Państwowa Galeria Sztuki (Sopot)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog Mediateki
(17)
Forma i typ
Książki
(9)
Artykuły
(8)
Publikacje promocyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(9)
Autor
Milczarczyk Paula
(2)
Beksiński Zdzisław (1929-2005)
(1)
Bobala Jolanta
(1)
Gawkowski Jakub
(1)
Gliszczyński Krzysztof (1962-)
(1)
Homin Igor
(1)
Kmak Aleksander
(1)
Koriat Karolina
(1)
Krawczyk Anna (1990- )
(1)
Musielak Łukasz (1979- )
(1)
Ochendowska Daga
(1)
Pawluczuk Tomasz
(1)
Szkudłapska Aleksandra
(1)
Tarasin Jan (1926-2009)
(1)
Zawicki Marcin (1985-)
(1)
Łubowicz Elżbieta
(1)
Łuczak Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(7)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(15)
Temat
Fortepian
(1594)
Sztuka
(1454)
Muzyka polska
(1360)
Wystawy sztuki
(1311)
Płyty gramofonowe
(717)
Państwowa Galeria Sztuki (Sopot)
(-)
Skrzypce
(713)
Nuty
(609)
Muzyka
(548)
Konkursy i festiwale muzyczne
(514)
Muzyka niemiecka
(408)
Chóry
(394)
Sztuka polska
(377)
Gitara
(260)
Kompozytorzy polscy
(258)
Historia
(253)
Tematy i motywy
(245)
Wiolonczela
(239)
Katalog wystawy
(236)
Muzyka austriacka
(226)
Inscenizacja
(216)
Instalacja (sztuki plastyczne)
(196)
Estetyka
(190)
Performance
(183)
Opera (przedstawienie)
(182)
Altówka
(177)
Wzornictwo przemysłowe
(176)
Malarstwo polskie
(169)
Muzyka włoska
(163)
Kobieta
(159)
Flet
(156)
Filozofia
(155)
Orkiestry
(154)
Klarnet
(144)
Muzyka rosyjska
(143)
Wideo-art
(142)
Muzyka francuska
(139)
Artyści
(135)
Organy (instrument)
(133)
Akordeon
(127)
Kultura
(125)
Fotografia
(119)
Konkursy i festiwale artystyczne
(119)
Orkiestry symfoniczne
(118)
Historia sztuki
(106)
Grafika polska
(105)
Feminizm
(104)
Kultura i sztuka
(103)
Imprezy muzyczne
(102)
Pianiści polscy
(102)
Koncerty i recitale
(97)
Miasta
(96)
Design
(94)
Muzyka na fortepian
(93)
Psychologia
(92)
Rzeźba polska
(92)
Edukacja muzyczna
(91)
Moda
(87)
Socjologia
(87)
Dyrygentura
(86)
Teatr polski
(85)
Teoria sztuki
(85)
Ciało ludzkie
(84)
Artyści polscy
(83)
Chopin, Fryderyk 1810-1849
(83)
Grafika użytkowa
(83)
Muzeum Sztuki (Łódź)
(82)
Grafika
(81)
Krytyka muzyczna
(81)
Malarze polscy
(81)
Technologia
(81)
Śpiew
(81)
Fotografia artystyczna
(79)
Recenzja teatralna
(79)
Urbanistyka
(79)
Rzeźba
(78)
Teoria muzyki
(77)
Reżyserzy polscy
(76)
Budownictwo użyteczności publicznej
(75)
Instrumenty perkusyjne
(75)
Muzycy
(75)
Wykonanie i interpretacja (muzyka)
(75)
Taniec
(73)
Komiksy
(72)
Typografia
(72)
Etnografia
(70)
Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
(70)
Muzyka węgierska
(69)
Projektowanie
(67)
Muzyka czeska
(66)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(65)
Rysunek
(64)
Krytyka artystyczna
(63)
Muzyka wokalna
(63)
Trąbka
(63)
Barok
(60)
Klawesyn
(60)
Cywilizacja
(59)
Obój
(59)
Muzyka poważna
(58)
Renesans
(57)
Temat: czas
2001-0
(9)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1901-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Sopot (woj. pomorskie)
(13)
Gdańsk (woj. pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Warszawa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Malarstwo polskie
(6)
Sztuka polska
(4)
Grafika polska
(3)
Rysunek polski
(3)
Fotografia polska
(2)
Katalogi wystaw
(1)
Twórczość osób chorych i z niepełnosprawnością
(1)
17 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Bek.3 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Michał Szlaga i Tomasz Kopcewicz : Odyseja # 1 / Jolanta Bobala. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 9(2015), s. 168-170 2300-3391.
Szlaga, Kaszub z pochodzenia i zamiłowania, swoje pierwsze nastoletnie zdjęcia wykonywał w Domu Kultury w Kartuzach, gdzie również śledził zmiany zachodzące w codzienności, ale te bardziej subtelne, niezwiązane z aż tak dramatyczną ingerencją człowieka. Młody Szlaga nie bał się fotografować upływającego czasu - wschodów i zachodów słońca, wariacji kłębiących się chmur, drzew, jezior i miniaturowych historii fragmentów lasów.
Tomasz Kopcewicz - malarz pochodzący z Kamienia Pomorskiego, w swoich pracach, które zamyka w spójne cykle, stara się panować nad formą. Niezwykle wytrwały w poszukiwaniach i obranych kierunkach. Kopcewicz również przedstawia zmiany, ale w jego przypadku są one wręcz radykalnym zabiegiem formalnym, przedstawiającym jego własne interpretacje i propozycje możliwości alteracji wybranego i wyabstrahowanego przez niego fragmentu rzeczywistości. W swoich malarskich cyklach zwraca uwagę na ciągłość przemian, na stałe poszukiwania czasowych struktur, gdzie odległości pomiędzy kolejnymi formami stają się najbardziej pojemną wyobrażeniowo i znaczeniowo przestrzenią dla widza. W swoich filmach również posługuje się określonym zabiegiem skupienia na danym fragmencie, zatrzymania kadru, zapętlenia narracji, zatrzymania koloru na zimnej, monochromatycznej palecie. Detale te z czasem stają się głównym tematem, a powracający w życiu Kopcewicza temat morza, a co za tym idzie nieskończonych możliwości rozwiązań formalnych staje się osią, porządkującą pewne zdarzenia, niekoniecznie prowadzące do jakiegoś konkretnego celu.
Artykuł
W koszyku
Norman Leto, "Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą" / Jakub Gawkowski. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 13(2016), s. 158-160 2300-3391.
Wystawa "Ludzie, którzy ciągle czegoś ode mnie chcą" stanowi próbę odparcia dwóch przesądów o sztuce Normana Leto. Wedle pierwszego z nich malarstwo - na którym opiera się sopocka wystawa - stanowi drugorzędne pole działalności artysty. Zgodnie z drugim przesądem Norman jest eskapistą, który świat "poza sztuką" wyłącza z pola swoich twórczych poszukiwań, zwracając się raczej ku światom wyobrażonym i wykreowanym w wirtualnej przestrzeni.
Zebrane w Państwowej Galerii Sztuki obrazy dowodzą tymczasem czegoś innego - po pierwsze, że malarstwo autora Brył życiorysu można potraktować jako zwornik jego multimedialnej praktyki (nie zaś "dodatek" do niej), po drugie natomiast: że nie eskapizm, a realizm należy uznać za naczelną zasadę jego twórczości. Tytuł wystawy - igrając z przekonaniem o eskapistycznej postawie artysty i wskazując na związek jego sztuki z tym, co "powszednie" - stanowi zachętę dla widzów, by na własną rękę odkrywali w obrębie wystawy narracyjne tropy, które wiążą malarstwo Normana zarówno z epickimi kreacjami w jego pisarstwie czy filmach, jak i ze światem rozciągającym się "poza sztuką".
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Gli.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Sic.2 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Izabella Gustowska, "Pamiętam jak... Pamiętam że... Wybór prac 1977-1996" / Aleksander Kmak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 11(2015/2016), s. 146-147 2300-3391.
Na monograficznej wystawie Izabelli Gustowskiej "Pamiętam jak... Pamiętam że... Wybór prac 1977-1996" w Państwowej Galerii Sztuki w Sopocie zostały zaprezentowane prace z pierwszych wielkich cykli artystki: "Kobiety" (1975-79), "Względne cechy podobieństwa" (1979-84), "Względne cechy podobieństwa - Poza sobą" (1984-90) i "Sny" (1990-94).
W pracy nad cyklami Izabella Gustowska wychodzi od realnej materii, twarzy i ciała, by stworzyć "wirtualny" wizerunek na pograniczu rzeczywistości i snu. Sztukę Izabelli Gustowskiej charakteryzują liczne odniesienia do problematyki snu, czasu, pamięci i wyobraźni. Wystawa jest symbolicznym powrotem do lat 70. i 80. oraz do początku lat 90. XX wieku, czyli do historycznego już okresu w sztuce polskiej.
Artykuł
W koszyku
"Palindrom" / Anna Miller. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 10(2015), s. 163-164 2300-3391.
"Palindrom" wystawa przywołuje twórczość dwóch skrajnych środowisk artystycznych, ukazujących różnorodność stosowanych form w wypowiedzi artystycznej, sprowadzających je jednak, do wspólnego mianownika wizualnego. To zbiór prac tworzony zarówno przez cenionych dziś artystów, artystów na początku swojej kreacji i osób zdradzających trwałe lub przejściowe zaburzenia psychicznie, często umieszczanych w zamkniętych salach szpitali psychiatrycznych. Istotnym założeniem pokazu jest sąsiadujący układ prac i umiejętne ich zestawienie, w sposób niemożliwy do rozpoznania dzieł, między zdrowym, dobrze funkcjonującym artystą, a tym cierpiącym, odizolowanym i skazanym na działania różnych leków przypisywanych podczas badań klinicznych. Celem takiej konfrontacji jest uzyskanie wspólnego poziomu estetycznego prezentowanych prac i pewnego rodzaju pilotaż nad zachodzącymi procesami podczas powstawania prac plastycznych, widoczne dla jednostki i szerszego odbiorcy.
Tak zebrane prace, pozwolą na lepsze zrozumienie tych fenomenów, płynnego przejścia między profesjonalnym podejściem do sztuki i jej nieświadomym odpowiednikiem. To konfrontacja zaproszonych artystów zdrowych i artystów u progu choroby psychicznej z osobami o wyraźnych zapędach twórczych, pozostających pod obserwacją i dużym wpływem leków psychotropowych. Podstawą wystawy są przede wszystkim prace malarskie, zestawione z rzeźbami, szkicami, notatkami i makietami różnych myśli, by umożliwić rozumienie zamysłu artysty i przebytą drogę, niezbędną do ustanowienia dzieła. Twórczość jednych i drugich jest przedmiotem zainteresowania lekarzy psychiatrów, psychologów, traktujących ją jako cenne uzupełnienie dokumentacji stanu psychopatologicznego osób kreatywnych czy już samego pacjenta, a także historyków sztuki i samych artystów, doszukujących się w niej wyższych wartości artystycznych oraz nowych form ekspresji. Wystawa jest wynikiem wielu spotkań z samymi artystami, pacjentami, rodzinami, spadkobiercami, kolekcjonerami, prawnikami, terapeutkami i psychiatrami. -Robert Kuśmirowski, kurator wystawy.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Woś.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne M.10 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Sen szaleńca / Paula Milczarczyk. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 6(2016), s. 32-33 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
Powszechnie wiadomo, że sam termin „Salon Odrzuconych” zrodził się w XIX wiecznej Francji. Na jego pomysł wpadł w 1863 roku Napoleon III, pragnąc dać szansę publicznego zaistnienia artystom lekceważonym przez ówczesny artystyczny mainstream i niedopuszczanych do udziału w oficjalnym, prestiżowym Salonie.
“Wyobraźmy sobie idealny stan naszego rodzimego pola sztuki. Cóż byśmy tam zobaczyli? Geniuszy, którzy robią wielkie kariery. Dobrych artystów, którzy poosadzali się w jakichś niszach i nie narzekają. I artystów kiepskich, dla których nie ma miejsca w zawodzie, więc poszukali sobie innej pracy. Niestety, życiu wiele brakuje do doskonałości. Dlatego często bywamy świadkami (nie tylko zresztą w sztuce) zaskakujących karier przeróżnych beztalenci, cwaniaków, hochsztaplerów, naśladowców. Pozostawmy ich na boku, wierząc że skutecznie i sprawiedliwie rozliczy ich przynajmniej historia. Ale bywa i na odwrót: ci, których talenty nie budzą wątpliwości, pozostają na uboczu, niewystarczająco doceniani lub wręcz niechciani, niezauważani, ignorowani, odrzucani. I oni nas interesują. Ta wystawa stawia sobie za cel przypomnienie niektórych spośród nich i zadanie pytania: dlaczego tak się dzieje?
Artykuł
W koszyku
To tylko kwadraty / Paula Milczarczyk. W: Arteon : magazyn o sztuce. - Czas. 3, nr 1(2017), s. 18-19 1508-3454.
Dokument nadrzędny: Arteon : magazyn o sztuce.
W 2015 roku minęło sto lat od namalowania przez Kazimierza Malewicza Czarnego kwadratu. Jego pierwsza wersja pojawiła się w szkicu do tła dekoracji kubofuturystycznej rosyjskiej opery Zwycięstwo nad słońcem w 1913 roku, dwa lata później powstała wersja obrazowa. Czarny kwadrat niewątpliwie jest ikoną i to w podwójnym sensie tego słowa: to ikoniczny obraz naszych czasów, a także ponieważ sam Malewicz powiesił go na wystawie futurystów w Piotrogrodzie tak jak się wieszało w rosyjskich domach ikony - pochyło w rogu pokoju. Pochylony wisiał również Czarny kwadrat nad śmiertelnym łożem Malewicza.
Wystawa "Magia kwadratu" jest próbą dopisania kolejnego rozdziału do tej wielkiej kariery. Ma jednak jeszcze jedną ambicję, chce przypomnieć, że kwadraty w sztuce pojawiały się o wiele wcześniej i były obecne w ludzkiej ikonosferze co najmniej od starożytności. Możemy zatem bez przesady powiedzieć, że są odwieczne. Ową wszechobecność kwadratów i ich uniwersalność można ilustrować na bardzo wiele sposobów, czasem wręcz sprzecznych, tak różnorodnie pojawiają się jako motywy zdobnicze, kafelki, płyty, okna, stoły, i setki najróżniejszych obiektów w sztuce, codzienności, w przestrzeni publicznej i prywatnej. Tak wiele ich wszędzie, że właściwie przestajemy je dostrzegać.
Artykuł
W koszyku
Grzegorz Klaman, "Polonia" / Łukasz Musielak. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 14(2016), s. 154-156 2300-3391.
Projekt Grzegorza Klamana Polonia zawiera serię panoram pejzażu postindustrialnego. To widoki zdewastowanych terenów postoczniowych w Gdańsku jako tło hipotetycznej możliwej rebelii społecznej. Tonacja panoramicznych fotografii odwołuje się do rodzajowego malarstwa XIX wiecznego przedstawiającego ludzkie postaci lub sceny w szerokim tle pejzażu.
Artykuł
W koszyku
Dorota Nieznalska, "Przeszłość, która nie chce przeminąć" / Daga Ochendowska. W: Szum : sztuka polska w rozszerzonym polu. - Czas. 11, Nr 12(2016), s. 144-145 2300-3391.
Przeszłość - ewokowana dzięki pokazanym na wystawie filmom, fotografiom, instalacjom oraz obiektom - stawia pytania o teraźniejszość, sposoby pisania historii przez zwycięzców, o powinności przesiedleńców i o ich prawo do zapomnienia. Ponieważ współczesny artysta, jako historyk, nie trzyma niczyjej strony, archiwistyczny zwrot w sztuce współczesnej nie służy pokrzepianiu serc. W post-ideologicznej teraźniejszości powrót do pełnej przemocy i gwałtu przeszłości nie jest też bynajmniej objawem melancholii. Nieznalska jako historyk pozwala nam na zdziwienie, zawieszenie sądów, brak konkluzji i na przekór tytułowi - na myślenie o przyszłości.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Zaw.3 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Tar.6 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Artyści Fij.1 (r.) [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Wystawy/ Wydarzenia artystyczne P.40 [Wypożyczalnia] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej