozważając kwestie takie jak: jakiego rodzaju strategie oferują dostęp do istniejących systemów wiedzy i wspierają współpracę pomiędzy różnymi partnerami? W drugiej sekcji zatytułowanej „Muzeum bez muzeum” kuratorka Claire Doherty oraz artyści: Maria Papadimitriou i Bert Theis starają się odpowiedzieć na pytanie, na ile sztuka publiczna stanowić może uzupełnienie czy alternatywę dla muzeów i rozważają strategie usprawnienia organizacji wewnętrznej. Ponadto na potrzeby publikacji Jadwiga Charzyńska, Dyrektor Centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia, napisała obszerne wprowadzenie, a Agnieszka Wołodźko zaprezentowała przegląd sztuki publicznej w Gdański w ostatnich dziesięcioleciach.
Autorzy tekstów: Chantal Mouffe, Mika Hannula, Jadwiga Charzyńska, Julia Draganovic, Mel Chin, Barbara Holub, Aneta Szyłak, Joanna Warsza, Claire Doherty, Maria Papadimitriou, Bert Theis, Agnieszka Wołodźko
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 9 [Wypożyczalnia], Dublety 426 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografia Wydziału Architektury i Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej = Monograph of the Faculty of Architecture and Desig of the Koszalin University of Technology)
"Guns" jest monografią Tomasza Kopcewicza. "Znajdziecie w niej oprócz prac najnowszych sporo reprodukcji przedstawiających wczesne realizacje także te z okresu studiów, teksty Joli Woszczenko, Stacha Szabłowskiego oraz obszerny wywiad, w którym zwierzam się Marcie Wróblewskiej, jak to się stało, że zamiast śmieciarzem zostałem malarzem. Książka zaprojektowana przez Anię Witkowską, która jak zwykle mistrzowskim slalomem pokonała wszelkie przeszkody natury budżetowo-organizacyjno-czasowej. Publikacja powstała przy współpracy centrum Sztuki Współczesnej Łaźnia w Gdańsku oraz Politechniki Koszalińskiej. Chciałbym serdecznie podziękować całemu zespołowi, który cierpliwie współtworzył tę książkę, Ani Witkowskiej za piękny projekt, koordynacje prac z drukarnią i nie tylko, Joli Woszczenko za współredakcję i koordynację współpracy z CSW Łaźnia, Marcie Wróblewskiej za mrówczą pracę przy realizacji wywiadu, Stachowi Szabłowskiemu, Maksowi Wroniszewskiemu, Aleksandrze Szkudłapskiej, Chrisowi Hernandezowi, Jadwidze Charzyńskiej, Pawłowi Książkowi i Adamowi Witkowskiemu. Dziękuję. T. Kopcewicz"
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Kop.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog dokumentuje cztery wystawy, które odbyły się w ramach cyklu „Cities on the edge”: „Here and Now”, „Polityko: nie lubię cię, ale to ty mnie kochasz”, „Ściana, za którą coś/nic٭ się nie stało”, „Bogota. Miasto na krawędzi”. W ramach wystaw swoje prace zaprezentowali artyści z Autonomii Palestyńskiej, Kuby, Kolumbii, miejsc, które bardziej kojarzą nam się z konfliktami niż sztuką. Cykl był refleksją na temat środowiska życia współczesnego „homo politicus”, człowieka uwikłanego w politykę. Celem projektu było wyjście poza europocentryzm, perspektywę wyznaczaną przez granice kontynentu i spojrzenie na kraje, kultury nam bliskie - a jednocześnie odległe. Każda z wystaw była wynikiem spotkania i dialogu.
Publikacja poprzedzona wstępem Tomasza Marcina Wrony „Obrzeża sztuki” prezentuje sylwetki artystów biorących udział w projekcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne C.28 [Wypożyczalnia], Dublety 359 [Wypożyczalnia] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Instytucje/ Kolekcje G.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The “Anything Goes” Museum is a museological and educational experiment – coined by the Director of the National Museum in Warsaw, Agnieszka Morawińska – in which children are responsible for preparing the main temporary exhibition at the museum’s building in Warsaw. A group of 69 children aged 6–14 was divided into six curatorial teams. Over six months, the participants got to know the Museum and worked on the exhibition during weekly 4-hour meetings. The teams of junior-curators prepared the scripts and selected almost 300 works to be displayed. They also provided ideas for multimedia presentations and exhibition design, designed educational leaflets, recorded audio guides, prepared captions and selected works that were to be used for promotional purposes. The exhibition, which is divided into six individual segments, features works from all museum collections: ancient and Oriental artefacts, craft objects, old and contemporary sculptures, photographs, drawings and prints, coins and medals, clothes and paintings created in various periods. Many of these works have never been presented to the public. The children say that they “found and liberated them from the museum’s storeroom”. The selection of themes and exhibits may be surprising. Juxtaposing works from different eras and cultural circles illustrates the children’s interests and tastes as well as the functions which – in their opinion – should be performed by an ideal museum exhibition. For the public, they have chosen a large number of mysterious objects, with encrypted information and tasks to be undertaken on the journey. The children want the museum visit to be an enthralling adventure, which requires involvement on the part of the audience. Through the selection of works, manner of their presentation and interactive multimedia elements, they not only want to tell stories, but above all to raise emotions, “inject visitors with their passion” and invite them to a museum game. This game will not let anyone remain passive, involving the mind, the senses, and the joy of new experiences. At subsequent stages of preparing the exhibition, the young curators got to know the entire museum team. Curators and conservators shared their knowledge about works selected by the children. The Education Department coordinated the weekly meetings and oversaw the schedule, the Communication and Marketing Departments shared their know-how and experience concerning the promotional campaign, press conference and exhibition opening. The Publishing Department supported the junior-curators in the preparation of texts accompanying the exhibition, captions, educational brochures and leaflets. A book, written mainly by children, will also be published to summarize the activities surrounding the exhibition. The Exhibition, IT and Multimedia as well as Administration and Investment Departments assisted in preparing the exhibition design and, most importantly, constructed its layout. This universal exhibition was created by the children for just about everyone!
Muzeum „Anything Goes” to eksperyment muzeologiczno-edukacyjny – wymyślony przez Dyrektor Muzeum Narodowego w Warszawie Agnieszkę Morawińską – w ramach którego dzieci odpowiadają za przygotowanie głównej wystawy czasowej w budynku muzeum w Warszawie. Grupa 69 dzieci w wieku 6–14 lat została podzielona na sześć zespołów kuratorskich. Przez sześć miesięcy uczestnicy poznawali Muzeum i pracowali nad wystawą podczas cotygodniowych 4-godzinnych spotkań. Zespoły młodszych kuratorów przygotowały scenariusze i wybrały do ekspozycji blisko 300 prac. Dostarczyli także pomysły na prezentacje multimedialne i projekty ekspozycji, zaprojektowali ulotki edukacyjne, nagrali audioprzewodniki, przygotowali napisy i wybrali prace, które miały zostać wykorzystane w celach promocyjnych. Na wystawie podzielonej na sześć oddzielnych segmentów prezentowane są dzieła ze wszystkich kolekcji muzealnych: zabytki starożytne i orientalne, przedmioty rzemieślnicze, rzeźba dawna i współczesna, fotografie, rysunki i grafiki, monety i medale, ubrania i obrazy powstałe w różnych okresach. Wiele z tych prac nigdy nie było prezentowanych publiczności. Dzieci opowiadają, że „znalazły je i wyzwoliły z muzealnego magazynu”. Dobór tematów i eksponatów może zaskakiwać. Zestawienie dzieł z różnych epok i kręgów kulturowych ilustruje zainteresowania i upodobania dzieci oraz funkcje, jakie – ich zdaniem – powinna pełnić idealna ekspozycja muzealna. Dla publiczności wybrali dużą liczbę tajemniczych przedmiotów, z zaszyfrowanymi informacjami i zadaniami do wykonania w podróży. Dzieci chcą, aby wizyta w muzeum była pasjonującą przygodą, wymagającą zaangażowania ze strony publiczności. Poprzez dobór prac, sposób ich prezentacji oraz interaktywne elementy multimedialne chcą nie tylko opowiadać historie, ale przede wszystkim wzbudzać emocje, „zarażać zwiedzających swoją pasją” i zapraszać do muzealnej zabawy. Ta gra nie pozwoli nikomu pozostać biernym, angażującym umysł, zmysły i radość z nowych doświadczeń. Na kolejnych etapach przygotowywania wystawy młodzi kuratorzy poznali cały zespół muzealny. Kuratorzy i konserwatorzy podzielili się swoją wiedzą na temat wybranych przez dzieci prac. Dział Edukacji koordynował cotygodniowe spotkania i czuwał nad harmonogramem, Działy Komunikacji i Marketingu dzieliły się swoim know-how i doświadczeniem w zakresie kampanii promocyjnej, konferencji prasowej i otwarcia wystawy. Dział Wydawniczy wspierał młodszych kuratorów w przygotowaniu tekstów towarzyszących wystawie, podpisów, broszur edukacyjnych i ulotek. Zostanie również wydana książka, napisana głównie przez dzieci, podsumowująca działania towarzyszące wystawie. Działy Wystawy, Informatyki i Multimediów oraz Administracji i Inwestycji pomagały w przygotowaniu projektu wystawy, a przede wszystkim konstruowały jej layout. Ta uniwersalna wystawa została stworzona przez dzieci dla prawie każdego!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne A.147 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Zaw.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst powstał po podróży kuratorek i kuratorów , artystów, pisarek i pisarzy, dziennikarzy, badaczy społecznych i krytyków sztuki do Kłajpedy, Kaliningradu i spacerach po Gdańsku w ramach programu Close Stranger / Bliski Nieznajomy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Nauki humanistyczne 58 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tematem wystawy jest ludzka wyobraźnia i jej pragnienie stworzenia równoległego świata maszyn, kukiełek, lalek, automatów i robotów, które są prawie zbliżone do ludzi.
Wystawa prezentuje prace 70 artystów, które zostały podzielone na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje grafiki przedstawiające historię idei tworzenia obiektów na wzór człowieka. Przybliżą one chęć robienia rzeczy, które wyglądają albo funkcjonują tak jak ludzie. Druga część obejmuje oryginalne prace pokazywane w formie projekcji wideo na ekranach. Prezentowani tu artyści to: Pierre Bastien, Daisuke Furuike, Theo Jansen i Chico MacMurtrie. W ostatniej sekcji zobaczymy sześć prac kinetycznych, których autorami są Richard Kriesche, Tim Lewis, Tony Oursler, Studio Azzurro, Jim Whiting i Christiaan Zwanikken. Kuratorka wystawy, Jasia Reichardt, chce zwrócić uwagę na początkowe przejawy tworzenia sztucznych ludzi, a także na ich ewolucję na przestrzeni wieków. - Dziś słowo "robot" oznacza każdy obiekt lub urządzenie wykonujące automatycznie określone zadania. Nie musi już mieć cech antropomorficznych, choć w wielu przypadkach nadal tak się dzieje. Choć sztuczna inteligencja wciąż pozostaje domeną fantastyki naukowej, to maszyny pod wieloma względami prześcigają człowieka - piszą organizatorzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne N.4 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Man|Machine to cykl warsztatów, który koncentrował się wokół idei tworzenia robotów jako dzieł sztuki. Program warsztatów prowadzony był w środowisku interdyscyplinarnym i adresowanym do otwartej publiczności ze szczególnym naciskiem na studentów akademii sztuk pięknych, akademii muzycznych i uczelni technicznych z Polski i Norwegii. Warsztatom przyświecała idea poszerzania kompetencji młodych twórców kultury, badaczy i inżynierów. Warsztaty prowadzone były równolegle przez trzech artystów: Jima Bonda, Paula Granjon i Andersa Eiebakke. Uczestnicy stworzyli interdyscyplinarne zespoły. Każdy z nich przez tydzień opracowywał własnego robota (lub inne mobilne dzieło sztuki) z pomocą artysty, którego wybrał.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Katalog prac artystów polskich , rosyjskich i litewskich tworzonych w przestrzeni publicznej Gdańska, Kaliningradu i Kłajpedy w latach 2013-2015. Gdy kilka lat temu, w roku 2010, spotykaliśmy się w grupie przyszłych partnerów tego projektu Bliski nieznajomy… i dyskutowaliśmy o jego idei, doszliśmy do wniosku, że problemem, który powinniśmy wspólnie podjąć, jest sztuka w przestrzeni publicznej. Zdawaliśmy sobie sprawę, iż tego rodzaju praktyka artystyczna wygląda zupełnie różnie w naszych miastach: Gdańsku, Kłajpedzie i Kaliningradzie. Mamy też bardzo różne doświadczenia kuratorskie w realizacji tego rodzaju projektów. Zatem warto byłoby się nimi nie tylko podzielić, ale też umożliwić naszym artystom rozwój w tej dziedzinie i zdobywanie nowych umiejętności. Dlatego umożliwiliśmy im wyjazdy do partnerskich miast, aby realizowali swe prace w lokalnym kontekście miejskim. Miały one bardzo zróżnicowany charakter: performansów, instalacji site specific, projektów partycypacyjnych, billboardów, aplikacji mobilnej itd. Mamy nadzieję, że udało się nam również zaciekawiać publiczność Kłajpedy, Kaliningradu i Gdańska projektami i treściami, które wyrażali przybywający z „bliskiej zagranicy” twórcy, pracując nieco odmiennie niż miejscowi artyści. Niniejsza publikacja pozwala zapoznać się szczegółowo z wielością zastosowanych strategii artystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Sztuka w przestrzeni publicznej/ Street art 11 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne I.35 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wystawa Chorografia, której tytuł odnosi się do dzieła rzymskiego geografa z 43 r.n.e., Pomponiusza Meli, zatytułowanego De chorografia – kompendium geograficzne wiedzy starożytnych na temat obszarów zamieszkanych, osadzona w dialogu z przeszłością, wprowadza do twórczości młodego gdańskiego artysty wątek znalezisk, autentyku i falsyfikatu.
Marcin Zawicki od 2011 roku pracuje nad cyklem The Fall, którego tematem jest pejzaż. Zawicki nie maluje swoich krajobrazów z natury, a je konstruuje. Tworzy z wypreparowanych fragmentów cywilizacyjnych odpadków, technologicznych wykopalisk, jak plastikowe zabawki, drobne przedmioty codziennego użytku, sztuczne rośliny. Na jego płótnach resztki nowoczesności rozrastają się w monumentalnych rozmiarów martwe natury.
Na wystawie w Zielonogórskim BWA dosłowną martwą naturą staje się fragment rozbudowanej i przeskalowanej makiety – zainspirowanej cyklem The Fall – rodzaju XIX wiecznej dioramy – złożonej z plastikowych, monumentalnych fragmentów nieożywionej przyrody, znanych z wcześniejszych obrazów artysty. Nowymi elementami są album i cykl rysunków wielkoformatowych zainspirowanych dawnymi rycinami fauny i flory. Rysunki są powiększonymi wersjami ilustracji – fantastycznych roślin, zwierząt i morskich organizmów, którymi artysta wypełnił puste karty znalezionego na gdańskim jarmarku staroci autentycznego albumu. Przypadkowe znalezienie albumu na współczesnym wysypisku – metaforze erozji spójnej wizji historii, pobudza wyobraźnię. Konwencja naukowego odwzorowania styka się z niepohamowaną inwencją, zacierającą granice między dokumentem a fikcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Zaw.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej